
Cu respect , Calin
Moderator: Echipa Tehnica
wld scrie:Salut Calin si bine ai venit.
Din pacate pompele hidraulice nu se pot reconditiona.
Norocul tau e ca ai modelul mai vechi, cu un singur circuit. Se potrivesc pompele de BX, uneori cu mici adaptari.
Spune-mi te rog, ce motor ai si unde e pompa, in stanga jos sau in dreapta sus?
wld scrie:Romanul e inventiv si repara orice.
Daca pierde ulei e la ax, se poate schimba simeringul, dar nu stiu ce garantie poti avea ca nu se strica repede.
Tacanitul nu e din pompa, ci din conjunctor (a 5-a sfera e pusa pe el). Sfera acumulator ai schimbat-o?
Pompa are niste pistoane inauntru. In momentul in care alea s-au uzat, nu prea mai ai ce sa le faci. Daca sunt uzate, pompa zdrangane, ca si cum s-ar invarti un lant inauntru.
In principiu, blocul de 1998cc e identic cu cel de 1905 de bx, deci ar trebui sa se potriveasca fara nici o modificare. O sa incerc sa aflu sigur.
Cat iti ia sa-ti reconditioneze pompa ? Cunosti pe cineva care sa foloseasca o pompa reconditionata de acelasi om?
Una 2-nd de Bx e ~2mil.
Sfera acumulator banuiesc ca este sfera centrala nu? Daca da atunci pe asta am schimbat-o si de atunci n-am facut decit vreo 10.000 km! Zgomotul sa stii ca ai dreptate : ca un lant inauntru asa suna - urit de tot. Acum nici nu mai am curajul sa pornesc si sa plec la drum ! Nu cunosc pe nimeni care sa fi utilizat o pompa reconditionata! Mi-a cerut 380 âŹ! Una noua am inteles ca e ba 560 ⏠(mi-a zis la reprezentanta Citroen Ludus) ba 1.000 ⏠( la un magazin de piese auto import din Tg Mures). La Ludus - se intereseaza de una 2-nd hand ~ 3,5 mil , de unde astept sa ma sune - daca vor gasi una "dincolo" pt ca aveau doar cu 2 circuite. Poate tot din cauza pompei ! a trebuit sa schimb si o garnitura de la distribuitorul de ulei - si pe acolo aveam scurgere! De fapt atunci mi-au zis baietii de la Ludus ca sa am in vedere si schimbarea pompei.
wld scrie:Sferele se descarca in timp, fara legatura cu numarul de km. Sfera centrala e bine sa fie reincarcata o data la 2-3 ani.
Eu am mers cu o pompa in starea asta ~5000km. Dar eu am patit asta la ~350.000km!
Cel mai rau lucru care ti se poate intampla e sa arunce tot lichidul pe langa ax.
Intereseaza-te totusi si de o pompa de BX (motor benzina de 1600 sau 1900cc) Important e sa aiba aceleasi prinderi, in rest sunt identice, au tot 5 pistoane, acelasi debit si presiune.
Garnitura de la distribuitor nu are legatura cu pompa.
Ce cred eu, e ca nu s-a schimbat niciodata LHM-ul sau s-a completat cu altceva.
Sa ne tii la curent.
wld scrie:S-ar putea sa nu am dreptate in privinta pompei de BX.
M-am interesat la mai multe surse si am obtinut raspunsuri contradictorii.
Un numar foarte mic de Xantia au fost produse cu pompa cu o singura iesire si informatiile sunt contradictorii.
Se pare ca pompa de Xantia are 6 pistoane in loc de 5 si functioneaza la o alta turatie.
Singura solutie e sa pui masina langa un BX si sa te uiti daca sunt identice.
Revin cu detalii daca mai aflu ceva.
wld scrie:Am auzit de o firma care se cheama Auto Rolla, nu stiu daca asta e.
wld scrie:Cred ca e de ajuns anul si seria masinii sau tipul motorului.
Pentru orice eventualitate, roaga-i sa insemneze pompa cu vopsea din aceea speciala pe care o folosesc cei de la dezmembrari, ca sa o poti trimite inapoi.
Bafta
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori