problema cu duzele care spala luneta
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
problema cu duzele care spala luneta
Salutare...De cateva luni am observat o problema minora legata de toata instalatia de spalat parbriz+luneta:in sensul ca oridecateori roteam butonul stergatoarelor de parbriz,ca sa spal luneta,nu mai reuseam ulterior sa spal parbrizul(daca trageam de maneta spre mine,lichidul de parbriz tot pe duzele de spalare a lunetei iesea).Am gasit o solutie(deschideam capota,si scoteam furtunasul ce face alimentarea cu lichid de parbriz de la duzele ce spala parbrizul,si apoi suflam pe acel furtunas,il puneam la loc,si apoi mergea spalarea parbrizului,asta doar pana la urmatoarea spalare a lunetei,cand eram nevoit sa repet operationea.In fine,am tot amanat sa caut sa remediez neplacerea,pt ca deja ma obisnuisem sa nu mai folosesc spalatoarele lunetei.Acum cateva zile,cand am scos masina din service(am schimbat bara si faruri in urma unei tamponari),am facut niste teste legate de functionalitatea masinii,si am observat acum ca oricat as incerca sa folosesc spalatoarele de luneta,invartind de acel buton in sus,acum lichidul de parbriz iese doar pe duzele de spalare a parbrizului,nemaifiind probleme de functionare atunci cand trag de maneta stergatoarelor spre mine.Mentionez (daca ajuta cu ceva) ca masina este dotata cu spalatoare de faruri.Alte mici probleme ar fi: nefunctionalitatea tweeterului dreapta de pe bord,si nefunctionalitatea incalzirii in scaunul pasagerului.Multumesc anticipat pentru eventualele sugestii.Masina mea este un C5-1 din 2004, 2.0i.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
pt spalarea parbrizului si a lunetei, exista o singura pompa care, in functie de ce anume vrei sa speli, isi schimba sensul...
prin urmare, in functie de sensurile astea, se deschidea supapa spre luneta sau spre parbriz...
apare frecvent probleama asta din cauza mizeriei, blocandu-se una dintre supape...
reparatia consta in demontarea pompitei, desfacerea si curatarea ei...
pompa se afla in bazinul de lichid de parbriz, care la randul lui se afla intre roata dr fata si bara....
ca sa ajungi la el, trebuie sa demontezi partea din dreapta a scutului si aparatoarea de noroi a rotii din dreapta...
pompa iese prin rasucire stanga-dreapta...
ai grija sa nu scapi garnitura pe jos...
prin urmare, in functie de sensurile astea, se deschidea supapa spre luneta sau spre parbriz...
apare frecvent probleama asta din cauza mizeriei, blocandu-se una dintre supape...
reparatia consta in demontarea pompitei, desfacerea si curatarea ei...
pompa se afla in bazinul de lichid de parbriz, care la randul lui se afla intre roata dr fata si bara....
ca sa ajungi la el, trebuie sa demontezi partea din dreapta a scutului si aparatoarea de noroi a rotii din dreapta...
pompa iese prin rasucire stanga-dreapta...
ai grija sa nu scapi garnitura pe jos...
- picieri
- pasionat
- Mesaje: 398
- Membru din: Vin 20-Iul-2007 02:19
- Localitate: Ludus
- Masina: C5-I 2002 80KW 2.0HDI
- 2: Corsa D 2007 60KW 1.2
Nu este nici o supapa spre luneta sau spre parbriz, este una singura cilindrica care ramane blocat. Selectia catre geamuri se face prin schimbarea de polaritate al curentului catre motoras, se schimba plusu cu minusu. Pentru reparare nici macar motorasu nu trebuie dat jos, este un T care separa furtunele, in capatul T-ului este supapa respectiva, se da jos se curata bine si se pune la loc. Operatiunea dureaza 15 minute si se repeta odata la 6 luni (aproximativ). Folosind lichid de parbriz se murdareste repede, din pacate iarna nu se poate altfel dar cum da caldura foloti apa curata, garantat pana la iarna nu mai aveti probleme. A sa nu uit, folosind lichid de spalare se face o depunere pe senzoru de apa din bazin si incepe sa dea eroare ca nu mai este lichid de parbriz. Eu am renuntat in totalitate la lichidu de parbriz, folosesc alcohol tehnic cu apa de robinet, de atunci nu se mai blocheaza, nu da eroare si pe langa asta parbrizu ramane curat frumos, dupa tot felu de lichiduri de spalare ramanea parbrizu unsuros.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
revin
Dupa ce mi-am facut curaj,m-am apucat de desfacut,iar defectul era exact unde spunea colegul "picieri",mai putin timpul petrecut,care a fost de cateva ore(de vina ca a fost dexteritatea mea).Oricum,problema a fost rezolvata.
Trece lebedele-n zare,eu ma uit,ele dispare...
-
- pasionat
- Mesaje: 1207
- Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
- Localitate: Brasov
- Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
- 2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)
problema cu duzele care spala luneta
O problema asemanatoare si la Xsara. Presiunea jetului la parbriz buna dar la luneta foarte mica sau deloc. Sa fie infundata conducta ? Duza am curatat-o- efectul acelasi.Furtunul care duce la luneta este separat de cele ce duc la parbriz ? si care este ca nu am dat de el.
Înapoi la “Electrica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo