COMPRESORUL AERULUI CONDITIONAT !!!
Moderator: Echipa Tehnica
COMPRESORUL AERULUI CONDITIONAT !!!
Salut !
Am avut cateva discutii in contradictoriu cu diversi "priceputi" legat de aerul conditionat...
A/C functioneaza numai pe rece...e adevarat ?!
asa ca aerul conditionat combinat cu pozitia maxima (spre rosu) a robinetului climatizor...nu face nimic...adik combina aerul rece-rece de la A/C cu aerul cald-cald de la calorifer...e adevarat ?
Am avut cateva discutii in contradictoriu cu diversi "priceputi" legat de aerul conditionat...
A/C functioneaza numai pe rece...e adevarat ?!
asa ca aerul conditionat combinat cu pozitia maxima (spre rosu) a robinetului climatizor...nu face nimic...adik combina aerul rece-rece de la A/C cu aerul cald-cald de la calorifer...e adevarat ?
La mine când apăs butonul magic "A/C" se aude un zgomot ca şi cum ar porni un alt angrenaj, probabil compresorul, şi asta indiferent de temperatura de afară. Ideea e că parbrizul s-a dezaburit mai repede cu aerul condiţionat pornit, fără recirculare - şi orientat la parbriz - probabil din cauza "uscării" aerului din habitaclu (cu luneta oricum e altă treabă).
Da, doar răceşte şi usucă aerul.
Cam aşa ceva.
A/C functioneaza numai pe rece...e adevarat ?!
Da, doar răceşte şi usucă aerul.
asa ca aerul conditionat combinat cu pozitia maxima (spre rosu) a robinetului climatizor...nu face nimic...adik combina aerul rece-rece de la A/C cu aerul cald-cald de la calorifer...e adevarat ?
Cam aşa ceva.
daca tot suntem la A/C... mie mi s-a intimplat in citeva rinduri sa nu plece A/C. aleator. ba pornea, ba nu. vi s-a intimplat?
eu stiu ca are deumidificator si din acest motiv se dezaburesc mult mai repede. din acesta cauza, chiar daca mergi cu A/C si aer cald tot nu ti se aburesc. chiar daca il folosesti pe recirculare. doar pt atit cred ca il poti folosi iarna.
eu stiu ca are deumidificator si din acest motiv se dezaburesc mult mai repede. din acesta cauza, chiar daca mergi cu A/C si aer cald tot nu ti se aburesc. chiar daca il folosesti pe recirculare. doar pt atit cred ca il poti folosi iarna.
Deumidifcarea vine de la faptul ca instalatia de aer conditionat absoarbe efectiv umiditatea din aer... de aceea se usuca si parbrizul ud...
Asta se poate observa si prin uscarea pierlii, vara cand mergem drumuri lungi cu aerul pornit !!! De fapt este efectul de destindere a gazului (freon sau alt gaz) intr-un calorifer, dupa compresie la mare presiune in prima parte a serpentinei. Si intrucat presiunea de compresie este ridicata, a fost necesara montarea pe o fulie angrenata de mecanismul motor si nu prin centrifugare clasica, eventual electrica... de aceea A/C fura cam 10% din puterea motorului !!!
El are o cupla electromagnetica pe fulia instalatiei prinsa pe cureaua de distributie !
Odata apasat butonul, mai intai este "informat" minicomputerul de aceasta ultima operatie, mai dureaza 2-3 , maxim 5 secunde si este cuplata electrocupla aceea ! Din cate stiu, aerul conditionat nu porneste pentru temperaturi mai mici de -5 grade C.
La fel nu porneste daca "ne jucam " cu el, adik pornit-oprit de multe ori...
Numai bine !
Asta se poate observa si prin uscarea pierlii, vara cand mergem drumuri lungi cu aerul pornit !!! De fapt este efectul de destindere a gazului (freon sau alt gaz) intr-un calorifer, dupa compresie la mare presiune in prima parte a serpentinei. Si intrucat presiunea de compresie este ridicata, a fost necesara montarea pe o fulie angrenata de mecanismul motor si nu prin centrifugare clasica, eventual electrica... de aceea A/C fura cam 10% din puterea motorului !!!
El are o cupla electromagnetica pe fulia instalatiei prinsa pe cureaua de distributie !
Odata apasat butonul, mai intai este "informat" minicomputerul de aceasta ultima operatie, mai dureaza 2-3 , maxim 5 secunde si este cuplata electrocupla aceea ! Din cate stiu, aerul conditionat nu porneste pentru temperaturi mai mici de -5 grade C.
La fel nu porneste daca "ne jucam " cu el, adik pornit-oprit de multe ori...
Numai bine !

- White Wizard
- pasionat
- Mesaje: 246
- Membru din: Mar 15-Noi-2005 19:38
- Localitate: Bucuresti
Ceea ce am spus este valabil pt orice AC.
Nu ma refeream la restrictii specifice, cum spui tu de C4 (care BTW, ce relevanta are in contextul acestui topic?).
Principial, o instalatie de AC are o sursa calda si una rece si scopul ei este transferul "fortat" al caldurii de la sursa rece la sursa calda.
Pt asta consumandu-se (mai corect transformandu-se) evident energie, ca pt orice alta operatie ce duce la scaderea entropiei unui sistem
.
La contactul aerului cald din masina cu sursa rece se produc 2 fenomene:
1. Aerul se raceste
2. Vaporii de apa se condenseaza pe sursa rece.
Acum, daca aerul din masina e mai rece decat sursa rece, cele doua fenomene susmentionate nu se mai produc.
Nu are nevoie de senzor de temperatura sa-i spuna ca e mai rece decat sursa rece, stie el asta ;)
Nu ma refeream la restrictii specifice, cum spui tu de C4 (care BTW, ce relevanta are in contextul acestui topic?).
Principial, o instalatie de AC are o sursa calda si una rece si scopul ei este transferul "fortat" al caldurii de la sursa rece la sursa calda.
Pt asta consumandu-se (mai corect transformandu-se) evident energie, ca pt orice alta operatie ce duce la scaderea entropiei unui sistem

La contactul aerului cald din masina cu sursa rece se produc 2 fenomene:
1. Aerul se raceste
2. Vaporii de apa se condenseaza pe sursa rece.
Acum, daca aerul din masina e mai rece decat sursa rece, cele doua fenomene susmentionate nu se mai produc.
Nu are nevoie de senzor de temperatura sa-i spuna ca e mai rece decat sursa rece, stie el asta ;)
mars2k scrie:Ceea ce am spus este valabil pt orice AC.
Nu ma refeream la restrictii specifice, cum spui tu de C4 (care BTW, ce relevanta are in contextul acestui topic?).
Principial, o instalatie de AC are o sursa calda si una rece si scopul ei este transferul "fortat" al caldurii de la sursa rece la sursa calda.
Pt asta consumandu-se (mai corect transformandu-se) evident energie, ca pt orice alta operatie ce duce la scaderea entropiei unui sistem.
La contactul aerului cald din masina cu sursa rece se produc 2 fenomene:
1. Aerul se raceste
2. Vaporii de apa se condenseaza pe sursa rece.
Acum, daca aerul din masina e mai rece decat sursa rece, cele doua fenomene susmentionate nu se mai produc.
Nu are nevoie de senzor de temperatura sa-i spuna ca e mai rece decat sursa rece, stie el asta ;)
deci sa inteleg ca daca de ex am dat drumul azi de dimineata la A\C si nu a pornit e din aceasta cauza? daca lasam motorul sa mearga si se incalzea in masina pornea?
danmanea scrie:deci sa inteleg ca daca de ex am dat drumul azi de dimineata la A\C si nu a pornit e din aceasta cauza?
Nu a pornit compresorul sau activarea AC-ului "nu a produs efecte"?
Conform explicatiei mele, ar trebui sa fie situatia a doua.
danmanea scrie:Daca lasam motorul sa mearga si se incalzea in masina pornea?
Afirmativ. ;)
Pornea si producea efecte (dezaburire accelerata, senzatia de aer proaspat si un pic mai rece), cel putin in cazul meu asa se intampla.
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
La masinile cu aer conditionat simplu, porneste compresorul DE LA APASAREA butonului AC.
La masinile cu clima de asemenea porneste atunci cand se apasa pe acest magnific buton (sau AUTO), indiferent de temperatura ext, adica si la minus 10 grade. Chestia asta e valabila pentru toate masinile din generatie mai veche... C2, C3(primul tip), C5, C8, Picasso, Xsara, XM, Xantia, etc.
Numai ca smecherii astia sau gandit ei la masinile astea noi sa nu mai porneasca la masinile cu climatizare automata decat atunci cand este temp ext mai mare decat plus 5 grade.
Ca sa fiu mai explicit: La C3 fabricate pana in sept 2005 pornea indiferent de temp ext. Din sept au adoptat metoda de la C4 adica sa nu mai porneasca si sa nu mai dezabureasca... Am patit-o toti sapt trecuta cand a plouat afara si erau +3 +4 grade... Cica ar consuma combustibil degeaba. Pornirea compresorului o face calculatorul de injectie ( dupa ce se apasa butonul mai sus pomenit), prin intermediul BSI-ului (calculatorul central care tine toata reteaua de calculatoare, inclusiv calculatorul de clima) care la randul lui are si informatia de temperatura exterioara si interioara.
Daca nu ne convine, singura metoda este sa le scrieti in Franta la fabricanti si sa schimbe softul! Este singurul loc in care se poate face ceva. Eu am incercat sa-i fac ceva la masina mea (C4) si nu am avut ce sa modific.
La masinile cu clima de asemenea porneste atunci cand se apasa pe acest magnific buton (sau AUTO), indiferent de temperatura ext, adica si la minus 10 grade. Chestia asta e valabila pentru toate masinile din generatie mai veche... C2, C3(primul tip), C5, C8, Picasso, Xsara, XM, Xantia, etc.
Numai ca smecherii astia sau gandit ei la masinile astea noi sa nu mai porneasca la masinile cu climatizare automata decat atunci cand este temp ext mai mare decat plus 5 grade.
Ca sa fiu mai explicit: La C3 fabricate pana in sept 2005 pornea indiferent de temp ext. Din sept au adoptat metoda de la C4 adica sa nu mai porneasca si sa nu mai dezabureasca... Am patit-o toti sapt trecuta cand a plouat afara si erau +3 +4 grade... Cica ar consuma combustibil degeaba. Pornirea compresorului o face calculatorul de injectie ( dupa ce se apasa butonul mai sus pomenit), prin intermediul BSI-ului (calculatorul central care tine toata reteaua de calculatoare, inclusiv calculatorul de clima) care la randul lui are si informatia de temperatura exterioara si interioara.
Daca nu ne convine, singura metoda este sa le scrieti in Franta la fabricanti si sa schimbe softul! Este singurul loc in care se poate face ceva. Eu am incercat sa-i fac ceva la masina mea (C4) si nu am avut ce sa modific.
Cica ar consuma combustibil degeaba
Cred ca mai curand au vrut sa evite pornirea compresorului la temp. scazuta a acestuia, pt. a-i scadea uzura.
Ultima oară modificat Vin 06-Ian-2006 13:57 de către sorin., modificat 1 dată în total.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11821
Cel mai nou membru Shraunrst