Cateva intrebari pentru o achizitie

Forum de discutii generale despre Citroen C5 III (2008-prezent). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

bogwol
pasionat
Mesaje: 770
Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
2: Nissan Micra 1.2 benzina

Mesajde bogwol » Mie 23-Apr-2014 07:16

lucianmarius scrie:
bogwol scrie:
eric_cartman scrie:Nu va inteleg , aveti un prieten care va spune toate prostiile astea?

Serios???


Te-as ruga sa te controlezi cu expresii de genul "toate prostiile astea"! Nu suntem prieteni, asa ca iti recomand sa iti controlezi exprimarile.

Ref la achizitie, mi-am adus (pentru uz personal) 3 masini second din Germania + in familie s-au mai adus vreo 4 + var in Germania care ne-a ajutat sa le luam + ceva cunostnte printre samsari, asa ca stiu cate ceva despre piata achizitiei de masini second in general si mai multe despre cea din Germania

Chestia ca nu conteaza vanzatorul ci masina intretinuta sunt povesti pe care le spune un samasar: adica daca tu nu esti instare sa te speli, ai totusi grija de masina in mod exceptional? ma dor muschii stomacului de atata ras; ok, daca crezi asta, succes

m-as feri de masini aduse din Franta; marea majoritate au peste 200.000 km reali; tot samsarul imi spunea ca daca o masina este din 2013 cu 250.000 km este perfecta; o aduce in Romania, o da la 40.000 si o da cu de 3 ori pretul cu care a luat-o, asa ca ganditi-va de 2 ori cand dati de "chilipiruri"; povesti de genul " a avut-o un doctor care a tinut-o mai mult in garaj" sau "am avut masina de serviciu si a stat mai mult in garaj" se repeta in mod amuzant; macar nu inventeaza si ei ceva mai subtil :D

siteuri de licitatii, cel putin in Germania, nu reprezinta decat maxim 5% din vanzarile de masini; cam 85% se fac prin autohausuri si restul de 10% prin vanzari directe; samsarii au deja relatii cu autohausuri si se duc direct acolo si vad ce au prin ograda respectivii; la fel, daca aveti curiozitatea sa observatii, marea majoritate a masinilor se aduc din 3-4 zone din Germania (zone insemnand echivalentul unor judete de pe la noi); oare doar in zonele alea sunt masini de vanzare?!!!! :shock:

ref la asamblarea de masini din epave, a zis cineva ca respectiva operatie se face in strainatate? In exemplul dat de mine respectiva operatie a avut loc intr-un service din Romania; masinile au venit pe trailere si aici a avut loc "combinatia"

ceea ce pare sa se evite in mod discret din discutii este de ce se umbla la km? daca este masina asa de bine intretinuta, de ce 90% din masinile aduse de afara se vand la noi ca si cum ar avea km intre 80.000 - 110.000 km?
De asta am si preferat sa imi aduc de afara eu: cel putin stiu cu cati km reali o iau de acolo

Oricum, bafta cumparatorilor, in cele din urma de asta aveti nevoie cel mai mult.

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Mie 23-Apr-2014 09:47

Mai filtrati si voi toate legendele astea urbane.

250kkm intr-un an si un pic? Hai sa fim seriosi. Asta inseamna peste 1000km in fiecare zi lucratoare (in franta anul are aproximativ 170 zile lucratoare). Daca o mai incarci, descarci, semnezi hartii si alte prostii nu ai timp fizic sa o alergi atat de mult. Probabil samsarii sunt atat e obisnuiti sa minta incat nici ei nu mai fac diferenta intre fantezie si realitate.

In Franta statistic masinile fac undeva la 15kkm/an. Pe de alta parte, devalorizarea in medie e tot undeva la 12-13% pe an. Daca o masina are deci 3 ani si e vanduta la 30% din cat a costat noua, atunci clar ascunde ceva, aia intr-adevat poate a facut 100kkm/an, nu 15kkm.

PE de alta parte povestile cu reparatiile epavelor ar putea fi reale. Si nu cred ca se repara in Franta, nici macar la negru (unde salariul minim e in jur de 13€/h) ca ar iesi mai scumpe decat au fost noi. de service "autorizat" nici nu se pune problema, e minim 1000€ de kituit si vopsit o amarata de portiera. Mai degraba sunt masini troznite si vandute ca epave care se vacsuiesc pe la noi si se marita ca "impecabile".

Accidentele nici nu trebuie sa fie neparat foarte grave. Sa zicem ca am un A3 (inspiratie de pe alt topic) de vreo 4 ani care are cota de piata 10k€. Am ghinion, ioc casco, si stergi un gard de indoi cateva table si spargi un far, reparatia "autorizata" sare rapid de 5-6k€ (mie un service autorizat mi-a cerut 2k€ pentru indreptat si vopsit o amarata de aripa, iar unul "neautorizat" a facut-o cu 400). Decat s-o repar, mai bine o revand la 4-5k si o repara cumparatorul, mai ales daca are prieteni pe la un service mai de cartier, pe la dezmembrari, etc.
Iar daca "cumparatorul" o aduce si o repara in Romania, pe el reparatia il costa poate sub 1000€.

Problema e ca n-ai cum sa stii daca accidentul a fost unul urat sau unul usor, asa ca cel mai safe e sa te feresti ca dracu' te tamaie de cele care au avut prea multi proprietari, sau cele ale caruit ultim proprietar a tinut-o doua saptamani... sau de cele "vandute pentru un prieten"... etc...

bogwol
pasionat
Mesaje: 770
Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
2: Nissan Micra 1.2 benzina

Mesajde bogwol » Mie 23-Apr-2014 10:25

james kilowatt scrie:250kkm intr-un an si un pic?


era un exemplu

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Mie 23-Apr-2014 11:50

Un exemplu destul de extrem :) Chestia e ca s-a impamantenit in Romania ideea ca nemtii sau francezii fac foarte multi kilometri, ori asta nu e adevarat, media e destul de scazuta.
Insa s-a impamantenit si ideea ca neamtul sau francezul e bogat si isi permite sa dea masina pe o nimica toata, ceea ce e destul de fals. Daca vrei o masina care a facut 15kkm/an dai pe ea juma' din pret dupa 5 ani, nu o treime din pret dupa 3 ani.

Mai mult, multi din cei care fac multi kilometri - sa zicem peste 40-50kkm/an le iau in leasing, iar la sfarsitul perioadei le dau inapoi in loc sa mai plateasca valoarea reziduuala, intrucat de multe ori suma aia e mai mare decat valoarea de piata a masinii. Iar aia o dau mai departe, isi trag si eu ceva, si asa din unul in altul s-ar putea sa ajunga si in Romania si cu kilometraj dat inapoi...

In Belgia se practica vanzarea "pentru export". Asta inseamna masini care nu mai sunt inmatriculabile, nu trec controlul tehnic si nu mai merita puse la punct. Costa infim de putin, o parte din ele sunt cumparate pentru dezmembrari, si alta parte - cele gen Mercedes sau Audi - sunt cumparate de samsari, manarite si ajung pe o piata mai saraca ca "impecabile".

Pentru cine cauta masini de pana in 5 ani, si are timp si rabdare la dispozitie poate incerca sa le ia de la primul proprietar, inca exista oferta destul de serioasa, nu de la autohaus sau samsari, unde riscul de a fi manarite e mai mare.

Prima mea masina "occidentala" avea 8 ani si 106.000km cand al luat-o si sunt aproape sigur ca erau reali, desi a costat o nimica toata -800€. Am mai tinut-o eu inca 3 ani (in Franta) si am facut inca 75.000 fara sa ajung la mecanic vreodata si fara sa ceara vreun euro in afara consumabilelor. 106kkm in 8 ani pare nerealist... Eu am vandut-o la 11 ani si 182kkm pe 50 (cincizeci, nu lipseste niciun 0 :D) €, "pentru export" in Belgia, dupa ce am ajuns aici. Ca sa o inmatriculez in Be ar fi trebuit sa schimb rulmentii si sa repar o portiera indoita, ceea ce ar fi costat mai mult decat am dat eu initial pe ea.

A doua avea 4 ani, a fost de 5 ori mai scumpa si 88.000km cand am luat-o si totusi sunt mari sansele sa fi avut kilometrajul manarit, desi 22km/an pare cinstit, chiar mai mult decat media.
M-am trezit ca fusese si declarata furata (s-a dovedit ca primul proprietar a revandut-o imediat si a disparut fara sa mai plateasca ratele la ea, iar dealerul a declarat-o furata ca sa recupereze paguba), si cu ocazia anchetei politiei am aflat si eu cati proprietari avusese inainte. Si anume 3 in afara de mine, in 4 ani.
Acum daca vad ca a avut un proprietar care a tinut-o mai putin de un an as baga mana in foc ca ala a facut o golanie, sau ca a cumparat-o super ieftin stiind ca are o problema si l-a tepui pe urmatorul.

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Mie 23-Apr-2014 18:16

bogwol scrie:
lucianmarius scrie:
bogwol scrie:
eric_cartman scrie:Nu va inteleg , aveti un prieten care va spune toate prostiile astea?

Serios???


Te-as ruga sa te controlezi cu expresii de genul "toate prostiile astea"! Nu suntem prieteni, asa ca iti recomand sa iti controlezi exprimarile.



Offf... si eu care credeam ca ne-am facut prieteni :cry: :cry:

Mi-am exprimat o opinie personala despre ce ai zis prin "prostiile astea".
Imi pare rau ca te-ai atacat dar asta e parerea mea, stii tu, libera exprimare e la moda acum.

Nu te mai ataca, este un forum in care fiecare scrie propria parere, daca te deranjaza parerea oamenilor nu inteleg de ce stai pe forum, nu mai scrie.

Forum = o serie de pareri de la fiecine.

Bafta!

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Mie 23-Apr-2014 18:18

eric_cartman scrie:Multumesc pentru raspunsuri.In 2 saptamani voi ajunge in tara si incep cautarea.Voi incerca intai la dealeri Citroen poate poate.Zilele trecute era una de vanzare la SD Prestige Bucuresti,un break full cu 77.000 km la 13.000euro.Macar am cateva luni garantie si schimburile facute(sper,in tara in care traim goana dupa bani si nesimtirea ating cote ridicate,asa ca nu se stie nici cu dealerul).Urmatori vor fi persoanele private,testate,ridicate pe rampa.Daca proprietarul nu e de acord ,treaba lui,mergem mai departe.Momentan detin un Passat(o masina exclusivista rar intalnita :lol: )l-am avut de la 160.000 acum are 300.000.Nu ma astept de la C5 sa fie indestructibil tehnic,credeti-ma am mers cu multe masini si toate au bubele lor.E adevarat consum,performante poti gasi masini mult mai bune,insa eu vreau liniste si confort.Plus masina cred ca trebuie sa o alegi cu ochii si cu inima .Daca nu am conduce toti Skoda Superb(no offence pentru detinatori,dar mie mi se pare o cutie mare si urata)Mai astept de la voi un sfat despre cutia automata..Necesita servisare regulata,schimb ulei,filtre?Numai bine.


Sunt curios daca se merita diferenta de pret ce o dai pentru o masina luata din reprezentanta. Oare nu tot din piata le iau si ei?

eric_cartman
just curious
Mesaje: 5
Membru din: Lun 14-Apr-2014 19:53
Localitate: Constanta

Mesajde eric_cartman » Mie 23-Apr-2014 19:54

Exact,la asta ma gandeam si eu Lucian.Un exemplu ar fi TiriacAutorulate care au o gramada de masini achizitionate de la te miri cine si tu te duci convins ca e un nume care se respecta.Tot samsar se numeste. Pot gasi una mai ieftina,cu mai multi km intretinuta si diferenta de bani sa o investesc in punerea la punct a masinii,schimburi,curele.Oricum masina este pentru 2-3 ani folosinta sper sa reziste macar atat :lol: .

eric_cartman
just curious
Mesaje: 5
Membru din: Lun 14-Apr-2014 19:53
Localitate: Constanta

Mesajde eric_cartman » Mie 23-Apr-2014 19:59

Exact,la asta ma gandeam si eu Lucian.Un exemplu ar fi TiriacAutorulate care au o gramada de masini achizitionate de la te miri cine si tu te duci convins ca e un nume care se respecta.Tot samsar se numeste. Pot gasi una mai ieftina,cu mai multi km intretinuta si diferenta de bani sa o investesc in punerea la punct a masinii,schimburi,curele.Oricum masina este pentru 2-3 ani folosinta sper sa reziste macar atat :lol: .

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Mie 23-Apr-2014 22:36

Din punctul meu de vedere e pacat sa iei un C5 pentru 2-3 ani. Eu am bagat multi bani in el sa il aduc cat mai aproape de starea de noua a masinii care e de vis si costa destul de mult. Exemplu am acum nebunia cu suportii motor/cutie, am schimbat 2 din 4 si mi-au zis toti ca de ce fac asta? ca sunt buni, bla bla bla, dar dupa ce i-am schimbat am acel feeling de masina noua. Daca vrei o masina de 2-3 ani m-as orinta catre altceva, dar este doar parerea mea personala. Asta mi se pare o masina ce merita tinuta, indraznesc sa zic chiar de colectie.

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Mie 23-Apr-2014 22:37

Si chiar sunt curios ce o sa zici daca o iei fata de Passat, o sa fi cam surprins...

eric_cartman
just curious
Mesaje: 5
Membru din: Lun 14-Apr-2014 19:53
Localitate: Constanta

Mesajde eric_cartman » Joi 24-Apr-2014 01:20

Eu sunt maniac in privinta masinilor si treaba asta ma costa.Nu suport sa bata,sa scartie,trebuie sa mearga perfect.Am bagat o multime de bani anual in masina,multe,mofturi pe care alti le considerau prosti si ar fi mers cu ele asa.Masina o schimb penntru ca are o varsta si un nr de km si au devenit agasante vizitele prin service pentru prosti marunte,un furtun,un cheder,o macara...etc.Asa am zis si cu VW 2-3 ani si s-au facut 8 ca vorba aia in fiecare an;acum daca am bagat bani in ea nu mai merita sa o vand :lol: .Sper sa ma indragostesc de Citroen.Ma gandeam ca poate in 2-3 ani apare DS 9 :lol: si....

bogwol
pasionat
Mesaje: 770
Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
2: Nissan Micra 1.2 benzina

Mesajde bogwol » Joi 24-Apr-2014 07:31

lucianmarius scrie:
bogwol scrie:
lucianmarius scrie:
bogwol scrie:
eric_cartman scrie:Nu va inteleg , aveti un prieten care va spune toate prostiile astea?

Serios???


Te-as ruga sa te controlezi cu expresii de genul "toate prostiile astea"! Nu suntem prieteni, asa ca iti recomand sa iti controlezi exprimarile.



Offf... si eu care credeam ca ne-am facut prieteni :cry: :cry:

Mi-am exprimat o opinie personala despre ce ai zis prin "prostiile astea".
Imi pare rau ca te-ai atacat dar asta e parerea mea, stii tu, libera exprimare e la moda acum.

Nu te mai ataca, este un forum in care fiecare scrie propria parere, daca te deranjaza parerea oamenilor nu inteleg de ce stai pe forum, nu mai scrie.

Forum = o serie de pareri de la fiecine.

Bafta!


sunt de acord cu faptul ca fiecare are dreptul la opiniile lui, dar asta nu ii da dreptul de a jignii pe ceilalti

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Joi 24-Apr-2014 12:06

Daca te-am jignit imi cer scuze!

Sa revenim la posturi sa sa incheiem discutia asta inutila.


Înapoi la “Citroen C5 III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo