alin.banc - Reglarea corecta a farurilor e de mare importanta.Vezi sa nu fie ridicate prea mult, ca atunci fac figura asta, de iti creiaza umbre si dau lumina neclara pe sosea.Regleaza-le sa bata astfel incat sa vezi pe sosea la cateva zeci de metri(nu prea departe)(30-40 m)dunga care se creiaza la fasciculul dat pe faza scurta.Altfel o mare parte din lumina se risipeste pe copaci si in ochii celorlalti participanti la trafic.
Dar cel mai corect poti regla farurile, noaptea, pe o poarta de garaj sau pe un zid, in fatza caruia exista un teren cat de cat plan.Trasezi cu creta o schema pe care o gandesti in prealabil, dupa care masori pe zid, trasezi, asezi masina perpendicular pe zid si apoi incepi sa reglezi.Trebuie sa stii distanta dintre centrele farurilor (ca sa trasezi 2 linii verticale) distanta din centrul farului la pamant (ca sa trasezi 1 linie orizontala) dupa care, sub aceasta mai trasezi inca o linie orizontala, la distanta proportionala cu departarea masinii de zid (de ex.daca masina e cam la 2 metri de zid, linia orizontala de jos va fi cam la 3-5 cm - parca - sub cea care uneste centrele farurilor).Aceasta distanta dintre cele 2 orizontale, e 5 % din distanta dintre autoturism si zid sau cam asa ceva).Pe zid va rezulta un dreptunghi cu latura de sus dublata.Unde se intersecteaza verticalele cu orizontala cea mai de jos e punctul unde trebuie sa bata farurile.Eu am facut astfel reglajul farurilor, de mai multe ori, la diverse masini si a iesit OK.E chestie de finete a celui care regleaza.De obicei reglez farul din stanga sa bata la intersectia dintre verticala tanga si orizontala de jos, iar farul din dreapta, un pic in exteriorul verticalei din dreapta si la intersectia cu orizontala de sus.E esential sa aliniezi masina perpendicular pe zid.Te poti convinge de aceasta masurand de la colturile aripilor la zid.Trebuie sa ai distante egale.
Pare complicat, dar nu e!Fa-ti o schita pe hartie intai si apoi te apuci de treaba.
Am fost cu motocicleta la mare sambata si duminica si am mers numai noaptea, fiindca ziua e f.cald ca sa poti suporta echipamentul pe tine.Am montat pe ea bec de 100/90 W Narva.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
La primul drum am avut farul reglat mai sus decat trebue si mi-am dat seama tarziu...Am avut bagaje si s-a lasat de spate (fiind invatat de la BX ca se regleaza singura...am uitat:).)Vreau sa spun ca am patit acelasi lucru ca si tine.In zonele circulate farul meu era de pomana.Aproape ca nu se vedea pe sosea, dar culmea, nici nu batea in copaci.Am mers mai mult in luminile celorlalti cu ... 120-140 Km/h.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.Asta pt.ca ceilalti amici cu motociclete, nu au vrut sa mai oprim pana la mare.
Cand am plecat spre casa, am coborat putin farul....sa bata mai jos...cat sa lumineze la bara celui din fatza la 15-20 m.
Vreau sa spun ca am avut o lumina excelenta.Nu mai ramaneam in bezna cand venea ceva din contrasens, iar pe faza lunga e pericol!Nu a existat nici un TIR, care sa nu stinga faza lunga si proiectoarele uitate aprinse, cand am facut flash-uri cu faza lunga.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.E belea!!!E ca la cinematograf.Se face un dreptunghi alb perfect care lumineaza la multe sute de metri.Dupa acest reglaj am venit excelent acasa.Drumul nu a mai fost obositor.Cu toate ca stiu ca o sa-mi prajesc oglinda farului in timp....cu toate ca nu sant omologate aceste becuri...Atat timp cat farul e reglat corespunzator si nu deranjez pe nimeni, chiar e OK.Ca o sa ma coste ceva bani un far de BMW nou...asta e!Vreau sa am lumina, nu sa-mi rup gatul.
Vezi ca la majoritatea becurilor Halogen - H4, e un decalaj mare intre faza scurta si faza lunga.Daca reglezi faza scurta mai departe decat trebuie, nu vei avea lumina pe sosea nici pe lunga (farurile vor bate in copaci).Regleaza putin mai jos farurile (dar nu exagerat de jos, fiindca dupa aceea nu mai vezi carutele si biciclistii nesemnalizati in timp util) si pe directie si ai sa vezi ca o sa ai lumina.Mai ales ca ai pus si relee!!!Repet!Trebuie sa iti apara pe asfalt, destul de aproape, dunga superioara a fasciculului de faza scurta.Farul din dreapta trebuie sa bata putin si pe acostament, in dreapta drumului.
Legat de spalarea farului prin interior...daca nu e util, nu o face.Dar uita-te cu atentie pe oglinda, nu pe sticla...sa nu fie praf.Mi-e greu sa cred ca dupa atata timp nu au luat mizerii in interior.Oglinda se prafuieste de obicei.
Mare atentie si la insectele care se depun noaptea pe faruri.Sau stropii fini de noroi pe ploaie.Pot afecta serios calitatea luminii date de faruri.Opreste din timp in timp si spala farurile daca e cazul.La noi, e suficient sa mergi de la Braila la Galati cu 100 Km/h, ca la intoarcere sigur ai farurile astupate de bondari si tantari.Si nu sant decat 17 Km.
La fel si pe ploaie...Dupa cateva zeci de Km mersi in coloana, sticla farurilor arata mai rau decat coltul parbrizului unde nu sterge stergatorul.Cu un astfel de far chiar nu poti avea lumina buna.