ATS - DE RASUL CURCILOR
Moderator: Echipa Tehnica
ATS
Ca si in alte domenii, am preluat de afara doar ceea ce ne convine si pe deasupra am si adaptat-o conform specificului romanesc: sunt convins ca afara doar problema cu protectia muncii e singurul motiv pentru care nu esti acceptat langa masina cand se lucreaza pe cand noi am preluat forma dar continutul, respectiv motivele sunt cu totul altele: cele amintite mai sus la care as adauga incompetenta; pai daca ai sta langa mecanic n-ai putea oare sa constati direct cat de mult se pricepe (sau mai bine zis nu se pricepe). Bineinteles nu trebuie sa generalizam, dar atunci cand ai niste tarife ca ATS-ul, mi se pare normal ca si cunostintele si serviciile sa fie pe masura. Ma intreb oare cat investeste ATS-ul in pregatirea personalului...?
Banuiesc ca daca n-ar exista motivele de mai sus, s-ar dori si putea gasi o forma prin care sa se satisfaca si aceasta dorinta a unei largi parti a clientilor (de a fi sub o forma sau alta langa masina: de ex. camere de supraveghere a locului de lucru, configurarea service-ului de asa natura incat clientii sa observe direct fara a putea perturba actiunea de reparare: separare cu geamuri de sticla, etc.)
Si daca acestea nu sunt de ajuns, s-ar putea privi lucrurile dintr-o perspectiva psihologica: cel mai bun lucru de a demonta un mit e acela de a-l cunoaste direct (adica a lasa oamenii sa constate cu ochii lor ca mecanicii nu schimba piese, se pricep la ceea ce fac, etc.). Interzicand sau ascunzand un lucru nu faci altceva decat sa-i amplifici nejustificat in primul rand prtile rele... Dar poate nu se doreste acest lucru sau chiar ceea ce vor clientii conteaza intr-o masura mult prea mica pentru cei de al ATS, din moment ce clientul (fraierul) plateste oricum... daca nu e liber sa caute alt service.
Oricare din cele de mai sus ar fi motivul, e clar ca acolo exista o percepere eronata (ca sa ma exprim bland) asupra mdului cum trebuie privit clientul.
Banuiesc ca daca n-ar exista motivele de mai sus, s-ar dori si putea gasi o forma prin care sa se satisfaca si aceasta dorinta a unei largi parti a clientilor (de a fi sub o forma sau alta langa masina: de ex. camere de supraveghere a locului de lucru, configurarea service-ului de asa natura incat clientii sa observe direct fara a putea perturba actiunea de reparare: separare cu geamuri de sticla, etc.)
Si daca acestea nu sunt de ajuns, s-ar putea privi lucrurile dintr-o perspectiva psihologica: cel mai bun lucru de a demonta un mit e acela de a-l cunoaste direct (adica a lasa oamenii sa constate cu ochii lor ca mecanicii nu schimba piese, se pricep la ceea ce fac, etc.). Interzicand sau ascunzand un lucru nu faci altceva decat sa-i amplifici nejustificat in primul rand prtile rele... Dar poate nu se doreste acest lucru sau chiar ceea ce vor clientii conteaza intr-o masura mult prea mica pentru cei de al ATS, din moment ce clientul (fraierul) plateste oricum... daca nu e liber sa caute alt service.
Oricare din cele de mai sus ar fi motivul, e clar ca acolo exista o percepere eronata (ca sa ma exprim bland) asupra mdului cum trebuie privit clientul.
"Un curcubeu care sta pe cer mai mult de 10 minute ajunge sa nu mai fie privit de nimeni"
nicum scrie:As fi foarte fericit, pentru ca stiu ca s-a schimbat uleiul, s-au inlocuit placutele, etc. Nimic in plus, nimic in minus. Vrei sa iti dau niste horror-story de la PBN?
La noi isi permit sa faca treaba asta pt ca nu ii pedepseste nimeni, deci nu e nici un risc. In Germania se inchide autohaus-ul scurt si fara comentarii.
bine zis "story". pai fratele meu, astea-s cazuri de furt calificat care se lasa cu mititica. eu unul refuz sa cred ca se intampla asa ceva. si repet, in cazul in care prin absurd s-ar intampla de ce nu se duce lumea peste ei? Mai demult vorbeam de faptul ca am putea face actiuni in numele "Asociatiei". Pana acum nu s a intamplat nimic, sau cel putin eu nu am auzit de asa ceva. Asta dovedeste ca defapt nu se intampla nimic nelalocul lui.
cum adica, mecanicul nu e bun? nu exista asa ceva. pai l-ai reclamat la patron si a doua zi e out.
cum adica nu au dotari? pai si licenta cum au obtinut-o?
v au placut ultimele 2 paragrafe, nu?
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
kata scrie:bine zis "story". pai fratele meu, astea-s cazuri de furt calificat care se lasa cu mititica. eu unul refuz sa cred ca se intampla asa ceva. si repet, in cazul in care prin absurd s-ar intampla de ce nu se duce lumea peste ei? Mai demult vorbeam de faptul ca am putea face actiuni in numele "Asociatiei". Pana acum nu s a intamplat nimic, sau cel putin eu nu am auzit de asa ceva. Asta dovedeste ca defapt nu se intampla nimic nelalocul lui.
cum adica, mecanicul nu e bun? nu exista asa ceva. pai l-ai reclamat la patron si a doua zi e out.
cum adica nu au dotari? pai si licenta cum au obtinut-o?
kata, te iertam pentru inocenta ta.
Sa le luam pe rind: furtul calificat trebuie dovedit intr-o instanta romaneasca, ceea ce e alt never-ending story. In plus de asta multi oameni pur si simplu nu se pricep si/sau sint la fel de inocenti ca tine. PBN are cel mai prost renume, dar cu toate astea e in top la vinzari.
Oamenii se duc peste ei, dar sistemul e bine pus la punct, incepind cu certificari ISO si terminind cu angajatii care fac pe prostii. Uita-te numai ce se intimpla cu un proprietar care are o problema mai serioasa care trebuie rezolvata pe garantie.
Cu asociatia ai perfecta dreptate, dar nu e momentul si nici locul aici.
Cu patronul si mecanicul lui lucrurile stau in felul urmator: presupunind ca patronul nu stie ce minareli face angajatul lui, daca il da afara, are o problema, pentru ca dupa cum bine stii service-urile sint supra-aglomerate (numarul de masini a crescut mult mai repede decit numarul de service-uri, iar RAR-ul nu are nici un interes sa autorizeze mai multe service-uri pt a mentine cota de spaga sus, dar asta e alta discutie). Si un angajat mai putin inseamna bani mai putini (asta pe linga faptul ca nu poti sa inlocuiesti un om peste noapte). Daca angajatul e in cirdasie cu patronul, e clar ce se intimpla sau mai bine spus ce nu se intimpla.
Sistemul asta e incurajat si de salariile mici pe care le au mecanicii din reprezentante (nu mai vorbim de faptul ca nu exista decit un interes minimal pentru instruirea lor, tocmai din cauza fluctuatiilor de personal). Asta ii incurajeaza sa mai faca si ei un ciubuc, sa mai cistige niste bani.
Si cu dedicatie pentru tine: uita-te bine pe unde iti vei face reviziile la Astra, pentru ca nici la DiBas, nici la GTT nu se permite accesul clientului la service si renumele lor nu e departe de PBN. bezz te poate ajuta mai bine decit mine cu detalii.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
la faza cu service-urile de Opel din romania mai ai mult de tras ..
oricum, daca ar fi sa ii asezi unul langa altl ATS si GTT sau DiBas ATS-ul iti va parea o dulce minune ..
ai mare grija ce si cum ai de cand sa faci cu opelul la revizii ..si asta e un sfat doar
oricum, daca ar fi sa ii asezi unul langa altl ATS si GTT sau DiBas ATS-ul iti va parea o dulce minune ..
ai mare grija ce si cum ai de cand sa faci cu opelul la revizii ..si asta e un sfat doar
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
PBN
Nu vreau sa par naiv, dar chiar nu stiu ce inseamna PBN... Sunt curios pentru a intelege mai bine subiectul, care de altfel e foarte interesant.
"Un curcubeu care sta pe cer mai mult de 10 minute ajunge sa nu mai fie privit de nimeni"
La Radacini - Giurgiului nu se poate, in schimb la Radacini Ferdinand si Venerei se poate dar trebuie sa te tiganesti cu ei, caci din proprie initiativa fac tot ce ii taie pe ei capul.
De-a lungul anilor un singur service am gasit unde pot lasa masina cu tot ce este in ea la momentul respectiv fara a avea teama ca imi lipseste ceva dupa ce o scot de acolo.
De-a lungul anilor un singur service am gasit unde pot lasa masina cu tot ce este in ea la momentul respectiv fara a avea teama ca imi lipseste ceva dupa ce o scot de acolo.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
george scrie:Eu nu stau linga masina, decit daca e ceva simplu si am ce face pina e gata. In rest ii las sa-si faca treaba.
Cred ca solutia civilizata pentru cei care sint banuitori e geamul de sticla de unde se poate urmari ce si cum.
Si tu esti naiv... Ce vezi tu prin geamul ala de sticla? Si indiferent ce ai vedea, unghiul e acelasi. In fine... fiecare face cum crede de cuviinta. La urma urmei, el e primul beneficiar.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187723
Total subiecte 18630
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11748
Cel mai nou membru Switz