rupt prezon; unde il pot scoate

Forum de discutii generale despre Citroen C5 III (2008-prezent). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

bogwol
pasionat
Mesaje: 770
Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
2: Nissan Micra 1.2 benzina

rupt prezon; unde il pot scoate

Mesajde bogwol » Mar 19-Mar-2013 12:35

Salutare

Mi s-a rupt un prezon la schimbarea rotilor de vara. O bucata a ramas in butuc. Stie cineva unde se poate face in Bucuresti asa ceva si cam care sunt scorurile?
Ms

Bogdan

toro
pasionat
Mesaje: 1207
Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
Localitate: Brasov
Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)

Mesajde toro » Vin 22-Mar-2013 18:49

Cauta un frezor . I-ti pune flansa pe divizor si cu o freza deget se rezolva treaba in 5 minute. Merge si pe o masina de gaurit radiala dar gaurirea trebuie facuta cu atentie sa nu i-ti fuga burghiul in filetul din flansa.
Peace on earth ... War under the blanket !

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Vin 22-Mar-2013 18:50

sau mai poti suda de el daca este iesit afara
asta ar fi cea mai buna solutie
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Vin 22-Mar-2013 20:28

asta cu sudura zic si eu! sa faci un sistem de parghii!
si da-i cu degripant si incinge-l inainte sa incerci iar!
Citroen BX 17. TD '89

toro
pasionat
Mesaje: 1207
Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
Localitate: Brasov
Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)

Mesajde toro » Vin 22-Mar-2013 20:46

Fratilor ! ...chestia cu sudura unei piulite in capul prezonului are si 2 taisuri. 1 - in momentul suduri brezonul se dilata si se va desfileta mai greu. 2 - brezonul are grupa 10.1 si in momentul suduri devine foarte casant deci se va rupe . In procent de 90% ,prezoanele se rup razant cu fulia , rar ramane un capat de 10mm de care poti pune o piulita . Dat gaura de 5-6mm si cu un tarod pe stanga se incearca desfacerea. O alta metoda este prin electroeroziune cu electrod. Metode sunt multe ,deci rabdare si tutun .
Peace on earth ... War under the blanket !

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Vin 22-Mar-2013 20:53

sau daiat cu flexul la fata si apoi drilluit cu spiral mai calumea!
sau taiat in cap cu flexul ca santul unui surub!
eu ziceam sudat o tija perpendiculara pe el, nu o piulita!

sau, s-ar putea cu 2 piulite contrate....si pusa cheia pe cea din interior si incercat!

dar toate astea dupa mult degripant si flacara sau feon pus la baza lui in speranta ca va iesi mult jeg de acolo la incingere!
vezi sa nu dai cu sprayu in timp ce dai cu flacara :twisted: :roll:

daca nu reusesti, treci pe la mine si ii dam noi de cap cumva! :wink:
Citroen BX 17. TD '89

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Vin 22-Mar-2013 21:08

Ma indoiesc ca merge cu sudura, pe motiv ca sigur e rupt la fata butucului si nu prea ai cum sa sudezi.
Toro are dreptate, mai putin la ceea ce spune referitor la dilatare. Asa cum se va dilata prezonul, se va si contracta dupa ce se raceste si va reveni la dimensiunile sale initiale.

Si eu am patit ceva de genul asta, doar ca nu mi s-a rupt prezonul, ci doar nu a mai putut fi desfacut cu nimic, se stricase capul de cheie.
Am sudat o tija in capul lui si a mers, dar eu am avut unde sa sudez.
Povestea cu doua piulite cred ca iese din discutie, pentru ca nu cred ca s-a rupt la asa mare distanta de butuc incat sa incapa doua piulite.
Singura varianta viabila mi se pare cea expusa de Toro si, asa cum a spus si el, lucrul acesta trebuie facut numai cu o freza sau masian de gaurit de banc, nu cu masini de mana sau mai stiu eu ce traznai cu flexuri sau altceva.
Ultima oară modificat Lun 25-Mar-2013 16:46 de către mesersmith, modificat de 3 ori în total.

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Vin 22-Mar-2013 21:55

o poza ar fi binevenita. adevarul e ca asa doar fabulam!
Citroen BX 17. TD '89

bogwol
pasionat
Mesaje: 770
Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
2: Nissan Micra 1.2 benzina

Mesajde bogwol » Lun 25-Mar-2013 16:29

multumesc tuturor pentru raspunsuri, dar intre timp am rezolvat-o la un service f simplu
trebuie sa mentionez ca au fost 2 prezoane rupte, iar ambele s-au rupt pe strangere. ruptura nu a fost dreapta, cu a avut o forma neregulata
la service, au luat doua surubelnite mici, si tinandu-le ca pe betisoarele chinezesti, au desurubat prezoanele.
A durat mai mult ridicarea si coborarea masinii de pe elvator decat operatia in sine. Daca stiam ca e asa de simplu, o faceam simplu.

Ce mi se pare dubioasa e calitatea prezoanelor (prezoane pt janta de aliaj), amandoua rupte de mine strngandu-le cu coarba de mana (nu cu piciorul, nu cu aparat pneumatic, etc).

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Lun 25-Mar-2013 16:47

Sigur erau originale?
Pentru ca si modul in care spui ca au iesit mi se pare extrem de dubios, ca si cum ar fi mai mici in diametru.

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Lun 25-Mar-2013 16:53

poi ce zice el e logic,nu mai sunt sub tensiune se desfac usor
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

toro
pasionat
Mesaje: 1207
Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
Localitate: Brasov
Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)

Mesajde toro » Lun 25-Mar-2013 18:33

Ce ti-se pare logic Rica ? .. sa scoti cioturile cu unghiera ?. Pai cum de nu sau desfacut inainte de rupere daca aveau o asa mare lejeritate pe pas ? . Alea sunt brezoane facute pe genunchi de vre-unul care nu cunoaste duritatea met. si gradul de rupere. Materialul folosit fiind moale(OL 32 - rezistenĂža de rupere de 32daN/mm2 )
inloc de un OLC 45 /60 cu rezistenta la rupere de peste 75daN/mm2. Prezoanele au grupa 10.1 si pas marunt( 1,25 sau si 1,5) tocmai sa fie strangerea mai puternica si a evitari desfaceri lor. Aviz celor care se joaca cu focul si doresc a confectiona prezoane din lemn de nuc.
Peace on earth ... War under the blanket !

bogwol
pasionat
Mesaje: 770
Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
2: Nissan Micra 1.2 benzina

Mesajde bogwol » Mar 26-Mar-2013 10:43

mesersmith scrie:Sigur erau originale?
Pentru ca si modul in care spui ca au iesit mi se pare extrem de dubios, ca si cum ar fi mai mici in diametru.


sigur erau (au venit cu masina la cumparare); de altfel si cele cumparate pentru inlocuire sunt la fel

bogwol
pasionat
Mesaje: 770
Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
2: Nissan Micra 1.2 benzina

Mesajde bogwol » Mar 26-Mar-2013 10:46

toro scrie:Ce ti-se pare logic Rica ? .. sa scoti cioturile cu unghiera ?. Pai cum de nu sau desfacut inainte de rupere daca aveau o asa mare lejeritate pe pas ? . Alea sunt brezoane facute pe genunchi de vre-unul care nu cunoaste duritatea met. si gradul de rupere. Materialul folosit fiind moale(OL 32 - rezistenĂža de rupere de 32daN/mm2 )
inloc de un OLC 45 /60 cu rezistenta la rupere de peste 75daN/mm2. Prezoanele au grupa 10.1 si pas marunt( 1,25 sau si 1,5) tocmai sa fie strangerea mai puternica si a evitari desfaceri lor. Aviz celor care se joaca cu focul si doresc a confectiona prezoane din lemn de nuc.


nu neg ce spui tu acolo (nu am inteles mare lucru :D ), dar asa cum i-am raspuns si lui mesersmith, prezoanele erau/sunt originale. toti cei care au jantele de aliaj originale citroen au tipul asta de prezoane pe masina.

am cautat pe la cei care vand jante sa iau un alt tip de prezoane, dar mi-au spus ca pentru Citroen doar cele de la Citroen se potrivesc, avand parca o conicitate speciala a capului de surub
Ultima oară modificat Mar 26-Mar-2013 10:47 de către bogwol, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Mar 26-Mar-2013 10:46

@toro
prezoanele sau rupt la strangere,pe filete a fost aplicata tensiune si cand sau rupt sa elibereat acea tensiune
prezonele acelea aveau defect de fabricatie,o fisura sau zgura in material si de aici puntul slab
vad ca stii diferentele intre OLC-uri,deci stii si cum afcteaza o fisura sau o impuritate in material
bine ca sa intamplat asa si Doamne fereste nu in mers sau la o franare mai puternica
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!


Înapoi la “Citroen C5 III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo