colegu scrie:mituc, dacã compari mototul de 110 cai benzinã ºi motorinã ai sã observi cã În permanenÞã cuplul de la motorinã e mai mare decât ãla pe benzinã.
Ok, si la ce ma ajuta?:) Sa ies cu masina din sant mai usor chiar daca e mai incarcata? Sau sa se smunceasca mai tare cind pleaca de pe loc sau la vitese mici? Sa derapez mai usor iarna?:) Chiar pina acum nu am reusit sa gasesc o utilitate a cuplului aproape dublu la dieseluri decit in cazul rablelor de teren si a camioanelor.
colegu scrie:apropo, voi cam ce vitezĂŁ aveĂži la 2000 de ture ĂŽntr-a 5-a, cĂŁ mie mi se pare cam micĂŁ(mĂŁ refer la mers constant)
1- 14Kmph
2 - 27Kmph
3 - 38Kmph
4 - 50Kmph
5 - 64Kmph.
Postase cineva un tabel in care a dedus vitezele la diverse rotatii pe baza vitezei pe care producatorul spune ca o are masina la turatia de relanti si apoi interpolat pe baza rapoartelor de transmisie. Datele de acolo erau corecte (cel putin pentru 1.6i, si nu vad de ce nu ar fi si pentru 1.4i).