stai linistit ca sunt ok sudurile. nu conteaza sa fie frumoase, ci tzapene.
BX 2.1 Turbo D12
Moderator: Echipa Tehnica
a, iarta-ma, am gasit un senzor aruncat prin atelier si minune ca era si bun, asa ca am rezolvat, dar am uitat sa iti zic
intercoolerul e de Megane, va fi usor modificat insa si va sta in fata, usor inclinat, exact in dreptul grilei de aerisire. pe cel de XM nu am reusit sda il fac asa cum as fi vrut si am renuntat. arata cam asa (cel din fata) si are cam 60/30/5 cm (L,l,adincime). tevile de intrare iesire vor fi majorate (sint de 50 mm si vor fi de 65)

intercoolerul e de Megane, va fi usor modificat insa si va sta in fata, usor inclinat, exact in dreptul grilei de aerisire. pe cel de XM nu am reusit sda il fac asa cum as fi vrut si am renuntat. arata cam asa (cel din fata) si are cam 60/30/5 cm (L,l,adincime). tevile de intrare iesire vor fi majorate (sint de 50 mm si vor fi de 65)

http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
nu e necesar mai mult de 55-60
grija mare ca turbina actuala sufera sus , nu o sa fi fericit cand o sa vezi ca moare boostu dupa 4000 de rpm
tine traseul un pic mai strans pentru turbina asta
(si o sa ai nitel mai mult lag , dar la cat de sus o tii in ture
) nu o sa simti nimic)
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade
incet incet evolueaza:
am gasit un loc perfect sa adaug inca un tampon anticuplu pentru a limita miscarea de balans a motorului

am gasit un loc perfect sa adaug inca un tampon anticuplu pentru a limita miscarea de balans a motorului

http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
iaca 3000 de km deja si nici o problema, thank God! doar saraciile astea de xenoane merg cind vor, imi vine sa le dau foc!
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
M-am trezit si eu...
Sant in urma rau!
. Abia acum am citit postul acesta.
Super-tare masina! Sincer, cand te-am auzit la telefon ca e dezmembrat tot botul, ca motorul de XM - 2,1 e prea mare, ca nu incape si urmeaza sa tai din caroserie...am avut dubii ca vei reusi sa le mai aduni la loc pe toate, sub aceeasi capota....asta nu pt. faptul ca nu as fi avut incredere in aptitudinile tale mecanice, ci pt. ca imi dadeam seama ce inseamna acest lucru si cat de dificila era operatia.
Am vazut pozele...Ai avut enorm de mult de munca, dar rezultatul e superb!!! Putini sant in stare sa faca ce ai facut tu!
Felicitari! Chiar a meritat efortul!!!
.....Am citit ceva de China...Mongolia...dar nu m-am edificat. Ce urmeaza sa faci si cand ??? Se pare ca urmeaza o expeditie lunga.
.
Super-tare masina! Sincer, cand te-am auzit la telefon ca e dezmembrat tot botul, ca motorul de XM - 2,1 e prea mare, ca nu incape si urmeaza sa tai din caroserie...am avut dubii ca vei reusi sa le mai aduni la loc pe toate, sub aceeasi capota....asta nu pt. faptul ca nu as fi avut incredere in aptitudinile tale mecanice, ci pt. ca imi dadeam seama ce inseamna acest lucru si cat de dificila era operatia.
Am vazut pozele...Ai avut enorm de mult de munca, dar rezultatul e superb!!! Putini sant in stare sa faca ce ai facut tu!
Felicitari! Chiar a meritat efortul!!!
.....Am citit ceva de China...Mongolia...dar nu m-am edificat. Ce urmeaza sa faci si cand ??? Se pare ca urmeaza o expeditie lunga.
Re: BX 2.1 Turbo D12
khan scrie:stiu ca am mai scris despre masina mea pe aici dar disparat, asa ca m-am gindit sa adun tot la un loc
asadar, e vorba de un BX TZD Turbo care la achizitie se afla intr-o stare jalnica, dar care nu fusese lovit, avea doar usoare zgirieturi, dar multe, si nu avea pic de rugina. hidraulica era la pamint, avea jante de tabla strimbe si cu cauciucuri vraiste, se ridica greu, nu tacanea (mergea in continuu pompa), servodirectia mergea greu, dar avea LHM si nu era chiar murdar. motorul fumega usor si batea, planetarele clantaneau amindoua, furtunele de apa cam crapate si prinse cu coliere romanesti, radiatorul era infundat si curgea, pornea greu, bateau pivotii, bieletele de directie si antiruliu, bucsile de brat rupte, rotile spate erau cracanate si bucsile de la punte nu mai erau, doseurul de frina fisiia in continuu, usile de pe stg nu mai aveau opritor, becurile de bord arse, turometrul nu mergea, insa avea esapamentul perfect, interiorul neingrijit si murdar dar fara uzuri si rupturi, cutia de viteze ok, amortizoare fata uzate... stiu o sa ma intrebati de ce am mai luat-o. raspuns: nu stiu, dar azi nu mai e decit amintirea din masina aia.
asa arata azi
cit te a costat toata masina sa o faci asa ??
ce s-a facut intre timp
- schimb motor cu alt 1.7 TD reparat complet, apoi cu un 1.9 TD de Xantia (sau P405..) cu cutia originala de BX
- schimbat planetare, articulatii, rulmenti, bucsi, bielete, practic tot ce misca pe dedesubt
- sfere de XM Hydractive fata cu gaura de 0.7 si 35 bar pt fata si sfere XM Hyractive fata cu gaura de 0.6 si 25 bar pt spate
- jante Compomotive Motorsport de rallye 7J16, ET36, 4 X 114.75, PCB 66 montate cu adaptor cu gauri defazate grosime 20mm, cauciucuri 205/50-16 Michelin MXM, roti iarna cu jante P307 6.5J15 cauciucuri 185/65-15, cele de 14 nu mai incap din cauza discurilor mari
- esapament complet Borla, inox integral diam 65mm downpipe, diam 57mm restul, o singura toba sport, de trecere
- frine Xantia Turbo CT, fata disc diam 283mm grosime 26mm ventilat, etrier cu pistonas diam 57mm (fata de disc diam 266mm grosime 10mm neventilat, pistonas etrier diam 50mm), spate disc diam 224 grosime 9 mm etrier cu pistonase diam 34mm (fata de diam 224mm grosime 7mm, pistonase diam 30mm)
- bord (ceasuri) BX GTI 16V (la care s-a schimbat turometrul cu cel de TD) plus senzorii specifici (temp apa, temp ulei, nivel/presiune ulei)
- ceasuri suplimentare marca Pilot presiune supraalimentare, presiune ulei
- manete faruri si stergator de P405 cu comanda stergator spate inclusa (am renuntat la butonul din bord care functiona defectuos)
- volan BX GTI 16V
- ambele oglini electrice cu buton de comanda de Citroen CX
- hidraulica schimbata si revizuita complet, ar mai fi cite ceva de rezolvat dar functioneaz OK
- proiectoare noi originale Valeo si buton de comanda original
- bare fata/spate, eleron si grile aerisire originale BX GTI 16V MkII, urmeaza si restul kit-ului de caroserie (praguri, adaosuri aripi)
- instalatie Xenon
- interior
-radioCD Pioneer cu control iPod
vioreaska - Nu stiu daca mai conteaza cat l-a costat pe khan sa aduca BX-ul acesta in starea actuala. In conditiile in care este vorba despre pasiune pt. aceasta marca...pt. acest model, chiar nu mai conteaza cat a acostat. Crede-ma! Rezultatul ?!? Il vezi si tu...Un BX impecabil !!!
Cu sigurantza a costat mult...Probabil mii de euro...Asta ca sa nu mai vorbim despre sutele de ore de munca si despre miile de renuntari la diverse lucruri personale, tocmai...ca sa poata da acestei masini ce e mai bun. Dar toate acestea chiar nu mai conteaza, cand rezultatul este acesta.
Imi cer scuze ca am intervenit, dar chiar nu am putut sa ma abtin.
Cu stima!
Cu sigurantza a costat mult...Probabil mii de euro...Asta ca sa nu mai vorbim despre sutele de ore de munca si despre miile de renuntari la diverse lucruri personale, tocmai...ca sa poata da acestei masini ce e mai bun. Dar toate acestea chiar nu mai conteaza, cand rezultatul este acesta.
Imi cer scuze ca am intervenit, dar chiar nu am putut sa ma abtin.
Cu stima!
Din pacate eu sunt din moldova si in moldova sunt doar 50 de citroene BX!! Dar sunt pasionat ca tatal meu are un Citroen BX 14 TGE care de 2 ani nu pot gasi in Moldova o cutie de viteze pentru el si asa imi pare rau !! Dar intreb cit la costata deoarece vreau sai schimb motorul + la asta vreausai fak si eu un style unik alui ! Si iata dece intreb! Khan zim ite rog cit te a costat !! Si poti sa cauti ocutie de viteze De Citroen Bx 14 TGE si sami zici cit costa??
E laudabil ca vrei sa repui in functiune BX-ul tatalui tau. Nu cre ca e asa de greu sa gasesti aici pe forum o cutie de viteze pt. aceasta masina. Se dezmembreaza destul de multe BX-uri si nu cred ca te va costa o avere. Pretul unei cutii e undeva la vre-o cateva sute de RON (probabil 3-400 RON).
Nu te sfatuiesc sa schimbi motorul masinii tale, pt. ca operatia e destul de dificila. In pozele facute de khan nu se vad sutele de ore de munca. Si in plus vei avea probleme si cu actele...Va trebui sa alergi pe la RAR sa-ti omologhezi masina cu noul motor. Varianta cu schimbarea lui pe "NV" fara sa-l schimbi si in acte, pica din start, fiindca dupa aceea nu vei mai putea lua ITP-ul in veci. Masina aia va fi sortita sa putrezeasca intr-o curte...asta dupa ce o sa-ti confiste politia talonul si o sa te umpli de amenzi.
Cel mai simplu e sa schimbi doar cutia cu una identica cu cea originala. E imposibil sa nu gasesti una.
De ce nu pui un anunt la rubrica vanzari , aici pe forum???? "Cumpar cutie de viteze BX 14 TGE"
Sau de ce nu cauti in anunturile celorlalti membri care au piese de BX...Chiar cred ca am vazut pe un anunt o cutie de viteze.
Nu e exclus ca si khan sa aiba asa ceva prin garaj.
Dar repet...E muuuult mai simplu sa inlocuiesti doar cutia.
Parerea mea e sa pastrezi motorul de 1,4...E un motor nepretentios (daca e cel montat vertical...cu cutie separata) (fiindca a mai existat un BX 14 mai vechi, care avea cutia comuna cu motorul, iar motorul era montat orizontal...era mai pacatos).
Ai impozitul si asigurarea mult mai mici decat la motoarele mari, consuma mult mai putin decat motoarele mari si are suficienta putere (75 cp) pt. caroseria de BX care e usoara....
Am mers cu BX 14 si nu e o masina puturoasa. Chiar e ok!
.............................................
In ce priveste designul exterior, limiteaza-te la forma originala a masinii !!! Liniile BX-ului nu se preteaza la tunning si orice ai incerca sa faci la ea, daca nu e cu componente originale, va fi sortit esecului...Masina va arata ca o sorcova.
Daca vrei sa-i imbunatatesti aspectul, fa-i rost de un spoiler original de BX GTI pt. bara fatza, cumpara un eleron de BX GTI pt. hayon...un set de jante care sa i se potriveasca (de Citroen sau Peugeot) si e suficient....Poate si o toba de esapament sport....
...E mult mai important sa aduci masina intr-o stare de functionare impecabila...sa nu aiba jocuri in bucse/pivoti...sa ai franele in regula...sa aiba instalatia hidraulica in perfecta stare si fara carpeli...sa fie curata interior/ext si sa-i sclipeasca vopseaua pe ea ca in prima zi, decat sa te apuci sa-i pui LED-uri peste tot...sa-i pui praguri de Dacia si alte tiganii....dar din punct de vedere tehnic sa fie varza...si sa nu te poti baza pe ea, cant vrei sa pleci undeva...
Ce a facut khan la BX-ul lui (ma refer la aspect) este numai cu piese originale de BX, de la modelele mai evoluate (GTI...16valve...). De aceea e atat de reusita masina.
Oricum aducerea masinii tale in stare buna de functionare, iti va afecta serios bugetul...Nu vreau sa te descurajez, dar asta e realitatea.
Succes!
Nu te sfatuiesc sa schimbi motorul masinii tale, pt. ca operatia e destul de dificila. In pozele facute de khan nu se vad sutele de ore de munca. Si in plus vei avea probleme si cu actele...Va trebui sa alergi pe la RAR sa-ti omologhezi masina cu noul motor. Varianta cu schimbarea lui pe "NV" fara sa-l schimbi si in acte, pica din start, fiindca dupa aceea nu vei mai putea lua ITP-ul in veci. Masina aia va fi sortita sa putrezeasca intr-o curte...asta dupa ce o sa-ti confiste politia talonul si o sa te umpli de amenzi.
Cel mai simplu e sa schimbi doar cutia cu una identica cu cea originala. E imposibil sa nu gasesti una.
De ce nu pui un anunt la rubrica vanzari , aici pe forum???? "Cumpar cutie de viteze BX 14 TGE"
Sau de ce nu cauti in anunturile celorlalti membri care au piese de BX...Chiar cred ca am vazut pe un anunt o cutie de viteze.
Nu e exclus ca si khan sa aiba asa ceva prin garaj.
Dar repet...E muuuult mai simplu sa inlocuiesti doar cutia.
Parerea mea e sa pastrezi motorul de 1,4...E un motor nepretentios (daca e cel montat vertical...cu cutie separata) (fiindca a mai existat un BX 14 mai vechi, care avea cutia comuna cu motorul, iar motorul era montat orizontal...era mai pacatos).
Ai impozitul si asigurarea mult mai mici decat la motoarele mari, consuma mult mai putin decat motoarele mari si are suficienta putere (75 cp) pt. caroseria de BX care e usoara....
Am mers cu BX 14 si nu e o masina puturoasa. Chiar e ok!
.............................................
In ce priveste designul exterior, limiteaza-te la forma originala a masinii !!! Liniile BX-ului nu se preteaza la tunning si orice ai incerca sa faci la ea, daca nu e cu componente originale, va fi sortit esecului...Masina va arata ca o sorcova.
Daca vrei sa-i imbunatatesti aspectul, fa-i rost de un spoiler original de BX GTI pt. bara fatza, cumpara un eleron de BX GTI pt. hayon...un set de jante care sa i se potriveasca (de Citroen sau Peugeot) si e suficient....Poate si o toba de esapament sport....
...E mult mai important sa aduci masina intr-o stare de functionare impecabila...sa nu aiba jocuri in bucse/pivoti...sa ai franele in regula...sa aiba instalatia hidraulica in perfecta stare si fara carpeli...sa fie curata interior/ext si sa-i sclipeasca vopseaua pe ea ca in prima zi, decat sa te apuci sa-i pui LED-uri peste tot...sa-i pui praguri de Dacia si alte tiganii....dar din punct de vedere tehnic sa fie varza...si sa nu te poti baza pe ea, cant vrei sa pleci undeva...
Ce a facut khan la BX-ul lui (ma refer la aspect) este numai cu piese originale de BX, de la modelele mai evoluate (GTI...16valve...). De aceea e atat de reusita masina.
Oricum aducerea masinii tale in stare buna de functionare, iti va afecta serios bugetul...Nu vreau sa te descurajez, dar asta e realitatea.
Succes!
In plus, daca vrei sa schimbi motorul, va trebui sa schimbi multe piese de la suspensie, care sant total diferite la BX-urile cu motoare mari...Asta pt. ca motorul nou (daca vrei un motor mare...puternic...) va fi mai greu iar performantele masinii vor fi superioare.
Trebuie automat sa schimbi sferele suspensiei (sferele de BX 19 GTI sant total diferite de cele de pe BX 14)...barele stabilizatoare de la suspensie, care sant mai groase la modelele cu motoare mari...Si cred ca mai sant si altele, dar imi scapa mie. Sant ceva diferente intre modelele de BX si nu merge sa faci treaba pe jumatate.
Ca sa schimbi toate aceste piese te va costa ceva, dar mai ales vei avea mult de munca.
Cred ca e mult mai bine sa te concentrezi pe starea tehnica a masinii, nu pe tunning...pe modificari de aspect. Oricum nu vei reusi sa faci Lamborghini dintr-un BX. BX-ul arata frumos si are valoare daca il lasi in forma originala. Altfel risti sa pici in ridicol, precum cei care-si monteaza usi-fluture pe...Oltcit...
Si-ti mai spun din experientza...Toate zorzoanele care nu sant originale, creiaza probleme in timp.
Trebuie automat sa schimbi sferele suspensiei (sferele de BX 19 GTI sant total diferite de cele de pe BX 14)...barele stabilizatoare de la suspensie, care sant mai groase la modelele cu motoare mari...Si cred ca mai sant si altele, dar imi scapa mie. Sant ceva diferente intre modelele de BX si nu merge sa faci treaba pe jumatate.
Ca sa schimbi toate aceste piese te va costa ceva, dar mai ales vei avea mult de munca.
Cred ca e mult mai bine sa te concentrezi pe starea tehnica a masinii, nu pe tunning...pe modificari de aspect. Oricum nu vei reusi sa faci Lamborghini dintr-un BX. BX-ul arata frumos si are valoare daca il lasi in forma originala. Altfel risti sa pici in ridicol, precum cei care-si monteaza usi-fluture pe...Oltcit...
Si-ti mai spun din experientza...Toate zorzoanele care nu sant originale, creiaza probleme in timp.
dan1972 scrie:In plus, daca vrei sa schimbi motorul, va trebui sa schimbi multe piese de la suspensie, care sant total diferite la BX-urile cu motoare mari...Asta pt. ca motorul nou (daca vrei un motor mare...puternic...) va fi mai greu iar performantele masinii vor fi superioare.
Trebuie automat sa schimbi sferele suspensiei (sferele de BX 19 GTI sant total diferite de cele de pe BX 14)...barele stabilizatoare de la suspensie, care sant mai groase la modelele cu motoare mari...Si cred ca mai sant si altele, dar imi scapa mie. Sant ceva diferente intre modelele de BX si nu merge sa faci treaba pe jumatate.
Ca sa schimbi toate aceste piese te va costa ceva, dar mai ales vei avea mult de munca.
Cred ca e mult mai bine sa te concentrezi pe starea tehnica a masinii, nu pe tunning...pe modificari de aspect. Oricum nu vei reusi sa faci Lamborghini dintr-un BX. BX-ul arata frumos si are valoare daca il lasi in forma originala. Altfel risti sa pici in ridicol, precum cei care-si monteaza usi-fluture pe...Oltcit...
Si-ti mai spun din experientza...Toate zorzoanele care nu sant originale, creiaza probleme in timp.
Mersi pentru sfat trebuie dar sa caut o cutie de viteze!! dar v reau inca un lucru sa pun turometru la citroenul lui tatal meu ca spidometru leste cu ceas dar ceasu leste defectat si sta degeaba si vreau un turometru!! Cit costa 1 zicetimi va rog?
Cel mai simplu colega este sa dai un anunt pe forum cu titlu : Cumpar urmatoarele piese pentru Bx. Si acolo detaliezi. Or sa apara si ofertele si o alegi pe cea mai buna. E simplu
On topic : Andreiule abia astept sa revad turbata maine !!! E superba !!!!! Blanaaaahhhh !!!!!!!
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187801
Total subiecte 18660
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11828
Cel mai nou membru Dadbutfun

























