cutia de viteze

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
gabi caragea
pasionat
Mesaje: 531
Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
Localitate: bucuresti

cutia de viteze

Mesajde gabi caragea » Dum 13-Noi-2005 16:13

buna seara
stie careva daca cutia de viteze xantia diesel se potriveste pe un motor pe benzina 1.8 .intreb acest lucru pentru ca sunt interesat sa fac aceasta modificare,am mai facut o modificare asemanatoare la o dacie cu cutie de renault diesel si a fost ok.
motivele pentru care vreau sa fac acesta modificare sunt urmatoarele:alte rapoarte deci demaraj mult mai bun,turatie mai scazuta indiferent de viteza,ceea ce va rezulta un consum mai scazut.

Avatar utilizator
Ford_V6
pasionat
Mesaje: 469
Membru din: Dum 26-Dec-2004 13:49
Localitate: Ploiesti/Bucuresti

Mesajde Ford_V6 » Dum 13-Noi-2005 16:44

eu am folosit reteta asta la un Ford Taunus. Am folosit o cutie de Sierra diesel cu 5 trepte pe un motor V6 benzina.

Rezultatul . . .la 3500 rpm aveam 140 km/h . . .la 5000 rpm aveam 200 km/h

In principiu daca iei cutia cu tot cu timonerie nu are de ce sa nu se potriveasca . . .eventual e posibil sa aiba priza mai groasa (dar stii de la dacie cum se schimba ;) ) si atunci trebuie sa folosesti si ambreiajul de diesel.

oricum asta e o modificare super adusa unei masini pe benzina . . .din pacate putini vor sa creada cum merge o masina modificata in felul asta.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Dum 13-Noi-2005 16:48

Demarajul o sa fie mult mai prost si o sa scada si viteza maxima.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 14-Noi-2005 08:23

Demarajul o sa fie mai prost si viteza maxima mai mare, ambele din cauza ca vitezele devin mai "lungi"
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
gabi caragea
pasionat
Mesaje: 531
Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
Localitate: bucuresti

Mesajde gabi caragea » Lun 14-Noi-2005 08:26

nu cred ca demarajul o sa fie mai prost,in schimb ford_v6 are dreptate referitor la priza cred ca difera si acolo sar putea sa am probleme,difera asa mult prizele dela benz.la diesel.
a mai incercat cineva asa ceva.

Avatar utilizator
gabi caragea
pasionat
Mesaje: 531
Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
Localitate: bucuresti

Mesajde gabi caragea » Lun 14-Noi-2005 08:30

nicu sa sti ca te inseli,demarajul va fi mult mai puternic pentru ca un diesel merge cu turatie mult mai mica si cv are alte rapoarte(mult mai bune)in momentul in care o calci efectiv te infige in scaun stiu asta de la dacie(ok nu sufera comparatie dacia cu citroenul)dar sistimul este acelasi,referitor la viteze,te vei duce cu viteza maxima cu 15-20km mai mult.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 14-Noi-2005 09:21

daca ar fi fost mai bune rapoartele de la diesel pentru motorul pe benzina nu le-ar fi facut constructorul de la bun inceput asa?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
gabi caragea
pasionat
Mesaje: 531
Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
Localitate: bucuresti

Mesajde gabi caragea » Lun 14-Noi-2005 09:23

aici ai dreptate,dar ma gindem ca pote merge si la citroen asa cum merge la renault

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 14-Noi-2005 09:28

pentru dacie poate merge, cutia de viteze de dacie nu e f bine etajata, dar nu e aceesi situatie la xantia. si se va mai intimpla ceva, va creste consumul in oras pentru ca in treptele inferioare motorul va merge mult mai turat. se cistiga poate in demaraj, teoretic, dar practic cutia nu va folosi cum trebuie cuplul motor, asa ca nu ramine decit cistigul la viteza maxima. si asta in loc de 200 o sa fie pe undeva pe la 210. crezi ca merita doar pentru atit?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
gabi caragea
pasionat
Mesaje: 531
Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
Localitate: bucuresti

Mesajde gabi caragea » Lun 14-Noi-2005 10:42

gresit .
in orice treapta de viteza masina va merge cu turatie mai mica decit normal(cv.benzina),ex:60km/h2200rot normal si cu cv.d.60km/ aprox.h1700rot.datorita pinioanelor din cutie .sti bine ca dieselul merge cu turatii mai mici decat benzina.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 14-Noi-2005 12:26

"in orice treapta de viteza masina va merge cu turatie mai mica decit normal"... corect :!: :!: :!: si asta pentru ca motorul impinge mai greu, datorita faptului ca cutia are alt raport. Rezultatul este o economie de carburant, dar si un demaraj mai prost :idea:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
gabi caragea
pasionat
Mesaje: 531
Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
Localitate: bucuresti

Mesajde gabi caragea » Lun 14-Noi-2005 12:34

nu categoric.
demaraj mai prost nu pentru ca atunci cind calci acceleratia datorita cv.diesel.la o turatie mai mica ai putere mai mare.cutia de viteze nu va schimba turatia motorului.doar ca motorul la o viteza de 60km/h va avea 1700 de ture in loc de 2200 deci mai ai inca 500 de ture .tu te-ai uitat cand demarezi ce turatie ai.gidestete ca o sa ai aceeasi turtie la o viteza mai mare.deci demaraj mai bun.cel putin asta sa intimplat cand am facut modificarea pe dacie si cred ca este la fel pe orice masina.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 14-Noi-2005 15:02

o tot rumeg de azi dimineata si am ajuns la concluzia ta: pentru aceeasi viteza, turatia motorului e mai mica la diesel decit la benzina (vorbim de motoare cu puteri apropiate). dar asta inseamna exact ce zice nicum, si anume ca daca in treapta 1 ai o turatie a motorului cu ~500t/m mica decit la cutia de benzina inseamna ca e ca si cum ai pleca cu viteza a doua de pe loc, de unde rezulta un demaraj mai prost, logic. un demaraj mai prost inseamna un efort mai mare al motorului, o sarcina sporita pe ambreiaj si pe tampoanele motorului. o sa ajungi la o economie de benzina si la o viteza maxima mai mare (exact cum am mai spus, doar putin mai mare) dar cu pretul obosirii unor subansamble si chiar a motorului. de unde trag aceeasi concluzie ca mai inainte, daca era mai bine asa, o facea constructorul. eu unul n-as face transformarea asta
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
gabi caragea
pasionat
Mesaje: 531
Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
Localitate: bucuresti

Mesajde gabi caragea » Lun 14-Noi-2005 15:06

salutare
sa sti khan ca atunci cind apesi pe acceleratie in momentul plecari de pe loc turatia creste si cum citroen este masina de turatie ,i-i va fi usor sa se tureze fara sa traga motorul in greu cind ai bagat piciorul in ea nu vei simti ca pleci cu a doua sa fi sigur de asta ,eu am facut acesta modif.pe dacie si stiu ce spun.apropo ai idee cat costa o cv.diesel.

Avatar utilizator
gabi caragea
pasionat
Mesaje: 531
Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
Localitate: bucuresti

Mesajde gabi caragea » Lun 14-Noi-2005 15:08

si eu m-am intrebat dece nu au facuto asa din fabrica,poate ca nu este sanatos pentru masina dar la prima vedere se pare ca este:turatie mai mica ceea ce duce la o uzura a mot.mai redusa si consum mai red.de benzina.


Înapoi la “Mecanica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo