Cum sa schimbi becul de faza scurta (H7) la C4
Moderator: Echipa Tehnica
- Andrei Anghel
- pasionat
- Mesaje: 425
- Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
- Localitate: Bucuresti
Cum sa schimbi becul de faza scurta (H7) la C4
1. se scoate mufa.
2. observati clema. dupa cum se vede in poza (cand umblati la masina va fi alta perspectiva, da' intelegi voi) se apasa "pe diagonala" (deci si spre exterior) pe bratul clemei indicat.
3. acum clema este desprinsa
4. se basculeaza clema
5. se scoate becul
6. aceasta este pozitia becului in far. asadar "crestatura" aceea trebuie sa fie indreptata IN SUS. (acesta e ghidajul)
7. daca vreti sa scoate clema ca s-o tensionati, indreptati, etc, apucati-o astfel si strangeti.
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.
ai avut un virf de ac cu camera de luat vederi? sau ai demontat masina?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- Andrei Anghel
- pasionat
- Mesaje: 425
- Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
- Localitate: Bucuresti
in urma unei coliziuni usoare de acu niste luni, mi s-a schimbat pe casco faru'. cel ramas era "intreg", da' spart pe dedesupt. asta e prima intrebuintare gasita, in curand o sa-l fac veioza
si da, trebuia sa postez la tips and tricks, as ruga un mod sa-l mute, daca nu e cu suparare. thanx
si da, trebuia sa postez la tips and tricks, as ruga un mod sa-l mute, daca nu e cu suparare. thanx
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.
mutat
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
toate pozele sunt corecte. dar ca sa fie si mai usor recomand demontarea farului care dureaza 1/2 ora.
1. se desfac suruburile de prindere din partea superioara (2 buc) cu o cheie tubulara 10 mm.
2. se scoate cu grija bandoul din plastic (cel negru ) de pe bara de protectie.
3. se desface surubul de prindere din partea de jos (1 buc) cu o cheie tubulara suficient de lunga (cu prelungitor ). surubul este vizibil prin gaura ramasa in urma demontarii bandoului iar cheia se introduce prin acea gaura.
4. se coate farul (cu grija), se inlocuieste becul defect conform indicatiilor de mai sus
5. se monteaza farul in opreatiune inversa fata de demontare.
Obs. aceste operatiuni se recomanda a fi facute in timpul zilei. noaptea pe Tihuta cam greu.
1. se desfac suruburile de prindere din partea superioara (2 buc) cu o cheie tubulara 10 mm.
2. se scoate cu grija bandoul din plastic (cel negru ) de pe bara de protectie.
3. se desface surubul de prindere din partea de jos (1 buc) cu o cheie tubulara suficient de lunga (cu prelungitor ). surubul este vizibil prin gaura ramasa in urma demontarii bandoului iar cheia se introduce prin acea gaura.
4. se coate farul (cu grija), se inlocuieste becul defect conform indicatiilor de mai sus
5. se monteaza farul in opreatiune inversa fata de demontare.
Obs. aceste operatiuni se recomanda a fi facute in timpul zilei. noaptea pe Tihuta cam greu.
ascut ovaz. numai in timpul liber.
-
- simpatizant
- Mesaje: 73
- Membru din: Lun 16-Feb-2009 14:49
- Localitate: Constanta
- Masina: Daewoo Nubira II 1.6 GPL
- 2: Citroen C4 1.6 HDI
- 3: Citroen C3 1.1i
super tare postul si foarte explicit!
desi sunt proaspat intrat in clucul c4 am reusit sa schimb abele becuri in 20 de min.
pe dreapta a fost un pic mai complicat dar mi-a iesit!
am o intrebare totusi. dupa ce am pus becurile am vazut ca se ating tablia aia din jurul becului. are ceva? becurile sunt bine pozitionate, lamela aia sta un pic in jos si se atinge de bec in partea superioara
desi sunt proaspat intrat in clucul c4 am reusit sa schimb abele becuri in 20 de min.
pe dreapta a fost un pic mai complicat dar mi-a iesit!
am o intrebare totusi. dupa ce am pus becurile am vazut ca se ating tablia aia din jurul becului. are ceva? becurile sunt bine pozitionate, lamela aia sta un pic in jos si se atinge de bec in partea superioara
Va salut
Sunt nou pe forum, permiteti-mi sa readuc in actualitate acest post
Detin un Citroen C4 sx din 2006 cutie automata, achizitionat sh
Prima data mi s-a ars becul de pe partea dreapta, tote bine si frumoase, scos conectorul, debransat clema, scos becul, inlocuit si oepratiile inverse
Acum a venit si randul becului de pe stanga. Problema e ca nu pot scoate conectorul de plastic, e pur si simplu intelepnit pe lamelele becului. Am tras cat am putut de tare (cat mi-a permis pozitia mainii), apoi am incercat sa prin cu un patent si am tras de el destu llde tare , dar nu cat sa rup ceva pe acili...nimic, conectorul parca e una cu becul. S-a deplasat vecul din far, s-a deformat putin clema dar conectorul tot nu am reusit sa il scot. Mi-a fost feama sa trag de cabluri, am vazut ca sunt insertizate in conetorul de plastic si m-am gandit sa nu le zmulg de acolo.
Ce pot face in afara de a da jos farul cu totul? Care ar fi cauza ? Conectorul se clipseaza cumva pe lamelele becului? Nu reusesc sa imi dau seama de ce nu vrea sa iasa sub nicio forma
Sunt nou pe forum, permiteti-mi sa readuc in actualitate acest post
Detin un Citroen C4 sx din 2006 cutie automata, achizitionat sh
Prima data mi s-a ars becul de pe partea dreapta, tote bine si frumoase, scos conectorul, debransat clema, scos becul, inlocuit si oepratiile inverse
Acum a venit si randul becului de pe stanga. Problema e ca nu pot scoate conectorul de plastic, e pur si simplu intelepnit pe lamelele becului. Am tras cat am putut de tare (cat mi-a permis pozitia mainii), apoi am incercat sa prin cu un patent si am tras de el destu llde tare , dar nu cat sa rup ceva pe acili...nimic, conectorul parca e una cu becul. S-a deplasat vecul din far, s-a deformat putin clema dar conectorul tot nu am reusit sa il scot. Mi-a fost feama sa trag de cabluri, am vazut ca sunt insertizate in conetorul de plastic si m-am gandit sa nu le zmulg de acolo.
Ce pot face in afara de a da jos farul cu totul? Care ar fi cauza ? Conectorul se clipseaza cumva pe lamelele becului? Nu reusesc sa imi dau seama de ce nu vrea sa iasa sub nicio forma
- julaikos
- pasionat
- Mesaje: 340
- Membru din: Joi 03-Sep-2009 09:34
- Localitate: Potigrafu
- Masina: Oltcit 12 TRS
- 2: Citroen BX trd break
- 3: Citroen c4 1.thdi
Uneori daca e contact prost intre mufa si terminalele becului,plasticul mufei se topeste si ingreuneaza scoaterea mufei,dar daca plasticul este intreg(se poate vedea cu o oglinda sau cu telefonul mobil pus pe camera) atunci cel mai usor de scos este sa rotesti mufa pe terminalele becului si in acelasi timp sa tragi de ea,eu asa am scos,si fara patent fiindca risti sa spargi mufa.
Daca tot suntem la capitolul "bece" , mi s-a ars becul de ceata de pe partea stanga,a schimbat cineva?inca nu am bagat capul pe sub bara sa vad ce si cum,dar vroiam sa stiu la ce sa ma astept
Daca tot suntem la capitolul "bece" , mi s-a ars becul de ceata de pe partea stanga,a schimbat cineva?inca nu am bagat capul pe sub bara sa vad ce si cum,dar vroiam sa stiu la ce sa ma astept
Daca munca era buna o luau boierii de mult!
Multumesc de raspuns
Am aplicat metoda cu telefonul mobil pentru ca banuiam ca s-ar putea sa se fi topit plasticul, altceva nu avea ce sa fie. Intr-adevar daca ma uit atent, se vede o mic atopitura la baza contactorului, doar la un pin al becului, dar totusi, sa fie al naibi zici ca e cementat acolo, nu se clinteste deloc. Nu pot sa imi dau seama de ce s-a topit, nu trece un curent mare prin acel contactor-lamela incat sa se incalzeasca asa de tare incat sa se topeasca, iar in jurul becului, farul (oglinda) nu e topit, m-am uitat atet, ma gandeam ca din cauza temperaturii mari degajate de bec....dar daca era asa, trebuia si plasticul farului sa se topeasca.
Foarte ciudat, e prima masina la care vad ca se intampl asta, din experienta mea
Mi-ar fi trebuit o mica ranga (surubelita ) la capat indoita in forama de L sa o fi bagat pe sub contactor , intre el si bec, si sa il imping de acolo...
Am programat-o la un service, cred ca nu scap pana nu dau tot farul jos. Poate se pricep baietii de la service mai bine si au alte metode, chestie e ca nici nu vrea sa stric contactorul, farul nici atat si vrea sa mai si functioneze becul apoi (lamelele sa ramana intacte), chiar nu vreau sa bag bani in asa ceva de gen schimbat tot farul.
Am aplicat metoda cu telefonul mobil pentru ca banuiam ca s-ar putea sa se fi topit plasticul, altceva nu avea ce sa fie. Intr-adevar daca ma uit atent, se vede o mic atopitura la baza contactorului, doar la un pin al becului, dar totusi, sa fie al naibi zici ca e cementat acolo, nu se clinteste deloc. Nu pot sa imi dau seama de ce s-a topit, nu trece un curent mare prin acel contactor-lamela incat sa se incalzeasca asa de tare incat sa se topeasca, iar in jurul becului, farul (oglinda) nu e topit, m-am uitat atet, ma gandeam ca din cauza temperaturii mari degajate de bec....dar daca era asa, trebuia si plasticul farului sa se topeasca.
Foarte ciudat, e prima masina la care vad ca se intampl asta, din experienta mea
Mi-ar fi trebuit o mica ranga (surubelita ) la capat indoita in forama de L sa o fi bagat pe sub contactor , intre el si bec, si sa il imping de acolo...
Am programat-o la un service, cred ca nu scap pana nu dau tot farul jos. Poate se pricep baietii de la service mai bine si au alte metode, chestie e ca nici nu vrea sa stric contactorul, farul nici atat si vrea sa mai si functioneze becul apoi (lamelele sa ramana intacte), chiar nu vreau sa bag bani in asa ceva de gen schimbat tot farul.
- julaikos
- pasionat
- Mesaje: 340
- Membru din: Joi 03-Sep-2009 09:34
- Localitate: Potigrafu
- Masina: Oltcit 12 TRS
- 2: Citroen BX trd break
- 3: Citroen c4 1.thdi
Nu cred ca e nevoie de service pentru un bec,parerea mea!
Nu de la un curent mare se incinge mufa,ci de la un contact slab,adica in timp daca unul din papuci se inmoaie si face contact pe o suprafata foarte mica o sa se incinga destul de rau fata de atunci cand contactul este ferm,si de acolo apar alte probleme.
Nu de la un curent mare se incinge mufa,ci de la un contact slab,adica in timp daca unul din papuci se inmoaie si face contact pe o suprafata foarte mica o sa se incinga destul de rau fata de atunci cand contactul este ferm,si de acolo apar alte probleme.
Daca munca era buna o luau boierii de mult!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187673
Total subiecte 18620
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11705
Cel mai nou membru ybunny