Experiente de week-end! Sambata m-am decis sa-mi pun in functiune proiectoarele, care erau doar atarnate in bara.Zis si facut: M-am apucat de tras fire si relee si la lasarea noptii proiectoarele erau functionale...Cred ca iar raman fara prietena, fiindca iar n-am iesit in oras sambata seara, de dragul masinii.Dar asta e alt capitol.

.Surpriza:Lumina e perfect alba.E ca de blitz.E super, zic eu!Si pornesc cu masina in teste, in afara orasului (sa le vad la sosea).Sant placut surprins, din nou: Lumina proiectoarelor o eclipseaza de departe pe cea a farurilor.Bat departe...E Ok.Numai ca...stupoare!Nu bat de loc in lateral.Fac doar doua dire de lumina pe sosea.Ba, mai mult ii orbesc pe ceilalti din contrasens.M-au semnalizat toti cu farurile, chiar si dupa ce le-am reglat sa bata foarte jos. Deziluzie totala!!! Sant cu adevarat proiectoare, nu faruri de ceata.Sant italiene ("FORTI")si au dispersoarele aproape clar (nu au striatii).Asa ca vor trebui inlocuite.Cred ca ma voi intoarce la cele de ELBA, modelul pe care l-am avut si pe Oltcit, care sant rezonabile ca pret si despre care stiu ca bat OK.In plus, daca sparg unul, am de unde sa iau altul.
Duminica m-am hotarat sa fac si eu experimentul de care spunea aici "nicum".Si ca orice posesor de citron, am coborat la masina pe la pranz."Aligatorul" (cum ii spun eu...e din neamul taratoarelor...sta cu burta pe asfalt; si are si o culoare sugestiva) doarme pe burta in parcare.Ii dau o cheie...se ridica ca un maidanez puturos si plin de capuse de pe cuibar...

.
Incep masuratorile!Masor tensiunea pe baterie....14,2 V.Emotii!Cat credeti ca am gasit la bornele becurilor din faruri????? 12,45 V la farul din stanga.Iar la cel din dreapta...12,14 V.Pai cum sa lumineze bine farurile de BX fratilor cu doar 12 V????E ca si cum alternatorul nu ar debita curent si farurile raman doar pe baterie.
Si atentie!Proba a fost facuta la rece!Imi imaginez ca lucrurile se inrautatesc la cald, cand alternatorul debiteaza doar 13,8 V (are compensare termica pe regulatorul de tensiune, pt.ca iarna sa incarce mai mult) si cand se incalzesc si firele fiind subdimensionate.E stiut faptul ca firele la cald isi maresc rezistenta.
Ce e ciudat, e faptul ca pe farul din dreapta, caderea de tensiune e mai mare cu aprox.0,3 V.Probabil datorita traseului mai lung al firelor.
Am zis: Sa ne traiasca "nicum"!!!!
Cred ca intuiti ca urmeaza montarea de relee si fire groase pe instalatia farurilor.Deja am cumparat tot...papuci, fire, relee.Tare sant curios ce o sa iasa!!!
Faza 3! Duminica m-am intalnit cu un amic, care si-a montat pe Clio lampi cu xenon si am putut vedea si afla mai multe.
Au costat 10 mil.cu montaj cu tot si se monteaza numai becul in farul original.Deci nu necesita alte adaptari si carpeli si nu afecteaza estetica masinii.
Vreau sa va spun ca se aprind instant, fasciculul de lumina se ajusteaza instant si ce e cel mai important, lumineaza excelent.Chiar si ziua se vede ca lumineaza mult mai curat si cu mai multa putere.Daca as avea bani disponibili, nu as ezita nici o clipa.
Treaba e simpla!Se monteaza becul in far, se monteaza montajele de alimentare (cate unul pt.fiecare far) undeva in apropierea farurilor, se fac celelalte legaturi electrice si e OK.
Deocamdata ma limitez la a monta relee pe instalatia farurilor.Mai vedem cu xenoanele.

.
Va tin la curent!