De ceva vreme motorasul de pe C3-ul meu ma cam ingrijoreaza.Iata de ce;
-Cumparat C3 1,4 hdi 70 cp . Indicatorul de ulei de pe bord arata 6 din 6 patratele deci nivel maxim de ulei .Din pacate nu am verificat si la joja sa vad la ce nivel se afla uleiul in momentul cumpararii.Poate v-ati uitat careva sa-mi spuneti si mie care e nivelul cand e noua.
-4000 km - observ ca din cele 6 patratele mai raman doar 4 (rar 5 ) patratele din cele 6... Ma uit la joja dar nu ma ingrijorez prea tare ca nivelul era undeva intre minim si maxim, nu mai retin exact unde, dar oricum nu la maxim si nici mult sub acest nivel ca sa ma ingrijorez.Dar remarc totusi ca ar putea fi aici o problema, asa ca ma uit mereu la computerul de bord inainte de pornire sa vad nivelul uleiului.
-6000 si ceva de km.- 3 patratele raman pe bord, iar nivelul la joja este pe la jumatate! Deja incep sa intru la ganduri...Din pacate nu pot spune nivelul initial al uleiului atunci cand am luat-o ca nici nu am gandit in cele mai negre scenarii sa am probleme de acest fel cu o masina noua.
Ma gandesc ca poate chiar de noua nivelul la joja nu era la maxim ca sa pot spune ca a consumat asa mult.Iar indicatorul de bord din cate stiu nu e chiar foarte fidel desi daca ma gandesc atent o oarecare logica a indicarii nivelului exista , nivelul scazand treptat in raport cu km efectuati.
Cei de la ats zic ca 100g la 1000 de km e normal sa consume dar totusi aproape 2 l la 6000 km (daca e sa cred C.B. ) e mult prea mult! Voi ce ziceti? Eu unul am cazut pe ganduri... :x
Consum de ulei care ingrijoreaza...
Moderator: Echipa Tehnica
Ăntr-adevăr, pare să consume destul de mult - oricum, când i-am ĂŽntrebat pe cei de la ATS, la prima revizie, ne-au zis că ĂŽn primii 1-2000km (rodaj) e posibil să consume mai mult ulei decât de obicei, şi că un caz ĂŽn care se consumă tot uleiul nu ar fi grav, oricum, depinde de la maşină la maşină. (şi de cum a fost rodată, de "chinurile" la care a fost supusă? )
Acum la detaliile "tehnice": capacitatea "rezervorului" de ulei este de 3.8 litri (vezi manualul), deci ar veni aprox 0.6 l / "pătrăţel". Noi la 5500km, după ce lăsăm maşina o zi sau două ĂŽn parcare, avem "5 pătrăţele". Cu motorul ĂŽncălzit după un drum lung, avem "4", şi parcă odată am avut şi "3", dar nu garantez că nu am parcat undeva ĂŽn pantă.
(Ca o observaţie, noi avem şi motive să bănuim unde s-a dus uleiul de fapt - http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=1502 )
Acum la detaliile "tehnice": capacitatea "rezervorului" de ulei este de 3.8 litri (vezi manualul), deci ar veni aprox 0.6 l / "pătrăţel". Noi la 5500km, după ce lăsăm maşina o zi sau două ĂŽn parcare, avem "5 pătrăţele". Cu motorul ĂŽncălzit după un drum lung, avem "4", şi parcă odată am avut şi "3", dar nu garantez că nu am parcat undeva ĂŽn pantă.
(Ca o observaţie, noi avem şi motive să bănuim unde s-a dus uleiul de fapt - http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=1502 )
DanCld scrie:Acum la detaliile "tehnice": capacitatea "rezervorului" de ulei este de 3.8 litri (vezi manualul), deci ar veni aprox 0.6 l / "pătrăţel".
un patratel inseamna minimum pe joja si 6 patratele e maximul pe joja(sau mai mult). deci daca mai ai 1 patratel nu inseamna ca mai ai jumatate de litru de ulei in motor; asta inseamna ca 1 patratel reprezinta aprox 100ml ulei
pt E.T. : 2-300 ml de ulei in 6000Km la un motor nou in rodaj e absolut normal; deci stai linistit si eventual mai urmaresti nivelul pe joja
e important si cind verifici asta si pozitia in care sta masina, valabil si daca scoti joja si la indicatia de pe bord. daca e motorul cald (oprit de putina vreme) indica mai putin, daca e in panta sau aplecata intr-o parte sau alta, poate indica fie mai mult fie mai putin
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Acelasi C3, 1,4 hdi ...
nivel ulei foarte aproape de minim la 13 mii km...
Oricum mergeam sa fac schimbul de ulei la 15 mii dar totusi - a ajuns deja la minim.
Ritmul asta de consum ulei nu ma incanta, poate nu stiu eu ceva, dar nu scrie nicaieri ca la 13 mii trebuie sa pun ulei la motor ca nu mai e de-ajuns.
Pe bord mai sunt 1-2 patratele nivel ulei.
Nu-mi place
nivel ulei foarte aproape de minim la 13 mii km...
Oricum mergeam sa fac schimbul de ulei la 15 mii dar totusi - a ajuns deja la minim.
Ritmul asta de consum ulei nu ma incanta, poate nu stiu eu ceva, dar nu scrie nicaieri ca la 13 mii trebuie sa pun ulei la motor ca nu mai e de-ajuns.
Pe bord mai sunt 1-2 patratele nivel ulei.
Nu-mi place
Indicatorul de pe bord, precum si joja, nu masoara nivelul total de ulei, ci un x%, in sensul pastrarii cantitatii de ulei intre un "minim" si un "maxim", iar problemele reale apar in clipa in care uleiul scade sub acel "minim" - dar asta nu inseamna ca motorul a ramas fara nici un fel de ulei. A, si la 8000km am 3 cerculete constant (4 la pornire, dupa ce n-am atins-o o zi sau doua).
PS. Vezi ca daca ai facut aia 13.000km doar in Bucuresti, sau mai ales in Bucuresti, se considera "utilizare severa" conform manualului, si se recomanda schimbul de ulei chiar si la 10.000km, deci nu mai astepta.
PS. Vezi ca daca ai facut aia 13.000km doar in Bucuresti, sau mai ales in Bucuresti, se considera "utilizare severa" conform manualului, si se recomanda schimbul de ulei chiar si la 10.000km, deci nu mai astepta.
Utilizare 50 % Bucuresti, 50 afara, deci nu e chiar severa..Poate mai mult afara din oras.
Stiu ca joja nu arata cat ulei mai e in motor si ca este doar un indicator, dar chiar si asa a ajuns(pot spune ca a ajuns) la minim. Cam repede; sper ca dupa ce fac schimbul de ulei lucrurile sa intre in normal, adica pot accepta un consum marit de ulei fiind dupa rodaj dar sper sa se opreasca totul aici.
Ma intreb de la max la min ce cantitate (exacta) de ulei masoara joja...
Stiu ca joja nu arata cat ulei mai e in motor si ca este doar un indicator, dar chiar si asa a ajuns(pot spune ca a ajuns) la minim. Cam repede; sper ca dupa ce fac schimbul de ulei lucrurile sa intre in normal, adica pot accepta un consum marit de ulei fiind dupa rodaj dar sper sa se opreasca totul aici.
Ma intreb de la max la min ce cantitate (exacta) de ulei masoara joja...
E.T. scrie:Acelasi C3, 1,4 hdi ...
nivel ulei foarte aproape de minim la 13 mii km...
Oricum mergeam sa fac schimbul de ulei la 15 mii dar totusi - a ajuns deja la minim.
Ritmul asta de consum ulei nu ma incanta, poate nu stiu eu ceva, dar nu scrie nicaieri ca la 13 mii trebuie sa pun ulei la motor ca nu mai e de-ajuns.
Pe bord mai sunt 1-2 patratele nivel ulei.
Nu-mi place
Nu iti face probleme, asa face in primii 10 000 km. Eu am acum 17000km si (schimbul facut la 10 000) si am doar un cerculet lipsa! Apropos uleiul = castrol
danmanea scrie:si eu am observat la a mea ca uleiul la joja este sub jumate (8 linii din 17). nu are indicator de bord. generatie noua. sa completez? are doar 4500 km
Eu zic să nu completezi, dar de asemenea cred că ar fi bine să ĂŽntrebi direct la ATS. Oricum, completatul se face numai cu fix acelaşi tip de ulei - mie mi-a venit maşina din fabrică (,) cu Total 5w30, pe care nu ştiu de unde ĂŽl poţi cumpăra.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187681
Total subiecte 18620
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11708
Cel mai nou membru Ibr_subaib