inlocuire bujii incandescente

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

marco123
simpatizant
Mesaje: 30
Membru din: Dum 11-Oct-2009 10:03
Localitate: ÂŞIMLEU SILVANIEI

inlocuire bujii incandescente

Mesajde marco123 » Mar 28-Dec-2010 15:08

Va salut! Am un citroen C5 HDI de 80Kw(2002) care mi-a pornit foarte greu azi(la a 4 cheie), am verificat bujiile si sunt intrerupte. Mi-am cumparat bujii sa le inlocuiesc, dar mi-a spus cineva ca se pot rupe. Va rog sa-mi spuneti daca ati schimbat chiar asa sensibile sunt? Va multumesc!

Avatar utilizator
cit_a
pasionat
Mesaje: 624
Membru din: Sâm 03-Mar-2007 12:17
Localitate: DEVA.

Mesajde cit_a » Mar 28-Dec-2010 16:48

Nu se rup daca esti atent si le strangi la rece si cu simnt . Spor la treaba :wink: .

marco123
simpatizant
Mesaje: 30
Membru din: Dum 11-Oct-2009 10:03
Localitate: ÂŞIMLEU SILVANIEI

Mesajde marco123 » Mar 28-Dec-2010 18:04

Ok..am reusit, dar am alta problema, cand pun contactul lampa martor de la bord pentru bujii se aprinde si dupa 3..4secunde se stinge dar tensiune de alimentare pe bujii nu am, decat dupa ce am pornit motorul si-mi stau bujiile alimentate si nu mai decupleaza. Eu stiu ca trebuie sa-mi vina tensiune inainte de pornire si dupa un timp oarecare sa se stinga. Va rog sa ma ajutati cu un sfat, si sa-mi spuneti unde este montat releul de cuplare bujii. Va multumesc!

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 28-Dec-2010 18:10

asa este, tensiunea trebuie sa fie prezenta temporizat inainte de pornirea motorului, trebuind sa dispara dupa temporizare.
suspectez releul defect, care releu e de vina probabil si pt arderea bujiilor.

marco123
simpatizant
Mesaje: 30
Membru din: Dum 11-Oct-2009 10:03
Localitate: ÂŞIMLEU SILVANIEI

Mesajde marco123 » Mar 28-Dec-2010 19:09

Va rog sa-mi spuneti unde se afla releul pentru bujii.

marco123
simpatizant
Mesaje: 30
Membru din: Dum 11-Oct-2009 10:03
Localitate: ÂŞIMLEU SILVANIEI

Mesajde marco123 » Mar 28-Dec-2010 21:05

Revin cu detalii, am gasit releul am miscat cred ca mufa ce intra in el si acum se manifesta in felul urmator: pun contactul releul cupleaza tensiune vine la bujii dupa o perioada decupleaza, dar cum pornesc motorul releul cupleza din nou si nu mai decupleaza nu mi-am permis sa las mai mult de 1 minut sa nu ard bujiile. Acum intrebarea mea este: are cumva vreun senzor, sonda care sa citeasca temperatura motorului, si apoi sa comande releul? Am desfacut releul(are si parte electronica in ea cred ca este circuitul de temporizare) si nu pare sa aibe probleme. Nu inteleg de ce la mufa de conectare sunt 4 fire, doua le-am depistat: 1. plus pe contact, 2 minus, dar doua nu stiu unde merg in instalatie, pe langa acesta mufa mai are intrarea pe un surub plus 12 volti pe fir gros si iesirea tot pe un surub ce merge la bujii tot pe fir gros. Va rog sa ma ajutati cu un sfat sau cum functioneaza acest releu, ca nu vreau sa-mi arda din nou bujiile ca sunt cam scumpe. Va multumesc!

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 28-Dec-2010 22:42

din cate stiu eu, nu exista un senzor care sa-l comande, ci doar o comanda de la ecu...

marco123
simpatizant
Mesaje: 30
Membru din: Dum 11-Oct-2009 10:03
Localitate: ÂŞIMLEU SILVANIEI

Mesajde marco123 » Mie 29-Dec-2010 14:53

Am reusit sa inteleg cum functioneaza acest releu de comanda al bujiilor si anume: cand temperatura motorului ajunge la o anumita temperatura sa zicem de la 0 la -4 grade releul alimenteaza cu tensiune bujiilee pentru o perioada de timp stabilita dupa care decupleaza alimentarea, dupa ce pornim motorul bujiile sunt alimentate din nou si le mentine asa pana cand ( nu am verificat) temperatura motorului ajunge sa zicem 10 la 20 grade dupa care decupleaza. Ce am mai observat daca motorul este la cald si pornim motorul martorul indica functionarea bujiilor dar tensiune nu vine la bujii. Acum cred ca celelalte doua fire de la mufa releului duc ori la vreun senzor pe blocul motor ori la calculator pentru ai da informatiile necesare. In final m-am stresat degeba releul era functionabil numai ca eu nu am stiut cum functioneaza. Va multumesc tuturor pentru sprijinul acordat si va doresc sarbatori fericite si un calduros LA MULTI ANI.

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 800
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Joi 30-Dec-2010 20:43

marco123 scrie:Am reusit sa inteleg cum functioneaza acest releu de comanda al bujiilor si anume: cand temperatura motorului ajunge la o anumita temperatura sa zicem de la 0 la -4 grade releul alimenteaza cu tensiune bujiilee pentru o perioada de timp stabilita dupa care decupleaza alimentarea, dupa ce pornim motorul bujiile sunt alimentate din nou si le mentine asa pana cand ( nu am verificat) temperatura motorului ajunge sa zicem 10 la 20 grade dupa care decupleaza. Ce am mai observat daca motorul este la cald si pornim motorul martorul indica functionarea bujiilor dar tensiune nu vine la bujii. Acum cred ca celelalte doua fire de la mufa releului duc ori la vreun senzor pe blocul motor ori la calculator pentru ai da informatiile necesare. In final m-am stresat degeba releul era functionabil numai ca eu nu am stiut cum functioneaza. Va multumesc tuturor pentru sprijinul acordat si va doresc sarbatori fericite si un calduros LA MULTI ANI.


E bine de stiut, felicitari pt investigatii si La multi ani! =D> =D>

Avatar utilizator
balanel
pasionat
Mesaje: 403
Membru din: Joi 12-Mai-2005 14:30
Localitate: bucuresti

Mesajde balanel » Sâm 01-Ian-2011 13:09

A masurat cineva tensiunea pe fisele bujiilor cu motor oprit, cheia scoasa din contact?
La mine am in permanenta 6 volti pe fise. Nu stiu daca e normal.

La punerea contactului are aproape 12 volti, iar dupa pornirea motorului 8 volti, probabil pana se incalzeste motorul.

Nu am masurat pentru ca nu am avut ocazia sa vad daca dupa ce motorul se incalzeste, am 0 volti sau tot 6 volti pe fise.

Mentionez ca o bujie este arsa, n-am idee de cand, dar nu vreau sa o schimb pana nu ma conving ca e totul ok acolo.

Zicea cineva pe alt forum ca e vorba de o tensiune modulata, si ca ar fi normal, dar eu nu stiu ce inseamna asta ... :(
citroen - o pasiune permanenta


Înapoi la “Electrica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187804
    Total subiecte 18662
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11831
    Cel mai nou membru Murat