Sambata m-am intalnit cu Catalin (WLD) si am luat de la el 5l de hydrorincage. Azi am fost la Service si l-am pus. Primele impresii. Masina mea (un Bx din 85) niciodata nu a stat mai mult de 1/2 ora cu spatele ridicat. Acum sta in fata blocului de vreo 4 ceasuri si e sus! Sa fie doar o coincidenta? Greu de crezut. Mecanicii din service erau impartiti. Cei din generatia veche nu auzisera de acest lichid si erau sceptici. Nu credeau in el, nici macar Ciocarlan nu parea incantat, cand i-am spus ca mi se pare ca masina nu mai coboara de spate, a zis ca o minune nu tine mai mult de trei zile! In schimb, cel mai tanar dintre ei, Madalin se numeste (si se ocupa de partea electrica, fiind alumnul lui Ilie, poate stiti despre cine vorbesc!) auzise de solutia cu pricina si stia ca e foarte buna, zicea ca mai pusese un tip la un XM si se declarase multumit.
Eu am schimbat cureaua de distributie, uleiul+filtru, am curatat filtrele de la hidraulica si am pus solutia de care am vorbit, apoi am incercat sa deblochez un etrier. Ultima operatie nu prea a reusit. Cred ca buba e frana de mana, care in ultima vreme tine foarte jos (inainte tinea normal, in partea de sus a cursei) si ambele roti de pe fata sunt la fel de infranate. Ciudat! Maine am sa incerc sa decuplez cablul de la frana de mana. Sper sa fie asta cauza, altfel e greu. Imi consuma spre 10l in oras, masina mea, care inainte nu prea sarea de 6,5 (conduc batraneste!).
Mai vorbim.
Catalin, multumesc mult de ajutor!
Daca citesti topicul, poate ai o parere in chestia cu frana de mana. Nu poate veni beleaua si de acolo? Ai vazut cum merge masina, poate iti amintesti senzatiile.
Hydrorincage!
Moderator: Echipa Tehnica
bineinteles ca am observat o imbunatatire. se ridica chiar si puntea fata, care inainte trebuia "ajutata", puntea spatea statea cateva ore bune ridicata. insa cea mai mare "imbunatatire" dupa ~1000 km a fost defectarea dozatorului de frana (l-am schimbat =2 mil. sh)si mai apoi spargerea sferei centrale (~ 1,5 mil.)
de frica altor eventuale "imbunatatiri", am schimbat si lichidul de curatare cu LHM (~1 mil.)
e adevarat ca si-a facut treaba (de curatare) intrucat in rezervorul de LHM am gasit f. multa mizerie
un timp a mers bine apoi s-a reintors la vechea hiba: puntea fata trebuie "ajutata" sa se ridice la nivel din maneta corectorului de inaltime iar cea spate coboara mai repede (dar mai incet decat inainte de "tratament", insa trebuie avut in vedere ca intre timp s-a schimbat dozatorul de frana care are legatura directa cu puntea spate si cu timpul in care aceasta coboara)
nu vreau sa te dezamagesc
cele de mai sus sunt parerea mea personala si nu acuz pe nimeni de nimic, nu vreau sa se inteleaga gresit
am vrut sa intelegi de ce spuneam ca e adevarat ca o minune nu tine decat 3 zile
de frica altor eventuale "imbunatatiri", am schimbat si lichidul de curatare cu LHM (~1 mil.)
e adevarat ca si-a facut treaba (de curatare) intrucat in rezervorul de LHM am gasit f. multa mizerie
un timp a mers bine apoi s-a reintors la vechea hiba: puntea fata trebuie "ajutata" sa se ridice la nivel din maneta corectorului de inaltime iar cea spate coboara mai repede (dar mai incet decat inainte de "tratament", insa trebuie avut in vedere ca intre timp s-a schimbat dozatorul de frana care are legatura directa cu puntea spate si cu timpul in care aceasta coboara)
nu vreau sa te dezamagesc
cele de mai sus sunt parerea mea personala si nu acuz pe nimeni de nimic, nu vreau sa se inteleaga gresit
am vrut sa intelegi de ce spuneam ca e adevarat ca o minune nu tine decat 3 zile
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.
La tine curatarea a fost cam costisitoare! Se pare ca ori lichidul acesta este prea "bun" pentru instalatiile noastre antice (si reactia este de rupere sau defectare), ori chiar au fost niste coincidente ciudate. Dar chiar doua evenimente majore in interval de 1000 de km? Cam mult! Cred ca am sa stau cu inima cat un purice 1000 de km, apoi am sa arunc lichidul afara cat mai decis. Nu de alta, dar dozatorul meu de frana e bun, nu prea am scapari pe retur si nu am pofta sa mai scot acum vreo 4 milioane pentru a inlocui piese metalice! Deja intretinerea unui Bx incepe sa semene cu cea a unui Mercedes din ultima generatie!
Pentru ca tot ne-am intins la taifas, eu am scris ceva despre Renault-ul 21 hatchback, ma bate gandul la asa ceva. Stii despre el cat de cat?
Mie nu mi-a raspuns nimeni la intrebarea asta, desi am fost si la forumul autoshow. Cred ca e ultimul Bx din cariera (al 5-lea!) m-am cam saturat de sfere si lichide verzi!
Merci de raspunsuri!
Pentru ca tot ne-am intins la taifas, eu am scris ceva despre Renault-ul 21 hatchback, ma bate gandul la asa ceva. Stii despre el cat de cat?
Mie nu mi-a raspuns nimeni la intrebarea asta, desi am fost si la forumul autoshow. Cred ca e ultimul Bx din cariera (al 5-lea!) m-am cam saturat de sfere si lichide verzi!
Merci de raspunsuri!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Si eu am folosit lichid de curatare, aproape 2000 de km si nu mi-a stricat nimic, desi am una din cele mai vechi masini din club. In schimb am curatat multa mizerie din filtrele de la rezervor, masina se ridica de fata, etc. In general am observat ca oamenii se declarau multumiti de rezultate. Se poate ca defectarea anumitor componente sa fie doar o coincidenta.
Hydraurincage nu este chiar asa "abraziv". Mai exista "Hydraflush" care nu e produs de Total si care se tine in motor maxim 2-3000km.
Pentru Paco:
- slabeste frina de mina (de la roata se slabesc terminatiile cablului, ca sa ma exprim asa). Mai verifica ca traseul cablului sa fie cel corect. NU decupla cablu de frina de mina. S-ar putea ca asta sa fie ultima ta modalitate de a opri masina. Poti sa o faci dar doar cu titlul de diagnoza si apoi sa-l cuplezi la loc.
- deblocarea unui etrier nu se face cu ulei de curatat! Daca uleiul de curatat nu a reusit, atunci nici LHM-ul nu va reusi, pentru ca e mai gros si nici nu are aditivi de spalare. Foloseste "penetrating oil" + spray de curat carburator + o periuta de dinti. La mine s-a rezolvat in 5 minute.
- despre consum: ai ceva dereglat pe la pompa de injectie. Cred ca Eugen te-ar putea ajuta mai mult decit mine aici. E doar o problema de reglaj.
- bineinteles ca poti sa-ti iei acel Renault sau orice masina vrei si vei schimba problemele de LHM, hidraulica, etc. cu altele! Iti garantez pentru asta! Masina la mina a doua buna, de virsta unui R21, nu prea ai sanse. Gindeste-te ca respectivul o vinde dintr-un motiv anume.
E unul, dupa ce m-am dat cu masina cu suspensie hidraulica nu cred ca mai vreau altceva!
Hydraurincage nu este chiar asa "abraziv". Mai exista "Hydraflush" care nu e produs de Total si care se tine in motor maxim 2-3000km.
Pentru Paco:
- slabeste frina de mina (de la roata se slabesc terminatiile cablului, ca sa ma exprim asa). Mai verifica ca traseul cablului sa fie cel corect. NU decupla cablu de frina de mina. S-ar putea ca asta sa fie ultima ta modalitate de a opri masina. Poti sa o faci dar doar cu titlul de diagnoza si apoi sa-l cuplezi la loc.
- deblocarea unui etrier nu se face cu ulei de curatat! Daca uleiul de curatat nu a reusit, atunci nici LHM-ul nu va reusi, pentru ca e mai gros si nici nu are aditivi de spalare. Foloseste "penetrating oil" + spray de curat carburator + o periuta de dinti. La mine s-a rezolvat in 5 minute.
- despre consum: ai ceva dereglat pe la pompa de injectie. Cred ca Eugen te-ar putea ajuta mai mult decit mine aici. E doar o problema de reglaj.
- bineinteles ca poti sa-ti iei acel Renault sau orice masina vrei si vei schimba problemele de LHM, hidraulica, etc. cu altele! Iti garantez pentru asta! Masina la mina a doua buna, de virsta unui R21, nu prea ai sanse. Gindeste-te ca respectivul o vinde dintr-un motiv anume.
E unul, dupa ce m-am dat cu masina cu suspensie hidraulica nu cred ca mai vreau altceva!
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
La chestia cu lichidul de curatire nu ma pot pronunta pentru ca nu am folosit. Cit despre intretinerea Bx-ului nu prea sunt de acord cu tine. Parerea mea este ca totusi Bx-ul este convenabil de intretinut. Am schimbat recent discul, placa, si rulmentul de la ambreiaj(noi) si m-a costat 4 mil . Asta in conditiile in care am luat piese englezesti si nu italieni care erau cu 1 mil mai ieftine. Banuiesc ca si la dacie tot pe acolo esti. Cit despre masini mai noi ( mercedes, audi , etc ) daca ai probleme cu ele iti trebuie un sac de bani. de exemplu un telescop de audi costa ~500 E. 
Si la mine e al patrulea BX , dar de fiecare data cind vindeam una si vroiam sa iau alt tip de masina tot aici m-am intors. Cred ca e un microb.

Si la mine e al patrulea BX , dar de fiecare data cind vindeam una si vroiam sa iau alt tip de masina tot aici m-am intors. Cred ca e un microb.
Azi am mers din nou cu masina si am observat ca s-a imbunatatit comportamentul franelor. Erau momente cand era foarte desfranata, ca sa zic asa, cum nu mai fusese de mult in ultima vreme. In aceste conditii, am simtit cum motorul trage mult mai lejer, deci si consumul va scadea vertiginos, sunt sigur de asta. Nu cred ca am probleme la pompa de injectie, nu da nici un semn, porneste la sfert etc.
Adevarul e ca aveti dreptate, stiu ca nici o masina veche nu e perfecta, cu sau fara hidraulica, dar ieri eram tare suparat ca dupa o zi (ploioasa si friguroasa) petrecuta in service, parca nu facusem nimic, infranarea ma scotea din sarite. E posibil ca etrierul sa-si fi revenit in buna masura. Poate ca si faptul ca am placute de frana noi sa duca la o oarecare infranare. In fine, sper sa pot veni duminica la Baneasa si sa va uitati voi la ea, ca eu sunt total pe dinafara, teoretic mai stiu cate ceva, dar nu pot sa schimb nici un bec fara sa stric altceva!
Normal, am exagerat cand am spus ca un Bx te costa cat un Mercedes! De altfel, am auzit ca la Renault piesele sunt mai scumpe ca la Bx. In schimb, impresia mea (perfect subiectiva!) este ca Bx-ul e o masina mai ieftinuta, care se strica ceva mai repede, in medie, decat altele. Poate si din cauza hidraulicei. Caci mie 80% dintre probleme de aici mi s-au tras (chiar daca au fost minore). La voi nu a fost la fel?
Eu, in schimb, am scapat pana acum de alte incurcaturi, masina a fost in stare buna, e fosta masina a lui Ciocarlan, patronul de la service-ul Citroen din Pantelimon.
In 37.000 de km aproape ca n-am simtit notiunea de reparatie. La altele, inainte de asta, eram mai tot timpul cu gandul la masina. Mereu era ceva de facut...
Adevarul e ca aveti dreptate, stiu ca nici o masina veche nu e perfecta, cu sau fara hidraulica, dar ieri eram tare suparat ca dupa o zi (ploioasa si friguroasa) petrecuta in service, parca nu facusem nimic, infranarea ma scotea din sarite. E posibil ca etrierul sa-si fi revenit in buna masura. Poate ca si faptul ca am placute de frana noi sa duca la o oarecare infranare. In fine, sper sa pot veni duminica la Baneasa si sa va uitati voi la ea, ca eu sunt total pe dinafara, teoretic mai stiu cate ceva, dar nu pot sa schimb nici un bec fara sa stric altceva!
Normal, am exagerat cand am spus ca un Bx te costa cat un Mercedes! De altfel, am auzit ca la Renault piesele sunt mai scumpe ca la Bx. In schimb, impresia mea (perfect subiectiva!) este ca Bx-ul e o masina mai ieftinuta, care se strica ceva mai repede, in medie, decat altele. Poate si din cauza hidraulicei. Caci mie 80% dintre probleme de aici mi s-au tras (chiar daca au fost minore). La voi nu a fost la fel?
Eu, in schimb, am scapat pana acum de alte incurcaturi, masina a fost in stare buna, e fosta masina a lui Ciocarlan, patronul de la service-ul Citroen din Pantelimon.
In 37.000 de km aproape ca n-am simtit notiunea de reparatie. La altele, inainte de asta, eram mai tot timpul cu gandul la masina. Mereu era ceva de facut...
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Ieri se pare ca a fost o zi nu prea fasta ca sa fim blinzi in explicatie. Pe mine m-a lasat capacul de la delcou (ruptor-distribuitor) pe Calea Victoriei. Inutil de precizat ca nu sarea nimeni sa ma ajute, ba unii claxonau nervosi. Am avut noroc cu un agent in civil care supraveghea zona pentru ca urma sa treaca o coloana oficiala. El m-a ajutat sa scot masina din intersectie. Apoi a venit Catalin si m-a ajutat sa pornesc masina. Am reusit sa ajung la dentist si am parcat masina strategic, la intrarea in Pasajul Marasesti. Am reusit sa plec, dar la iesirea din pasaj, iar a murit motorul, am mai apucat sa virez la stinga si dupa asta game over. Au venit doi baieti de la bloc si i-au dat de cap si am reusit sa ajung acasa pe rotile masinii.
Nici o clipa n-am dat vina pe masina, doar pe mine eventual, pentru ca nu am verificat piesa respectiva niciodata.
Din cauza asta ti-am spus sa nu decuplezi frina de mina: masinile fiind cu servo-frina, in momentul in care se opreste motorul, mai ai eventual citeva pedale, dupa care frina de mina e singura ta modalitate de a opri.
Nici o clipa n-am dat vina pe masina, doar pe mine eventual, pentru ca nu am verificat piesa respectiva niciodata.
Din cauza asta ti-am spus sa nu decuplezi frina de mina: masinile fiind cu servo-frina, in momentul in care se opreste motorul, mai ai eventual citeva pedale, dupa care frina de mina e singura ta modalitate de a opri.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
N-am mai scris de mult despre franele mele, caci am asteptat sa se repare singure. Din pacate, am constatat ca e din ce in ce mai rau. Pur si simplu erau beton in anumite momente, lucru care ma enerva la culme. Asa ca am pornit sa remediez beleaua. Pana sa ajung la XXL, la d-nul Ciocarlan (masina i-a apartinut inainte sa fie la mine), am incercat pe-aproape, in zona mea, unde cunosc un mecanic tanar si devotat fiarelor. Dar nu era la lucru, asa ca am bajbait mult si bine. Nu se baga nimeni la BX, altii spuneau ca sunt garniturile de la pistonase (se pare ca explicatia e aiurea, asa am inteles de la Ciocarlan!). Pana la urma, am batut drumul pana in Pantelimon. Nu e de vina nici etrierul, nici dozatorul de frana nu e stricat, nici pistonasul blocat. Probabil, lichidul de curatare, fiind mai subtire, scapa mai usor pe retur si producea un efect de infranare si mai mare...Asa ca am dat afara lichidul cu pricina si am pus din nou LHM normal. Acum astept sa vad rezultatul. Oricum, o buba trebuie sa fie si la dozator, chiar daca al meu nu dadea pe retur cu lichid mult, se pare ca nu e singurul simptom.
Daca am sa constat o imbunatatire a situatiei, va tin la curent, sa stiti care sunt efectele colaterale ale folosirii lichidului de curatare. In paranteze fie spus, acesta era foarte curat cand l-am scos, semn ca (probabil) nu mizeria era buba instalatiei mele.
Noutatea cea mare este insa ca am hotarat sa las BX-ul in seama altcuiva (vanzandu-l) si sa cumpar un Peugeot 309. Asta ca sa nu mai am belele cu hidraulica...
Si, din nou ca un fel de concluzie, nu e bine sa crezi in solutii miraculoase, gen hydraurincage. Eu am crezut si am fost taxat de Dumnezeul mecanicii. La rablele de 20 de ani, miracolele nu (mai) sunt posibile!
Va salut pe toti!
Daca am sa constat o imbunatatire a situatiei, va tin la curent, sa stiti care sunt efectele colaterale ale folosirii lichidului de curatare. In paranteze fie spus, acesta era foarte curat cand l-am scos, semn ca (probabil) nu mizeria era buba instalatiei mele.
Noutatea cea mare este insa ca am hotarat sa las BX-ul in seama altcuiva (vanzandu-l) si sa cumpar un Peugeot 309. Asta ca sa nu mai am belele cu hidraulica...
Si, din nou ca un fel de concluzie, nu e bine sa crezi in solutii miraculoase, gen hydraurincage. Eu am crezut si am fost taxat de Dumnezeul mecanicii. La rablele de 20 de ani, miracolele nu (mai) sunt posibile!
Va salut pe toti!
Catalin, stai linistit, nu trimit sageti spre tine!
Pur si simplu sunt dezamagit de propria masina. Stii bine ca ma framanta de mult ideea sa termin cu hidraulica. Atata tot.
Pentru ca ai intervenit, trebuie sa-ti spun si ce ziceau cei din service. Ca nu ar fi indicat acest lichid la instalatii foarte vechi. Am descris experienta mea (partiala, normal), sa se stie cam care sunt posibilele simptome. De altfel, cineva spunea ca lichidul i-a terminat nu stiu ce piese, altcineva, dimpotriva, era f multumit. Diversitatea e la ea acasa!
Regret ca n-am putut ajunge la intalnirea de duminica, am fi dezbatut aprins problema...
Chiar daca am sa iau Peugeot-ul de care am zis, am sa tin legatura cu voi...
Si am sa caut sa vin la urmatoarea intalnire.
Numai bine!
P.S. Peugeot-ul e chiar al lui Ciocarlan, in care am deplina incredere. Nu mai cumpar masini decat de la el sau recomandate de el. Pana acum am avut doua masini bune. Una recomandata de el (cea sport), alta care fusese a lui. Asa ca merg pe mana lui in materie de masini, s-a dovedit om de incredere (de multe ori i-am urat de sanatate, cand vedeam ce bine merge masina, dar acum trebuie sa fac pasul spre suspensia normala!).
E o lege ca mecanicii sa se tachineze intre ei. Daca spun unuia ca repar masina la Ciocarlan, zambeste larg, cu subinteles, adica fraiere, te-a pacalit si pe tine. Dimpotriva, cand am urmat sfatul lui n-am gresit. Daca am luat-o de capul meu, am facut numai prostii! Asta mai ales cand am cumparat masini.
E extrem de riscant sa cumperi o masina fara sa stii de la cine o iei, asa ca...am sa-i cumpar Peugeot-ul!
Pur si simplu sunt dezamagit de propria masina. Stii bine ca ma framanta de mult ideea sa termin cu hidraulica. Atata tot.
Pentru ca ai intervenit, trebuie sa-ti spun si ce ziceau cei din service. Ca nu ar fi indicat acest lichid la instalatii foarte vechi. Am descris experienta mea (partiala, normal), sa se stie cam care sunt posibilele simptome. De altfel, cineva spunea ca lichidul i-a terminat nu stiu ce piese, altcineva, dimpotriva, era f multumit. Diversitatea e la ea acasa!
Regret ca n-am putut ajunge la intalnirea de duminica, am fi dezbatut aprins problema...
Chiar daca am sa iau Peugeot-ul de care am zis, am sa tin legatura cu voi...
Si am sa caut sa vin la urmatoarea intalnire.
Numai bine!
P.S. Peugeot-ul e chiar al lui Ciocarlan, in care am deplina incredere. Nu mai cumpar masini decat de la el sau recomandate de el. Pana acum am avut doua masini bune. Una recomandata de el (cea sport), alta care fusese a lui. Asa ca merg pe mana lui in materie de masini, s-a dovedit om de incredere (de multe ori i-am urat de sanatate, cand vedeam ce bine merge masina, dar acum trebuie sa fac pasul spre suspensia normala!).
E o lege ca mecanicii sa se tachineze intre ei. Daca spun unuia ca repar masina la Ciocarlan, zambeste larg, cu subinteles, adica fraiere, te-a pacalit si pe tine. Dimpotriva, cand am urmat sfatul lui n-am gresit. Daca am luat-o de capul meu, am facut numai prostii! Asta mai ales cand am cumparat masini.
E extrem de riscant sa cumperi o masina fara sa stii de la cine o iei, asa ca...am sa-i cumpar Peugeot-ul!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Clasica "rezolvare" a problemei unei masini, varianta romaneasca: masina are probleme? se rezolva foarte simplu, se vinde masina. Ca de, ce sa-i faci, e Citroen si mecanicii astia nu prea se pricep, asa ca nu mai e nimic de facut, decit sa o vind.
Eu am una din cele mai vechi masini din club si lichidul de curatare nu a avut nici un efect negativ.
Nu stiu cum poti sa spui ca ai incredere in Ciocirlan, cind tocmai de la el ai luat masina...
Eu am una din cele mai vechi masini din club si lichidul de curatare nu a avut nici un efect negativ.
Nu stiu cum poti sa spui ca ai incredere in Ciocirlan, cind tocmai de la el ai luat masina...
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Nu ma judeca aspre, nicum! Eu nu vand masina pentru intamplarea de acum. Catalin (wld) stie ca de mult imi da tarcoale gandul asta si ca de mult ma gandesc la un Peugeot. Asta pentru ca, recunosc, am ajuns sa nu mai am incredere in suspensia BX-ului. Am scris de multe ori ca masina mea nu m-a suparat mai deloc, dar suspensia tot trebuie sa-si ceara obolul! N-ai ce sa-i faci, e veche. Si nu prea am rabdare sa ma ocup de toanele ei. De exemplu, am incarcat sferele cu putin timp in urma, dar una dintre ele deja s-a mai intait, probabil are un por. La o masina normala, asa ceva nu prea se intalneste, ca dupa doua saptamani dupa ce schimbi amortizoarele, unul dintre ele sa te lase.
N-am spus ca lichidul de curatare a avut un efect negativ (l-am tinut si prea putin). Am spus ce a spus Ciocarlan despre el, sa stiti si voi. Sau crede cineva de aici ca nu are NIMIC de invatat de la nimeni, inclusiv de la Ciocarlan? Daca e asa, la ce bun acest forum? Eu ma declar ignorant si ascult parerea tuturor, e chiar civilizat sa procedezi astfel. Si, fie vorba intre noi, chiar Catalin (care mie mi se pare cel mai avizat) se recunoaste uneori depasit de anumite lucruri. E si normal. Sa revenim. Experienta mea de pana acum m-a invatat ca o masina cumparata de la Ciocarlan sau recomandata de el a fost mai buna decat una luata pe cont propriu (unde probabilitatea de a face erori e mai mare, nu stii istoria masinii etc.). Masina mea (fosta a lui) e inca foarte buna, faptul ca ii trebuie acum dozator de frana nu e mare lucru, dupa 37.000 de km fara probleme. De altfel, as recomanda-o chiar membrilor clubului, Catalin o stie, nu sunt multe BX-uri mai bune ca al meu, sunt sigur (la mine e al 5-lea, am avut timp sa-mi fac o imagine).
Cred ca principala calitate a BX-ului este ca e o masina f ieftina si deosebita. Despre fiablitate, insa, nu stiu ce sa zic...Mai toate au bube la suspensie, iar cele mai multe nu mai pot fi intoarse de pe drumul spre hodorogire. In schimb, e o masina care se conduce f placut, e f dinamica si, la drum, te incanta. Ei bine, sunt dispus sa cedez aceste avantaje in schimbul unei sigurante mai mari in ce priveste functionarea suspensiei.
Inca ceva. In primavara am fost in muntii Orastiei. M-a prins noaptea pe la cetatea dacica de la Costesti, era pustiu etc. Am ajuns in Bucuresti cu bine, iar peste 2-3 zile mi-a crapat un furtun de retur si am ramas fara lichid hidraulic. Masina aproape ca nu se mai ridica deloc, desi n-a durat mai mult de 1/2 ora pana am remediat buba. M-am ingrozit. Daca se intampla in muntii Orastiei, acolo ramaneam, cine mai venea sa ma tracteze pe acele coclauri??? Iata de ce vreau sa renunt la BX!
N-am spus ca lichidul de curatare a avut un efect negativ (l-am tinut si prea putin). Am spus ce a spus Ciocarlan despre el, sa stiti si voi. Sau crede cineva de aici ca nu are NIMIC de invatat de la nimeni, inclusiv de la Ciocarlan? Daca e asa, la ce bun acest forum? Eu ma declar ignorant si ascult parerea tuturor, e chiar civilizat sa procedezi astfel. Si, fie vorba intre noi, chiar Catalin (care mie mi se pare cel mai avizat) se recunoaste uneori depasit de anumite lucruri. E si normal. Sa revenim. Experienta mea de pana acum m-a invatat ca o masina cumparata de la Ciocarlan sau recomandata de el a fost mai buna decat una luata pe cont propriu (unde probabilitatea de a face erori e mai mare, nu stii istoria masinii etc.). Masina mea (fosta a lui) e inca foarte buna, faptul ca ii trebuie acum dozator de frana nu e mare lucru, dupa 37.000 de km fara probleme. De altfel, as recomanda-o chiar membrilor clubului, Catalin o stie, nu sunt multe BX-uri mai bune ca al meu, sunt sigur (la mine e al 5-lea, am avut timp sa-mi fac o imagine).
Cred ca principala calitate a BX-ului este ca e o masina f ieftina si deosebita. Despre fiablitate, insa, nu stiu ce sa zic...Mai toate au bube la suspensie, iar cele mai multe nu mai pot fi intoarse de pe drumul spre hodorogire. In schimb, e o masina care se conduce f placut, e f dinamica si, la drum, te incanta. Ei bine, sunt dispus sa cedez aceste avantaje in schimbul unei sigurante mai mari in ce priveste functionarea suspensiei.
Inca ceva. In primavara am fost in muntii Orastiei. M-a prins noaptea pe la cetatea dacica de la Costesti, era pustiu etc. Am ajuns in Bucuresti cu bine, iar peste 2-3 zile mi-a crapat un furtun de retur si am ramas fara lichid hidraulic. Masina aproape ca nu se mai ridica deloc, desi n-a durat mai mult de 1/2 ora pana am remediat buba. M-am ingrozit. Daca se intampla in muntii Orastiei, acolo ramaneam, cine mai venea sa ma tracteze pe acele coclauri??? Iata de ce vreau sa renunt la BX!
am incarcat sferele cu putin timp in urma, dar una dintre ele deja s-a mai intait, probabil are un por. La o masina normala, asa ceva nu prea se intalneste, ca dupa doua saptamani dupa ce schimbi amortizoarele, unul dintre ele sa te lase.
La o masina "normala"cumperi amortizoare noi,reconditionarea nefiind posibila."Anormallii de la Citroen au prevazut ca suspensia sa se poata reconditiona,cu o conditie:sa nu se mearga pana la epuizarea totala a gazului din sfera(trebuie sa fie minim15-20 bar)De aici trag concluzia ca,d.p.d.v. al suspensiei,la un Citroen costurile sunt mai mici decat la alte masini.Cat despre confort,ce sa mai vorbim!
Despre fiablitate, insa, nu stiu ce sa zic...Mai toate au bube la suspensie, iar cele mai multe nu mai pot fi intoarse de pe drumul spre hodorogire.
mi-a crapat un furtun de retur si am ramas fara lichid hidraulic.
Fiabile ar fi daca intretinerea s-ar face la timpul potrivit si in servisuri unde mecanicii chiar se pricep.
Cred ca furtunul acela dadea ceva semne de obosela,nu a plesnit ca n-ar fi avut ce face.
Si eu am ramas in drum fara lichid hidraulic pentru ca s-a spart o teava,dar a fost vina mecanicilor si a mea.Undeva pe langa Targu Mures s-a rupt parghia de la ambreiaj si a trebuit sa fie sudata.Cand au mesterit ,au tras si de conducta.De la vibratii,conducta s-a frecat de motor pana a pocnit.Norocul meu a fost ca asta s-a intamplat cand deja eram de cateva zile acasa.Daca m-as fi uitat mai atent la ce au facut acei mesteri nu ar fi aparut problema cu conducta.
Eu nu imi voi vinde de bunavoie niciodata BX-ul,chiar daca voi cumpara alta masina.Care,evident,va fi tot Citroen

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo