C3 alimentat cu GPL. Are cineva?
Moderator: Echipa Tehnica
C3 alimentat cu GPL. Are cineva?
Oare se merita?
In primul rand, mie nu mi se pare asa mare economia. In cat timp iti amortizezi investitia?
Stii ca probabil vei pierde si un pic din putere, iar roata aia de rezerva are un scop acolo in portbagaj, mie nu mi se pare balast.
Ma rog, nu e treaba mea...dar nu cred ca as prefera, chiar in conditiile in care as scuti ceva banuti , sa merg cu butelia de gaz , pe termen mediu sa afectez motorul si sa mai am si probleme iarna, chiar daca pornesti pe benzina.
E alegerea ta dar fiindca ai intrebat, imi dai si eu cu parerea si zic ca nu prea se merita.
parerea mea...
Stii ca probabil vei pierde si un pic din putere, iar roata aia de rezerva are un scop acolo in portbagaj, mie nu mi se pare balast.
Ma rog, nu e treaba mea...dar nu cred ca as prefera, chiar in conditiile in care as scuti ceva banuti , sa merg cu butelia de gaz , pe termen mediu sa afectez motorul si sa mai am si probleme iarna, chiar daca pornesti pe benzina.
E alegerea ta dar fiindca ai intrebat, imi dai si eu cu parerea si zic ca nu prea se merita.
parerea mea...
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
mihai, dar ai calculat cum e treaba cu uzura motorului si cu efectele secundare ale utilizarii gpl, ca sa nu mai zicem de riscul imens care te pandeste la tot pasul, adica acela sa iti explodeze butelia de gaz. Gandeste-te bine, pentru ca au fost destule cazuri in care proprietarul s-a ales cu masina distrusa in urma exploziei. In legatura cu roata de rezerva, cu exceptia situatiei in care ai cauciucuri "flat tire" atunci roata de rezerva e obligatorie. nu uita ca daca iesi din oras si faci pana de cauciuc.... suni un prieten sa-ti aduca roata de rezerva de acasa?
"If in doubt, flat out!"
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Ca de obicei se vorbeste din legende si in necunostiinta de cauza. Sa le luam pe rind:
- uzura motorului: apare la dacia berlina deoarece GPL-ul nu contine plumb
si drept urmare se ard supapele. WLD a avut un BX 19 GT importat la 200.000 de km cu instalatie de gaz din Olanda. Masina a fost dezmembrata la peste 400.000. Motorul si instalatia mai mergeau inca, dar caroseria era cam ruginita. Sper ca am lamurit-o cu fiabilitatea.
- butelia care explodeaza: butelia e facuta din straturi multiple, astfel incit sa nu se fisureze in cazul unui impact. Mai mult gazul nu i-a foc decit intr-o anumita proportie de amestec cu aerul.
@alin.banc: cite masini au luat foc de la instalatia GPL si cite au luat foc din alte cauze? De ce vorbesti fara sa stii?
O instalatie GPL pt masina ta costa cam 1800 de RON prin Bucuresti si renteaza doar daca mergi normal. Daca mergi sportiv, consumul e GPL va creste si va creste si numarul de km dupa care iti vei recupera banii. Dar daca mergi normal, inclusiv ambuteiaje prin Bucuresti, atunci iti vei scoate banii.
Daca unii isi iau diesel in conditiile in care diferenta de pret per litru e sub 1 RON, atunci nu vad de ce nu ar renta o diferenta de pret de la simplu la dublu.
Din punctul meu de vedere, cel mai mare dezavantaj al GPL e micsorarea spatiului din portbagaj. Nu agreez buteliile toroidale, deoarece sint mai mici si costa mai mult si sint mai expuse. Iti recomand o butelie obisnuita. Vei iesi si mai ieftin si vei avea si autonomie mai mare. Intr-adevar vei avea un portbagaj mai mic, dar vei avea si roata de rezerva normala, ceea ce e un lucru bun in RO. In aproape 4 ani de cind am masina asta, nu am facut nici o pana de cauciuc, dar cu siguranta la un moment dat voi face una.
- uzura motorului: apare la dacia berlina deoarece GPL-ul nu contine plumb

- butelia care explodeaza: butelia e facuta din straturi multiple, astfel incit sa nu se fisureze in cazul unui impact. Mai mult gazul nu i-a foc decit intr-o anumita proportie de amestec cu aerul.
@alin.banc: cite masini au luat foc de la instalatia GPL si cite au luat foc din alte cauze? De ce vorbesti fara sa stii?
O instalatie GPL pt masina ta costa cam 1800 de RON prin Bucuresti si renteaza doar daca mergi normal. Daca mergi sportiv, consumul e GPL va creste si va creste si numarul de km dupa care iti vei recupera banii. Dar daca mergi normal, inclusiv ambuteiaje prin Bucuresti, atunci iti vei scoate banii.
Daca unii isi iau diesel in conditiile in care diferenta de pret per litru e sub 1 RON, atunci nu vad de ce nu ar renta o diferenta de pret de la simplu la dublu.
Din punctul meu de vedere, cel mai mare dezavantaj al GPL e micsorarea spatiului din portbagaj. Nu agreez buteliile toroidale, deoarece sint mai mici si costa mai mult si sint mai expuse. Iti recomand o butelie obisnuita. Vei iesi si mai ieftin si vei avea si autonomie mai mare. Intr-adevar vei avea un portbagaj mai mic, dar vei avea si roata de rezerva normala, ceea ce e un lucru bun in RO. In aproape 4 ani de cind am masina asta, nu am facut nici o pana de cauciuc, dar cu siguranta la un moment dat voi face una.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
multam de suport nicum
constat cu regret ca noi c3-itii suntem mult mai conservatori si mai putin destupati decat cei de pe alte forumuri cu altfel de masini.
Asa s-a intamplat si cand am montat filtru trabold pe motorul meu......ca daca ma luam dupa cei conservatori din forumul acesta pierdeam multele avantaje ale acestui filtru. Acum bine mersii am un motor super silentios si curat. Oricum, daca montez aceasta instalatie sunt convins ca o sa ies mai ieftin per km decat cel mai economic diesel, si asta nu poate sa o contrazica nimeni deoarece m-am documentat. Una peste alta ma bucur ca putem schimba pareri chiar daca 98% dintre ele nu vin din partea unor care nu prea stiu cu ce sa argumenteze.
constat cu regret ca noi c3-itii suntem mult mai conservatori si mai putin destupati decat cei de pe alte forumuri cu altfel de masini.
Asa s-a intamplat si cand am montat filtru trabold pe motorul meu......ca daca ma luam dupa cei conservatori din forumul acesta pierdeam multele avantaje ale acestui filtru. Acum bine mersii am un motor super silentios si curat. Oricum, daca montez aceasta instalatie sunt convins ca o sa ies mai ieftin per km decat cel mai economic diesel, si asta nu poate sa o contrazica nimeni deoarece m-am documentat. Una peste alta ma bucur ca putem schimba pareri chiar daca 98% dintre ele nu vin din partea unor care nu prea stiu cu ce sa argumenteze.
@nicum - la tine a fost usor de montat instalatia de gaz , ai carburator .
@mihaivus - problema montari este un pic mai delicata , calculatorul trebuie sa comunice cu centrala instalatiei , din punct de vedere economic este un mare avantaj .
Trebuie sa gasesti o firma care sa garanteze compabilitatea instalatiei la motorul tau .
@mihaivus - problema montari este un pic mai delicata , calculatorul trebuie sa comunice cu centrala instalatiei , din punct de vedere economic este un mare avantaj .
Trebuie sa gasesti o firma care sa garanteze compabilitatea instalatiei la motorul tau .
Man, daca stiai ca GPL e o solutie asa grozava, de ce ne-ai mai intrebat pe noi ce parere avem?
Dupa cum a spus si colegul cbx, o instalatie GPL e mult mai usor de montat pe o masina cu carburator. Nu e cazul C3-ului care e impanat cu destula electronica, iar lucrurile nu sunt asa de "simple" ca la montarea unui filtru de ulei. Stiu ca o sa-mi zici ca exista solutii, firme care se pricep, etc.
Eu unul, ca si multi alti colegi conservatori de pe forum, prefer sa merg pe o solutie garantata de producator (1.4 HDi), decat sa ma apuc sa fac experimente pe o masina de care sunt multumit. Dar fiecare face ce vrea cu banii si cu masina lui...
Eu unul nu vad nu vad decat doua motive pentru indarjirea asta cu GPL-ul la un C3 cu motor mic, pe benzina, de 1.1: ori vrei sa faci taximetrie 24 de ore din 24 cu el, ori te pasioneaza cu orice pret ideea de a-ti modifica masina.
Gandeste-te daca nu cumva montarea instalatiei GPL, plus alte costuri care pot sa apara datorita unor eventuale probleme (nu ca ti le-as dori), nu te-ar scoate la pretul unui C3 diesel. Unde e economia?
Nu ma intelege gresit, nu sunt genul care se uita la masina ca la un bibelou si n-are curaj nici sa-si schimbe singur un bec. Mi-am chinuit si eu destul buburuza, am tras de plastice, mi-am montat radio CD cu boxe, mi-am pus alte becuri decat cele stock si destule altele. Dar unele modificari se merita facute, iar altele nu. Asta e parerea mea.
Nu vreau sa pun de-un flame, asa ca daca vrei sa-ti montezi GPL, e dreptul tau, faci cum crezi. Eu personal ma opresc aici.
Dupa cum a spus si colegul cbx, o instalatie GPL e mult mai usor de montat pe o masina cu carburator. Nu e cazul C3-ului care e impanat cu destula electronica, iar lucrurile nu sunt asa de "simple" ca la montarea unui filtru de ulei. Stiu ca o sa-mi zici ca exista solutii, firme care se pricep, etc.
Eu unul, ca si multi alti colegi conservatori de pe forum, prefer sa merg pe o solutie garantata de producator (1.4 HDi), decat sa ma apuc sa fac experimente pe o masina de care sunt multumit. Dar fiecare face ce vrea cu banii si cu masina lui...
Eu unul nu vad nu vad decat doua motive pentru indarjirea asta cu GPL-ul la un C3 cu motor mic, pe benzina, de 1.1: ori vrei sa faci taximetrie 24 de ore din 24 cu el, ori te pasioneaza cu orice pret ideea de a-ti modifica masina.
Gandeste-te daca nu cumva montarea instalatiei GPL, plus alte costuri care pot sa apara datorita unor eventuale probleme (nu ca ti le-as dori), nu te-ar scoate la pretul unui C3 diesel. Unde e economia?
Nu ma intelege gresit, nu sunt genul care se uita la masina ca la un bibelou si n-are curaj nici sa-si schimbe singur un bec. Mi-am chinuit si eu destul buburuza, am tras de plastice, mi-am montat radio CD cu boxe, mi-am pus alte becuri decat cele stock si destule altele. Dar unele modificari se merita facute, iar altele nu. Asta e parerea mea.
Nu vreau sa pun de-un flame, asa ca daca vrei sa-ti montezi GPL, e dreptul tau, faci cum crezi. Eu personal ma opresc aici.
offtopic
care-i reteta nicule cu 4 ani fara pana?
ca-s convins ca nu ti-ai luat michelin sau goodyear...
pierderea portbagajului se poate compensa prin instalarea unei cutii pe plafonul masinii, insemnand o investitie suplimentara cam de 500 euro
si eu, daca n-as fi avut diesel cred ca as fi ajuns cumva la gpl.
instalatiile acestea au probleme de fiabilitate?
care-i reteta nicule cu 4 ani fara pana?

pierderea portbagajului se poate compensa prin instalarea unei cutii pe plafonul masinii, insemnand o investitie suplimentara cam de 500 euro

si eu, daca n-as fi avut diesel cred ca as fi ajuns cumva la gpl.
instalatiile acestea au probleme de fiabilitate?
Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
@cbx: si pt motoare mai noi e tot atit de usor numai ca pretul instalatiei e cam dublu. Deci e o problema de bani si oricum instalarea o face firma autorizata, nu proprietarul masinii.
Ai dreptate: calculatorul tb (de fapt e obligat) sa comunice cu computerul de la instalatia GPL (sau invers).
@vldst: nu vreau ca topicul asta sa ajunga GPL vs diesel. Fiecare dintre solutii isi are avantajele si dezavantajele ei. Aici se discuta doar daca se merita GPL pe un C3 cu motor 1.1i. Alternative gen diesel, etanol, etc. nu ne intereseaza aici.
@bezz: nu stiu. Nu cred ca e o reteta, poate am avut pur si simplu noroc. Am gasit citeva chestii metalice infipte prin cauciucuri, dar din fericire erau mici. Nu, nu am Michelin, am Vredestein si Debica, toate noi.
Instalatiile GPL nu sint bullet-proof. Se face si la ele revizie la 15.000. Exista o cartulie de service separat pentru asta.
Ai dreptate: calculatorul tb (de fapt e obligat) sa comunice cu computerul de la instalatia GPL (sau invers).
@vldst: nu vreau ca topicul asta sa ajunga GPL vs diesel. Fiecare dintre solutii isi are avantajele si dezavantajele ei. Aici se discuta doar daca se merita GPL pe un C3 cu motor 1.1i. Alternative gen diesel, etanol, etc. nu ne intereseaza aici.
@bezz: nu stiu. Nu cred ca e o reteta, poate am avut pur si simplu noroc. Am gasit citeva chestii metalice infipte prin cauciucuri, dar din fericire erau mici. Nu, nu am Michelin, am Vredestein si Debica, toate noi.
Instalatiile GPL nu sint bullet-proof. Se face si la ele revizie la 15.000. Exista o cartulie de service separat pentru asta.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11821
Cel mai nou membru Shraunrst