Ambreiaj
Moderator: Echipa Tehnica
Salutare tuturor,
In sfarsit ambreiajul meu si-a dat obstescul sfarsit la aproape 75.000 km Sincer sa fiu am mers de ceva vreme buna cu tot felul de trepidatii,suieraturi de la rulmentul de presiune si alte alea, pe principiul... "pana cade de tot". Ciudat e ca in ultima perioada toate simptomele disparusera total ca si cum s-ar fi vindecat cumva... eh,totusi nu.
Acum trebuie sa ma decid ce kit sa cumpar. Daca ar fi sa excludem (cel putin pt moment) LUK si Sachs care sunt peste buget, ce alternative mai ieftine si cat decat OK ar fi?
Am vazut aici ca cineva si-a pus Aisin... ceva feedback dupa un numar de km cu el? as aprecia.
Ar mai fi Exedy de care eu stiam de pe la raliuri si de aia mare mi-a fost mirarea sa le vad in categoria "low cost" si inca pt ce masina. Ma rog,ele cel putin teoretic sunt facute in Japonia, deci o posibila legatura cu Toyota ar putea fi explicata, insa pretul de aprox 650 RON (la Unix) mi se pare destul de suspect, in condtitiile in care un LUK e 1300 RON
Voi ce ati mai folosit, sau ce pareri aveti? Orice sfat e bine venit.
Va multumesc.
In sfarsit ambreiajul meu si-a dat obstescul sfarsit la aproape 75.000 km Sincer sa fiu am mers de ceva vreme buna cu tot felul de trepidatii,suieraturi de la rulmentul de presiune si alte alea, pe principiul... "pana cade de tot". Ciudat e ca in ultima perioada toate simptomele disparusera total ca si cum s-ar fi vindecat cumva... eh,totusi nu.
Acum trebuie sa ma decid ce kit sa cumpar. Daca ar fi sa excludem (cel putin pt moment) LUK si Sachs care sunt peste buget, ce alternative mai ieftine si cat decat OK ar fi?
Am vazut aici ca cineva si-a pus Aisin... ceva feedback dupa un numar de km cu el? as aprecia.
Ar mai fi Exedy de care eu stiam de pe la raliuri si de aia mare mi-a fost mirarea sa le vad in categoria "low cost" si inca pt ce masina. Ma rog,ele cel putin teoretic sunt facute in Japonia, deci o posibila legatura cu Toyota ar putea fi explicata, insa pretul de aprox 650 RON (la Unix) mi se pare destul de suspect, in condtitiile in care un LUK e 1300 RON
Voi ce ati mai folosit, sau ce pareri aveti? Orice sfat e bine venit.
Va multumesc.
- Renault Megane II.2 Luxe Privilege - 1.6 16V 110CP
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus
Am si eu o intrebare: daca debreiez putin mai in forta, la schimbarea din treapta 1 in 2 si 2 in 3 apare un scartait (se aude ca si cand ar patina rotile) cu durata scurta (1 secunda).
La inceput scartia doar rar, acum face mereu.
Sa fie rulmentul de presiune?
Km 75000, ambreiaj original.
Ps: nu plec cu scart de pe loc, dar se aude la fel
La inceput scartia doar rar, acum face mereu.
Sa fie rulmentul de presiune?
Km 75000, ambreiaj original.
Ps: nu plec cu scart de pe loc, dar se aude la fel
Revin tarziu cu un feedback pentru adistefan, referitor la kitul de ambreiaj AISIN, care l-am montat pe masina. In momentul de fata am 75.000 km, din care ultimii 15.000 km parcursi intr-un an si jumatate cu kitul AISIN. Nici un fel de probleme, de cand l-am pus masina a mers ca si cand era noua. S-a potrivit perfect kitul, cu o mica obiectie asupra rulmentului de presiune, [daca imi amintesc bine], mi se parea ca nu era fix, avea oarecare "joc"/ distanta in diametrul interior a gaurii de centrare, dar foarte putin, unitati sub 1 mm. Am fost nedumerit la inceput, dar l-am montat asa, si deocamdata nici un semn de hiba. Recomand kitul, fiind mai accesibil, si din cate am citit la vremea respectiva, e o marca buna.
.
.
1.0i, 12V, 68cp, DIS (Direct Ignition System) VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent) DOHC (Double overhead camshaft)
dionescux scrie:Am si eu o intrebare: daca debreiez putin mai in forta, la schimbarea din treapta 1 in 2 si 2 in 3 apare un scartait (se aude ca si cand ar patina rotile) cu durata scurta (1 secunda).
La inceput scartia doar rar, acum face mereu.
Sa fie rulmentul de presiune?
Km 75000, ambreiaj original.
Ps: nu plec cu scart de pe loc, dar se aude la fel
Asa face si la mine...de vreun an jumate. Am verificat suportul motor, prinderea de la tobe si cam atat. Ramasese sa dau cureaua de accesorii jos sa vad dc e de-acolo. Intre timp am renuntat la investigatii si astept sa pice de tot. Masina e folosita doar in oras, asa ca nu-i o mare problema dc ramane in drum
Totusi dc continui investigatiile, sunt interesat si eu de rezultate si mai ales posibile costuri
Gata... schimbat cu kit EXEDY made in Japan. Dupa indelungi cautari pe alte forumuri m-am convins ca sunt foarte bune si rezistente pentru ca baietii cam sunt specializati pe ambreiaje sport (raliuri, drifts.. etc) deci heavy-duty. In ultima vreme s-au mai "prostit" si au inceput sa faca si pentru muritorii de rand, insa caracterul sportiv se simte si aici. Asta ar putea constitui un mic dezavantaj (chestie de obisnuinta pana la urma) si anume ca in a I-a te cam salta la plecarea de pe loc.. e mult mai brutal decat LUK-ul original dar si mult mai "fun" dupa ce treci de a I- a. La UNIX e 700 dar daca aveti un amic ceva reseller de UNIX il scoateti la 600. Eu zic ca pretul e super.
Schimbat si pompa de apa+curea noua... pus model nou in speranta ca nu va mai scartzai la iarna. Am observat ca pompa originala era AISIN. Am tinut-o de rezerva ca inca e aproape buna, insa numai dupa ce i-am pus pe nesimtitii aia de la reprezentanta sa mi-o aduca (vezi doamne din gunoi) desi le-am zis de la inceput ca o vreau pe aia originala inapoi.
Manopera mi-au luat 480 RON pe tot, inclusiv antigelul.
Acum merge ca noua... ma rog.. se mai face helesteu in spate cand ploua, dar asta rezolvam cu Mosbabacu cat de curand ca si el are aceiasi problema.
Referitor la suieratul acela posibil de rulment de presiune ... mie dupa ce am mers cam un an cu el, mi s-a vindecat de la sine... dar apoi nu dupa mult timp a murit de tot ambreiajul.
Schimbat si pompa de apa+curea noua... pus model nou in speranta ca nu va mai scartzai la iarna. Am observat ca pompa originala era AISIN. Am tinut-o de rezerva ca inca e aproape buna, insa numai dupa ce i-am pus pe nesimtitii aia de la reprezentanta sa mi-o aduca (vezi doamne din gunoi) desi le-am zis de la inceput ca o vreau pe aia originala inapoi.
Manopera mi-au luat 480 RON pe tot, inclusiv antigelul.
Acum merge ca noua... ma rog.. se mai face helesteu in spate cand ploua, dar asta rezolvam cu Mosbabacu cat de curand ca si el are aceiasi problema.
Referitor la suieratul acela posibil de rulment de presiune ... mie dupa ce am mers cam un an cu el, mi s-a vindecat de la sine... dar apoi nu dupa mult timp a murit de tot ambreiajul.
- Renault Megane II.2 Luxe Privilege - 1.6 16V 110CP
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus
Astazi, in timp ce veneam de la Valcea spre Bucuresti, pe serpentine in urcare, am constatat ca pedala de ambreiaj imi face masaj la talpa
Am mers asa pana in Bucuresti, unde am vazut urmatoarele:
-cu motorul pornit, daca apas cu mana pe pedala de ambreiaj, primii 2 cm din cursa pedala se misca sacadat, cu o usoara vibratie, dupa care merge normal
-cu motorul oprit cursa pedalei este ok.
Sa fie oare rulmentul?
Ps:82000 km
Ps2: am facut testul cu frana de mana ... In treapta 1 plec cu rotile taras, in treapta a 5-a, daca turez la 5000 de rpm reusesc sa patinez ambreiajul.
Am mers asa pana in Bucuresti, unde am vazut urmatoarele:
-cu motorul pornit, daca apas cu mana pe pedala de ambreiaj, primii 2 cm din cursa pedala se misca sacadat, cu o usoara vibratie, dupa care merge normal
-cu motorul oprit cursa pedalei este ok.
Sa fie oare rulmentul?
Ps:82000 km
Ps2: am facut testul cu frana de mana ... In treapta 1 plec cu rotile taras, in treapta a 5-a, daca turez la 5000 de rpm reusesc sa patinez ambreiajul.
- redandrei
- pasionat
- Mesaje: 214
- Membru din: Mie 22-Apr-2009 18:36
- Localitate: Craiova
- Masina: Citroen C1 1.0 68 cp (2007) 285.000 km
- 2: Citroen C4 1.6i 109 cp (2007) 85.000 km + C5 2013
- 3: Citroen C6 2.7 HDI 204CP (2006) 286.000 km
dionescux scrie:Astazi, in timp ce veneam de la Valcea spre Bucuresti, pe serpentine in urcare, am constatat ca pedala de ambreiaj imi face masaj la talpa
Am mers asa pana in Bucuresti, unde am vazut urmatoarele:
-cu motorul pornit, daca apas cu mana pe pedala de ambreiaj, primii 2 cm din cursa pedala se misca sacadat, cu o usoara vibratie, dupa care merge normal
-cu motorul oprit cursa pedalei este ok.
Sa fie oare rulmentul?
Ps:82000 km
Ps2: am facut testul cu frana de mana ... In treapta 1 plec cu rotile taras, in treapta a 5-a, daca turez la 5000 de rpm reusesc sa patinez ambreiajul.
Cand calci pedala cu mototrul pornit se aude si un zgomot? La mine facea un zgomot puternic rulmentul cand calcam ambreiajul
---
Tocmai am schimbat ambreiajul ... de origine era luk. Era intr-o stare destul de rea, vedeti mai jos:
Cutia ambreiajului nou :
Discul vechi, destul de uzat:
Rulmentul, cu ambele urechi rupte, ma mir ca mai merge:
Placa cu o ureche rupta:
Cum spuneam, kitul de origine a costa in jur de 700 de ron, iar montajul l-am facut la reprezentanta, din motive de garantie ... inca 500 ron. Cu ocazia asta am schimbat si uleiul din cutie inca 120 ron. Fun!
Cutia ambreiajului nou :
Discul vechi, destul de uzat:
Rulmentul, cu ambele urechi rupte, ma mir ca mai merge:
Placa cu o ureche rupta:
Cum spuneam, kitul de origine a costa in jur de 700 de ron, iar montajul l-am facut la reprezentanta, din motive de garantie ... inca 500 ron. Cu ocazia asta am schimbat si uleiul din cutie inca 120 ron. Fun!
Postez si eu aici un "drept la replica", daca imi dati voie sa il numesc asa. Vazand pozele de mai sus, in special cele cu rulmentul de presiune, cu urechea aia rupta si intors din pozitia lui corecta, parca ma uit la ambreiajul meu. Pe vremea aia, cand am spus ca e ceva absolut anormal, mai ales ca eu stiam extrem de bine ca am avut grija deosebita sa NU stau cu piciorul pe ambreiaj, o multime de "fani" C1, care nu apucasera inca sa aiba problemele mele, mi-au sarit in cap. Cum ca ce prost sunt eu si ce buna e masina, ca eu am distrus ambreiajul si pompa de apa de la condusul sportiv etc. (cu toate ca discul meu la 50.000km arata absolut impecabil, apropo). Faza misto este ca vad ca mai nou (mai nou pentru mine care n-am mai intrat de vreun an pe forum) au cazut multe pompe de apa, au aparut baltile din portbagaj si din jurul hayonului, lucruri pe care cand le-am spus, tot eu eram ala privit ca un nebun.
Si uite asa, vad ca multe dintre defectele semnalate de mine din imaginatie, frustrare, prea mult timp liber si alte asemenea "caracterizari" incept incet-incet sa-si faca aparitia si pe la altii...
Si uite asa, vad ca multe dintre defectele semnalate de mine din imaginatie, frustrare, prea mult timp liber si alte asemenea "caracterizari" incept incet-incet sa-si faca aparitia si pe la altii...
Dupa cum vedeti doua posturi mai sus, in ianuarie am schimbat ambreiajul, la reprezentanta, cu un kit de origine.
6 luni mai tarziu, fluiera rulmentul de presiune la ralanti, daca calc putin peala de ambreiaj, nu se mai aude nimic ...
Garantie?
Ps: 8.000 km de la schimbare kit, nu tin piciorul pe ambreiaj la semafor
6 luni mai tarziu, fluiera rulmentul de presiune la ralanti, daca calc putin peala de ambreiaj, nu se mai aude nimic ...
Garantie?
Ps: 8.000 km de la schimbare kit, nu tin piciorul pe ambreiaj la semafor
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187675
Total subiecte 18618
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11706
Cel mai nou membru bern