Intrebare - intrebatoare
Moderator: Echipa Tehnica
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Intrebare - intrebatoare
Are BX-ul un dispozitiv care sa intrerupa circuitul de lichid de racire prin caloriferul de incalzire al habitaclului?
La CX, lichidul circula in permanenta prin calorifer, indiferent de treapta pe care e dat reglajul de incalzire.
As vrea sa intercalez un dispozitiv cu care sa intrerup circuitul prin calorifer astfel incat sa nu am o sursa de caldura la ~85 grade in interiorul masinii vara la +40 de grade!
La CX, lichidul circula in permanenta prin calorifer, indiferent de treapta pe care e dat reglajul de incalzire.
As vrea sa intercalez un dispozitiv cu care sa intrerup circuitul prin calorifer astfel incat sa nu am o sursa de caldura la ~85 grade in interiorul masinii vara la +40 de grade!
Ultima oară modificat Mar 03-Apr-2007 17:53 de către eugenro2001, modificat 1 dată în total.
-
- pasionat
- Mesaje: 420
- Membru din: Lun 16-Ian-2006 11:24
- Localitate: Ploiesti
-
- pasionat
- Mesaje: 420
- Membru din: Lun 16-Ian-2006 11:24
- Localitate: Ploiesti
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
ce imi trebuie mie este un dispozitiv care sa permita fie ca bucla circuitului de racire sa se inchida prin calorifer fie sa izoleze caloriferul si sa inchida bucla prin el, prin dispozitiv.
Uite aici ce vreau eu:
http://tedperkins.com/heat%20valve.htm
Uite aici ce vreau eu:
http://tedperkins.com/heat%20valve.htm
Ultima oară modificat Mar 03-Apr-2007 15:18 de către eugenro2001, modificat 1 dată în total.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
ar fi bine sa o lasi asa, pt ca am senzatia ca la cx este climatizare automata. risti sa dai peste cap sistemul daca este asa. Daca este automat si senzorul nu "vede" caloriferul cald, se poate bramburi situatia. Daca este climatizare clasica poti monta mai usor un robinet de dacie intercalat pe furtunele ce intra in habitaclu. Sau chiar un robinet cu maneta, din cele pt furtune/tasnitori/instalatii, am vazut ca izoleaza bine acelea. Robinetul de bx pare cam greu de improvizat pe masina, pt ca se impreuneaza direct cu caloriferul. Nu prea este o solutie DIY.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Stai linistit, de felul meu sunt electronist, de vreo 25 de ani asa ca ma descurc. Si sunt si destul de priceput in ale mecanicii.
Clima automata a CX-ului amesteca aer cald de la calorifer cu aer de afara prin actionarea unei clapete cu ajutorul unui mic servomotor.
Vara, daca setez o temperatura mai joasa decat cea exterioara, singura reactie a sistemului este sa deschida la maxim clapeta de admisie a aerului exterior si sa o inchida pe cea a aerului de la calorifer.
Asadar, daca nu pot raci aerul din exterior, macar pot reduce caldura degajata in interior de caloriferul fierbinte.
Clima automata a CX-ului amesteca aer cald de la calorifer cu aer de afara prin actionarea unei clapete cu ajutorul unui mic servomotor.
Vara, daca setez o temperatura mai joasa decat cea exterioara, singura reactie a sistemului este sa deschida la maxim clapeta de admisie a aerului exterior si sa o inchida pe cea a aerului de la calorifer.
Asadar, daca nu pot raci aerul din exterior, macar pot reduce caldura degajata in interior de caloriferul fierbinte.
pai elvetianca ta nu are si aer conditionat? In locul tau, sincer, as face eforturi sa repun in funciune ac-ul mai bine decat sa scot din circuit un calorifer. Astea vechi au compresoare foarte bune, iar sistemul permite o racire performanta in comparatie cu cele actuale, care au 'jdemii de senzori de presiune si opresc automat compresorul la cea mai mica oscilatie. La 25 dupa 1 ora de plimbat prin canicula, 50 de grade la nivelul solului, in masina era ger.
la CX au gresit cu caloriferul, e o modificare care se impune. cred ca cel mai simplu e sa folosesti 2 robinete cu bila si cu stut adaptor pt furtun, montate dupa un teu. trebuie 2 pentru ca atunci cind apa nu circula prin calorifer trebuie sa ajunga pe alta cale la vasul de expansiune, cred ca iti imaginezi sistemul. practic al doilea robinet e intre furtunul care intra si cel care iese din calorifer, care trebuie sa stea inchis daca apa circula prin calorifer. ca un side effect la chestia asta cu lipsa unui robinet se intimpla ca in timp caloriferul se colmateaza din cauza ca e mai jos decit restul instalatiei. cu cit circula mai mult timp apa prin el, cu atit se colmateaza mai repede
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
pai umbli o data primavara si o data toamna, nu trebe neaparat sa umbli zilnic acolo
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo