care este consumul pana la urma???
Moderator: Echipa Tehnica
Robyja,
Spuneai intr-un post precedent ca incerci sa reduci consumul punand pe liber cutia de viteze cu 200 metri inainte de un semafor. Sa stii ca pusul pe liber poate ca reduce un pic consumul, dar frana de motor cu siguranta ofera consum zero. Nu cred ca este bine sa lasi cutia de viteze pe liber. Pierzi si controlul asupra masinii. Frana de motor este de preferat: pe langa consumul zero ai si un bun control asupra masinii, plus ca franezi in conditii de siguranta.
Spuneai intr-un post precedent ca incerci sa reduci consumul punand pe liber cutia de viteze cu 200 metri inainte de un semafor. Sa stii ca pusul pe liber poate ca reduce un pic consumul, dar frana de motor cu siguranta ofera consum zero. Nu cred ca este bine sa lasi cutia de viteze pe liber. Pierzi si controlul asupra masinii. Frana de motor este de preferat: pe langa consumul zero ai si un bun control asupra masinii, plus ca franezi in conditii de siguranta.
-
mbc
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
radu_dude scrie:nu cumva frana de motor ridica consumul deoarece motorul are o turatie mai mare. nu radeti de mine ca nu am pricep dar intreb si eu asa
frana de motor reduce consumul, chiar si fata de situatia in care motorul merge la relanti. La motoarele moderne se taie alimentarea la 2 cilindri in momentul in care turatia este peste 1500 si acceleratia nu este apasata, iar la ceilalti 2 cilindri ajunge foarte putin combustibil.
"If in doubt, flat out!"
Din cauza cresterii preturilor la benzina si datorita dorintei mele de a creste securitatea masinii, de ceva timp am redus semnificativ viteza cu care conduc masinuta mea C1. Astfel, de la 110-130 km/h am redus viteza de croaziera la 90, chiar si 80 km/h. Parcurgand distante relativ mici in extraurban (70-100 km), aceasta reducere nici nu provoaca intarzieri.
Consumul a scazut semnificativ, de la 5,5-6,5% ajungand la 4-4,2% cat este dat si in cartea tehnica a masinii. Adica a scazut cu 30-50%.
In plus, protejez si natura, reducand emisiile de CO2 si de alte gaze poluante pe km.
Ca sa nu mai spun ca evit astfel si problemele cu radarele politiei.
Cred ca reducerea vitezei este un comportament bun si voi cauta sa ma mentin pe aceasta linie cat mai mult posibil.
Consumul a scazut semnificativ, de la 5,5-6,5% ajungand la 4-4,2% cat este dat si in cartea tehnica a masinii. Adica a scazut cu 30-50%.
In plus, protejez si natura, reducand emisiile de CO2 si de alte gaze poluante pe km.
Ca sa nu mai spun ca evit astfel si problemele cu radarele politiei.
Cred ca reducerea vitezei este un comportament bun si voi cauta sa ma mentin pe aceasta linie cat mai mult posibil.
@cool air: felicitari! eu n-am sa reusesc niciodata performanta asta. Pur si simplu nu pot,
@mbc: daca prin frana de motor tu intelegi retrogradarea intr-o treapta inferioara, asta inseamna cresterea turatiei urmata instant de cresterea consumului. Adica incerci sa-mi spui ca daca merg cu a4a si instnt schimnb in a 3a sau a 2a imi scade consumul?!! Pai de ce mai avem viteze superioare, de ce treapta a 5a a dus tocmai la o scadere a consumului si de ce masinile cu bva consuma mai mult decat cele cu transmisie normala (astea fac frana de motor instant)? Cu TOT RESPECTUL iti sugerez sa nu-ti mai prezinti teoriile ca fiind certe. Nu de alta dar exista oameni care nu se pricep pe forumul asta si se apuca sa de a3a dintr-a 5a inainte de franare doar le va scadea consumul.
@mbc: daca prin frana de motor tu intelegi retrogradarea intr-o treapta inferioara, asta inseamna cresterea turatiei urmata instant de cresterea consumului. Adica incerci sa-mi spui ca daca merg cu a4a si instnt schimnb in a 3a sau a 2a imi scade consumul?!! Pai de ce mai avem viteze superioare, de ce treapta a 5a a dus tocmai la o scadere a consumului si de ce masinile cu bva consuma mai mult decat cele cu transmisie normala (astea fac frana de motor instant)? Cu TOT RESPECTUL iti sugerez sa nu-ti mai prezinti teoriile ca fiind certe. Nu de alta dar exista oameni care nu se pricep pe forumul asta si se apuca sa de a3a dintr-a 5a inainte de franare doar le va scadea consumul.
sambo, cred ca ai inteles gresit ceea ce a vrut sa spuna mbc, sau el s-a exprimat neclar. ceea ce a vrut mbc sa spuna, si este perfect adevarat, este ca: daca vrei sa ai consumul aproape de zero, nu poti face acest lucru decat luand complet piciorul de pe acceleratie, si mentinand motorul la o turatie superioara celei de ralanti prin internediul franei de motor. iar daca tu ai sa zicem 90km/h si o tii in a 5-a, masina decelereaza, si pe la 50km/h (za zicem, aproximativ), motorul coboara la turatia de ralanti si se smuceste, urmand sa se opreasca. ca tu sa mai parcurgi in continuare o distanta tot pe consum aproape zero, in loc sa o scoti din viteza si sa atingi frana, o bagi in treapta a 4-a sau a 3-a (daca este cazul), motorul va urca in turatie urmand sa scada progresiv, eventual se da a 2-a pana la semafor (sau la locul in care dorim sa oprim). 
concluizie: incercam sa mentinem masina nu neaparat f. turata, ci doar peste turatia de ralanti, retrogradand progresiv treptele cutiei de viteze, bineinteles in functie de viteza cu care rulam, adica un fel de frana de motor moderata, fiindca la turatii inalte frana de motor ar fi pronuntata, lucru pe care nu ni-l dorim, scopul find sa parcurgem o distanta cat mai mare cu consum (aproape) zero.
concluizie: incercam sa mentinem masina nu neaparat f. turata, ci doar peste turatia de ralanti, retrogradand progresiv treptele cutiei de viteze, bineinteles in functie de viteza cu care rulam, adica un fel de frana de motor moderata, fiindca la turatii inalte frana de motor ar fi pronuntata, lucru pe care nu ni-l dorim, scopul find sa parcurgem o distanta cat mai mare cu consum (aproape) zero.
Da' ce inseamna dupa parerea ta?
Asta este modul corect de a decelera masina.
Din cate stiu, in functie de producator, injectia se taie complet la peste 2000 de ture, sub acest prag incepe progresiv sa revina, pentru a reveni complet sub 1500, evitand astfel socurile in cazul in care soferul doreste sa reaccelereze.
Asta este modul corect de a decelera masina.
Din cate stiu, in functie de producator, injectia se taie complet la peste 2000 de ture, sub acest prag incepe progresiv sa revina, pentru a reveni complet sub 1500, evitand astfel socurile in cazul in care soferul doreste sa reaccelereze.
citroen - o pasiune permanenta
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187804
Total subiecte 18661
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11830
Cel mai nou membru Dady


