Posibila problema ambreiaj (Fost: cand realim.... motorina?)

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Posibila problema ambreiaj (Fost: cand realim.... motorina?)

Mesajde vldst » Vin 25-Aug-2006 10:29

Salut,

Am o intrebare pentru posesorii de C3 1.4 HDi. Zilele astea am avut niste mici probleme cu proaspatul meu C3. Banuiesc ca e legat de cantitatea de motorina ramasa la mine in rezervor. Mergand cu ea prin oras zilele astea am avut senzatia ca motorul pierde din putere la un moment dat si nu mai are suflu. Am avut probleme si la pornirea de pe loc in sensul ca desi o acceleram cat stiam eu ca trebuie, cand ridicam ambreiajul reuseam sa calez motorul (mi s-a-ntamplat de 2 ori asa). Prima oara am suspectat ambreiajul, dar totusi parca problema pare legata de alimentare, motorul pare sa nu mai aiba suficienta putere in momentele respective.

Pe bord mai am 2 liniute la rezervor din 8 (bordul de la C3-ul nou). Computer-ul de bord imi arata in jur de 200 de km la autonomie cand am avut primele simptome. Acum mai am cam 150 de km la autonomie, la un consum mediu de 6,7 litri la suta (mers doar prin Bucuresti). Presupun ca mai am cam 10 litri de motorina in rezervor. Stiu ca pe forum se recomanda sa ai minim 15 litri ramasi in rezervor, dar d-abia azi o sa-mi fac si eu plinul cu salariul si o sa pot sa realimentez masina. Cand am luat buburuza de la ATS am bagat cam 29 de litri de motorina de la Petrom, Top Euro Diesel 4. Am facut de-atunci cam 350 de km cu ea, 90 de km in afara, restul de 260 numai in Bucuresti. Consumul mediu extra-urban, indicat de calculator, a fost cam de 4,5 litri la suta. Hmm, cred ca am consumat cam 23 de litri, daca indicatiile calculatorului de bord sunt corecte. Presupunand ca daca la livrare am avut macar 2-3 litri de motorina in rezervor, ar trebui sa mai am vreo 9 litri ramasi.

Nu mi s-a-ntamplat niciodata sa am probleme de genul asta cu masina in panta si am urcat dealul de la Academia Militara de cateva ori. Eram pe drum plan cand mi-a dat emotii masina. Presupun ca pompa de motorina mai da rateuri, altfel nu stiu ce sa suspectez.

Ce parere aveti?

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Vin 25-Aug-2006 12:58

Pare sã fie de la motorinã, dar poate fi ºi de la stilul de condus. HDI-urile trebuie Þinute, pe cât posibil, În turaÞia de cuplu, chiar dacã nu rezultã vreun super-consum. Dacã o Þii subturatã (1500rpm este subturare), se acumuleazã mizerie ºi pot sã aparã probleme destul de urâte pe partea de evacuare, fumul negru gros la câte o "talpã" serioasã fiind numai una din ele.

Eu am avut probleme la pornire, ºi anume faptul cã a pornit la a 5-a cheie numai cu fosta motorinã euro 3 de la OMV, dupã ce a stat câteva ore În soare. Cu Premium/Alpine Diesel a mers ºi merge exemplar. Iar cu Sprint nu am sesizat probleme, doar cã nu a vrut sã mai treacã de 160 nici... chinuitã :twisted:

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Vin 25-Aug-2006 13:18

DanCld scrie:Pare sã fie de la motorinã, dar poate fi ºi de la stilul de condus. HDI-urile trebuie Þinute, pe cât posibil, În turaÞia de cuplu, chiar dacã nu rezultã vreun super-consum. Dacã o Þii subturatã (1500rpm este subturare), se acumuleazã mizerie ºi pot sã aparã probleme destul de urâte pe partea de evacuare, fumul negru gros la câte o "talpã" serioasã fiind numai una din ele.

Eu am avut probleme la pornire, ºi anume faptul cã a pornit la a 5-a cheie numai cu fosta motorinã euro 3 de la OMV, dupã ce a stat câteva ore În soare. Cu Premium/Alpine Diesel a mers ºi merge exemplar. Iar cu Sprint nu am sesizat probleme, doar cã nu a vrut sã mai treacã de 160 nici... chinuitã :twisted:


Eu incerc sa schimb la 2000 de ture in treapta superioara. Mi-e cam mila de motor ca e in rodaj. Ocazional mai scap talpa pe la 2500 si foarte rar la 3000 cand n-am timp sa schimb treapta si trebuie sa ies dintr-o situatie mai delicata in trafic. Mai ajung cateodata cu a 3-a la 1500, poate si o 1200 de ture (30 km/h, cam la limita) cand mi-e lene sa schimb a 2-a (aici se poate spune ca o cam subturez).

Nu stiu ce sa zic, o sa-i pun azi din nou motorina. A fost ciudat, apasam pe acceleratie si motorul parca nu urca deloc in ture. Voi mai studia fenomenul, dar sper sa nu se mai intample. DanCld, tinand cond si de cati km am mers cu masinuta, crezi ca as fi putut sa colmatez asa repede evacuarea presupunand ca exploatez eu incorect motorul?

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Vin 25-Aug-2006 17:00

Hmmm, eu cred cã tu chinui maºina ºi implicit reduci durata de viaÞã a motorului. Sub 1500rpm e subturatã ºi oricâtã talpã i-ai da nu vei reuºi decât sã scoÞi fum - din care mare parte gaze nearse. De-abia pe la 1800-2000rpm Începe sã "tragã", ºi aia trebuie sã fie turaÞia minimã la care sã Þii motorul. Uitã de orice milã, schimbã viteza superioarã la 2500rpm, chiar 2800rpm din 1 În 2!

ÂŞi nu o forĂža sub 1500rpm, schimbĂŁ viteza inferioarĂŁ imediat, chiar din 2 ĂŽn 1 - scrie asta mare pe un carton Âşi pune-l pe volan :lol:

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Vin 25-Aug-2006 17:06

DanCld scrie:Hmmm, eu cred cã tu chinui maºina ºi implicit reduci durata de viaÞã a motorului. Dacã azi "nu trage" mâine "va scoate fum" sau "va consuma ulei". Sub 1500rpm e subturatã ºi oricâtã talpã i-ai da nu vei reuºi decât sã scoÞi fum - din care mare parte gaze nearse. De-abia pe la 1800-2000rpm Începe sã "tragã", ºi aia trebuie sã fie turaÞia minimã la care sã Þii motorul. Uitã de orice milã, schimbã viteza superioarã la 2500rpm, chiar 2800rpm din 1 În 2!

ÂŞi nu o forĂža sub 1500rpm, schimbĂŁ viteza inferioarĂŁ imediat, chiar din 2 ĂŽn 1 - scrie asta mare pe un carton Âşi pune-l pe volan :lol:


Faza e ca intr-a 3-a cand am 30 km/h si pun a 2-a se simte o frana de motor cam neplacuta. Trebuie sa patinez eu putin ambreiajul ca sa compensez. D-asta cateodata o cam chinui cu a 3-a la 30 km/h si trebuie sa mai lucrez putin la stilul personal de condus.

Am mai intrebat si alti diesel-ari si majoritatea schimba treapta superioara pe la 2000-2200 de ture. Si eu am simit ca pe la 2000 de ture trage frumos. Dar parca nu cred ca e bine s-o duci la mai mult de 2500, decat la drum intins cu a 4-a si a 5-a, la viteze mai mari de croaziera.

Valeu, da ii dai talpa rau din 1 in 2, DanCld! 2800 de ture inseamna ceva pentru un diesel. Nu cumva lasi in urma ta un nor de fum la semafor :twisted: ?

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Vin 25-Aug-2006 18:41

deja aici nu se mai vorbeste de masini!
sa simti motorul e ceva ce ai in sange sau inveti foarte greu si niciodata cu adevarat!
dvs. sunteti norocosii posesori a 2 atoturisme echipate cu motoare turboalimentate si, in consecinta, de turatie mai mare decat dieselul aspirat.
in principiu un motor TD se simte in largul lui intre 2500rpm si 3500rpm, daca, desigur, dorim putere si cuplu.
daca suntem preocupati de uzura si consum ne putem bucura de motorul in discutie de la 1800rpm(unde ar cam fi o buna ungere in sarcina si un cuplu minim necesar la nevoie!!!) si 2500-2800rpm(turatia necesara daca nu dorim ca la schimbarea in treapta urmatoare sa cadem in subturatie)
in incheiere......un motor ajunge sa se uzeze prematur nu din cauza turatiei ci din multe alte motive cum ar fi: ulei prost sau schimbat mai tarziu decat trebuie, combustibil de proasta calitate, exploatare inadecvata si aici imi este greu sa explic ceea ce ar trebui sa stie un sofer care simte motorul oricare ar fi el.
o acceleratie ''pedal to the metal'' cand si cand, nu ajunge sa rupa un motor ci de obicei ''invata motorul sprinten .
so...nu e cazul sa mergeti cu masinile dvs. cum as merge eu cu o rabla distrusa cu bielele legate cu sarma si pistoane cu poxipol !
..... frantuzoaica pretentioasa !!!

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Vin 25-Aug-2006 22:48

nitro_od scrie:deja aici nu se mai vorbeste de masini!
sa simti motorul e ceva ce ai in sange sau inveti foarte greu si niciodata cu adevarat!
dvs. sunteti norocosii posesori a 2 atoturisme echipate cu motoare turboalimentate si, in consecinta, de turatie mai mare decat dieselul aspirat.
in principiu un motor TD se simte in largul lui intre 2500rpm si 3500rpm, daca, desigur, dorim putere si cuplu.
daca suntem preocupati de uzura si consum ne putem bucura de motorul in discutie de la 1800rpm(unde ar cam fi o buna ungere in sarcina si un cuplu minim necesar la nevoie!!!) si 2500-2800rpm(turatia necesara daca nu dorim ca la schimbarea in treapta urmatoare sa cadem in subturatie)
in incheiere......un motor ajunge sa se uzeze prematur nu din cauza turatiei ci din multe alte motive cum ar fi: ulei prost sau schimbat mai tarziu decat trebuie, combustibil de proasta calitate, exploatare inadecvata si aici imi este greu sa explic ceea ce ar trebui sa stie un sofer care simte motorul oricare ar fi el.
o acceleratie ''pedal to the metal'' cand si cand, nu ajunge sa rupa un motor ci de obicei ''invata motorul sprinten .
so...nu e cazul sa mergeti cu masinile dvs. cum as merge eu cu o rabla distrusa cu bielele legate cu sarma si pistoane cu poxipol !


Am incercat sa merg cu motorul mai turat si parca ne-am simtit mai bine si eu si masina :lol: . Cred ca cel mai bun compromis intre consum si exploatare corespunzatoare a motorului ar fi sa se schimbe treapta superioara cam pe la 2500 de ture. Ideea e ca la trecerea in treapta superioara, sa nu cadem mai jos de 1500 de ture.

M-am cam speriat din cauza altor diesel-ari care schimba destul de jos, cam pe la 2000 de ture. Cred totusi ca un pic de talpa nu strica motorului si nici nu arunca consumul la cote alarmante.

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Sâm 26-Aug-2006 01:30

consumul nu creste daca acceleratia este lenta, Un consum va fi mai mare daca ai acceleratii rapide si neconstante!

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Lun 28-Aug-2006 21:08

Cred ca pana la urma motorina n-a avut nimic. Am mai studiat putin problema mergand cu masina si se pare ca nu m-am acomodat eu inca suficient de bine cu ea.

Contrar celor spuse de unii, mie nu mi se pare ca masina pleaca singura de pe loc cu a 1-a, fara sa o accelerezi. Eu simt ca are nevoie sa fie ciupita de acceleratie la plecarea de pe loc. Motorul pare sa urce mai lent in turatie, mai ales cand e in sarcina. Deh, e diesel (unde esti tu, Avensis pe benzina?). Pedala de acceleratie mi s-a parut un pic cam prea rigida, dar asta e impresia mea subiectiva. Cea mai buna strategie la plecarea de pe loc cred ca e sa fie adus ambreiajul la punctul unde incepe sa prinda si d-abia dupa aceea sa se-nceapa apasarea pe acceleratie. Stiu ca pare cam scolareste ce spun acum, dar eu m-am obisnuit de pe benzinara sa o turez putin inainte sa ajung cu ambreiajul la punctul de unde incepe sa prinda.

Ce am mai observat eu, si probabil ca d-asta am avut parte de unele "proteste" din partea masinii, e ca trebuie sa tii bland ambreiajul cand esti cu masina in treapta a 2-a (mai ales cand se schimba 1->2 sau 3->2). Trebuie patinat ambreiajul si controlata acceleratia ca la plecarea de pe loc. Daca nu controlezi si acceleratia concomitent cu ambreiajul, motorul devine subturat si d-aici cred ca am perceput eu acea lipsa de putere din partea masinii. Recunosc ca eu m-am cam obisnuit sa dau repede drumul la ambreiaj cand pun a 2-a la plecarea de pe loc, ceea ce nu e tocmai bine pentru masina. In concluzie, se pare ca si schimbarile in treapta a 2-a trebuie facute la fel de bland ca la plecarea de pe loc.

In ceea ce priveste "cantitatea" de talpa care trebuie data masinii, eu zic ca motorul se simte cel mai bine undeva intre 2000 si 2500 de ture. La 3000 de ture devine cam zgomotos si cred ca il "injura" nitel in gand pe sofer. 3000 de ture merg date la drum intins cu a 4-a intr-o depasire sau cu a 5-a pe autostrada, la viteza de croaziera mai mare, dar in oras cred ca nu fac altceva decat sa forteze inutil motorul.

Ce parere au ceilalti posesori de C3 1.4 HDi?

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Mar 29-Aug-2006 09:28

Eu zic ca ai inceput sa o simti bine 8) Prin asta am trecut si eu la inceput, obisnuit fiind cu masini precum Dacia sau Matiz, o bruscam si o fortam la viteza a a 2-a, plus ca aveam o oarecare "frica" de a apasa prea mult pe acceleratie. Iar secretul tocmai asta e, daca nu accelerezi cu curaj la pornirea de pe loc exista un risc sa opresti motorul :twisted:

Asa ca "talpa", ambreiaj patinat in vitezele 1 si 2 la turatii sub 1500-1700rpm - si drum bun!

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mar 29-Aug-2006 10:07

DanCld scrie:Eu zic ca ai inceput sa o simti bine 8) Prin asta am trecut si eu la inceput, obisnuit fiind cu masini precum Dacia sau Matiz, o bruscam si o fortam la viteza a a 2-a, plus ca aveam o oarecare "frica" de a apasa prea mult pe acceleratie. Iar secretul tocmai asta e, daca nu accelerezi cu curaj la pornirea de pe loc exista un risc sa opresti motorul :twisted:

Asa ca "talpa", ambreiaj patinat in vitezele 1 si 2 la turatii sub 1500-1700rpm - si drum bun!


Merci pentru incurajari, DanCld, dar ma tem ca am inceput sa am si eu aceleasi probleme cu ambreiajul pe care le-ai avut si tu. Astazi iar am avut niste manifestari neplacute din partea masinii. Am plecat de pe loc la un semafor cu a 1-a cu ambreiajul patinat bineinteles si masina se misca greu de tot. Acul turometrului ramasese inghetat pe la 1000 de ture, desi motorul parea sa reactioneze la apasarea acceleratiei, asta luandu-ma dupa zgomot. Am pus a 2-a cu grija, dar masina de-abia se tara. Mi-am adus aminte in momentul ala de problema ta si am mai calcat a 2-a oara ambreiajul lasand masina in treapta a 2-a. Si surpriza, masina si-a revenit si a plecat din nou cu zvac. Ma tem ca si mie imi patineaza ambreiajul. Sau poate imi cupleaza prea strans si omoara motorul? Oricum, problema cred ca tine de ambreiaj.

Nu am auzit zgomote ciudate la schimbarea treptelor, cutia intra bine in orice treapta, poate a 1-a pare sa intre un pic cam greu. Nu am simtit miros de ulei incins. S-ar putea ca problema mea sa fie de-abia la inceput, pana acum cred ca am numarat cam 3 incidente de genul asta.

Nici nu stiu ce sa fac. Presupun ca o sa trebuiasca sa merg in vizita pe la ATS.

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Mar 29-Aug-2006 12:28

vldst scrie:Nici nu stiu ce sa fac. Presupun ca o sa trebuiasca sa merg in vizita pe la ATS.

La C3 HDI problema asta devine cronica, vad. Am citit de 2 cazuri pe planete-citroen, al doilea imediat dupa ce a iesit din garantie, facand problema si mai suparatoare. Eu zic sa o incerci la viteze mai mari, imediat dupa ce schimbi 3 sau 4 accelereaza brusc. Daca o ia razna turometrul si nu demareaza, la ATS cu ea. Si cu muuulta rabdare, ca te rezolva fara probleme, dar dureaza!

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mar 29-Aug-2006 12:44

DanCld scrie:
vldst scrie:Nici nu stiu ce sa fac. Presupun ca o sa trebuiasca sa merg in vizita pe la ATS.

La C3 HDI problema asta devine cronica, vad. Am citit de 2 cazuri pe planete-citroen, al doilea imediat dupa ce a iesit din garantie, facand problema si mai suparatoare. Eu zic sa o incerci la viteze mai mari, imediat dupa ce schimbi 3 sau 4 accelereaza brusc. Daca o ia razna turometrul si nu demareaza, la ATS cu ea. Si cu muuulta rabdare, ca te rezolva fara probleme, dar dureaza!


La mine problema nu pare sa se manifeste inca in trepte mai mari de viteza, 3 sau 4. Masina accelereaza frumos in 3 sau 4. Probleme nu am avut pana acum decat in treptele mici, 1 si 2. Sa nu fie inca rodat discul de ambreiaj, sau o fi tocit inegal (ovalizat)? Scuze, poate debitez prostii, incerc sa-mi imaginez ce s-ar fi putut intampla. N-am facut inca decat 520 de km pana acum cu ea. Poate nu e reglat bine ambreiajul, sau o fi prost montat din fabrica. Nu zic nu, poate si eu am chinuit nitel ambreiajul pana am inceput sa ma mai prind de unele chestii, dar n-am plecat niciodata cu a 3-a, nici macar cu a 2-a de pe loc.

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mie 30-Aug-2006 15:35

Am fost azi cu masinuta la ATS. S-a uitat doar receptionerul la ea, a dat cateva ture cu ea prin parcarea din Pipera. A incercat sa vada daca patineaza ambreiajul si i-a dat nitica talpa cu a 1-a, a 2-a si in marsarier. Masina a mers bine, azi n-am avut nici eu vreo manifestare a problemei mergand cu ea in trafic.

Nu stiu ce sa zic. Cei de la ATS spun ca probabil e de la cablul de ambreiaj care a prins ceva bavura, ambreiajul nu s-a lasat inca, etc. O s-o tin sub observatie si o sa le cer ca la prima revizie, pana la care mai am cel putin 1000 de km de facut, s-o suie pe rampa si sa faca o verificare completa a ambreiajului. Pana atunci sper sa nu ma mai lovesc de problema asta.

Ma gandesc totusi ca daca ar fi scapat ulei pe la simeringuri, problema s-ar fi manifestat permanent. Dar la mine pare sa fie ceva intermitent, s-a intamplat de doar 3 ori pana acum. Pete de ulei n-am gasit sub ea, asa ca sper sa fie doar o problema de rodaj.

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Mie 30-Aug-2006 16:24

Cum ziceam in alta parte, eu in primul an ma imprietenisem cu cei de la ATS, acum i-am vazut doar la revizie :wink:

Ca la facultate, primii 10 ani sunt grei.... pana ajungi in anul 3, asa si aici: primii 5000km sunt grei, pana cand... gata, poti sa te bucuri linistit de masina :drinkers:


Înapoi la “Mecanica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11821
    Cel mai nou membru Shraunrst