am sa povestesc aici cum am umblat si ce am patit, pana sa reusesc sa inscriu C3-ul.
in primul rand va spun ca masina e din frantza adusa si acolo a lucrat ca si autoutilitara la o florarie. ce inseamna autoutilitara? nu mult, in loc de scaunul din spate avea o tabla neagra, din fabrica, montata de la scaunele din fatza pana in spate. asa ca am avut de luat o bancheta ce a costat in frantza 300 de euro de la o alta C3 bushita. Pana in romania a costat inclusiv bancheta 5150 de euro.
extrase: 1.4 HDI, 2003, culoare alba, ABS, ESP, city servo, inchidere centralizata cu telecomanda, geamuri electrice fatza, 4 airbaguri, si cam atat.
evident pentru inmatriculare am mers la o firma de inmatriculari ca ei au deja "usile unse" si nu scartaie ca la omul de rand cand intrii prin birouri.
primul pas a fost la RAR pentru identificare si omologare ca si autoutilitara. interesant a fost ca nu au vazut seria de la motor. nici o problema, s-a trecut in cartea de identitate indescifrabila sau asa ceva.
problema mare a fost cand sa-i faca poza, au inceput sa strambe din nas ca asta nu e autoutilitara(are usi cu geam, bancheta era deja montata in spate) circa jumate de ora au durat tratativele sa conving autoritatea ca este in acte autoutilitara si ca asa a venit pe acte din frantza. ma rog ...
apoi iarasi problema, nu prinde destul de bine frana de mana. ca sa se termine tot circul, am dat o mica spaga si s-au rezolvat toate. oficial chestia a costat 350 ron
acum aveam carte de identitate la masina, deci puteam plati taxa de fraier. aici pe forum undeva la diverse exista un link la ministerul finantelor si deja stiam ca ma va costa 1100 de euro. eu am calculat la cursul zilei, dar nu! taxa se plateste la cursul lunii octombrie 2006!!!!!! cand euro era foarte scump ... mama lor de hotzi!!! asadar am platit 3868,37 ron
acum trebuia sa fac actele masinii sa fie autoturism cu 5 locuri nu autoutilitara cu 2. practic mai trebuia sa mai trec o data prin aceleasi teste. RAR nu este de acord cu aceasta modificare decat daca vi cu hartie de la citroen precum ca ei au montat bancheta din spate si ca masina e ok pentru transportul de persoane. ca nu cumva prin modificare sa aduci degradarea structurii de rezistentza a masinii, cica. oricine stie sa puna la loc o bancheta rabatata, sau scoasa afara din masina. in fine ...
problema era ca numerele mele de frantza au expirat la doua zile de la vizita la RAR si trebuia sa mai ajung cu masina o data la RAR si o data la reprezentantza citroen. ok, am dat 106 ron si am primit numerele rosii, adica 70 ron numerele si 36 asigurarea pe autoutilitara (scumpa ca dracu)
cu numerele rosii am mers la citroen si contra 70 ron mi-au "montat" bancheta din spate, care era montata deja. a intervenit o problema insa ... nu aveam centuri de sigurantza, dupa o negociere cu cei de la citroen am cazut de acord ca acum in momentul in care se uita ei la masina daca e ok, am centurile din spate, dar daca voi fi intrebat la RAR de ce nu am centuri sa spun ca le-am demontat eu jos(pentru ca eram suparat, sau erau o culoare urata etc)
am cumparat triunghi, trusa si instinctor, ca sa trec la RAR asta a mai fost 120 roni.
din nou la RAR ... nu s-a uitat nimeni sa vada cum e bancheta in spate sau daca am centuri. au facut din nou testul de fum, frane si culmea! frana de mana era buna de data asta! taxa in schimb nu a mai fost 350 de ron ci 570 de ron!!! si cu astea fiind zise astept numerele definitive care cred ca mai costa vreo 30 de ron tablele ... urmeaza rovigneta, asigurarea obligatorie, dar cand voi avea numerele ...
asta a fost fratilor, o aventura pe cinste, dar sunt fericit ca am C3!!!!!
