tacanit motor
Moderator: Echipa Tehnica
- redandrei
- pasionat
- Mesaje: 214
- Membru din: Mie 22-Apr-2009 18:36
- Localitate: Craiova
- Masina: Citroen C1 1.0 68 cp (2007) 285.000 km
- 2: Citroen C4 1.6i 109 cp (2007) 85.000 km + C5 2013
- 3: Citroen C6 2.7 HDI 204CP (2006) 286.000 km
tacanit motor
Salut. Am observat ca de ceva timp se aude un tacanit la motor dar se aude mai pronuntat cand este motorul mai rece. M-as duce cu ea la reprezentanta sa o puna pe tester, credeti ca si-ar da seama ce este sau sunt bani aruncati degeaba? Ar mai fi si o problema cu martorul de depoluare care ramane aprins, iar daca iau borna la baterie si resetez calculatorul dupa o zi sau doua iar se aprinde.
---
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Daca ai problema cu depoluarea atunci intr-adevar ar trebui sa ajungi sa o pui pe tester.
Tacanitul apare si la relenti si cand accelerezi? Daca e un tacanit regulat, care e independent de sarcina ar putea fi de exemplu de la tacheti ale caror joc se regleaza hidraulic si mai tacane cat uleiul e rece si "gros". Asta n-are legatura cu problema cu depoluarea. Daca e unul mai putin regulat care apare de ex cand dai ceva blana atunci s-ar putea sa fie detonatii/misfires in cilindri, caz in care s-ar putea sa fie legat si de problema eroarea de depoluare. Ar trebui deci pusa oricum pe tester.
Tacanitul apare si la relenti si cand accelerezi? Daca e un tacanit regulat, care e independent de sarcina ar putea fi de exemplu de la tacheti ale caror joc se regleaza hidraulic si mai tacane cat uleiul e rece si "gros". Asta n-are legatura cu problema cu depoluarea. Daca e unul mai putin regulat care apare de ex cand dai ceva blana atunci s-ar putea sa fie detonatii/misfires in cilindri, caz in care s-ar putea sa fie legat si de problema eroarea de depoluare. Ar trebui deci pusa oricum pe tester.
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Am fost in service si s-a dovedit ca nu aveam uleiul bun, astfel dupa o perioada de o luna cand nu am folosit buburuza a scazut presiunea uleiului in motor. Chiar si dupa ce am folosit-o o saptamana nu mai tinea presiunea in motor din cauza uleiului. Mi-au spus ca este recomandat total quartz ca marca de ulei. Acum merge ca noua
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
- redandrei
- pasionat
- Mesaje: 214
- Membru din: Mie 22-Apr-2009 18:36
- Localitate: Craiova
- Masina: Citroen C1 1.0 68 cp (2007) 285.000 km
- 2: Citroen C4 1.6i 109 cp (2007) 85.000 km + C5 2013
- 3: Citroen C6 2.7 HDI 204CP (2006) 286.000 km
Am fost la peugeot in craiova si i-am facut o diagnoza. Tachetii din cate am inteles nu ar avea nicio problema, mai degraba lantul de la distributie s-ar auzi pt ca se aude numai in anumite momente, daca ar fi fost tachetii s-ar fi auzit mereu. A doua problema ar fi martorul de depoluare care ar sta aprins din cauza catalizatorului, iar unul nou costa 8000 lei. A treia problema, si anume consumul de ulei ar fi din cauza garniturilor de la supape uzate. Din cate am inteles pot merge cu catalizatorul asa inca 100.000-200.000 km fara probleme.
---
-
- just curious
- Mesaje: 22
- Membru din: Joi 11-Iul-2013 20:44
- Localitate: Bucuresti
Catalizator?
Imi e greu sa cred ca trebuie sa schimbi catalizatorul. amaratul ala de martor masoara doar sonda lambda. Nu exista un alt senzor pe catalizator. Cu catalizatorul ai putea avea probleme doar daca ai avut ulei peste nivel si ti-a infundat catalizatorul. Incearca sa schimbi sonda lambda, sau incearca sa faci o proba cu o sonda imprumutata ( cea de sus ) si abia apoi gandeste-te la catalizator. Sonda lambda afecteaza si consumul si felul in care merge motorul, daca sesizezi ceva nelalocul lui din aceste puncte de vedere , vezi sonda lambda.
-
- just curious
- Mesaje: 22
- Membru din: Joi 11-Iul-2013 20:44
- Localitate: Bucuresti
Inainte de garnitura de la supape eu zic sa verifici chiuloasa, sa nu ai probleme cu garnitura. Eu am patit, din cauza pompei de apa, incepuse sa manance ulei dupa care a venit vara si a fiert motorul. Am mers fara sa suspectez nimic cam 30.000 pana a cedat incat sa fiarba motorul. dupa ce am schimbat garnitura nu mai am nici o problema cu consumul de ulei si parca mi se pare ca e si mai curat, nu se mai innegreste atat de mult. Cand am desfacut chiuloasa avea 195 000 km si supapele aratau impecabil. Nu vad de ce la tine sa fie probleme. trebuie sa spun ca la 165 000km sau 167 000km am pus-o pe GPL. Initial am crezut ca un consum ridicat de ulei este din cauza GPL-ului ... dar acum am realizat ca este chiuloasa. Daca ti-a fiert vreodata motorul eu zic sa iei in calcul si asta. La mine cand a cazut pompa de apa decat s-a aprins martorul de temperatura si am oprit imediat.... se pare ca deja chiuloasa fusese afectata.
-
- just curious
- Mesaje: 22
- Membru din: Joi 11-Iul-2013 20:44
- Localitate: Bucuresti
apropo de ulei, foloseste cu incredere TOTAL, eu in 210.000km am folosit numai TOTAL. De 2 ori am facut exceptie, odata cu ARAL si odata Liquy Molly si nu am vazut nci o diferenta, dimpotriva. Plus ca exista mai putine sanse sa dai de un ulei contrafacut. Eu il iau din Carrefour, aia francezi, ailalti francezi, nu cred ca vrea Carrefour sa le dea la geoale celor de la TOTAL. Initial am folosit 5w 40w dar recent am trecut la 10w-40w si sincer pe gerurile din iarna imi parea rau ca nu am folosit 5w 40w, la pornire se simtea ca este vascos, motorul era mai zgomotos, se simtea diferenta. Oricum, importanta cea mai mare o are vascozitatea la cald care la toate este 40 w, restul conteaza doar la pornire.
- redandrei
- pasionat
- Mesaje: 214
- Membru din: Mie 22-Apr-2009 18:36
- Localitate: Craiova
- Masina: Citroen C1 1.0 68 cp (2007) 285.000 km
- 2: Citroen C4 1.6i 109 cp (2007) 85.000 km + C5 2013
- 3: Citroen C6 2.7 HDI 204CP (2006) 286.000 km
in orice caz, nu imi pot da seama de la ce este tacanitul de la motor, se aude ca niste bile care se lovesc intre ele.. Ciudat este ca la relanti sau cand o turez pe loc nu se aude nimic. La tine se aude ceva la masina, ca vad ca si tu ai multi km facuti cu ea? (cristian_2007)
Ultima oară modificat Lun 16-Mar-2015 14:20 de către redandrei, modificat 1 dată în total.
---
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187673
Total subiecte 18620
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11705
Cel mai nou membru ybunny