gpl pe bx 14 din 86

Forum de discutii generale despre Citroen BX. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 15-Mar-2007 20:37

Eu sant nou pe acest forum si probabil nu am nici prea multa credibilitate si nici nu stiu cine,cui vinde sau monteaza instalatii GPL pe aici.
Asta nu inseamna ca sant nou si neintrodus in lumea motoarelor.Chiar m-am simtit lezat si luat peste picior de anumite persoane.Chiar nu are sens.
Probabil ca multi din"specialisti" "se incaltau cu fesul" cand eu demontam motoare sau experimentam utilizarea "combustibililor neconventionali" cu mult inainte de revolutie cand ratia de benzina la o masina era de 11 litri (pe luna) in provincie..Dar asta e alta istorie.
cbx - E adevarat!Am intrat in polemici fara rost!Eu sant un adversar al GPL-ului (si crede-ma, nu din necunoastere)si n-am putut sa tac.E o optiune personala!

nicum - Probabil din lipsa timpului (scriu de la serviciu) si a spatiului de aici, nu am reusit sa ma fac inteles.Nu te chinui sa-mi explici care e sistemul de distributie si cum functioneaza, fiindca n-o pot lua decat ca pe un afront.
1-Cand am spus distributie avariata, m-am referit la supape ciupite sau arse si ghiduri de supape uzate.
2-Crede-ma ca am lucrat intr-un service care monta instalatii GPL; eu ma ocupam de supravegherea montarii lor (mecanicii sa-si faca treaba cum trebuie) si nu am vazut nici o masina la care sa nu miroasa gazele de esapament a gaziera.Mergeam cu masinile la hala ITP si faceam teste cu analizorul de gaze.E drept ca procentul de CO era mai mic decat la benzina dar toate miroseau urat si dupa cateva ore de stat acolo te lua durerea de cap fara sa stii de ce.
Asa ca stiu din ce e compusa o instalatie GPL si cate sisteme de securitate are si cum functioneaza o astfel de instalatie.Ba mai mult stiu si cum se monteaza (am fost fortat sa invat)...nu te mai chinui sa imi explici.:).
Cu toate astea, accidente sant cu GPL-urile si in viata vietilor ei,benzina nu o sa explodeze cum explodeaza GPL-ul,oricat ne-ar placea sa ne mintim singuri ca nu si sa ne ascundem in spatele unor teorii "savante"ca nu explodeaza decat la o anumita proportie aer-GPL.Nici benzina nu ia foc altfel.Dar benzina o vezi,e grea,curge...nu si GPL-ul care se vaporizeaza instant.De ce se iau masuri super severe de securitate la statiile de alimentare???Pentru ca nu explodeaza????Sau pt.ca explodeaza mult mai greu decat benzina???Hai sa fim seriosi.
Nu fac nici o comfuzie!!!
Cineva ascunde adevarul despre pericolul pe care il reprezinta itilizarea GPL-ului si asta ma enerveaza tare!!!Si la nivel mic si la nivel mai mare, unde se dau spagi pt.a putea dezvolta o afacere.E normal ca acela care vinde asa ceva, sa spuna ca sant instalatii mai sigure decat cele pe benzina.
Draku - Orice combustibil ia foc fiindca de aceea ia foc, dar GPL-ul explodeaza (de obicei).Benzina nu ia foc cu una cu doua nici daca ajunge pe un motor incins unde sfaraie.Asta fiindca are aditivi care sa o faca sa reziste la autoaprinderi si detonatii (fenomene generat de punctele fierbinti sau incandescente din motor).
Am patit si eu treaba cu returul sau turul de benzina sarite la Oltcitul meu, de 2 ori...motorul se scalda in benzina.Treaba asta se intampla pe la 120 Km pe ora intr-o depasiresi nu am putut opri imediat.Am gasit motorul spalat efectiv de benzina, dar nu a luat foc.Iar la Oltcit,vara, motorul se incalzeste serios.Deci benzina nu ia foc cu una cu doua.

cdires - Imi pare rau ca s-a ajuns la discutii de genul acesta tocmai aici, pe forumul Citroen! Nu am vrut decat sa dau un sfat.Dar cand am vazut ca sant "pus la zid" si pt.faptul ca sant un adversar ferm al GPL-ului chiar n-am mai putut sa tac.

Imi cer scuze tuturor daca am deranjat cu comentariile mele!!! Eu asa gandesc si asa simt .
Propun sa revenim la un ton normal si sa nu purtam ranchiuna!!!Doar santem aici pt.ca avem LHM "in sange"(unii mai de mult,altii mai recent...):).
Va salut cu farurile de BX!!!!:).

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Joi 15-Mar-2007 21:19

din partea mea, nu este nicio problema, nu am de ce sa ma "deranjez"
fiecare ne-am exprimat parerea despre "subiect"
discutia a deviat, intr-adevar, dar poate tot raul e spre bine, ca mai aflam si unii si ceilalti cate ceva
intamplarea face sa activez intr-un domeniu in care se lucreaza (ma rog, un fel de a spune) cu materialele combustibile. si ma repet: gpl, gn, etc nu explodeaza decat intr-o anumita concentratie, care nu se poate obtine in aer liber din sursele "normale" (rezervoare auto, butelii de aragaz, etc). in cel mai rau caz arde (nu ca asta ar fi de preferat unei explozii...)
apropos, te-ai intrebat vreodata de ce deasupra rezervoarelor de gpl ale benzinariilor nu se monteaza acoperis/copertina/umbrela sau de ce buteliile de aragaz se stocheaza in aer liber?

stima

PS
pt conformitate: nu vand, nu montez si nu cumpar instalatii gpl. folosesc instalatia de pe citroenul meu de 3 ani fara probleme
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Vin 16-Mar-2007 07:13

eu nu sunt adeptul certurilor,sau violentei. Nu folosesc invective si nu cataloghez pe nimeni.
Ceea ce se intampla aici, este foarte binevenit, din punct de vedere informativ. De cand a inceput "polemica", pot spune ca am aflat o gramada de chestii si bune si rele despre GPL, si imaginea devine din ce in ce mai clara si mai completa. E bine, pentru ca numai asa se poate lua o decizie,in cunostinta de cauza.

Chiar nu mi-as dori sa pun o intrebare despre un subiect putin cunoscut mie si sa mi se raspunda cu da sau nu.
Keep it up

Saltare.
Relu

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 16-Mar-2007 12:36

@dan1972: sa spui ca benzina ia foc mai greu decit gazul, asta in timp ce pretinzi ca ai lucrat in service de asa ceva, mi se pare total deplasat. Gazul se evapora instant si are nevoie de un anumit raport aer/gaz ca sa ia foc. Benzina se evapora mai greu si o vezi.
Normal ca daca ai lucrat in service, veneau masini cu probleme. Si alea benzina only iau foc si chiar masini de multe sute de mii de euro. Daca tie nu-ti place GPL-ul, asta nu e un motiv sa spui ca masinile cu GPL sint bombe pe roti.
BX-ul GT al lui WLD a avut instalatie GPL inca de pe vremea cind era in Olanda si la noi GPL-ul era doar o chestie care se intimpla la altii. Si totusi nu s-a intimplat vreo explozie niciodata.
Ca sa fiu in ton cu draku: nu vind, nu cumpar, doar folosesc o instalatie GPL. Nici o problema in >3 ani de zile (banuiesc ca o siguranta electrica arsa nu se pune).
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 16-Mar-2007 19:36

Ma bucura ca toata lumea a revenit la un ton normal si asta inseamna mult!

Draku - Treaba cu buteliile in aer liber e evidenta....pt.a nu se produce acumulari de gaz.Eu totusi nu am incredere sa folosesc asa ceva cu toate ca am fost aproape de subiect.

cdires - Macar acesta sa fie castigul acestei discutii aprinse!:).Acumularea si schimbul de informatii.

nicum - Comparatia dintre benzina si GPL, ca si inflamabilitate a fost sustinuta de exemplul cu motorul ce se scalda in benzina.Ce te face sa crezi ca GPL-ul e mult mai putin periculos???
Benzina ia foc de obicei si mai ai timp sa-i mai faci ceva.....GPL-ul explodeaza direct atunci cand sant indeplinite conditiile.In plus e si parsiv de se acumuleaza in zonele mai joase (in asa zise pungi) nu il vezi(nu poti depista cu ochiul liber scaparile),e in aer...nu stii cand a ajuns la concentratia optima.Imagineaza-ti ce se intampla cu o masina parcata intr-un garaj inchis bine si unde mai poate exista un intrerupator pt.iluminat.
Nu toate masinile ajunse in service-ul acela erau venite pt.remedierea unor probleme.Cele mai multe veneau pt.ITP.Acolo am vazut cat de urat miroase gazul de esapament la cele pe GPL.Nu era una care sa mearga ireprosabil.
Tot acolo am vazut si acea butelie GPL fisurata pe care au pazit-o proprietarii,o noapte intreaga....sa nu se apropie cineva de masina.
Masina lui WLD???O instalatie montata in Olanda???Merci!E cu totul altceva!La ei normele legale chiar se respecta,muncitorii nu se imbata in timpul programului,au alte fiting-uri (cu siguranta) si nici nu cred ca e o instalatie turceasca sau italiana!
E adevarat ca nu imi place GPL-ul si nu mi-as monta pt.nimic asa ceva pe masina.Exact cum a spus parca DanT...cine vrea sa faca economie isi poate lua (sau monta) un diesel de capacitate mica si cred ca o scoate mult mai bine la cat consuma un diesel mic.
Cine vrea eleganta,rafinament,comfort....alege benzina, care e inegalabila, orice s-ar spune.
DanT cred ca a spus totul cu asta.Nu cred ca GPL-ul isi mai are justificarea.E drept ca asa se poate merge alternand combustibili (cand pe GPL,cand pe benzina)dar nu cred ca se justifica investitia,riscurile,consumul de spatiu din interiorul masinii,+multe alte neajunsuri (gen manevre de trecere de pe GPL pe benzina si invers,etc).Noi nu reusim sa facem masinile astea sa functioneze ireprosabil nici pe benzina...pe GPL....ce sa mai spun.Cine spune ca monteaza GPL si scapa de problemele pe care le pune motorul in functionarea pe benzina se inseala.Primul lucru,inainte de a te apuca sa montezi o instalatie GPL, e sa aduci in parametri optimi de functionare,motorul functionand pe benzina.Asta e o regula foarte stricta.
Eu sant pornit impotriva GPL-ului (e o chestie personala)(probabil ca intr-o viata anterioara...:).).Nici dieselul nu-mi place(vibreaza,scoate fum,are putere litrica mai mica,cuplu prea brutal si obositor,scoate fum in sarcina...) dar decat un GPL....Cei care au GPL pe masina nu trebuie sa se supere pe mine!!!E doar o parere personala.Eu fac parte din acei oameni,pt.care masina, daca nu e pe benzina,nu e masina.Masina pt.mine e 90%doar pt.plimbare/mers la serviciu.Si voi face orice efort financiar pt.a-mi pastra aceasta placere.Pt.mine condusul daca nu e de placere,mai bine nu e.
Scuze daca am exagerat cu vanzarea/cumpararea de instalatii GPL,dar am avut imaginea unei conspiratii impotriva mea,cand am vazut ca au sarit toti cei cu GPL.:).
Repet!Benzina e o chestie de principiu pt.mine.
Va salut respectuos pe toti!

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Vin 16-Mar-2007 23:54

stai linistit, ca nu se supara nimeni (sper eu)
acuma, daca e s-o luam si pe partea cealalta, cu economia.....
diferenta intre 300-500-max 800 de euro cat este o instalatie de GPL si 10-12.000 cat este un diesel de generatie noua cu consum mic.... e o caruta de bani...
eu unul nu-i am, sincer
si ma descurc cum/cu ce pot
stima
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Sâm 17-Mar-2007 12:15

Draku - Nu e neaparat sa fie un Diesel atat de scump si de nou.
Nu stiu exact care au fost cele mai mici motorizari Diesel pe BX,dar in general un Diesel de 1600 cmc consuma la drum cam 4,5 litri de motorina de proasta calitate.Deci....
Din ce stiu la Citroen a existat un Diesel de 1500 pe AX, foarte economic.Nu cred ca e o mare problema adaptarea lui pe un BX 14 sau 16 pe benzina.
Un astfel de motor se poate aduce din Germania cu aprox.400-500 euro cu garantie si cred ca si cu transport inclus.Trebuie sa te interesezi.Astfel ajungi la costul unei instalatii GPL.
Stiu cum e cu banii!!!Si daca ai deja instalatia GPL pe masina....
Eu unul asta as face daca m-ar interesa strict economia.
Cu respect!

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Sâm 17-Mar-2007 15:32

motorizarile diesel sunt 1.7 si 1.9 , la 1.9 consum extraurban 5.5 la viteza 120 km/h

nick
simpatizant
Mesaje: 65
Membru din: Joi 02-Noi-2006 18:39
Localitate: Ploiesti

Mesajde nick » Mar 20-Mar-2007 12:51

De curand am vizionat o prezentare a unui produs care, pus in diverse recipiente: canistre, rezervoare, butelii, cisterne previne explozia acestora. S-au facut mai multe teste, unul din ele: 2 butelii de gaz, prima normala cealalta cu produsul respectiv, puse in 2 vase cu benzina la care s-a dat foc.Dupa anumit timp, in care temperatura in cele 2 butelii a crescut, s-a tras cate un glont in ambele butelii. Rezultatul: prima butelie a explodat iar cealalta doar s-a gaurit.
Produsul se numeste excess (nu stiu daca am scris bine) iar prezentarea a tinut-o un reprezentant al unei firme din ploiesti CEPROM sau IPROM. nu am retinut exact.
Excess-ul este de fapt o plasa subtire de aluminiu care se comercializeaza sub forma de sul sau ca niste bureti de vase, cum sunt cei de sarma.
Am incercat sa gasesc ceva pe net dar nu am reusit.
Din cate am inteles produsul este facut in Austria si este folosit in tarile in care se extrage mult petrol iar temperatura este o problema.
Cand si la noi o sa devina popular presupun ca o sa fie mai multi utilizatori de GPL :D


Înapoi la “Citroen BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo