Probema ciudata servo
Moderator: Echipa Tehnica
Probema ciudata servo
Salut! Am un citroen c3 din 2002 1.4 hdi 8v SX fara ABS care are o problema ciudata cu servodirectia. In momentul in care franez brusc si se blocheaza rotiele mi se intareste volanul ca si cum servodirectiea si+ar pierde din intensitate - este prezenta pentru ca rotile se pot vira putin mai usor cu motorul pornit decat cu el oprit (ca si cum nu ai avea deloc servo). Daca opresc motorul si il las 10 min nu se itampla nimc, dar daca il las oprit cam 3-4 ore isi revine. Multumesc anticipat.
se opreste si motorul cumva? ca daca se opreste e normal. daca nu, nu vad legatura intre cele 2 povesti
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
ai servodirectie asistata electronic! In concluzie nu este cea clasica hidraulica, astfel poti din start sa excluzi varianta cum ar fi pierderea presiunii de ulei, etc.... Cel mai probabil incepe sa ti se duca servo. Si eu patesc uneori la fel, da rnu la franere, pur si simplu cand ii vine ei "imi taie" servo, pana la un anumit moment. Precizez ca nu este legat de nici o manevra, timp, temperatura, etc., doar asa din senin raman fara servo si tot asa imi reapare. Rezolvare gasesti doar cu schimbarea acestuia.
Succes,
Succes,
-
- pasionat
- Mesaje: 457
- Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
- Localitate: BUCURESTI S4
- Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
- 2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
- 3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007
fenomenul se intampla din cauza caderii de tensiune care se produce la o franare pana aproape de oprirea motorului, am patit acest lucru la o skoda fabia care avea releul de incarcare defect (incarca putin sau aproape de loc) cand scadea tensiunea pe la 11,3 v la borne calculatorul scoatea pe o perioada scurta servodirectia , apoi revena la normal si in ultima faza o decupla complet. am rezolvat prin inlocuirea releului de incarcare. tu poti verifica cu un aparat de masura tensiunea de la bornele bateriei vezi cu motorul oprit normal daca bateria este incarcata suta la suta ar trebui sa ai cam 13,2 v iar cu motorul pornit si accelerat pe la 25000 rot/min ar trebui sa fie aproape de 14,4V. daca nu obtii valorile mentionate atunci ai pb cu incarcarea. Mai poti face o proba cu o baterie imprumutata de la un prieten dar care esti sigur cav este buna si monitorizezi nin trafic sa vezi ce se intampla.
MESERIAS
- Gurau Alexandru
- pasionat
- Mesaje: 102
- Membru din: Sâm 02-Iun-2007 23:16
- Localitate: Buftea
Am patit si eu de doua ori cam aceeasi poveste.
Prima oara: frana brusca; impact cu bara spate a unui camion. N-am avut alte avarii in afara de un far spart ; capota putin sifonata si spoilerul fata prin care a trecut bara. Tot asa aveam ceva servo dar mergea greu oricum.
A doua oara: ma jucam pe un drum acoperit cu balast; tot asa franam brusc.
Motorul nu cred ca s-a oprit nici chiar in cazul accidentului.
Si-a revenit cam dupa 10 min. Am pornit motorul si am tras imediat de volan; inainte sa intre servo in functiune; La inceput volanul a opus rezistenta apoi imediat il invarteai cu degetul. In tot acest timp ma gandeam cam cat ar putea costa remedierea defectiunii...
Poate stie cineva cauza fenomenului...
Prima oara: frana brusca; impact cu bara spate a unui camion. N-am avut alte avarii in afara de un far spart ; capota putin sifonata si spoilerul fata prin care a trecut bara. Tot asa aveam ceva servo dar mergea greu oricum.
A doua oara: ma jucam pe un drum acoperit cu balast; tot asa franam brusc.
Motorul nu cred ca s-a oprit nici chiar in cazul accidentului.
Si-a revenit cam dupa 10 min. Am pornit motorul si am tras imediat de volan; inainte sa intre servo in functiune; La inceput volanul a opus rezistenta apoi imediat il invarteai cu degetul. In tot acest timp ma gandeam cam cat ar putea costa remedierea defectiunii...
Poate stie cineva cauza fenomenului...
Am reusit intr-un final sa masor tensiunea la baterie. Este normala... la pornire nu scade sub 11,2 V iar la incarcare am cam 14,27! Am gasit in manualul de reparatie al c3-ului (era in franceza asa ca nu stiu daca am inteles bine) ca daca turatia motorului scade sub 500 de rotatii/minut servodirectia nu ar mai functiona. Este posibil sa mi se intaple si mie treaba asta la blocarea rotilor avand in vedere ca totusi este o fractiune de secunda in care motorul poate scadea sub 500 de rotatii/minut pana apas ambreiajul pentru ca acesta sa nu moara.
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
dar lamureste-ma de ce trebuie sa frinezi pina la blocarea rotilor? nu zic ca nu e posibil sa fie o problema la servo dar motorul nu prea are ce cauta la 500 ture. si ce n-am inteles,directia merge greu doar in secundele cind rotile sunt blocate sau si dupa aceea ?
plus ca la 500^-1 , si ungerea motorului este deficitara.
daca rotile din fata ti se blocheaza frecvent la frinari moderate inseamna ca cele din spate nu frineaza aproape deloc.verifica eventual eficienta frinelor.
plus ca la 500^-1 , si ungerea motorului este deficitara.
daca rotile din fata ti se blocheaza frecvent la frinari moderate inseamna ca cele din spate nu frineaza aproape deloc.verifica eventual eficienta frinelor.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
Franele functioneaza perfect... s-au blocat doar in cazul unei franari violente ( am vrut sa fortez un glben ... eu acceleram si in cele din urma am vazut ca ala din fata s-a razgandit si s-a oprit si am fost nevoit sa franez brusc) sau inainte sa imi cumpar cauciucuri de iarna ( era -1 grad afara si mazga si aveam cauciucuri de vara cu zero aderenta in astfel de conditii si am franat la o trecere de pietoni)...deci de 2 ori... si de fiecare data aceeasi situatie. S-a intarit servo pentru o periada...dar nu ca si cum nu ar fi existat... numai ca actiona foarte putin. Servo isi revine dupa ce opresc motorul si stau cu el oprit vreo 2 ore. Atasez o poza cu ceea ce scrie in manualul de reparatii sper sa traduca cineva ca lumea ca eu si franceza nu prea ne intelegem.


- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
pai din ce scrie acolo motorul electric ar trebui sa mearga tot timpul.(doar la rotirea volanului,deci cind se cere presiune)
situatiile in care motorul scade sub 500 rpm, sau tensiunea sub 9v sunt practic inexistente.
poate fi o problema de soft sau pur si simplu motorul electric e gata si in anumite situatii nu mai porneste.
am schimbat unu la un mercedes a classe.masina nu avea foarte multi km,iar motorul era prajit.
probabil cam asta e durata de viata.viata lui e destul de grea avind in vedere ca merge aproape permanent la mersul prin oras si cuplul dezvoltat e destul de mare.
situatiile in care motorul scade sub 500 rpm, sau tensiunea sub 9v sunt practic inexistente.
poate fi o problema de soft sau pur si simplu motorul electric e gata si in anumite situatii nu mai porneste.
am schimbat unu la un mercedes a classe.masina nu avea foarte multi km,iar motorul era prajit.
probabil cam asta e durata de viata.viata lui e destul de grea avind in vedere ca merge aproape permanent la mersul prin oras si cuplul dezvoltat e destul de mare.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
-
- simpatizant
- Mesaje: 55
- Membru din: Mar 31-Mar-2009 19:11
- Localitate: cluj
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
raicasilviu scrie:iti spun eu ca ti-e dus alternatorul si eu am patit. primele care cad cund nu are tensiune sunt servodirectia, ventilatorul si ventilatorul de la motor
Ce are alternatorul cu prefectura? cred ca electromotorul de pornire nu mai merge inaintea celui de la servo.deci nu mai poti porni daca ar fi alternatorul.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11821
Cel mai nou membru Shraunrst