Interesanta faza cu piesa asta

...Nu am avut habar de existentza ei...Daca as fi stiut ca exista asa ceva, mai mult ca sigur ca mi-as fi comandat/cumparat, cat am avut BX-ul...
E f. important ca pe vreme geroasa, compartimentul motorului sa fie cat mai bine izolat de exterior...
Chiar ma gandeam sa-mi fac asa ceva la Xantia, dintr-o bara veche de la alta masina...Am avut asa ceva la Oltcit, pt. ca ma saturasem de scotch-uri lipite pe bara masinii...
...Eu la Xantia, acum la -13 grd. merg cu 2 cartoane de dosar puse in fatza radiatorului de apa (intre radiatoare...). Practic am astupat tot radiatorul de apa si vreau sa va spun ca nu creste apa mai mult de 85 grd...In seara asta am mers 15 Km in continuu cu masina si o singura data a ajuns apa aproape de 87...90 grd., dar s-a deschis termostatul si a revenit instantaneu la 82-83 grd...Nici gand sa porneasca electroventilatoarele...
...Pe langa cele doua cartoane, mai am si o patura pusa pe motor

(pe partea din fatza si superioara a acestuia...). Am avut-o si iarna trecuta... Aceasta ajuta intrucatva la pastrarea caldurii motorului, o perioada mai lunga de timp, cand se merge cu masina pe distante scurte...dar fereste si motorul de aerul rece ce intra fie pe langa radiator, fie pe sub bara...
... Am inteles ca la Xantia HDI exista un scut din plastic sub motor...Chiar cred ca o sa-mi fac rost de unul...Scutul e f. important in mentinerea unui regim termic acceptabil al motorului pe timp de iarna...pt. ca se limiteaza patrunderea jeturilor de aer f. rece in compartimentul motorului si mai ales pe baia de ulei...
Din experientza va asigur ca nu exista nici un pericol de supraincalzire a motorului, cu patura pe el si cu cartoanele in fatza radiatorului, cand afara e ger...Mie imi urca apa la 60 grd dupa 1...1,5 Km, cu caldura oprita, dar dupa aceea urca destul de greu spre 70-75 grd...Asta in conditiile in care e motor pe benzina (se incalzeste mai repede ca un Diesel) si are termostatul OK (l-am verificat...)
...E f. important ca motorul sa ajunga cat mai repede la temperatura de regim, pt. a limita uzurile produse in perioada cat functioneaza rece si pt. a diminua consumul de carburant...
...Solutii mai sant multe...Eu am vrut sa-mi fac mai multe dispozitive pe BX, dar la Xantia nu prea imi mai da mana sa fac modificari...Mi-e mila de ea...Toate sant originale..in regula...etc...Dar am vrut sa fac urmatoarele...
1 - Serpentina din cupru pe galeria de evacuare, conectata la circuitul de racire al motorului...Evacuarea se incalzeste f. rapid, chiar si pe vreme geroasa...(in cateva zeci de sec. trece de 50 grd...nu poti tine mana pe ea...cand afara sant -5...-10 grd...Asta ar grabi incalzirea motorului cu mult...
2 - Serpentina de cupru in radiator, prin care sa treaca combustibilul care intra in motor (carburator/injectie)
3 - Termos izolat, care sa stocheze cativa litri de lichid de racire cald, cateva ore si pe care sa-l elibereze in circuit cand se pune contactul...Totul comandat de niste electrovalve...
4 - Priza de 220 V, cu rezistentza electrica in corpul termostatului...La pornirile dimineatza de acasa, se poate pleca cu motorul incalzit deja la 50-70 grd.
...............................
Toate acestea nu sant inventiile mele...Sant solutii tehnice folosite de producatorii auto, pt. masinile destinate tarilor nordice...
Cea mai desteapta idee ar fi montarea unei sobe Webasto, cu combustibil, programabila...Aceasta are ceas, si poate fi programata sa porneasca la o anumita ora, fara ca motorul sa fie pornit...In felul acesta, in momentul in care te sui in masina, motorul are temperatura de regim, nu se mai uzeaza, nu mai consuma excesiv, si ai caldura in masina din prima secunda...Toate acestea cu un consum destul de mic de carburant...
Singura problema e ca e destul de scumpa...Dar cum exista dezmembrari...

si au inceput sa se dezmembreze si masini relativ noi...
M-a preocupat problema aceasta, pt. ca nu suport frigul...Ma enerveaza cat nu va inchipuiti !!!
Sa va mai dau si alte idei ?!?
