Salut,
Dupa cum am mai scris pe forum, sunt de curand posesorul unui C3 SX 1.4 HDi. Problema e ca nu stiu de ce, in anumite conditii, in momentul in care deschid sau inchid usa soferului, imi clipeste de 2 ori martorul de baterie pe bord si mi se stinge imediat bordul (kilometrajul total, plus cel zilnic). Pare sa aiba legatura cu o anumita protectie a masinii care intra in modul economic pentru a pastra energia necesara pentru o eventuala pornire a motorului. Dar parca stiam de undeva ca modul economic intra la vreo 30 de minute dupa oprirea motorului. Cateodata mi se stinge imediat bordul dupa ce deschid usa soferului, altadata sta ceva mai mult.
Am intrebat si la ATS si m-am uitat la o masina din showroom care prezenta aceleasi simptome ca a mea. La prima vedere, comportamentul pare cumva in regula, dar sa dori sa-i intreb si pe ceilalti posesori de C3 daca au remarcat aceeasi problema.
Daca merg ceva mai mult timp cu masina, martorul de baterie nu se aprinde imediat, e nevoie sa inchid si sa deschid usile de mai multe ori (e nevoie probabil sa consum o parte din puterea pe care masina o "declara" disponibila pentru ceilalti consumatori dupa oprirea motorului si dupa aceea taie complet "macaroana").
Azi dimineata am pus contactul fara sa dau la demaror, s-a aprins bordul si s-a stins dupa cateva secunde (ciudat...). Pare-se ca masina e foarte zgarcita cand vine vorba de consumatori electrici.
M-am gandit sa nu fie de la faptul ca masina e noua si bateria nu a avut inca timp sa se rodeze. Am facut cu masina cam 300 de km pana acum. Cel mai lung drum dintr-o bucata a masurat cam 45 de km (o ora de mers cu masina). Am masurat bateria cu un multimetru si totul pare in regula (scoate peste 12 volti cu motorul oprit, chiar 12.75, iar cu motorul pornit 14.4). Dupa parerea mea tensiunile obtinute si bateria sunt OK.
Ce parere aveti?
Problema electrica la C3
Moderator: Echipa Tehnica
mie imi clipeste doar atunci cind fol orice consumator (plafoniera, CD etc fara motor pornit). in momentul ala, chiar daca pun contact, nu mai merge nimic(geamuri...) pina nu pornesc motorul. dar chiar sa mi se stinga bordul.... nu mi s-a intimplat
ai alarma pusape ea?
poate e ceva in neregula aici... un scurt cit de mic... sau CD-ul...
ai alarma pusape ea?
poate e ceva in neregula aici... un scurt cit de mic... sau CD-ul...
danmanea scrie:mie imi clipeste doar atunci cind fol orice consumator (plafoniera, CD etc fara motor pornit). in momentul ala, chiar daca pun contact, nu mai merge nimic(geamuri...) pina nu pornesc motorul. dar chiar sa mi se stinga bordul.... nu mi s-a intimplat
ai alarma pusape ea?
poate e ceva in neregula aici... un scurt cit de mic... sau CD-ul...
Mi-am pus alarma Autowatch pe masina. Si eu m-am gandit ca ar putea fi de la alarma. Sunt totusi 2 motive pentru care nu cred ca asta e motivul:
1) masina din showroom-ul ATS-ului prezenta aceleasi simptome (clipea martorul de baterie cand se deschidea usa soferului sau se actionau luminile de avarie)
2) in week-end am avut niste probleme cu alarma (pornea de nebuna imediat ce-o armam). Nestiind care e necazul ei, am scos alarma complet din cuple ca s-o reduc la tacere. S-a dovedit ca eu oprisem permanent plafoniera si cum alarma a fost montata pe semnalul de la plafoniera, conform recomandarii facute de Citroen, alarma nu mai primea semnalul corect de la plafoniera. Chiar si cu alarma scoasa din cuple, tot mi se aprindea martorul de baterie pe bord.
Scurt nu cred sa fie, ca altfel nu mi s-ar mai aprinde plafoniera in momentul in care deschid usa (tensiune 0 pe baterie). Si am si masurat bateria, pe multimetru parea OK.
Re: Problema electrica la C3
vldst scrie:M-am gandit sa nu fie de la faptul ca masina e noua si bateria nu a avut inca timp sa se rodeze.
E posibil Âşi asta. Oricum, eu personal nu am avut parte de un asemenea "comportament", dar e posibil sĂŁ fie un "feature" al C3-ului restilizat sau model 2006. Ai ĂŽntrebat la ATS dacĂŁ e o problemĂŁ cunoscutĂŁ?
A, dacĂŁ Âştii francezĂŁ poĂži cĂŁuta Âşi la http://www.planete-citroen.com - cine Âştie de unde sare iepurele.
si eu am observat o chestie asemanatoare...
Mai las radio-Cd-ul pornit cu motorul oprit...si cu pozitiile de exemplu.
Dupa vreo 5 minute incepe sa clipeasca necontenit bateriutza aia mica rosie...
Eu cred ca e o avertizare cum ca exista consumatori ce pun in pericol bateria...cum ca o lasa fara zeama...
Imediat ce pornesc motorul , dupa vreo 3 secunde, se stinge si martorul respectiv...
Apropos de asta, ati observat ca se intrerupe automat si bricheta dupa vreo 15 minute !?
In schimb radio-Cd-ul nu se opreste niciodata...
Mai las radio-Cd-ul pornit cu motorul oprit...si cu pozitiile de exemplu.
Dupa vreo 5 minute incepe sa clipeasca necontenit bateriutza aia mica rosie...
Eu cred ca e o avertizare cum ca exista consumatori ce pun in pericol bateria...cum ca o lasa fara zeama...
Imediat ce pornesc motorul , dupa vreo 3 secunde, se stinge si martorul respectiv...
Apropos de asta, ati observat ca se intrerupe automat si bricheta dupa vreo 15 minute !?
In schimb radio-Cd-ul nu se opreste niciodata...
B25BUY scrie:si eu am observat o chestie asemanatoare...
Mai las radio-Cd-ul pornit cu motorul oprit...si cu pozitiile de exemplu.
Dupa vreo 5 minute incepe sa clipeasca necontenit bateriutza aia mica rosie...
Eu cred ca e o avertizare cum ca exista consumatori ce pun in pericol bateria...cum ca o lasa fara zeama...
Imediat ce pornesc motorul , dupa vreo 3 secunde, se stinge si martorul respectiv...
Apropos de asta, ati observat ca se intrerupe automat si bricheta dupa vreo 15 minute !?
In schimb radio-Cd-ul nu se opreste niciodata...
Ceva imi spune ca tu ai radio CD-ul pus pe direct si nu prin computer-ul masinii care e amplasat in tabloul cu sigurante de sub volan. Din cate stiu eu din manualul masinii, modul economic intra dupa 30 de minute de la oprirea motorului si taie toti consumatorii cu exceptia avariilor si a plafonierei (e posibil sa mai fie si alti consumatori care fac exceptie, nu stiu sigur).
Pentru ca m-a intrebat DanCld, am fost si la ATS sa ma interesez de problema. Am vorbit cu o persoana de la receptie care m-a dus la C3-ul din showroom si ne-am uitat sa vedem daca si masina respectiva suferea de aceeasi problema. Exact acelasi lucru s-a intamplat si acolo. Cand am deschis usa soferului, martorul de baterie a clipit de 2 ori si bordul s-a stins imediat. Cand am actionat si avariile, martorul de baterie clipea in acelasi ritm cu avariile

Se pare ca cei care au detin C3-ul vechi nu au remarcat problema asta. E posibil ca la C3-ul nou sa se fi modificat computerul masinii sau sa existe o versiune de firmware mai nou instalat in computerele C3-urilor mai noi. Eu banuiesc ca e o problema de firmware (feature nou?). Stiti vorba aia: "nu e bug, e feature!".
Faza care ma intriga e ca nu face chestia asta tot timpul. Daca merg mai mult cu masina parca dureaza ceva mai mult pana da strechea in bord si mi se aprinde martorul de baterie. Trebuie sa ma joc nitel cu usile si haionul, sa le inchid si sa le deschid de cateva ori ca sa-l apuce nabadaile. N-am avut probleme cu pornirea motorului, am masurat si bateria cu multimetrul, presupun ca toata problema mea tine de o protectie in firmware-ul computer-ului masinii. Ce nu mi-a prea placut a fost ca ieri mi-a stins bordul la cateva secunde dupa ce am pus contactul. Cu motorul pornit n-am avut probleme niciodata (Doamne fereste sa mi se opreasca bordul in mers!).
O sa tin sub observatie problema si la prima revizie o sa discut mai amanuntit despre treaba asta cu specialistii de la ATS.
Pai , le-am cerut eu sa-mi puna pe direct Radio-Cd-ul , dar nu stiu daca or fi respectat ce le-am cerut eu... ca stiti si voi cum sunt meseriasii, fac ei ce e mai bine...nu ce le ceri tu.
Oricum as vrea sa-mi mai iau un tub de bass cu alimentare separata si as vrea sa-l pun pe direct la baterie...ce ziceti ?!?! e ok asa ?
Oricum as vrea sa-mi mai iau un tub de bass cu alimentare separata si as vrea sa-l pun pe direct la baterie...ce ziceti ?!?! e ok asa ?
B25BUY scrie:Pai , le-am cerut eu sa-mi puna pe direct Radio-Cd-ul , dar nu stiu daca or fi respectat ce le-am cerut eu... ca stiti si voi cum sunt meseriasii, fac ei ce e mai bine...nu ce le ceri tu.
Oricum as vrea sa-mi mai iau un tub de bass cu alimentare separata si as vrea sa-l pun pe direct la baterie...ce ziceti ?!?! e ok asa ?
Se pare ca meseriasii ti-au cuplat radio CD-ul pe direct din moment ce scula nu se opreste nici dupa ce masina intra in modul economic. Probabil n-au folosit conectorii din bord pentru alimentare, au intrat direct in tabloul de sigurante cu radio CD-ul.
As zice sa te mai gandesti cu subwoofer-ul ala montat pe direct. Sper ca a fost o gluma. Nu de alta, dar s-ar putea sa nu mai poti porni motorul dupa un party cu subwoofer-ul.
B25BUY scrie:pai si cum sa-l alimentez, fara sa mai apelez la ATS, care-mi ia mai mult decat dau pe subwoofer ??!
Aveti idee ?
multumesc,
Cel mai bine ar fi sa vorbesti chiar la firma care vinde subwoofer-ul. Ar trebui sa stie. Exista o mufa care intra in tabloul de sigurante si ii asigura alimentarea pe 12 volti direct de la baterie. Eu am vazut treaba asta cand mi-am montat alarma, care nu se poate instala decat pe direct, evident. Depistezi firele din mufa aia care sunt pentru 12 volti si te-ai scos. Ar fi bine sa foloseasca si niscaiva relee, sigurante, samd, nu de alta dar sa nu arzi ceva pe acolo.
Nu te sfatuiesc sa faci de unul singur treaba asta, daca nu ai experienta necesara. Si inca o data gandeste-te ca poti sa consumi bateria daca dai bass-ul prea tare pentru mult timp

B25BUY scrie:Eu ma pricep cat de cat la echipamente electronice, dar nu prea la cabalje auto... asa ca probabil ca apelez la flacaii care vand instalatii auto.
Da, problema cu wooferul o stiu,sa nu las mult pe volum mare...normal...ca se duce bateria repejor![]()
Multumesc,
Andrei
Eh, si eu ma pricep cat de cat la partea electronica, dar cand vezi cate mate sunt sub bord, parca n-ai vrea sa dai cu banul, mai ales ca e vorba de masina ta. Asta nu inseamna ca mesterii le stiu pe toate, dar vor sa lase impresia ca lucrurile stau asa (nu orice mesteri). Cand vine vorba de mesteri, trebuie sa ai noroc de-un meserias bun.
Bafta,
Vlad.
B25BUY scrie:hahaha, super tare vldst , mi-a placut mesajul tau.
Asa e ! toti se dau cunoscatori si orice sugestie le faci nu e binevenita... ca ii abati de la regula lor de aur...
Cred ca merg la ei, dar mai intai e problema cu spatiul ocupat de woofer...
Hai, numai bine la toata lumea,
Andrei !
Acum o cam dau in off-topic si o sa ne ia moderatorii pe sus.
Chiar sunt curios unde o sa bagi subwoofer-ul pe care vrei sa ti-l montezi. Acum ca am studiat si eu mai bine buburuza nu prea vad alt loc decat in hayon. Eventual sub scaunele din fata, am auzit ca ar exista niste subwoofere mai plate, dar nu sunt sigur de asta.
Sa ne tii la curent,
Vlad.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11821
Cel mai nou membru Shraunrst