Cateva intrebari pentru o achizitie

Forum de discutii generale despre Citroen C5 III (2008-prezent). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Stef12
de-abia inscris
Mesaje: 2
Membru din: Sâm 12-Apr-2014 21:43
Localitate: Bucuresti

Cateva intrebari pentru o achizitie

Mesajde Stef12 » Sâm 12-Apr-2014 21:58

Va salut. Sper ca e ok ca am facut un subiect nou ( nu ma pricep la forumuri ).
Ideea e ca vreau sa imi cumpar un C5 2010 2.0 HDI 140 neaparat cu HYDRACTIVE 3+ . Bugetul meu e de 10.000 euro.
As vrea sa stiu pareri, la ce trebuie sa fiu atent cand o sa incep sa vad masinile, ce probleme au in general.
Altceva, m ar interesa daca imi poate spune un posesor de c5 care sunt costurile gen RCA si CASCO pentru o astfel de masina. EU in momentul de fata am un C4 2007 si am niste costuri foarte mici.
Mersi mult

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Dum 13-Apr-2014 06:40

RCA si casco depind de persoana ta in mare parte. Ce doresc sa iti spun in mod deosebit este ca costurile vor creste destul de mult.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
Eddyson
simpatizant
Mesaje: 67
Membru din: Mar 19-Mar-2013 20:21
Localitate: Iasi , Romania
Masina: Citroen C5 III 2.0 Exclusive 2010

Mesajde Eddyson » Dum 13-Apr-2014 08:57

Salut Stef !

Eu am un C5 exact ca cel pe care il doresti tu cumparat anul trecut in martie. Cum spunea si colegul, RCA-ul depinde foarte mult de persoana ta (varsta, ani de condus, accidente anterioare). Ca o idee, RCA la inmatriculare am platit 399 de lei ptr. 6 luni iar dupa cele 6 luni am platit 580 lei pe un an intreg (acelasi broker) - nu ma intreba de ce :?: CASCO nu am facut la ea.

Impozitul pentru ea am platit 172 de lei pe an iar taxa de inmatriculare (anul trecut in martie) a fost de 720 de lei.

Problemele la masini sunt unice pentru fiecare in parte. Fii atent la amortizoare. Sunt cam cea mai scumpa piesa a sistemului de suspensie (in jur de 1000 lei unul). Daca poti sa le verifici inainte de cumparare iti recomand sa o faci.
Verifica si senzorii (toti - polaie, parcare, pneuri, lumini -unltimii sunt mai greu de verificat- ) .. cel mai bine ar fi sa o cumperi cu cineva care cunoaste Citroen si are Lexia sa puna pe ea.

Daca mai ai intrebari .. te rog !

O zi buna !
Ultima oară modificat Dum 13-Apr-2014 09:11 de către Eddyson, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Dum 13-Apr-2014 09:06

pt cei cu varsta sub 30 de ani , rca ar costa de la 1800 la 7000 lei

Avatar utilizator
Eddyson
simpatizant
Mesaje: 67
Membru din: Mar 19-Mar-2013 20:21
Localitate: Iasi , Romania
Masina: Citroen C5 III 2.0 Exclusive 2010

Mesajde Eddyson » Dum 13-Apr-2014 09:13

CBX ... RCA-ul sau CASCO ?

Nu cred ca RCA-ul ajunge la sumele alea. Mi se par foarte mari.

Stef12
de-abia inscris
Mesaje: 2
Membru din: Sâm 12-Apr-2014 21:43
Localitate: Bucuresti

Mesajde Stef12 » Dum 13-Apr-2014 17:16

Mersi mult pt raspuns Eddyson.. o sa o verific la un service peugeot pt ca am pe cineva acolo si o sa faca verificarea foarte atent. Referitor la RCA...chiar nu cred ca poate fi un RCA 7000 lei pentru un C5...oricum sunt f entuziasmat, singura problema fiind daca o sa i fac CASCO sau nu in functie de cate mii de euro o sa fie pe an :) .
Cand o sa fiu proaspat posesor de C5 o sa va scriu :)

Avatar utilizator
Eddyson
simpatizant
Mesaje: 67
Membru din: Mar 19-Mar-2013 20:21
Localitate: Iasi , Romania
Masina: Citroen C5 III 2.0 Exclusive 2010

Mesajde Eddyson » Dum 13-Apr-2014 21:26

Cu placere !

Felicitari pentru alegere !

Eu sunt foarte multumit de ea. Am aproape 12.000 km facuti cu ea de la cumparare si nu mi-a facut nici o problema (dupa schimbarile de piese necesare de dupa cumparare ce nu se pot imputa masinii )

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Dum 13-Apr-2014 22:26

sofer sub 30 ani ,motor 3l pret rca Omniasig 1075932LEI

bogwol
pasionat
Mesaje: 770
Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
2: Nissan Micra 1.2 benzina

Mesajde bogwol » Lun 14-Apr-2014 07:17

cbx scrie:sofer sub 30 ani ,motor 3l pret rca Omniasig 1075932LEI


vezi ca ai bagat niste cifre in plus pe acolo; nu poate costa RCA-ul cat o masina intreaga (in jur de 23.000 euro inseamna cat ai scris tu acolo)

RCA-ul la un C5, 2.0, varsta 40 ani, m-a costat in jur de 600 lei, plata integrala, la Groupama

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Lun 14-Apr-2014 11:34

10759,32 ...

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Mie 16-Apr-2014 23:23

Salut si mult succes sa gasesti ce cauti.

Eu am avut 2 variante : sa o inscriu pe numele tatalui meu (50 ani) sau pe numele firmei mele.
Exclus pe numele meu, am 28 de ani.
Costurile la asigurari sunt mari, daca vrei te pot ajuta sa obtii cotatii sub pretul pietei.

Eu am dat pentru a mea RCA si CASCO la Allianz 3600 ron platit pe tot anul.

Ca si costuri, sunt altele decat pe C4, am avut si eu C4 in trecut si nu se compara, deci fi atent.

Masina este solida, nu ar trebui sa puna probleme mari de fiabilitate. amortizoarele mele la achizitie au fost "umede", ambele pe fata si am 20.000 km cu ele fara nici o problema. Important este sa nu curga constant. Majoritatea amortizoarelor de C5 sunt "umede".

Atata timp cat functioneaza in parametrii si nu curg constant se completeaza lichidul hidraulic si se incarca singure prin sistemul lor.

Cand incep sa curga necesita schimbate. Se schimba singure, nu in pereche ca la cele clasice, la citroen e aprox 1250 ron bucata dar se schimba rar.
O sfera este 300 lei bucata.

Fac toti banii oricum.

La ce sa fi atent:
cutia daca este automata - sa schimbe bine fara nici un soc
amortizoarele sa nu curga
masina sa coboare-ridice fara probleme de la cel mai mic nivel pana la cel mai mare nivel de suspensie
masina sa fie dreapta in pozitie de repaus ( sa nu fie mai ridicat botul decat spatele sau invers)
tampoanele motor sunt destul de slabe si scumpe
radiatorul clima se strica des la C5
cam atat din punctul meu de vedere

P.S. Sa iei neaparat cu H3+, este alta masina decat cu suspensia clasica.
Incearca si o automata, are AW (Aisin Warner) pe ea in 6 rapoarte, folosita si de ford/alfa/mazda/volvo si este o cutie foarte desteapta, special cu modul sport in combinatie cu modul sport al suspensiei - placere de a conducere foarte mare.

Fata de c4 este o masina foarte grea si se conduce complet diferit, este o masina complet diferita deci testeaza bine sa iti placa.

Multa bafta si sa ne spui ce ai ales!

eric_cartman
just curious
Mesaje: 5
Membru din: Lun 14-Apr-2014 19:53
Localitate: Constanta

Mesajde eric_cartman » Mar 22-Apr-2014 04:25

Va salut pe toti posesorii de Citroen care rupeti cateva minute din timpul vostru pentru a raspunde pe acest forum.
Imi cer scuze pentru initiatorul topicului,dar fiind in exact aceeasi situatie cu el nu am mai deschis un alt topic.Suma de bani fiind limitata la in jur de 10.000 euro,la aceasta valoare masinile gasite se invart in jurul a 150.000 km+.In cazul acesta as avea o intrebare legata de cutia de viteze automata;este ''maintenance free''sau pentru siguranta este bine sa fie schimbat uleiul?O alta nelamurire este legata de faptul ca vad in Romania la vanzare C5-uri cu km si optiuni la niste preturi sub piata din afara.Exista o posibilitate de a ''manarii'' VIN-ul masinii,in afara de ati da un alt cod sau a da km cat mai aproape de ultima revizie?Cer ajutorul celor care au achizitionat masinile din tara.Merita sa caut in tara?Cate masini ''aranjate pentu vanzare ati intalnit in cautarea voastra?Banuiesc ca totul se reduce la cat de bine poti verifica masina si la..noroc.

bogwol
pasionat
Mesaje: 770
Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
2: Nissan Micra 1.2 benzina

Mesajde bogwol » Mar 22-Apr-2014 08:48

eric_cartman scrie:Va salut pe toti posesorii de Citroen care rupeti cateva minute din timpul vostru pentru a raspunde pe acest forum.
Imi cer scuze pentru initiatorul topicului,dar fiind in exact aceeasi situatie cu el nu am mai deschis un alt topic.Suma de bani fiind limitata la in jur de 10.000 euro,la aceasta valoare masinile gasite se invart in jurul a 150.000 km+.In cazul acesta as avea o intrebare legata de cutia de viteze automata;este ''maintenance free''sau pentru siguranta este bine sa fie schimbat uleiul?O alta nelamurire este legata de faptul ca vad in Romania la vanzare C5-uri cu km si optiuni la niste preturi sub piata din afara.Exista o posibilitate de a ''manarii'' VIN-ul masinii,in afara de ati da un alt cod sau a da km cat mai aproape de ultima revizie?Cer ajutorul celor care au achizitionat masinile din tara.Merita sa caut in tara?Cate masini ''aranjate pentu vanzare ati intalnit in cautarea voastra?Banuiesc ca totul se reduce la cat de bine poti verifica masina si la..noroc.


o sa iti raspund eu din "spovedaniile" unui baiat care se ocupa de aducerea de masini de afara:
- faptul ca masinile sunt mai ieftine la noi decat afara este dat de urmatorul exemplu: se ia o masina cu 250.000 km la bord, la un pret de 7000 euro. Se da nr de km inapoi ( de obicei intre 85-110.000 km) si ti-o vinde cu 9.500 euro. O masina cu 85-110.000 euro afara este sa spunem de 11.000 euro afara.. De aceea ti se pare ca sunt mai ieftine in Romania, dar tu de fapt nu compari nr de km reali
- ref la falsificarea VIN, eu nu am auzit pana acum, dar asta nu inseamna ca nu e posibil; daca cineva iti da un VIN sa il verifici, faci verificarea si daca te duci sa vezi masina live, verifici daca VIN-ul dat este acelasi cu cel pe care ti l-a dat; daca nu e, fereste-te ca de dracu, masina putand fi chiar si furata
- o alta smecherie pe care o fac baietii din "biznis" e urmatorul: o masina are ultima revizie facuta la service autorizat la 100.000 km, de exemplu; daca masina are 200.000 km acum si intre timp nu a mai fost la service autorizat, ii dau nr de km inapoi pde la 110.000 km si chiar iti recomanda sa o verifici dupa VIN, diferenta de km neoutand fi evidentiata pe nicaieri
- ca o recomandare personala, eu m-as feri de samsari: 99,99% din masini sunt manarite, unele chiar au avut accidente destul de grave dar sunt facute sa arate bine la o prima vedere, posibile probleme de motor (iti merg 1000 - 2000 km dupa achizitie si iti pica dupa accea cine-stie-ce piesa de iti cad plombele cand ceri un pret de piesa noua). Apropo de masini cu accidente stiu un caz dintr-un service in care o caroserie a fost "lipita" din partile a doua caroserii similare (s-a luat partea din fata de la una si partea din spate de la alta si s-au sudat partile in dreptul stalpului dintre usi); masina rezultata arata foarte bine, dar va dati seama ce rezistenta avea sasiul!!!!!
- ca o a doua recomadnare, daca ai posibilitatea sa iti cumperi tu direct din Germania, fa-o; fereste-te de cei care spun ca vorbesc limbi din est: romana, poloneza, rusa, bulgara, intrucat masini sunt deja manarite pentru est
in rest, bafta la achizitie: poti sa ai ghinion cu o masina noua dupa 2000 km (stiu un caz cu un A6 care a avut probleme cu motorul dupa nr asta de km) si sa nu ai nicio problema cu o masina de 200.000 km

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Mar 22-Apr-2014 13:40

bogwol scrie:
eric_cartman scrie:Va salut pe toti posesorii de Citroen care rupeti cateva minute din timpul vostru pentru a raspunde pe acest forum.
Imi cer scuze pentru initiatorul topicului,dar fiind in exact aceeasi situatie cu el nu am mai deschis un alt topic.Suma de bani fiind limitata la in jur de 10.000 euro,la aceasta valoare masinile gasite se invart in jurul a 150.000 km+.In cazul acesta as avea o intrebare legata de cutia de viteze automata;este ''maintenance free''sau pentru siguranta este bine sa fie schimbat uleiul?O alta nelamurire este legata de faptul ca vad in Romania la vanzare C5-uri cu km si optiuni la niste preturi sub piata din afara.Exista o posibilitate de a ''manarii'' VIN-ul masinii,in afara de ati da un alt cod sau a da km cat mai aproape de ultima revizie?Cer ajutorul celor care au achizitionat masinile din tara.Merita sa caut in tara?Cate masini ''aranjate pentu vanzare ati intalnit in cautarea voastra?Banuiesc ca totul se reduce la cat de bine poti verifica masina si la..noroc.


o sa iti raspund eu din "spovedaniile" unui baiat care se ocupa de aducerea de masini de afara:
- faptul ca masinile sunt mai ieftine la noi decat afara este dat de urmatorul exemplu: se ia o masina cu 250.000 km la bord, la un pret de 7000 euro. Se da nr de km inapoi ( de obicei intre 85-110.000 km) si ti-o vinde cu 9.500 euro. O masina cu 85-110.000 euro afara este sa spunem de 11.000 euro afara.. De aceea ti se pare ca sunt mai ieftine in Romania, dar tu de fapt nu compari nr de km reali
- ref la falsificarea VIN, eu nu am auzit pana acum, dar asta nu inseamna ca nu e posibil; daca cineva iti da un VIN sa il verifici, faci verificarea si daca te duci sa vezi masina live, verifici daca VIN-ul dat este acelasi cu cel pe care ti l-a dat; daca nu e, fereste-te ca de dracu, masina putand fi chiar si furata
- o alta smecherie pe care o fac baietii din "biznis" e urmatorul: o masina are ultima revizie facuta la service autorizat la 100.000 km, de exemplu; daca masina are 200.000 km acum si intre timp nu a mai fost la service autorizat, ii dau nr de km inapoi pde la 110.000 km si chiar iti recomanda sa o verifici dupa VIN, diferenta de km neoutand fi evidentiata pe nicaieri
- ca o recomandare personala, eu m-as feri de samsari: 99,99% din masini sunt manarite, unele chiar au avut accidente destul de grave dar sunt facute sa arate bine la o prima vedere, posibile probleme de motor (iti merg 1000 - 2000 km dupa achizitie si iti pica dupa accea cine-stie-ce piesa de iti cad plombele cand ceri un pret de piesa noua). Apropo de masini cu accidente stiu un caz dintr-un service in care o caroserie a fost "lipita" din partile a doua caroserii similare (s-a luat partea din fata de la una si partea din spate de la alta si s-au sudat partile in dreptul stalpului dintre usi); masina rezultata arata foarte bine, dar va dati seama ce rezistenta avea sasiul!!!!!
- ca o a doua recomadnare, daca ai posibilitatea sa iti cumperi tu direct din Germania, fa-o; fereste-te de cei care spun ca vorbesc limbi din est: romana, poloneza, rusa, bulgara, intrucat masini sunt deja manarite pentru est
in rest, bafta la achizitie: poti sa ai ghinion cu o masina noua dupa 2000 km (stiu un caz cu un A6 care a avut probleme cu motorul dupa nr asta de km) si sa nu ai nicio problema cu o masina de 200.000 km


Nu va inteleg , aveti un prieten care va spune toate prostiile astea?

Serios???

Am luat pana acum 3 masini SH, 2 de la samsari si una de la proprietar din RO. Ghiciti ce? Exact cea cu istoricul perfect din RO a fost cel mai prost intretinuta.

NU ESTE RELEVANT CUMPARATORUL ci CALITATEA MASINII. Sa va mai spun ceva, peste 50% din oamenii ce se ocupa cu adusul de masini nici macar nu stiu nimic despre ele. Le vad pe site-uri de licitatii, le cumpara online, dau km inapoi si le pun la vanzare cu un adaos de 400-1000 eur sa le dea repede. Asta e buziness-ul. Nimeni nu sta sa verifice in detaliu masina ce o aduce pentru ca mananca timp si bani.

Despre masini accidentate grav...in Germania, Olanda si Franta regulile sunt mult mai stricte cand vine vorba de reparat masini avariate si repus in circulatie. In FR de exemplu, daca stalpul spate la hatchback s-a indoit mult, nu mai are voie sa circule deloc ( ex Citroen C4). Sansa sa fie reparata dintr-o dauna totala este infinit mai mica pentru masini importate dinafara decat din RO.

Intr-adevar gasesti multe masini ce au fost din flote auto si nu au fost intretinute atent. De asta pui 1000-2000 eur deoparte si o faci ca noua pentru ca oricum o cumperi cu 1000-2000 eur sub pretul pietei.

Vezi jurnal de bord, am postat cate am schimbat la a mea dar macar am facut-o cum am vrut. Te unge pe suflet cand vezi cum merge.

Bafta la achizitie!!

eric_cartman
just curious
Mesaje: 5
Membru din: Lun 14-Apr-2014 19:53
Localitate: Constanta

Mesajde eric_cartman » Mie 23-Apr-2014 01:28

Multumesc pentru raspunsuri.In 2 saptamani voi ajunge in tara si incep cautarea.Voi incerca intai la dealeri Citroen poate poate.Zilele trecute era una de vanzare la SD Prestige Bucuresti,un break full cu 77.000 km la 13.000euro.Macar am cateva luni garantie si schimburile facute(sper,in tara in care traim goana dupa bani si nesimtirea ating cote ridicate,asa ca nu se stie nici cu dealerul).Urmatori vor fi persoanele private,testate,ridicate pe rampa.Daca proprietarul nu e de acord ,treaba lui,mergem mai departe.Momentan detin un Passat(o masina exclusivista rar intalnita :lol: )l-am avut de la 160.000 acum are 300.000.Nu ma astept de la C5 sa fie indestructibil tehnic,credeti-ma am mers cu multe masini si toate au bubele lor.E adevarat consum,performante poti gasi masini mult mai bune,insa eu vreau liniste si confort.Plus masina cred ca trebuie sa o alegi cu ochii si cu inima .Daca nu am conduce toti Skoda Superb(no offence pentru detinatori,dar mie mi se pare o cutie mare si urata)Mai astept de la voi un sfat despre cutia automata..Necesita servisare regulata,schimb ulei,filtre?Numai bine.


Înapoi la “Citroen C5 III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo