Problema este clasica si e rezultatul ruperii voletului care se ocupa cu mixajul aerului cald si rece.
Principala cauza a ruperii voletului e plasticul foarte moale, o geometrie a piesei foarte fragila si pe deasupra dintr-o compozitie neomogenizata suficient (cel putin in cazul meu).
Problema e foarte frecventa si din pacate nu are o rezolvare simpla. Fie dai jos bordul si schimbi/repari voletul fie decupezi modulul de clima in zona voletului si il repari.
Insa solutia de mai jos cred ca e cea mai putin complicata si face parte din a doua categorie de reparatii, cea cu decupatul modulului de clima.
Mai pe scurt, am decupat modulul de clima cu un pistol de lipit clasic, am reparat voletul, l-am pus la loc si am lipit ce decupasem. Timp efectiv de lucru ~4 ore intinse pe parcursul unei saptamani.
In cazul meu clima s-a blocat pe rece pe partea dreapta. Pe dreapta mi se pare imposibil de bagat vre-un instrument de taiat, o panza sau vreo lama. Sunt tutoriale pe net cu unii care au reusit insa nu vad cum.
Nu recomand schimbarea voletilor decat in cazul in care sunt terminati. Majoritatea se pot repara foarte usor si simplu.
Reparatia pas cu pas si informatii de parcurs:
0. Accesorii si unelte necesare:
- genunchere
- pistol de lipit clasic, cu ansa, sau aparat de pirogravat cu ansa sau orice aparat care poate incalzi o sarma de jumate
- sursa de lumina
- lipici cu uscare rapida; recomand bicomponent gen plastilina, indiferent de firma


1. Se demonteaza torpedoul pentru a avea acces la zona voletului.
2. Zona de lucru dupa demontarea torpedoului

3. Decuparea cu pistolul de lipit. E important ca decuparea sa nu includa locasurile suruburilor de prindere a motorasului (cele marcate cu sageata portocalie) Acestea vor ramane pe corpul climei (se va decupa pe langa ele). Tijele de ghidaj si stabilizare (cele marcate cu sageata bleu) nu sunt asa importante pentru stadiul asta.

4. Decuparea la final. A se observa ca am evitat sa decupez orice element de fixare/ghidare a motorasului voletului. Asta e important pentru a fi sigur ca motorasul vine in acelasi loc si se fixeaza la fel de usor.
Se poate observa si forma finala a decupajului care este si suficienta pentru extragerea voletului si reintroducerea lui.
Durata totala ~30 minute

5. Inevitabil vor ramane portiuni de taietura care in urma topirii se vor lipi la loc. In zonele respective se va insista cu taierea/topirea/decuparea.
6. Extragerea voletului. Din pacate nu am poza cu voletul inainte de extragere.


7. Zona decupata dupa extragerea voletului


8. Voletul a fost lipit cu lipici bicomponent, ramforsat cu un mic cornier de aluminiu si legat cu sarma. Solutii de reparare a voletului sunt multiple si daca ati ajuns pana aici, sigur nu va veti impotmoli in repararea voletului. Nu trebuie exagerat insa pentru ca fortele exercitate asupra voletului nu sunt mari deloc.
9. Voletul inapoi la loc. A fost introdus la loc in pozitia in care se vede, cu axul in sus.


10. Toate piesele pe pozitie pentru a se ghida unele pe altele si a capata pozitia corecta.

11. Lipirea decupajului se face cu motorasul pe pozitie pentru a nu gresi geometria axei voletului. In materie de lipici, m-am chinuit foarte mult cu un lipici bicomponent lichid care s-a uscat foarte greu si s-a scurs in marea majoritate. Solutia salvatoare a fost lipiciul bicomponent gen plastilina cu care se lucreaza foarte usor. Dupa ce se prepara lipiciul, se fac bucati mici si se aplica pe crapatura. Se indeasa cat se poate de bine.





Astea sunt etapele esentiale in mare pentru partea pasagerului. Pe partea soferului, pozitia de lucru e mult mai simpla si accesul mai facil. Se aplica aceiasi pasi.
Partea cea mai complicata e cea cu decupajul insa cu o unealta de topit mi se pare cea mai simpla metoda de a scoate si repara voletul.
Succes!