COMPRESORUL AERULUI CONDITIONAT !!!

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

COMPRESORUL AERULUI CONDITIONAT !!!

Mesajde B25BUY » Mie 04-Ian-2006 13:14

Salut !

Am avut cateva discutii in contradictoriu cu diversi "priceputi" legat de aerul conditionat...
A/C functioneaza numai pe rece...e adevarat ?!
asa ca aerul conditionat combinat cu pozitia maxima (spre rosu) a robinetului climatizor...nu face nimic...adik combina aerul rece-rece de la A/C cu aerul cald-cald de la calorifer...e adevarat ?

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Mie 04-Ian-2006 15:16

La mine când apăs butonul magic "A/C" se aude un zgomot ca şi cum ar porni un alt angrenaj, probabil compresorul, şi asta indiferent de temperatura de afară. Ideea e că parbrizul s-a dezaburit mai repede cu aerul condiţionat pornit, fără recirculare - şi orientat la parbriz - probabil din cauza "uscării" aerului din habitaclu (cu luneta oricum e altă treabă).

A/C functioneaza numai pe rece...e adevarat ?!

Da, doar răceşte şi usucă aerul.

asa ca aerul conditionat combinat cu pozitia maxima (spre rosu) a robinetului climatizor...nu face nimic...adik combina aerul rece-rece de la A/C cu aerul cald-cald de la calorifer...e adevarat ?

Cam aşa ceva.

danmanea
pasionat
Mesaje: 215
Membru din: Mie 26-Oct-2005 10:15
Localitate: Bucuresti

Mesajde danmanea » Mie 04-Ian-2006 15:25

daca tot suntem la A/C... mie mi s-a intimplat in citeva rinduri sa nu plece A/C. aleator. ba pornea, ba nu. vi s-a intimplat?
eu stiu ca are deumidificator si din acest motiv se dezaburesc mult mai repede. din acesta cauza, chiar daca mergi cu A/C si aer cald tot nu ti se aburesc. chiar daca il folosesti pe recirculare. doar pt atit cred ca il poti folosi iarna.

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

Mesajde B25BUY » Mie 04-Ian-2006 16:30

Deumidifcarea vine de la faptul ca instalatia de aer conditionat absoarbe efectiv umiditatea din aer... de aceea se usuca si parbrizul ud...
Asta se poate observa si prin uscarea pierlii, vara cand mergem drumuri lungi cu aerul pornit !!! De fapt este efectul de destindere a gazului (freon sau alt gaz) intr-un calorifer, dupa compresie la mare presiune in prima parte a serpentinei. Si intrucat presiunea de compresie este ridicata, a fost necesara montarea pe o fulie angrenata de mecanismul motor si nu prin centrifugare clasica, eventual electrica... de aceea A/C fura cam 10% din puterea motorului !!!

El are o cupla electromagnetica pe fulia instalatiei prinsa pe cureaua de distributie !
Odata apasat butonul, mai intai este "informat" minicomputerul de aceasta ultima operatie, mai dureaza 2-3 , maxim 5 secunde si este cuplata electrocupla aceea ! Din cate stiu, aerul conditionat nu porneste pentru temperaturi mai mici de -5 grade C.

La fel nu porneste daca "ne jucam " cu el, adik pornit-oprit de multe ori...


Numai bine ! :wink:

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Joi 05-Ian-2006 12:58

La C1,C4 si parca C6(daca tin bine minte ce zicea Mugurel) compresorul nu pleaca daca temperatura este mai mica de 4-5 grade cu plus .

Avatar utilizator
White Wizard
pasionat
Mesaje: 246
Membru din: Mar 15-Noi-2005 19:38
Localitate: Bucuresti

Mesajde White Wizard » Joi 05-Ian-2006 13:04

yo am patit ca la 8 grade ( cu plus ) sa nu plece AC :!: ... :-k

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Joi 05-Ian-2006 13:05

Cred ca e necesara o precizare: daca temperatura aerului pe care trebuie sa-l raceasca e mai mica decat "x" grade (nu cunosc valoarea exacta).

Cu alte cuvinte, daca afara sunt -25 grade Celsius dar in masina sunt +10 sistemul de AC este operational.

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Joi 05-Ian-2006 13:26

Total Fals.
Daca temperatura exterioara, este 4-5 grade nu va pleca.
Asta la C4, la C3 am inteles ca merge oricand si oricum.


PS: Daca nu ai clima, deci implicit senzor de temperatura in interior, cum stie compresorul ce temperatura interioara are masina? NU STIE :D

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Joi 05-Ian-2006 15:23

Ceea ce am spus este valabil pt orice AC.
Nu ma refeream la restrictii specifice, cum spui tu de C4 (care BTW, ce relevanta are in contextul acestui topic?).

Principial, o instalatie de AC are o sursa calda si una rece si scopul ei este transferul "fortat" al caldurii de la sursa rece la sursa calda.
Pt asta consumandu-se (mai corect transformandu-se) evident energie, ca pt orice alta operatie ce duce la scaderea entropiei unui sistem :).

La contactul aerului cald din masina cu sursa rece se produc 2 fenomene:
1. Aerul se raceste
2. Vaporii de apa se condenseaza pe sursa rece.

Acum, daca aerul din masina e mai rece decat sursa rece, cele doua fenomene susmentionate nu se mai produc.
Nu are nevoie de senzor de temperatura sa-i spuna ca e mai rece decat sursa rece, stie el asta ;)

danmanea
pasionat
Mesaje: 215
Membru din: Mie 26-Oct-2005 10:15
Localitate: Bucuresti

Mesajde danmanea » Vin 06-Ian-2006 09:25

mars2k scrie:Ceea ce am spus este valabil pt orice AC.
Nu ma refeream la restrictii specifice, cum spui tu de C4 (care BTW, ce relevanta are in contextul acestui topic?).

Principial, o instalatie de AC are o sursa calda si una rece si scopul ei este transferul "fortat" al caldurii de la sursa rece la sursa calda.
Pt asta consumandu-se (mai corect transformandu-se) evident energie, ca pt orice alta operatie ce duce la scaderea entropiei unui sistem :).

La contactul aerului cald din masina cu sursa rece se produc 2 fenomene:
1. Aerul se raceste
2. Vaporii de apa se condenseaza pe sursa rece.

Acum, daca aerul din masina e mai rece decat sursa rece, cele doua fenomene susmentionate nu se mai produc.
Nu are nevoie de senzor de temperatura sa-i spuna ca e mai rece decat sursa rece, stie el asta ;)


deci sa inteleg ca daca de ex am dat drumul azi de dimineata la A\C si nu a pornit e din aceasta cauza? daca lasam motorul sa mearga si se incalzea in masina pornea?

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Vin 06-Ian-2006 12:47

danmanea scrie:deci sa inteleg ca daca de ex am dat drumul azi de dimineata la A\C si nu a pornit e din aceasta cauza?

Nu a pornit compresorul sau activarea AC-ului "nu a produs efecte"?
Conform explicatiei mele, ar trebui sa fie situatia a doua.

danmanea scrie:Daca lasam motorul sa mearga si se incalzea in masina pornea?

Afirmativ. ;)
Pornea si producea efecte (dezaburire accelerata, senzatia de aer proaspat si un pic mai rece), cel putin in cazul meu asa se intampla.

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Vin 06-Ian-2006 13:16

La masinile cu aer conditionat simplu, porneste compresorul DE LA APASAREA butonului AC.
La masinile cu clima de asemenea porneste atunci cand se apasa pe acest magnific buton (sau AUTO), indiferent de temperatura ext, adica si la minus 10 grade. Chestia asta e valabila pentru toate masinile din generatie mai veche... C2, C3(primul tip), C5, C8, Picasso, Xsara, XM, Xantia, etc.
Numai ca smecherii astia sau gandit ei la masinile astea noi sa nu mai porneasca la masinile cu climatizare automata decat atunci cand este temp ext mai mare decat plus 5 grade.

Ca sa fiu mai explicit: La C3 fabricate pana in sept 2005 pornea indiferent de temp ext. Din sept au adoptat metoda de la C4 adica sa nu mai porneasca si sa nu mai dezabureasca... Am patit-o toti sapt trecuta cand a plouat afara si erau +3 +4 grade... Cica ar consuma combustibil degeaba. Pornirea compresorului o face calculatorul de injectie ( dupa ce se apasa butonul mai sus pomenit), prin intermediul BSI-ului (calculatorul central care tine toata reteaua de calculatoare, inclusiv calculatorul de clima) care la randul lui are si informatia de temperatura exterioara si interioara.

Daca nu ne convine, singura metoda este sa le scrieti in Franta la fabricanti si sa schimbe softul! Este singurul loc in care se poate face ceva. Eu am incercat sa-i fac ceva la masina mea (C4) si nu am avut ce sa modific.

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Vin 06-Ian-2006 13:43

Banuiam eu ca si la C3-ul asta nou au folosit aceeasi schema ca si la C4.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Vin 06-Ian-2006 13:55

Cica ar consuma combustibil degeaba

Cred ca mai curand au vrut sa evite pornirea compresorului la temp. scazuta a acestuia, pt. a-i scadea uzura.
Ultima oară modificat Vin 06-Ian-2006 13:57 de către sorin., modificat 1 dată în total.

NttSkippy
simpatizant
Mesaje: 83
Membru din: Sâm 27-Aug-2005 01:46
Localitate: Bucuresti

Mesajde NttSkippy » Vin 06-Ian-2006 13:57

Pai poate ar trebui ca ATS-ul sa scrie in Franta, nu ?
Facem lista cu adeziuni...si aia care vor sa li se dezabureasca masina iarna...vin si schimba softul.
A doua optiune ar fi sa facem rost de soft si sa-l hack-uim daca frantujii nu inteleg. Cu okazia asta poate dam si disable la ESP :))


Înapoi la “Mecanica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11821
    Cel mai nou membru Shraunrst