Ce spun nemtii ?

Impresii de la primul contact cu modelele Citroen indiferent de varsta.

Moderator: Echipa Tehnica

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Mar 06-Noi-2007 00:04

mbc scrie:xenon: doar e bmw: corect. si? zi-mi ca nu ai observat lipsa totala de caracter a noilor bmw-uri. Parca cele din 96-97 erau mai ok. BTW: tu stii ce scutura suspensia bmw-ului? iti zic eu: ca naiba.


scutura fiinca e sport (poate semisport ca e totusi limuzina) nu are cum sa fie sport si sa nu scuture. ca in esenta o suspensie sport se remarca prin duritate, deci perfect normal.

NU SUNT FAN BMW. de cand a venit Bangle (adica designerul care a distrus seria 7 (aia veche si frumoasa cum avea Iliescu la Cotroceni pe vremuri) s-au stricat pe rand seria 5 (doamne, ce frumoasa era cea veche :( ), a aparut seria 6 care e cam monstruasa, parca doar seria 3 e cat de cat mai frumoasa. de seria 1 nu mai are rost sa comentez.
deci NU SUNT FAN BMW :lol:
Totusi, poate unii or sa rada, dar m-am urcat la SIAB in C6 si va jur ca nu m-au impresionat finisajele. chiar nu sunt extraordinare. nu are nici o treaba cu seria 5 la interior, ca to vb de bmw.
Sa ne gandim putin cum arata la interior un CX pe langa un mercedes cobra sau un seria 5 de pe vremea aia. era ceva absolut impresionant. scaunele parca sunt de lamborghini miura, bordul si el absolut futurist etc. c6-le, un mare fassss. plus ca e cam puturoasa. motoarele au puteri super ok dar performantele masinii per total lasa de dorit.
nu imi mai amintesc cine a zis ca "masina ca CX-ul apare o data la 50 de ani", nu stiu daca e chiar asa, dar pot sa spun cu siguranta ca "CITROEN ca CX-ul apare doar o data la 50 de ani".
CONCLUZIA::idea: voiam doar sa spun ca testul e imbecil, pt ca e ca si si cand as compara ciorba de burta cu inghetata. :lol: ATAT.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mar 06-Noi-2007 00:45

problema e ca cei de la citroen deja au 215 cp pe punte motoare fata. aia e marea problema. Din cate am inteles peste o anumita valoare apar problemele daca puntea motoare e doar fata. bmw nu are astfel de probleme pentru ca are tractiune spate sau 4x4.
"If in doubt, flat out!"

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Mar 06-Noi-2007 01:17

da, e un fel de "regula" ca pe puntea fata se pun maximum 200cp. pt a nu afecta comportamentul masinii. un bun exemplu este astra opc 240cp, care se pierde urat rau pe curbe. nu stiu cum e leon cupra cu 245cp. dar nu cred ca e vreo diferenta. singua imbunattire in sensul asta a facut-o Alfa Romeo cu sistemul Q2, de pe GT Q2 si 147 GTA Q2(parca), adica un diferential torsen pentru puntea fata.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7675
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 06-Noi-2007 03:27

parca radu micar a spus ca masina ca cx-ul se face odata la 50 de ani... deja au trecut 33 de cand a fost facut... sa vedem ce-o mai fi :D
[URL=https://datesnow.life]Outstanding casual Dating[/URL]

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Mar 06-Noi-2007 23:30

stiu clipu de mult dar am sa mai caut unu si am sa-l postez :D

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Mar 06-Noi-2007 23:41

ca sa numai deschid alt topic am sa postez aici filmuletu este facut tot de top gear :D
http://www.youtube.com/watch?v=M0IdtH4S700
P.S. a venit randul c6-lui sa salveze viata presedintelui :lol:

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mie 07-Noi-2007 10:24

razzwan scrie:ca sa numai deschid alt topic am sa postez aici filmuletu este facut tot de top gear :D
http://www.youtube.com/watch?v=M0IdtH4S700
P.S. a venit randul c6-lui sa salveze viata presedintelui :lol:


Vezi ca nu e Top Gear este Fifth Gear 8)

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Mie 07-Noi-2007 10:32

Mie imi place C6-le. Nu sunt inebunit dar are ceva clasic, prezidential in el...

Problema cu masina este ca incearca sa fie ceea ce nu poate. Adica sa ia locul lui BMW, Mercedes, Audi.
Este foarte posibil sa fie la fel de performanta, fiabila si "good value for money", dar in acceptiunea generala ramane un ...citroen...o masina franzuzeasca
De aceea se va devaloriza rapid si nici nu vom vedea prea multe pt ca nu vor fi multi care le vor cumpara

Pe de alta parte cele ramase si care vor ajunge marfa SH, pot fi o foarte buna afacere. Cred ca prin 2012 o sa iti iei C6 cu pret de Logan nou - asta daca il gasesti

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 07-Noi-2007 12:30

S-a discutat pe larg subiectul asta. E un fragment dintr-o emisiune Topgear unde se prezinta intii un CX Prestige ;)
XENON, iti spun si eu ca trebuie sa incerci o suspensie hidraulica si dupa aia o sa vorbesti altfel. Un CX sau un DS cred ca reprezinta un bun inceput. :D
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Mie 07-Noi-2007 22:28


Avatar utilizator
bebe
pasionat
Mesaje: 153
Membru din: Vin 03-Iun-2005 13:02
Localitate: Targoviste
Contact:

Mesajde bebe » Joi 08-Noi-2007 00:21

Cine nu a condus un CX, in toata splendoarea lui nu a condus nimic. Cine va conduce se v-a indragostii de el....... :shock:
CX-ul meu? O pasiune pentru mine. C1-masina perfecta pentru o zi intreaga! Parerea mea.

kal3vra
just curious
Mesaje: 19
Membru din: Vin 29-Iun-2007 16:43
Localitate: Bucuresti

Mesajde kal3vra » Joi 08-Noi-2007 13:02

iata aici si versiunea completa care incepe cu un Cx Prestige...enjoy
http://www.youtube.com/watch?v=ppLk8dhvINs
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly !

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 04-Dec-2007 20:01

eugenro2001 - Uite, am gasit eu filmul cu GS-ul si am zis sa dau o mana de ajutor.
http://www.youtube.com/watch?v=6UemQavs ... re=related

xenon - Eu sant fan BMW (atat pe auto, cat si pe moto)(am motocicleta BMW si nu ma va face nimic sa o schimb cu alta de alta marca).TOATE modelele de la BMW sant lucrate altfel decat masinile de duzina.Sant extrem de fiabile, sint gandite sa se lucreze usor la absolut toate componentele...sant altceva.Sant fascinat de tot ce inseamna BMW si cu asta am spus totul.
Dar cu toate astea, am un Citroen BX.Initial din intamplare (fiindca am fost fascinat de ceeace citeam prin revistele vechi si in ultima instantza, pt. ca nu am avut mai multi bani.Dar acum il pastrez (chiar daca mi-a facut mari probleme) fiindca sant fascinat de suspensia hidropneumatica.
Cred ca ar trebui sa iti iei un Citroen BX (macar)(@nicum mi-a luat-o inainte) ca sa poti intelege tot ce se vorbeste aici si toata aceasta nebunie cu LHM-ul.:).Iti spun eu ca dupa ce vei avea unul al tau, si vei fi "muscat" de virusul LHM, vei privi problema altfel.
BX-ul mi se pare cel mai indicat, fiindca e o investitie foarte mica (gasesti un BX 14 sau 16 intre 400 si 800 euro...poate si mai ieftin...cateva milioane ROL) e o masina medie din toate punctele de vedere (atat ca prestatii cat si ca preturi) si ar trebui sa fie o masina economica in ce priveste consumul de carburant.
Sigur!Suspensia BX-ului nu e nici pe departe la fel de stralucitoare ca a CX-ului (CX-ul e o masina deosebita.) si mai transmite ceva vibratii catre pasageri, dar e mult mai ieftina si mai simpla la intretinere decat un CX.Si chiar nu se face de rusine.Pana si un BX 14, cu cei 72 de cp ai sai, e o masina fasneatza, si are performantze de invidiat, in comparatie cu altele din clasa sa.M-am plimbat cu asa ceva.
Vorbeam de suspensia hidropneumatica???
Citeam acum cateva zile o descriere a acestei suspensii, in ghidul acela Citroen (care se poate descarca de pe unul din site-urile cluburilor poloneze sau sarbesti parca) si e descrisa foarte bine acolo, aceasta suspensie.Mi s-a parut ca sant lucruri foarte juste, pe care mi-am dat seama ca le face si masina mea si le-am constientizat de-abia in momentul in care am citit acele randuri.
Se spune acolo foarte clar, ca abia acum, in zilele noastre, alte firme renumite se straduiesc sa egaleze performantzele pe care le are suspensia hidropneumatica, din 1955.Si asta, prin adoptarea de suspensii multi-link sau a arcurilor progresive, sau a multor alte solutii mult mai complicate si mult mai scumpe.Dar aceasta suspensie, inca ramane de neegalat.E altfel!Pur si simplu! Si e meritul lui Citroen.
- Stiati ca suspensia hidropneumatica (prin intermediul azotului din sfere) se comporta ca o suspensie cu arcuri progresive, dar cu avantajul ca nu au frecventze de rezonantza cum au arcurile???
- Stiati ca aceasta suspensie are acea functie de Anti-Dive (anti-scufundare)(despre care s-a mai vorbit pe alt post) care ii permite masinii sa ramana la orizontala in timpul franarilor violente???Ce alta masina mai face asa ceva???In felul acesta, Centrul de greutate ramane la locul initial si nu se deplaseaza spre fatza, ca in cazul suspensiei conventionale, lucru ce face ca franarile de urgentza sa fie foarte eficace, iar comportamentul masinii sa fie unul neutru.
- Stiati ca datorita acestei suspensii, in cazul demarajelor puternice masina nu se prea lasa de spate???Se explica acolo ca in momentul cand spatele are tendinta de a cobora, se inchide corectorul de inaltime si nu mai coboara peste o limita.Cum fac masinile puternice, pe care le lauda toata lumea, cand iau cate un start puternic???Nu cumva sant cu fundul pe asfalt???Cum mai filtreaza denivelarile asfaltului in aceasta faza???
- Stiati ca in timpul deplasarii pe un drum cu cocoase si valuri se face transfer de LHM din sferele spate in cele din fatza si din cele de pe stanga, in cele din dreapta???Astfel, masina se muleaza mult mai bine pe denivelarile drumului decat orice alta masina.Ce alta masina mai face treaba asta???E acea expresie..."carpeta magica" ce i se potriveste foarte bine(poate si mai bine, pt.CX si DS).
- Stiati ca datorita corectiei permanente a inaltimii, geometria suspensiei ramane aceeasi, indiferent de incarcatura pe care o transporta masina???Asta duce la o conducere relaxanta si nepericuloasa, chiar cu masina incarcata la refuz.Cata vreme, celelalte sisteme de suspensie sant gandite pt. o situatie medie si in foarte putine cazuri sant pe aproape de ce ar trebui sa fie sau de ce ar fi nevoie.Cu masina goala suspensia e prea inalta si prea dura, iar cu ea plina se lasa prea tare si devine prea moale, uneori masina devenind greu de stapanit.Asta pt. o masina cu suspensie clasica.
- Stiati ca datorita faptului ca absoarbe excelent socurile si capacitatii de a se mula pe denivelarile drumului, aceasta suspensie face ca masina sa aiba o aderentza nemaiintalnita la altele...practic, sa mentina toate 4 rotile in permanent contact cu solul, pe carosabil alunecos (apa, noroi, zapada, gheatza..)???Asta inseamna si forta motoare mult mai buna, daca rotile raman in contact cu calea de rulare.
Imi aduc aminte ca am citit candva, un articol despre Raliul Monte Carlo de prin '67 parca, unde se spunea ca echipa Citroen a castigat cu modelul DS, datorita suspensiei hidropneumatice.S-a anuntat ca pe jumatate din traseul unei speciale cu proba de viteza pe serpentine, era gheatza si zapada, iar pe cealalta jumatate era asfalt curat .Si toate echipele au fost puse in incurcatura, fiindca nu au stiut ce pneuri sa aleaga, in final alegand toti pneuri fara tinte (pneurile cu tinte i-ar fi dezavantajat serios in zona cu asfalt ).Numai conducerea echipei Citroen a fost singura care a decis sa echipeze cele 2 masini pe care le avea in competitie, cu pneuri cu tinte, stiind probabil ca suspensia hidropneumatica tolereaza astfel de anvelope, fara probleme, si pe asfalt curat.
Rezultatul???Ambele masini Citroen DS au terminat in fruntea clasamentului, pe locurile 1 si 2, iar pt.multe din celelalte masini ale altor echipe, asta a insemnat abandon prin iesirea in decor si avarierea serioasa a masinilor sau in orice caz obtinerea unor timpi foarte prosti.
Si nu a fost o alegere neinspirata pt. ceilalti, treaba cu anvelopele fara tinte!!!Chiar nu au avut de ales.Se stia ca masinile cu suspensie clasica, nu tolereaza anvelopele cu tinte pe asfalt curat.Mai ales in regim de competitie, unde totul e la limita.
- Stiati ca datorita amortizoarelor simple cu dubla-cale, amortizarea e mult mai eficace si mai constanta decat la oricare alt tip de amortizor???
- Singurul impediment al suspensiei hidropneumatice e faptul ca prin LHM, se pare ca se propaga ceva vibratii sau zgomote, dar care am inteles ca se pot elimina printr-o izolatie fonica mai de isprava.
Poate si faptul ca la noi in tara sant relativ putine locuri unde poti incarca sfere sau poti repara ceva la hidraulica, stiut fiind ca marea majoritate a mecanicilor, se feresc de Citroen si nu se pricep la acest tip de suspensie.
- Dar sa nu mai vorbim de avantajele arhicunoscute, oferite de garda la sol reglabila, care iti permite sa depasesti anumite obstacole sau sa nu ramai impodmolit in noroi sau zapada, cu burta lipita intr-o clisa aderenta la burta masinii, cu rotile suspendate si fara aderentza, dupa ce ai sapat cu rotile santuri adanci, de unde nu te mai scoate decat tractorul.
Sau poate despre traversarea unor vaduri de apa nu prea adanci, pe care doar cu o masina de teren te poti incumeta sa le treci.In nici un caz cu o berlina obisnuita.
Citroen poate sa faca toate astea chiar si cu o berlina "obisnuita", de duzina dupa cum sustin unii.
Sa nu mai amintim de Xantia cu sistem Activa, care nu se inclina aproape deloc pe viraje luate in forta, sau de Hidractiv 2 al lui XM, care, dupa parerea mea, e de domeniul fantasticului.XM e o masina impresionanta, prin linii, finisare, materiale, dotari....E o masina aristocrata si care nu pare invechita nici macar acum, dupa atatia ani de la lansare si chiar dupa scoaterea din fabricatie.

Xenon - Dupa ce vei afla cum e sa te dai jos de la volan odihnit (fara nici o exagerare) dupa un drum de 600 de Km (si contra cronometru) ca si cand ai fi facut doar 60 sau poate 30 de Km cu o alta masina, cu siguranta o sa-ti doresti un Citroen cu suspensie hidropneumatica.Si cu asta am spus suficient...de ce Citroen si nu Mercedes sau BMW.:).
Sa vezi cum e sa ii privesti nepasator si destins pe ceilalti participanti la trafic si sa observi cat de stresati stau la volan, in masinile lor de zeci de mii de euro.E amuzant!Pe mine ma amuza teribil lucrul acesta.
.......A fost cel mai lung drum facut intr-o zi, pe care am apucat sa-l fac cu masina, de cand o am.A trebuit sa ajung pana in judetul Dambovita si sa ma si intorc in aceeasi zi.Si asta presupunea si traversarea Bucurestiului pe centura, de la un cap la altul.Si cred ca ne este cunoscut multora dintre noi, ce inseamna centura capitalei.:).Plus ca la intoarcere, am prins si noapte undeva intre Urziceni si Buzau +tot traficul infernal si toti cei care se intorc din Moldova, in capitala, duminica seara....Se circula bara la bara, pe contrasens...au fost si vre-o 2 accidente grave...chiorala cu faruri...etc.
La un momentdat, cand s-a mai eliberat soseaua si am inceput sa merg mai tare, se facuse coloana dupa mine, fiindca le-a placut probabil celorlalti cum mergeam (mergeam cu 120-140 si ceilalti nu faceau fatza cu farurile lor noi si bune, pe care au dat mii de euro).In spetza, un Opel Astra, un Renault Megane 2, un Mercedes 190 si... . Dar s-au pierdut in spate la un momentdat.Am calcat-o mai tare, fiindca ma deranjau farurile lor in oglinzi.
Toata treaba asta mi-a luat fix 3 ore la ducere, fix 3 ore la intoarcere.Am facut fix 2 ore Braila - Bucuresti, prin Buzau-Urziceni (230 Km parca) si 1 ora traversarea centurii + multe pauze de uitat pe harta, pt. ca nu cunosteam zona (jud Dambovita) si trebuia sa ajung la punct fix.
Astfel, la 13:00 am plecat din BR, la 16:00 am ajuns la destinatie, am stat acolo pana la 18:00, apoi am plecat si la 21:00 eram deja in casa."TGV-ul" meu a functionat perfect si m-a adus inapoi acasa, intreg si destul de proaspat.
Dupa aceea am mai iesit si in oras cu prietena, fara sa ma apuce somnul, sau sa ma doara spatele (ca dupa un drum lung).Deci...trage tu concluziile.
Scuze daca v-am plictisit!!! Nu e o mare grozavie, ce am facut eu si cu sigurantza, si ceilalti au multe povesti frumoase, petrecute alaturi de masinile lor la fel de frumoase!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 04-Dec-2007 20:29

Si ca sa mai argumentez inca o data cele spuse in mesajul anterior, priviti aici:
http://www.youtube.com/watch?v=BkBjKtC-3Hg

L-am mai postat si in alta parte, dar daca tot a venit vorba, am zis ca merita vazut.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 04-Dec-2007 20:40

Dar de "jucaria" asta cu 2 motoare, ce spuneti?!?:).
Chiar daca nu are legatura cu hidraulica, mi s-a parut interesanta.E o alta parte din istoria Citroen.

http://www.youtube.com/watch?v=FbOp9QQw ... re=related


Înapoi la “Test Drive”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187723
    Total subiecte 18630
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11748
    Cel mai nou membru Switz