O recomandare pt. geometria rotilor

Forum de discutii generale despre Citroen C5 III (2008-prezent). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Criminus
pasionat
Mesaje: 486
Membru din: Lun 22-Iun-2015 13:59
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia (X1), 2.1TD, Activa
2: Fosta: C5 (X7), Tourer, 2.0HDi, Exclusive

O recomandare pt. geometria rotilor

Mesajde Criminus » Mar 05-Iul-2016 09:45

Salutare,

ma puteti ajuta va rog cu o recomandare pt un service bun unde sa pot face geometria rotilor la un C5 cu H3, daca e in s6 cu atat mai bine :)

Multumesc

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Mesajde iulian.arg » Mar 05-Iul-2016 13:44

O calduroasa recomandare. Directia se face cu motorul pornit indiferent de service.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

Avatar utilizator
Lotg
pasionat
Mesaje: 145
Membru din: Mar 19-Ian-2016 21:06
Localitate: Târgu Mureș
Masina: Citroen C1 1.0 68hp Sensodrive 2006

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Mesajde Lotg » Mar 05-Iul-2016 15:05

Ia dezvolta ideea un pic ca sa stim si noi de ce?
Citroen C1 1.0 Sensodrive

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Mesajde iulian.arg » Mar 05-Iul-2016 16:14

C5-ul are inaltimi diferite intre starea de rulare si cea de stationare.
Concret, cand opresti motorul si scoti cheia din contact, masina se lasa 1-2 cm asta fiind starea de stationare. Cand o pornesti, se ridica 1-2 cm. Inaltimile astea poti fi schimbate cu lexia insa in majoritatea cazurilor sunt cele default cu inaltimi diferite intre stationare si rulare.
Cand inaltimea se modifica, si geometria se modifica.
Pe tine te intereseaza sa ai geometrie pregatita pentru starea de rulare in consecinta trebuie facute unghiurile cu masina in starea de rulare, adica cu motorul pornit.
Nu stiu daca am fost destul de explicit.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

Criminus
pasionat
Mesaje: 486
Membru din: Lun 22-Iun-2015 13:59
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia (X1), 2.1TD, Activa
2: Fosta: C5 (X7), Tourer, 2.0HDi, Exclusive

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Mesajde Criminus » Mar 05-Iul-2016 16:25

iulian.arg scrie:C5-ul are inaltimi diferite intre starea de rulare si cea de stationare.
Concret, cand opresti motorul si scoti cheia din contact, masina se lasa 1-2 cm asta fiind starea de stationare. Cand o pornesti, se ridica 1-2 cm. Inaltimile astea poti fi schimbate cu lexia insa in majoritatea cazurilor sunt cele default cu inaltimi diferite intre stationare si rulare.
Cand inaltimea se modifica, si geometria se modifica.
Pe tine te intereseaza sa ai geometrie pregatita pentru starea de rulare in consecinta trebuie facute unghiurile cu masina in starea de rulare, adica cu motorul pornit.
Nu stiu daca am fost destul de explicit.


Am observat un comportament similar celui descris de tine:
- descui masina => coboara
- pun contact => revine la pozitia initiala
- opresc motorul, scot cheia din contact => coboara
- incui masina => revine la pozitia initiala

Nu am observat, ca sa pot spune cu certitudine ca se modifica sau nu inaltimea masini in momentul deplasarii (mai putin mentiunea din manual, la viteze peste 110km/h)
Voi tine cont de sfatul tau, multumesc.

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Mesajde iulian.arg » Mar 05-Iul-2016 18:01

Eu cred ca am observat coborarea la 120km/h. Nu sunt sigur dar o s-o mai urmaresc cu prima ocazie.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 438
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Mesajde MisterClaude » Mar 05-Iul-2016 20:14

Eu am facut geometria undeva in sectorul 5, De pe Calea Rahova intri pe Calea Ferentari, mergi pana la a 2-a intersectie si il vezi mare pe stanga... Service Roti, ITP, etc... 80 sau 90 RON mi-a luat, tot la o hidraulica.
Web design profesionist.

Avatar utilizator
Lotg
pasionat
Mesaje: 145
Membru din: Mar 19-Ian-2016 21:06
Localitate: Târgu Mureș
Masina: Citroen C1 1.0 68hp Sensodrive 2006

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Mesajde Lotg » Mie 06-Iul-2016 10:34

Ai fost explicit. Nu e cazul meu, dar am invatat un lucru nou de care habar nu aveam.
Citroen C1 1.0 Sensodrive

bogwol
pasionat
Mesaje: 770
Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
2: Nissan Micra 1.2 benzina

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Mesajde bogwol » Mie 06-Iul-2016 15:21

iulian.arg scrie:Eu cred ca am observat coborarea la 120km/h. Nu sunt sigur dar o s-o mai urmaresc cu prima ocazie.

nu stiu daca chiar la 120, dar scrie in cartea masinii ca la viteze mari coboara cu cca 1 cm (in fapt, e insesizabil, pt ca la viteza respectiva nu prea poti sa iti iei repere ca sa sesizezi coborarea)

Ref la geometrie, eu am facut la Radacini Militari si acolo au facut-o cu motorul oprit, chiar daca sunt reprezentanta Citroen.
Sunteti siguri ca pozitia rotilor se schimba daca este motorul pornit/ oprit? Nu mi se pare normal, intrucat pozitia rotilor ar trebui sa fie la fel, indiferent de inaltimea suspensiei.

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Mesajde iulian.arg » Mie 06-Iul-2016 15:43

Sigur se schimba geometria. Am patit explicit faza asta. Au facut geometria cu motorul oprit, si cand au verificat-o cu motorul pornit avea deviatie de vreo 2 grade pe ambele roti si trecusera pe rosu unghiurile in softul lor. A fost pe aceiasi rampa facut testul. Daca imi amintesc bine au sarit de la 0.5-0.75 grade la 2 grade pe o parte si 1.5 pe cealalta.
De aceea masina revine la pozitia normala de mers atunci cand se trece de 40 pentru ca geometria cu masina ridicata e inadecvata vitezelor mari, nu din alt motiv. Exista solutii pentru geometrii adaptabile insa nu-s in gama asta de pret.

Sent from my ZUK Z1 using Tapatalk
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Mesajde kady28 » Mar 22-Noi-2016 12:22

Salut, o recomandare unde as putea face geometria in Buc. ? Am mai gasit un post mai vechi unde se recomanda autosoft dar a facut cineva la ei cu motorul pornit?

Criminus
pasionat
Mesaje: 486
Membru din: Lun 22-Iun-2015 13:59
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia (X1), 2.1TD, Activa
2: Fosta: C5 (X7), Tourer, 2.0HDi, Exclusive

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Mesajde Criminus » Mar 22-Noi-2016 16:58

Am facut eu pana la urma la AutoSoft Militari:
- domnul de acolo a fost surprins cand i-am spus ca vreau sa faca operatiunea cu motorul pornit
- m-a tot intrebat daca am blocat suspensia, nu stiu sa existe o astfel de optiune deci raspunsul a fost nu
- la un moment dat masina este ridicata de puntea fata pt o verificare, iar eu am uitat sa o ridic la ultima treapta de inaltime asa cum este recomandat in manual. Banuiesc ca acesta a fost motivul pt care a tasnit LDS-ul prin supapa de presiune a bazinului cand s-a miscat de rotile fata

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Mesajde kady28 » Mar 22-Noi-2016 17:29

Banuiesc ca au ridicat-o sa verifice daca ai jocuri.
Si eu am patit ca tine, am uitat sa o ridic pe maxim si cand a fost lasata jos de pe elevator a tasnit LDS prin capac.

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 438
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Mesajde MisterClaude » Vin 25-Noi-2016 15:23

Este un service mare pe calea ferentari, cum intri de pe Rahova, pe stânga după primul semafor. Am făcut eu acolo cu Xantia si știau că trebuie motorul pornit

Sent from my LG-H955 using Tapatalk
Web design profesionist.

silviu_79
pasionat
Mesaje: 592
Membru din: Joi 04-Dec-2008 17:21
Localitate: ag

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Mesajde silviu_79 » Lun 28-Noi-2016 16:56

Nu vad de ce e necesar sa fie motorul pornit...din doua motive.
Daca se ridica/coboara masina se modifica doar unghiul de cadere al rotilor, nu si cel de fuga.
Daca se sta pe loc cu motorul pornit masina o sa coboare in pozitia de stationare dupa cateva minute.
Hac...parerea mea :)


Înapoi la “Citroen C5 III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo