Alegere: diesel sau benzina
Moderator: Echipa Tehnica
-
- just curious
- Mesaje: 6
- Membru din: Mar 29-Ian-2008 15:40
- Localitate: Cluj Napoca
Alegere: diesel sau benzina
Salut din nou. Va rugam inainte sa ma sfatuiti daca sa aleg intre un C3 pe benzina sau unul diesel. Ceea ce ma intereseaza este daca un motor pe motorina are mai multe posibile probleme: din cauza calitatii motorinei, a pretului pieselor de schimb, a problemelor de mecanica.
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
insa ai grija daca vrei sa iti iei motorul de 1,1 benzina. Eu am condus de cateva ori c3 cu astfel de motor si am fost profund dezamagit. trebuie turat serios iar inafara localitatii nu mi-a placut deloc cum a mers. e drept, eram 3 persoane la bord, printre care si eu care sunt destul de corpolent, dar mi se pare mult prea slab motorul. Varianta de 1,4 cred ca ar fi mai buna.
"If in doubt, flat out!"
Nu stiu daca sunt probleme mari la Diesel (eu nu am avut deloc) desi nu bag motorina scumpa niciodata.
Parerea mea este sa te gandesti la diferenta de bani depinde de cat de mult vrei sa mergi cu ea. Daca nu ai de facut multi km/an atunci parerea mea e benzina dar totusi motorul de 1,4 cum a mai fost sugerat.
Parerea mea este sa te gandesti la diferenta de bani depinde de cat de mult vrei sa mergi cu ea. Daca nu ai de facut multi km/an atunci parerea mea e benzina dar totusi motorul de 1,4 cum a mai fost sugerat.
1.6 HDI ?? la C3 ?? n-am auzit pe nimeni sa-l aiba..
si nici 1.4i 16v 90 CP sau 1.4hdi 92cp nu sunt prea folosite...nu stiu de ce sincer.
toata lumea foloseste: 1.4 hdi 70cp, 1.4i 75 CP si 1.1i 60cp.
* * * *
1.4 75 CP e ok, trage bine, se infige ...dar tot am avut destule probleme cu el in 40.000 Km adica 2 ani desi e benzina (2 injectoare schimbate, discuri de frana, sonda de apa).
Sa inteleg din ce se spune pe aici, ca dieselul e mai pacatos ??
si nici 1.4i 16v 90 CP sau 1.4hdi 92cp nu sunt prea folosite...nu stiu de ce sincer.
toata lumea foloseste: 1.4 hdi 70cp, 1.4i 75 CP si 1.1i 60cp.
* * * *
1.4 75 CP e ok, trage bine, se infige ...dar tot am avut destule probleme cu el in 40.000 Km adica 2 ani desi e benzina (2 injectoare schimbate, discuri de frana, sonda de apa).
Sa inteleg din ce se spune pe aici, ca dieselul e mai pacatos ??
-
- just curious
- Mesaje: 6
- Membru din: Mar 29-Ian-2008 15:40
- Localitate: Cluj Napoca
alegere diesel sau benzina
Pe an fac cam 20 000 km. De aceea nu stiu daca s-ar amortiza diferenta de aproximativ 2000 euro intre modelul diesel si cel pe benzina.
Sa inteleg din raspunsurile voastre ca motorul pe benzina de 1,1 este ultima varianta pe care ar trebui sa o aleg? Sa otez in schimb pentru cel; de 1,4? Ma gandeam la diferenta de consum intre cele 2 motoare.
Sa inteleg din raspunsurile voastre ca motorul pe benzina de 1,1 este ultima varianta pe care ar trebui sa o aleg? Sa otez in schimb pentru cel; de 1,4? Ma gandeam la diferenta de consum intre cele 2 motoare.
Cu 20.000 km pe an te afli la limita rentabilitatii achizitionarii unui diesel. Sfatul meu e sa-ti cumperi diesel, daca un procent seminificativ din astia 20.000 km ii faci in oras.
Motorul diesel 1.4HDi de pe C3 este un motor destul de fiabil, nu am auzit pe nimeni sa aiba probleme deosebite cu el (mai papa ulei pana la prima revizie). Consumul nu este chiar cel declarat de producator, deci nu te astepta sa iti consume in oras (depinde si de oras) doar o cana de motorina. In regim extra-urban, la o viteza de croaziera de 90 km/h, poti merge si 800 de km cu un plin. Unul dintre dezavantajele motorizarii diesel este ca, din cauza etajarii cutiei, masina tinde sa fie cam puturoasa in treptele 1 si 2. Asta insa e o caracteristica generala a masinilor diesel. Nu vei putea castiga liniute la semafor cu o astfel de masina, dar de la treapta a 3-a in sus (mai ales in treapta a 5-a
), cuplul mare al motorului diesel isi face din plin simtita prezenta. Alt avantaj al motorului diesel este ca nu te face de rusine cand masina e incarcata si mai ai si AC-ul pornit (cuplul mare din nou).
Ca sa nu pornim un flame benzina vs diesel, eu unul as zice asa. Daca din cei 20.000 de km pe an, cam minim 50% ii vei face in oras, atunci ia mai bine diesel. Daca insa mergi mai mult extra-urban, atunci motorul pe benzina ar fi probabil mai indicat pentru tine. Daca alegerea ta va fi un motor pe benzina, iti recomand totusi 1.4i, pentru ca C3 e o masina destul de voluminoasa si grea pentru un motor mic, precum 1.1i.
Motorul diesel 1.4HDi de pe C3 este un motor destul de fiabil, nu am auzit pe nimeni sa aiba probleme deosebite cu el (mai papa ulei pana la prima revizie). Consumul nu este chiar cel declarat de producator, deci nu te astepta sa iti consume in oras (depinde si de oras) doar o cana de motorina. In regim extra-urban, la o viteza de croaziera de 90 km/h, poti merge si 800 de km cu un plin. Unul dintre dezavantajele motorizarii diesel este ca, din cauza etajarii cutiei, masina tinde sa fie cam puturoasa in treptele 1 si 2. Asta insa e o caracteristica generala a masinilor diesel. Nu vei putea castiga liniute la semafor cu o astfel de masina, dar de la treapta a 3-a in sus (mai ales in treapta a 5-a

Ca sa nu pornim un flame benzina vs diesel, eu unul as zice asa. Daca din cei 20.000 de km pe an, cam minim 50% ii vei face in oras, atunci ia mai bine diesel. Daca insa mergi mai mult extra-urban, atunci motorul pe benzina ar fi probabil mai indicat pentru tine. Daca alegerea ta va fi un motor pe benzina, iti recomand totusi 1.4i, pentru ca C3 e o masina destul de voluminoasa si grea pentru un motor mic, precum 1.1i.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
spring 2000 scrie:Pe an fac cam 20 000 km.
Ia-ti benzina motor de 1.4. Diferenta aia de 2000 de euro nu o sa o mai recuperezi niciodata din diferenta de consum. Mai ia in calcul si reviziile mai dese la diesel. Vezi ca iarna la diesel esti obligat sa pui motorina scumpa (4.2 lei vs 3.6 benzina) ca sa nu inghete.
Cel mai simplu fa-ti un calcul (pentru simplitate poti sa consideri pretul benzinei egal cu al motorinei, desi in ultima vreme motorina tinde sa fie mai scumpa) si vezi citi km trebuie sa faci ca sa economisesti 2000 de euro si raporteaza asta la citi ani vrei sa tii masina. Ia in calcul consumurile reale obtinute de cei de pe aici, nu cele declarate de producator.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Poate sa puna orice motorina iarna, toate sunt aditivate impotriva inghetului, cu conditia sa nu fie de la statii dubioase. In Bucuresti, motorina OMV Alpin Diesel (Euro 5) era ieri 4,06 lei pe litru la pompa (de unde 4,2 lei?).
Reviziile la diesel se fac la 20.000 km (conform cartii de service, conditii severe de exploatare). Ma indoiesc ca la benzina se fac mai rar. Consumabilele inlocuite de regula la revizii sunt aceleasi ca si la benzina: ulei, filtru de ulei, filtru de aer, filtru de polen. Singurul filtru care mai ridica nitel costul reviziilor e filtrul de motorina, care insa nu e musai sa fie inlocuit la fiecare revizie (cam la 30-40.000 km, conform cartii de service).
Dupa parerea mea, singurul impediment in achizitia diesel-ului este cel mentionat deja de nicum: diferenta de pret la achizitie, care nu se amortizeaza decat daca mergi mai mult cu masina.
Reviziile la diesel se fac la 20.000 km (conform cartii de service, conditii severe de exploatare). Ma indoiesc ca la benzina se fac mai rar. Consumabilele inlocuite de regula la revizii sunt aceleasi ca si la benzina: ulei, filtru de ulei, filtru de aer, filtru de polen. Singurul filtru care mai ridica nitel costul reviziilor e filtrul de motorina, care insa nu e musai sa fie inlocuit la fiecare revizie (cam la 30-40.000 km, conform cartii de service).
Dupa parerea mea, singurul impediment in achizitia diesel-ului este cel mentionat deja de nicum: diferenta de pret la achizitie, care nu se amortizeaza decat daca mergi mai mult cu masina.
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
B25BUY scrie:Normal 2 motoare de aceeasi putere...trag la fel acolo unde are fiecare puterea maxima...(dieselu la 2.800 rot) iar benzina la 5.500 rot.
imi pare rau sa te dezamagesc, dar dieselul si benzina nu trag niciodata la fel, orice motoare ai alege

tu iei puterea maxima (CP sau KW) dar trebuie sa iei in calcul si momentul motor (cuplul). linia de cuplu este total diferita la benzina si diesel, pe langa ca cuplul maxim il ai tot de la diesel. la diesel cam de la 1500 ai cuplu aproape de maxim si merge pana pe la vreo 3500, acesta fiind cel mai pronuntat undeva pe la jumatate. la benzina cuplul maxim e undeva inainte de turatia maxima, foarte aproape de ea. care e problema aici: daca o tii turata la 5000 de ture ca sa ai cuplul maxim iti consuma mult, iti uzezi prematur motorul, te deranjeaza sunetul, etc. daca nu turezi benzinarul decat pana la un maxim de 3000, atunci nu ai parte de cuplul / puterea maxima. la diesel, folosesti mai mult acea parte buna a motorului.
In oras mi se pare clar ca e mai usor de condus cu o masina diesel, dar inafara parca e mai interesant daca turezi motorul la maxim, ceea ce e mult mai placut la benzinar.
Pe de alta parte, cand ai masina plina, portbagajul plin, mai pornesti aerul conditionat, aprinzi farurile deja ai prefera un diesel. Acuma, tu decizi.
Succes
"If in doubt, flat out!"
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 19 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo