Am nevoie de ajutor cutie de viteze robotizata

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Fanescu2001
just curious
Mesaje: 20
Membru din: Joi 14-Mai-2015 17:59
Localitate: Ramnicu valcea

Am nevoie de ajutor cutie de viteze robotizata

Mesajde Fanescu2001 » Joi 14-Mai-2015 18:08

Am avut o problema la o conducta si am pierdut tot uleiul de la cutia de viteze. Masina s-a oprit si nu a mai pornit am înțeles ca este o protecție. Am fost la promotor valcea (dealer citroen) am înlocuit acea conducta si am pus ulei factura in valoare de 900 RON.
Toate bune si frumoase pana am plecat de la ei si am constatat pe drum ca la schimbarea vitezei din a2-a in prima face ca un mic soc iar câteodată si cand opresc de pe n pe viteza 1 sau o bag in marșarier face la fel un mic soc dar nu de fiecare data. M-a poate ajuta cineva cu informații despre un service bun sau cu o informație de la ce sa fie. Masina este un C5 Din 2011 1,6 hdi 112 cai cutie robotizata. Va multumesc.

calorifer4
pasionat
Mesaje: 371
Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
Localitate: Focsani

Mesajde calorifer4 » Vin 15-Mai-2015 09:38

CE ULEI CREAT IN GRAVITATIE 0 la banii aia au pus???,.. uleiul original este 9979 A4 si costa 180lei/litru... si furtunasul ~230 lei,.. dute la iei sa faca o constatare sigur au pus ulei ''bunica'' iar pompa nu lucreaza in parametri. :minigun:
Imagine

Imagine

Imagine

Uleiul de la cutia de viteze nu are treaba cu comanda robotizata... sunt 2 lucruri diferite acolo si uleiul din cutie nu costa mai mult de 50 lei/L Motul 75w80

Fanescu2001
just curious
Mesaje: 20
Membru din: Joi 14-Mai-2015 17:59
Localitate: Ramnicu valcea

Mesajde Fanescu2001 » Vin 15-Mai-2015 10:15

Da ai dreptate e vorba se la uleiul de la actuator. In legătura cu pompa ce sa le zic? Uleiul 220 RON furtunul 430 si restul manopera a fost. In total 913 RON .Pompa trebuie schimbată sau resoftata. Bidonu ar fi de uleiul ăla dar ....
Iti multumesc pentru ajutor dar te rog sa imi spui ce trebuie sa le cer ca eu in chestiile astea sunt novice iar ei au mirosit si cred ca vor sa imi facă abonament acolo :)

calorifer4
pasionat
Mesaje: 371
Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
Localitate: Focsani

Mesajde calorifer4 » Vin 15-Mai-2015 10:35

:( presupunem pompa sa fie ok, uleiul ok, dar actuatorul de comanda la tr. 1 si marsalier (acolo unde este problema descrisa) sa aibe uzura, datorita lipsei de ulei prealabile, resoftare nu exista la parte mecanica, doar inlocuirea piesei defecte, alti bani alta distractie... dute te rog la iei sa faca o constatare la aceasta problema,.. nu te lua de iei ca de alfel sar putea sa coste mult mai mult reparatia :cry: .
La mine tin minte ca a mers resetata dinamica la cv. cu acceleratia la capat timp de 30 de sec cu contactul pus... sa nu incerci cu motorul pornit, doar apesi pe start si tii acceleratia apasata total.

Sau repet, aerisirea blocului hidraulic nu sa efectuat, drept urmare ambreiajul ''agata'' schimbarea treptelor.
Imagine

Fanescu2001
just curious
Mesaje: 20
Membru din: Joi 14-Mai-2015 17:59
Localitate: Ramnicu valcea

Mesajde Fanescu2001 » Vin 15-Mai-2015 11:16

La marșarier nu agata decât o data la 10 intrări acum vad ca nu mai agata nici de la vit 1 la 2 . Am observat insa ca se aude timoneria câteodată cand dau pe drive sau marșarier.
Ei au mers cu ea si au zis ca sa facă o reinitializare dar momentan nu au timb si sa recalibreze in funcție de uzura ambreiajului. Dar nu mi-a făcut pana acum aia e ciudat. Ei au zis ca pe tester nu le-a dat nimic aiurea dupa ce au schimbat furtunul si uleiul. Nu am de gând sa ma cert cu ei ca softul e la ei :)) . Dar am ajuns la disperare te rog sa m-a crezi.
Actuatorul cam ce preț are ca sa am si eu o idee măcar. Multumesc deajutor.

calorifer4
pasionat
Mesaje: 371
Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
Localitate: Focsani

Mesajde calorifer4 » Vin 15-Mai-2015 13:00

poz. 17 de ex. costa 830 lei (oau mult al draq)... de obicei valvele actuatorul se ancraseaza in interior, inlocuirea lor rezolva problema, dar si curatarea lor rezulta acelasi efect :roll: , in interior formeaza o mazga neagra lipiciosa si tare, un mecanic destept va ''fierbe'' stuturile pentru a fii ca noi. Problema asemanatoare am patit-o acum 2 ani la o pompa hidraulica a unui incarcator frontal Komatsu (buldo-excavator), comanda pistoanelor hidraulice era ingreunata tot de "aceste'' electrovalve (la tine sunt in bloc hidraulic actionate mecanic de un alt electromagnet... sper ca nu gresesc)

Asta e, dai cutia de viteze jos, verifici ambreiajul si verifici actionarea cilindrului receptor la schimbarea treptelor de viteza, daca agata (pe liber poate sa mearga ca uns) doar in 1 din viteze clar este electrovalva ancrasata in blocul hidraulic, partea electronica este exclusa din start pentru ca ea functioneaza dupa schimbarea/inlocuirea uleiului. :cry: .
Imagine

Fanescu2001
just curious
Mesaje: 20
Membru din: Joi 14-Mai-2015 17:59
Localitate: Ramnicu valcea

Mesajde Fanescu2001 » Vin 15-Mai-2015 15:33

Vad ca face din ce in ce mai puțin spre deloc. Instalatia o pot aerisi? Deci pe partea electrică nu ar fi problema ar fi pe cea mecanica?
Câteodată se aude acea pompa si timoneria ca si cand nu ar avea ulei.

Fanescu2001
just curious
Mesaje: 20
Membru din: Joi 14-Mai-2015 17:59
Localitate: Ramnicu valcea

Mesajde Fanescu2001 » Joi 21-Mai-2015 10:28

A fost ulei prea mult situație rezolvată la promotor valcea. recomand ca service deoarece sunt mecanici profesioniști si dau Explicații la tot. Au un inginer specializat extraordinar de bun.

calorifer4
pasionat
Mesaje: 371
Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
Localitate: Focsani

Mesajde calorifer4 » Joi 21-Mai-2015 13:58

calorifer4 scrie:Sau repet, aerisirea blocului hidraulic nu sa efectuat, drept urmare ambreiajul ''agata'' schimbarea treptelor.

Scuze ca nu am fost explicit in context,...aerisirea inseamna si aducerea la nivel a lichidului de fuctionare a piesei, bine ca nu a tusit pompa pentru ca era mai grav...ma bucur ca ai rezolvat problema.

bambu
just curious
Mesaje: 14
Membru din: Sâm 17-Mai-2014 08:40
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde bambu » Mar 19-Ian-2016 09:34

calorifer4 scrie:La mine tin minte ca a mers resetata dinamica la cv. cu acceleratia la capat timp de 30 de sec cu contactul pus... sa nu incerci cu motorul pornit, doar apesi pe start si tii acceleratia apasata total.


Despre ce "start" e vorba? As face si eu o resetare, are momente cand schimba cu mici socuri la primele trepte, mai mult la retrogradare, cred ca toate fac un pic. Cu resetarea banuiesc ca nu am ce rau sa fac, nu?

Avatar utilizator
mihaistan
Moderator
Mesaje: 2555
Membru din: Lun 04-Feb-2008 20:49
Localitate: Ploiesti

Mesajde mihaistan » Mar 19-Ian-2016 11:35

Poti face o reinitializare la cutie , include stergerea tuturor parametrilor salvati si reinveti cutia de la 0 . Se simte o inbunatatire si este normal sa fie nevoie , o data ce ambreiajul isi modifica punctul unde agata .
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade

bambu
just curious
Mesaje: 14
Membru din: Sâm 17-Mai-2014 08:40
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde bambu » Mar 19-Ian-2016 22:17

Este suficient sa pun contactul si sa tin acceleratia apasata 30 de secunde? Am vre-un avertizor sonor sau optic ca s-a executat resetarea?

Avatar utilizator
mihaistan
Moderator
Mesaje: 2555
Membru din: Lun 04-Feb-2008 20:49
Localitate: Ploiesti

Mesajde mihaistan » Mar 19-Ian-2016 22:38

Reinitializarea se face cu testerul ....
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade

bambu
just curious
Mesaje: 14
Membru din: Sâm 17-Mai-2014 08:40
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde bambu » Mar 19-Ian-2016 22:40

Ok, multam mult! Citisem mai sus o combinatie de genul asta.


Înapoi la “Mecanica - C5 III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • Clubcitroen a fost actualizat la PHPBB3. Mai multe detalii in acest topic

    Functionalitatea "Collapse Forum" implementata
    TapaTalk a fost implementat.




  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 185683
    Total subiecte 17972
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 87
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 3
    Posts per day: 31
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 18
    Posts per topic: 10

    Total membri 10511
    Cel mai nou membru simiondaniel