Asta nu inseamna ca sant nou si neintrodus in lumea motoarelor.Chiar m-am simtit lezat si luat peste picior de anumite persoane.Chiar nu are sens.
Probabil ca multi din"specialisti" "se incaltau cu fesul" cand eu demontam motoare sau experimentam utilizarea "combustibililor neconventionali" cu mult inainte de revolutie cand ratia de benzina la o masina era de 11 litri (pe luna) in provincie..Dar asta e alta istorie.
cbx - E adevarat!Am intrat in polemici fara rost!Eu sant un adversar al GPL-ului (si crede-ma, nu din necunoastere)si n-am putut sa tac.E o optiune personala!
nicum - Probabil din lipsa timpului (scriu de la serviciu) si a spatiului de aici, nu am reusit sa ma fac inteles.Nu te chinui sa-mi explici care e sistemul de distributie si cum functioneaza, fiindca n-o pot lua decat ca pe un afront.
1-Cand am spus distributie avariata, m-am referit la supape ciupite sau arse si ghiduri de supape uzate.
2-Crede-ma ca am lucrat intr-un service care monta instalatii GPL; eu ma ocupam de supravegherea montarii lor (mecanicii sa-si faca treaba cum trebuie) si nu am vazut nici o masina la care sa nu miroasa gazele de esapament a gaziera.Mergeam cu masinile la hala ITP si faceam teste cu analizorul de gaze.E drept ca procentul de CO era mai mic decat la benzina dar toate miroseau urat si dupa cateva ore de stat acolo te lua durerea de cap fara sa stii de ce.
Asa ca stiu din ce e compusa o instalatie GPL si cate sisteme de securitate are si cum functioneaza o astfel de instalatie.Ba mai mult stiu si cum se monteaza (am fost fortat sa invat)...nu te mai chinui sa imi explici.

Cu toate astea, accidente sant cu GPL-urile si in viata vietilor ei,benzina nu o sa explodeze cum explodeaza GPL-ul,oricat ne-ar placea sa ne mintim singuri ca nu si sa ne ascundem in spatele unor teorii "savante"ca nu explodeaza decat la o anumita proportie aer-GPL.Nici benzina nu ia foc altfel.Dar benzina o vezi,e grea,curge...nu si GPL-ul care se vaporizeaza instant.De ce se iau masuri super severe de securitate la statiile de alimentare???Pentru ca nu explodeaza????Sau pt.ca explodeaza mult mai greu decat benzina???Hai sa fim seriosi.
Nu fac nici o comfuzie!!!
Cineva ascunde adevarul despre pericolul pe care il reprezinta itilizarea GPL-ului si asta ma enerveaza tare!!!Si la nivel mic si la nivel mai mare, unde se dau spagi pt.a putea dezvolta o afacere.E normal ca acela care vinde asa ceva, sa spuna ca sant instalatii mai sigure decat cele pe benzina.
Draku - Orice combustibil ia foc fiindca de aceea ia foc, dar GPL-ul explodeaza (de obicei).Benzina nu ia foc cu una cu doua nici daca ajunge pe un motor incins unde sfaraie.Asta fiindca are aditivi care sa o faca sa reziste la autoaprinderi si detonatii (fenomene generat de punctele fierbinti sau incandescente din motor).
Am patit si eu treaba cu returul sau turul de benzina sarite la Oltcitul meu, de 2 ori...motorul se scalda in benzina.Treaba asta se intampla pe la 120 Km pe ora intr-o depasiresi nu am putut opri imediat.Am gasit motorul spalat efectiv de benzina, dar nu a luat foc.Iar la Oltcit,vara, motorul se incalzeste serios.Deci benzina nu ia foc cu una cu doua.
cdires - Imi pare rau ca s-a ajuns la discutii de genul acesta tocmai aici, pe forumul Citroen! Nu am vrut decat sa dau un sfat.Dar cand am vazut ca sant "pus la zid" si pt.faptul ca sant un adversar ferm al GPL-ului chiar n-am mai putut sa tac.
Imi cer scuze tuturor daca am deranjat cu comentariile mele!!! Eu asa gandesc si asa simt .
Propun sa revenim la un ton normal si sa nu purtam ranchiuna!!!Doar santem aici pt.ca avem LHM "in sange"(unii mai de mult,altii mai recent...):).
Va salut cu farurile de BX!!!!:).