Pasionati de CITROEN?
Moderator: Echipa Tehnica
(Avocatul diavolului) - hai să nu acuzăm pisica pentru faptul că prinde şoareci şi vânează păsărele ĂŽn grădină. Scopul dealer-ului este profitul, adică o cifră de afaceri cât mai mare - şi dl. Mugurel pare că ştie foarte bine ce face. Scopul nostru - sau unul dintre ele - este de a oferi o sursă alternativă de informare asupra unor modele (strict nominalizate) de maşini.
Eu, recunosc cinstit ca am fost in rolul cumparatorului "pacalit". Cand am intrat in showroom, eram chitit sa cumpar Saxo, pentru ca atat imi permiteam atunci, cu banii jos. E adevarat ca ochii imi fugeau la Xsara, dar buzunarul era pentru Saxo. A fost meritul dealerului ca a stiut sa ma convinga sa iau totusi Xsara si ii multumesc pentru asta, chiar daca a trebuit sa strang din dinti o perioada ca sa platesc ratele la leasing.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Fratilor orice dealer poate face o treaba asemanatoare indiferent daca este pasionat sau nu de marca respectiva.Intr-un cuvant am vrut sa sublinez ca pt. a angaja un agent de vanzari nu este necesar sa fie pasionat de marca,asa cum spunea la inceputul subiectului Mugurel(ati uitat?eu nu) si nu-l poti angaja dupa criteriul acesta,iar amandoua se bat cap in cap.
Ma bag si eu in ciorba, vorba aia.
Eu cred ca in domeniul vanzari, pasiunea vanzatorului joaca un rol nesemnificativ. Poate ca d-nul Pirscoveanu vrea sa zica determinare, spirit de initiativa, incordare, vointa, dar nu pasiune.
Pasiunea presupune sacrificarea de dragul obiectului pasiunii. Ori, dumneata, d-le Pirscoveanu, actionezi tocmai pe dos, adica le iei banii altora si cauti sa iei cat mai multi! Unde e pasiune aici? Desigur, am ingrosat nitel tusa, ca sa se vada conturul problemei...
La fel si agentul de vanzari, unde e el pasionat, cand scopul lui e banul clientului?
In schimb, agentul trebuie sa fie flexibil, sa creada (suficient) in produsul pe care-l vinde (a nu se confunda cu pasiunea, inca odata!), ceea ce e altceva.
Daca eu vand un Citroen si le spun celor care cumpara ca masina este foarte stabila in curbe insistand pe acest aspect perfect verificabil, se cheama ca sunt pasionat? Nu vad de ce. Doar subliniez niste calitati reale ale produsului. In schimb, putini vanzatori vor recunoaste hibele masinii. Aici s-ar vedea pasiunea, ca, de dragul iubirii de produs, sa fii capabil sa-l mai si critici... Dar un fel de subiectivitate universala in afaceri ii determina pe vanzatori sa nege, voalat sau direct, defectele (reale) ale produsului.
Un vanzator de BMW va spune despre demaraj, putere, robustete. Cel ce vinde Megane va vorbi despre raportul pret-calitate, cel care vinde Mercedes va pomeni despre imaginea de top, dar nici unul nu va comenta partile slabe ale masinii.
Asadar, pasiunea e cvasi-inexistenta, ceea ce nu inseamna ca d-nul Balanel are dreptate. Nici rigiditatea nu e normala, ca doar vindem la oameni, nu la roboti, iar unii oameni nu se pricep nici cat "pasionatii" de vanzatori
Toate cele bune!
Inca ceva: incercati un exercitiu de sinceritate. Daca ar trebui sa vindeti de maine Skode, nu-i asa ca veti deveni putin pasionat si de Skode, d-le Pirscoveanu? Eu cred ca da...Ce spune asta? Ca masinile sunt, 95%, la fel in ziua de azi, prin urmare, pasiunea pentru ele e nitel...inutila!
Eu cred ca in domeniul vanzari, pasiunea vanzatorului joaca un rol nesemnificativ. Poate ca d-nul Pirscoveanu vrea sa zica determinare, spirit de initiativa, incordare, vointa, dar nu pasiune.
Pasiunea presupune sacrificarea de dragul obiectului pasiunii. Ori, dumneata, d-le Pirscoveanu, actionezi tocmai pe dos, adica le iei banii altora si cauti sa iei cat mai multi! Unde e pasiune aici? Desigur, am ingrosat nitel tusa, ca sa se vada conturul problemei...
La fel si agentul de vanzari, unde e el pasionat, cand scopul lui e banul clientului?
In schimb, agentul trebuie sa fie flexibil, sa creada (suficient) in produsul pe care-l vinde (a nu se confunda cu pasiunea, inca odata!), ceea ce e altceva.
Daca eu vand un Citroen si le spun celor care cumpara ca masina este foarte stabila in curbe insistand pe acest aspect perfect verificabil, se cheama ca sunt pasionat? Nu vad de ce. Doar subliniez niste calitati reale ale produsului. In schimb, putini vanzatori vor recunoaste hibele masinii. Aici s-ar vedea pasiunea, ca, de dragul iubirii de produs, sa fii capabil sa-l mai si critici... Dar un fel de subiectivitate universala in afaceri ii determina pe vanzatori sa nege, voalat sau direct, defectele (reale) ale produsului.
Un vanzator de BMW va spune despre demaraj, putere, robustete. Cel ce vinde Megane va vorbi despre raportul pret-calitate, cel care vinde Mercedes va pomeni despre imaginea de top, dar nici unul nu va comenta partile slabe ale masinii.
Asadar, pasiunea e cvasi-inexistenta, ceea ce nu inseamna ca d-nul Balanel are dreptate. Nici rigiditatea nu e normala, ca doar vindem la oameni, nu la roboti, iar unii oameni nu se pricep nici cat "pasionatii" de vanzatori

Toate cele bune!
Inca ceva: incercati un exercitiu de sinceritate. Daca ar trebui sa vindeti de maine Skode, nu-i asa ca veti deveni putin pasionat si de Skode, d-le Pirscoveanu? Eu cred ca da...Ce spune asta? Ca masinile sunt, 95%, la fel in ziua de azi, prin urmare, pasiunea pentru ele e nitel...inutila!
MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:
1. Si nu in al doilea rand este foarte important sa vezi ce vrea sa faca fiecare cu masina.
2. Evident ca pe langa a fi pasionat de Citroen, este nevoie sa fii si bun agent.
3. Deci, d-l balanel fiecare "intrebare stupida" are rolul de a vedea mentalitatea celui care gandeste, nu neaparat un caz real!
4. Aici as vrea sa spun ca de exemplu atunci cand ti-am pus intrebarea, nu erau C3 X 1,1i pe stoc.
5. Am avut multe cereri, si am reusit sa vand C4 in loc de C3.
1, 2, 4: exact asta ti-am scris si eu acolo... daca nu ai C3 1.1i X, poti sa-l orientezi pe client spre alta VERSIUNE a ACESTUI model.
3: las-o mai usor cu astfel de aprecieri voalate, pentru ca nu ai de unde sa stii cat si cum gandesc eu.
5: ma bucur ca ai reusit asta. sper ca si clientii sa fie multumiti de alegerea facuta. totul depinde de ce anume asteptau ei de la masina, din moment ce venisera pentru C3

citroen - o pasiune permanenta
Arise scrie:Din ce a zis Mugurel totul e simplu.
Vin 10 clienti si iti cer toti C3. Dar tu nu ai nici macar o masina pe stoc... Ce faci? Ii trimiti la alt dealer? NU! Le propui o alternativa. Un C4.
de ce nu C2? sau daca clientul doreste 4 usi, C1.
este foarte draguta si sunt sigur ca e foarte placuta la condus, nefiind atat de inalta ca C3.
citroen - o pasiune permanenta
MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:DanCld:
Ai inteles exact ce am vrut sa spun.
Eu am cautat sa inteleg de la d-l Balanel ce ii propune unui client ca sa-l convinga ca alegerea unui C4 i-ar oferi anumite avantaje IN PLUS.
exista foarte multe cazuri in care un client vine hotarat sa cumpere exact cea mai ieftina masina (pentru ca nu vrea sa-l faca agentul la bani), doar ca daca vorbesti, ai talent, ii arati o masina din clasa superioara si... stimati telespectatori, il pui sa mearga cu amandoua masinile si mai este dispus sa plateasca vreo 30-40 euro/luna ar putea avea o masina mai sigura, mai mare, etc IL CONVINGI si au ambele parti de castigat.
Si nu in al doilea rand este foarte important sa vezi ce vrea sa faca fiecare cu masina.
Evident ca pe langa a fi pasionat de Citroen, este nevoie sa fii si bun agent.
Deci, d-l balanel fiecare "intrebare stupida" are rolul de a vedea mentalitatea celui care gandeste, nu neaparat un caz real! Dupa angajare, fii convins ca agentul va urma cursuri si se va adapta cerintelor pietei. Aici as vrea sa spun ca de exemplu atunci cand ti-am pus intrebarea, nu erau C3 X 1,1i pe stoc. Am avut multe cereri, si am reusit sa vand C4 in loc de C3.
"indraznesc"

nu era normal sa-mi dai un raspuns privind candidatura mea, indiferent care ar fi fost acela?
citroen - o pasiune permanenta
Ford_V6 scrie:eu ma refeream la golful gti de 2000 cmc turbo 200 de cai.
oricum fuck golf.
ideea este ca sunt foarte curios daca te duci in germania la un service sau dealer mercedes daca schimba rulmentu gresit . . .mor de curiozitate . . .
Iti pot spune despre BMW. Este vorba de un prieten care si-a luat un X5 diesel (sh) inca in garante. Problema aparuta - nu mai trecea de 3000rpm - a aparut din cauza "utilizatorului" pentru ca a pus prea mult aditiv in motorina (era iarna). La service, dupa ce le-a zis ce a facut si ca suspecteaza filtrul de motorina, cei de acolo s-au apucat sa schimbe pompa, au rescris softul, dupa care s-au hotarat sa schimbe calculatorul cu totul. Bineinteles ca problema nu s-a rezolvat, si dupa o zi de incercari aiurea s-au hotarat sa schimbe si filtrul de motorina si, ca sa vezi minune, s-a rezolvat.
Ce vreau eu sa zic aici e ca probleme apar peste tot, multi mecanici se cred guru si pe la noi si pe afara, tot ce putem sa facem noi, utilizatorii, e sa expunem cat mai clar problema, si sa ne prezentam cu lectiile facute - acte, revizii, explicatii si nu in ultimul rand politete. Personal m-am saturat de sfaturi de genul "du-te si fa-le scandal", din experienta mea nu exista caz care sa nu se poata rezolva amiabil.
[b:b162e590d3][size=8:b162e590d3]C4 1.6HDi '05[/size:b162e590d3][/b:b162e590d3]
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo