Posed un C3 an de fabricatie 2003 pe benzina cutie automata si incepand din aceasta primavara a inceput sa imi faca probleme la schimbarea vitezelor. Specific ca acesta problema mi se intampla doar cand motorul este rece, adica cand plec de dimineata sau dupa o stationare mai indelungata chiar si in restul zilei. pur si simplu sare de pe "Drive" aparand o "-", imi apar inicatorii de la "sport" si "zapada" palpaind, becul de pe plafon palpaie, si scoate un piuit de eroare. Am fost cu ea la cei de la Andromeda din constanta, au puso pe Tester si mi-au spus ca arata o eroare fugitiva, deci nu am fost lamurit ce are. Rezolvarea cea mai simpla a problemei pe care am aplicato a fost oprirea masinii pe dreapta, am oprit motorul si am pornito din nou, specific ca nu imi mai apare problema nicoadata de doua ori la rand. Uleiul la motor l-am schimbat de curand, iar cel de la cutie cu 15.000 km inainte. Am scoso si pe manual dar nu reactioneaza in nici un fel, iar vitezele le schimba dar foarte turat si foarte aiurea.
Astept pareri si solutii!!!
PROBLEME CUTIE DE VITEZE AUTOMATA
Moderator: Echipa Tehnica
ce model de cutie ai? daca ai AL4 atunci sunt posibile urmatoarele cauze:
1. cutia are un senzor de 'uzura' a uleiului si dupa ce ai schimbat uleiul nu s-a facut update la calculator pt resetarea senzorului (pt fiecare 0.5 litri ulei adaugati se da inapoi senzorul/contorul cu 2750 unitati);
2. s-a schimbat uleiul dar verificarea nivelului nu s-a facut respectand procedura corecta si acum fie e mai mult fie mai putin ulei
3. uleiul adaugat nu este cel recomandat
4. daca cele de mai sus sunt indeplinite, atunci posibil probleme cu electrovalvele solenoid (regulator spresiune si blocare convertizor). eroarea in acest caz este "Intermittent fault. Pressure regulation fault, recommendation/variation". posibil trebuie schimbate aceste valve si update soft.
N.B. Dupa ce apare problema (numai la rece inteleg) si opresti motorul nu mai apare apoi eroarea dupa repornire, dar schimba vitezele urat sau functioneaza normal pana la urmatoarea pornire la rece?
1. cutia are un senzor de 'uzura' a uleiului si dupa ce ai schimbat uleiul nu s-a facut update la calculator pt resetarea senzorului (pt fiecare 0.5 litri ulei adaugati se da inapoi senzorul/contorul cu 2750 unitati);
2. s-a schimbat uleiul dar verificarea nivelului nu s-a facut respectand procedura corecta si acum fie e mai mult fie mai putin ulei
3. uleiul adaugat nu este cel recomandat
4. daca cele de mai sus sunt indeplinite, atunci posibil probleme cu electrovalvele solenoid (regulator spresiune si blocare convertizor). eroarea in acest caz este "Intermittent fault. Pressure regulation fault, recommendation/variation". posibil trebuie schimbate aceste valve si update soft.
N.B. Dupa ce apare problema (numai la rece inteleg) si opresti motorul nu mai apare apoi eroarea dupa repornire, dar schimba vitezele urat sau functioneaza normal pana la urmatoarea pornire la rece?
[N.B. Dupa ce apare problema (numai la rece inteleg) si opresti motorul nu mai apare apoi eroarea dupa repornire, dar schimba vitezele urat sau functioneaza normal pana la urmatoarea pornire la rece?[/quote]
Da, dupa repornire functioneaza in parametrii normali, sau cel putin asa imi da mie senzatia.
Sincer nu stiu modelul cutiei si nu ma interesat niciodat pana acum. Unde pot sa ma uit sau sa caut???
1. Uleiul la cutia de viteze a fost schimbat in primavara anului 2009, iar eroarea a aparut acum in primavara asta. Completez ca eroarea putea fi mai veche putin, adica mai din iarna, dar cum porneam masina si o lasam 5-10 minute sa se incalzeasca habitaclu, implicit motorul, nu am avut "asa zisa placere sa constat vreo neregula". Am constatat imediat dupa ce a trecut iarna si nu am mai fost nevoit sa incalzesc motorul, plecand direct la drum.
2. Uleiul nu am cum sa stiu cum a fost schimbat. Ducandu-te la un service autorizat de obicei presupui ca stiu ei ce fac.
3. Uleiul adaugat a fost de Peugeout, dar completez "nu am avut probleme cu ea primii 5000-7000 km", pana la revizia de 125000km, adaug ca acum la ultima revizie nu am schimbat uleiul de cutie si nici nu a fost verificat.
Da, dupa repornire functioneaza in parametrii normali, sau cel putin asa imi da mie senzatia.
Sincer nu stiu modelul cutiei si nu ma interesat niciodat pana acum. Unde pot sa ma uit sau sa caut???
1. Uleiul la cutia de viteze a fost schimbat in primavara anului 2009, iar eroarea a aparut acum in primavara asta. Completez ca eroarea putea fi mai veche putin, adica mai din iarna, dar cum porneam masina si o lasam 5-10 minute sa se incalzeasca habitaclu, implicit motorul, nu am avut "asa zisa placere sa constat vreo neregula". Am constatat imediat dupa ce a trecut iarna si nu am mai fost nevoit sa incalzesc motorul, plecand direct la drum.
2. Uleiul nu am cum sa stiu cum a fost schimbat. Ducandu-te la un service autorizat de obicei presupui ca stiu ei ce fac.
3. Uleiul adaugat a fost de Peugeout, dar completez "nu am avut probleme cu ea primii 5000-7000 km", pana la revizia de 125000km, adaug ca acum la ultima revizie nu am schimbat uleiul de cutie si nici nu a fost verificat.
cred ca ai AL4. Masina o ai de noua si acum au aparut problemele, la cati km?
Verifica ce am scris mai sus, adica unde ai facut schimbul (pana sa faci schimbul ai avut probleme?), ce ulei ti-au pus si celelalte.
Intre timp incearca urmatorul 'trick' si vezi daca functioneaza, adica nu mai apare eroarea: inainte de pornirea motorului numai cand este 'rece', pune mai intai contactul, nu porni motorul, apasa frana, 'plimba' schimbatorul prin toate pozitiile P-N-D-1-2-3-4 si inapoi asteptand 2 - 3 secunde in fiecare pozitie, pune maneta in P si apoi porneste motorul. Verifica vreo 2-3 zile la rand si te rog spune-ne daca functioneaza, adica nu mai apare eroarea.
Cand apare eroarea, cutia intra intr-un program de protectie si ramane blocata in viteza a-3a si nu mai schimba nici o viteza.
Verifica ce am scris mai sus, adica unde ai facut schimbul (pana sa faci schimbul ai avut probleme?), ce ulei ti-au pus si celelalte.
Intre timp incearca urmatorul 'trick' si vezi daca functioneaza, adica nu mai apare eroarea: inainte de pornirea motorului numai cand este 'rece', pune mai intai contactul, nu porni motorul, apasa frana, 'plimba' schimbatorul prin toate pozitiile P-N-D-1-2-3-4 si inapoi asteptand 2 - 3 secunde in fiecare pozitie, pune maneta in P si apoi porneste motorul. Verifica vreo 2-3 zile la rand si te rog spune-ne daca functioneaza, adica nu mai apare eroarea.
Cand apare eroarea, cutia intra intr-un program de protectie si ramane blocata in viteza a-3a si nu mai schimba nici o viteza.
dxx scrie:cred ca ai AL4. Masina o ai de noua si acum au aparut problemele, la cati km?
Verifica ce am scris mai sus, adica unde ai facut schimbul (pana sa faci schimbul ai avut probleme?), ce ulei ti-au pus si celelalte.
Intre timp incearca urmatorul 'trick' si vezi daca functioneaza, adica nu mai apare eroarea: inainte de pornirea motorului numai cand este 'rece', pune mai intai contactul, nu porni motorul, apasa frana, 'plimba' schimbatorul prin toate pozitiile P-N-D-1-2-3-4 si inapoi asteptand 2 - 3 secunde in fiecare pozitie, pune maneta in P si apoi porneste motorul. Verifica vreo 2-3 zile la rand si te rog spune-ne daca functioneaza, adica nu mai apare eroarea.
Cand apare eroarea, cutia intra intr-un program de protectie si ramane blocata in viteza a-3a si nu mai schimba nici o viteza.
Masina nu o am de noua, dar nu am mai avut probleme cu cutia(cu 4 viteze) pana acum si specific faptul ca uleiul a fost schimbat in primavara lui 2009 si eroarea o am din primavara aceasta. Uleiul la cutie se schimba si el la fiacare 10.000 km la fel cu cel de la motor??????
Am sa incerc smecheria chiar incepand de maine dimineata si sa vedem daca este ceea ce spui tu. Si s-ar putea sa ai dreptate, calculand viteza la care eram de fiecare data cand mi se intampla nenorocirea, eram sigur in viteza a 3-a.
cand apare eroarea cutia 'sare' in viteza a-3a indiferent in ce treapta este!!! uleiul nu se schimba la fiecare 10 mii. important este cand se schimba sa fie schimbat corect.
'smecheria' poate sa mearga sau nu. incearca sa o duci inapoi la service si sa-ti verifice din nou nivelul de ulei. insista sa respecte intocmai procedura. aceasta ar fi cam asa: se desface busonul de umplere, se adauga 0.5 litri de ulei (cod PSA 9736.22), se plimba maneta prin toate treptele de mai multe ori, cu motorul pornit la relanti si maneta in P, temperatura uleiului intre 58 - 68 grade (citita din calculator cu lexia), se desface busonul de verificare a nivelului. nivelul este corect daca uleiul mai inatai curge si apoi curgerea se reduce la picurat. daca nu curge deloc sau numai picura se reface procedura. se monteaza apoi busoanele cu un set de garnituri noi.
problema nu trebuie ignorata, se poate agrava. incepe cu verificarea nivelului se poate sa scapi numai cu asta.
te rog tine-ma la curent.
'smecheria' poate sa mearga sau nu. incearca sa o duci inapoi la service si sa-ti verifice din nou nivelul de ulei. insista sa respecte intocmai procedura. aceasta ar fi cam asa: se desface busonul de umplere, se adauga 0.5 litri de ulei (cod PSA 9736.22), se plimba maneta prin toate treptele de mai multe ori, cu motorul pornit la relanti si maneta in P, temperatura uleiului intre 58 - 68 grade (citita din calculator cu lexia), se desface busonul de verificare a nivelului. nivelul este corect daca uleiul mai inatai curge si apoi curgerea se reduce la picurat. daca nu curge deloc sau numai picura se reface procedura. se monteaza apoi busoanele cu un set de garnituri noi.
problema nu trebuie ignorata, se poate agrava. incepe cu verificarea nivelului se poate sa scapi numai cu asta.
te rog tine-ma la curent.
dxx scrie:cand apare eroarea cutia 'sare' in viteza a-3a indiferent in ce treapta este!!! uleiul nu se schimba la fiecare 10 mii. important este cand se schimba sa fie schimbat corect.
'smecheria' poate sa mearga sau nu. incearca sa o duci inapoi la service si sa-ti verifice din nou nivelul de ulei. insista sa respecte intocmai procedura. aceasta ar fi cam asa: se desface busonul de umplere, se adauga 0.5 litri de ulei (cod PSA 9736.22), se plimba maneta prin toate treptele de mai multe ori, cu motorul pornit la relanti si maneta in P, temperatura uleiului intre 58 - 68 grade (citita din calculator cu lexia), se desface busonul de verificare a nivelului. nivelul este corect daca uleiul mai inatai curge si apoi curgerea se reduce la picurat. daca nu curge deloc sau numai picura se reface procedura. se monteaza apoi busoanele cu un set de garnituri noi.
problema nu trebuie ignorata, se poate agrava. incepe cu verificarea nivelului se poate sa scapi numai cu asta.
te rog tine-ma la curent.
Nu nu sare in a 3-a din orice viteza, am impresia ca se intampla sa apara eroarea cand sunt pe la viteza de a 3-a.
O sa fac o programare si am sa o duc la service, intr-adevar stiu ca nu trebuie ignorata problema. Mersi mult pentru sfaturi si tinem legatura.

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11821
Cel mai nou membru Shraunrst