Probema ciudata servo

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

hanekus
simpatizant
Mesaje: 58
Membru din: Mar 28-Iul-2009 18:44
Localitate: Ploiesti

Probema ciudata servo

Mesajde hanekus » Mie 16-Dec-2009 22:19

Salut! Am un citroen c3 din 2002 1.4 hdi 8v SX fara ABS care are o problema ciudata cu servodirectia. In momentul in care franez brusc si se blocheaza rotiele mi se intareste volanul ca si cum servodirectiea si+ar pierde din intensitate - este prezenta pentru ca rotile se pot vira putin mai usor cu motorul pornit decat cu el oprit (ca si cum nu ai avea deloc servo). Daca opresc motorul si il las 10 min nu se itampla nimc, dar daca il las oprit cam 3-4 ore isi revine. Multumesc anticipat.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 16-Dec-2009 22:30

se opreste si motorul cumva? ca daca se opreste e normal. daca nu, nu vad legatura intre cele 2 povesti
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

hanekus
simpatizant
Mesaje: 58
Membru din: Mar 28-Iul-2009 18:44
Localitate: Ploiesti

Mesajde hanekus » Mie 16-Dec-2009 23:09

Nu! motorul nu se opreste pentru ca apas ambreiajul....la momentul potrivit sa nu il opresc! problema apare doar cand franez brusc si se blocheaza rotile (fara sa se opreasca si motorul)

Avatar utilizator
silentdj
pasionat
Mesaje: 436
Membru din: Mar 21-Oct-2008 17:50
Localitate: brasov

Mesajde silentdj » Joi 17-Dec-2009 00:56

ai servodirectie asistata electronic! In concluzie nu este cea clasica hidraulica, astfel poti din start sa excluzi varianta cum ar fi pierderea presiunii de ulei, etc.... Cel mai probabil incepe sa ti se duca servo. Si eu patesc uneori la fel, da rnu la franere, pur si simplu cand ii vine ei "imi taie" servo, pana la un anumit moment. Precizez ca nu este legat de nici o manevra, timp, temperatura, etc., doar asa din senin raman fara servo si tot asa imi reapare. Rezolvare gasesti doar cu schimbarea acestuia.
Succes,

PEDROS69
pasionat
Mesaje: 457
Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
Localitate: BUCURESTI S4
Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007

Mesajde PEDROS69 » Joi 17-Dec-2009 16:28

fenomenul se intampla din cauza caderii de tensiune care se produce la o franare pana aproape de oprirea motorului, am patit acest lucru la o skoda fabia care avea releul de incarcare defect (incarca putin sau aproape de loc) cand scadea tensiunea pe la 11,3 v la borne calculatorul scoatea pe o perioada scurta servodirectia , apoi revena la normal si in ultima faza o decupla complet. am rezolvat prin inlocuirea releului de incarcare. tu poti verifica cu un aparat de masura tensiunea de la bornele bateriei vezi cu motorul oprit normal daca bateria este incarcata suta la suta ar trebui sa ai cam 13,2 v iar cu motorul pornit si accelerat pe la 25000 rot/min ar trebui sa fie aproape de 14,4V. daca nu obtii valorile mentionate atunci ai pb cu incarcarea. Mai poti face o proba cu o baterie imprumutata de la un prieten dar care esti sigur cav este buna si monitorizezi nin trafic sa vezi ce se intampla.
MESERIAS

Avatar utilizator
Gurau Alexandru
pasionat
Mesaje: 102
Membru din: Sâm 02-Iun-2007 23:16
Localitate: Buftea

Mesajde Gurau Alexandru » Sâm 19-Dec-2009 00:07

Am patit si eu de doua ori cam aceeasi poveste.

Prima oara: frana brusca; impact cu bara spate a unui camion. N-am avut alte avarii in afara de un far spart ; capota putin sifonata si spoilerul fata prin care a trecut bara. Tot asa aveam ceva servo dar mergea greu oricum.
A doua oara: ma jucam pe un drum acoperit cu balast; tot asa franam brusc.

Motorul nu cred ca s-a oprit nici chiar in cazul accidentului.

Si-a revenit cam dupa 10 min. Am pornit motorul si am tras imediat de volan; inainte sa intre servo in functiune; La inceput volanul a opus rezistenta apoi imediat il invarteai cu degetul. In tot acest timp ma gandeam cam cat ar putea costa remedierea defectiunii...

Poate stie cineva cauza fenomenului...

hanekus
simpatizant
Mesaje: 58
Membru din: Mar 28-Iul-2009 18:44
Localitate: Ploiesti

Mesajde hanekus » Dum 20-Dec-2009 15:59

Multumesc PEDROS69 pentru idee. O sa verific daca bateria se incarca asa cum trebuie. Din cate am observat in fractiunea de secunda in care opresc motorul cu faza scurta pornita aceasta se reduce din intensitate imediat deci este foarte probabil sa am o problema cu releul de incarcare.

hanekus
simpatizant
Mesaje: 58
Membru din: Mar 28-Iul-2009 18:44
Localitate: Ploiesti

Mesajde hanekus » Vin 01-Ian-2010 22:59

Am reusit intr-un final sa masor tensiunea la baterie. Este normala... la pornire nu scade sub 11,2 V iar la incarcare am cam 14,27! Am gasit in manualul de reparatie al c3-ului (era in franceza asa ca nu stiu daca am inteles bine) ca daca turatia motorului scade sub 500 de rotatii/minut servodirectia nu ar mai functiona. Este posibil sa mi se intaple si mie treaba asta la blocarea rotilor avand in vedere ca totusi este o fractiune de secunda in care motorul poate scadea sub 500 de rotatii/minut pana apas ambreiajul pentru ca acesta sa nu moara.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Sâm 02-Ian-2010 09:46

dar lamureste-ma de ce trebuie sa frinezi pina la blocarea rotilor? nu zic ca nu e posibil sa fie o problema la servo dar motorul nu prea are ce cauta la 500 ture. si ce n-am inteles,directia merge greu doar in secundele cind rotile sunt blocate sau si dupa aceea ?
plus ca la 500^-1 , si ungerea motorului este deficitara.
daca rotile din fata ti se blocheaza frecvent la frinari moderate inseamna ca cele din spate nu frineaza aproape deloc.verifica eventual eficienta frinelor.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

hanekus
simpatizant
Mesaje: 58
Membru din: Mar 28-Iul-2009 18:44
Localitate: Ploiesti

Mesajde hanekus » Sâm 02-Ian-2010 20:37

Franele functioneaza perfect... s-au blocat doar in cazul unei franari violente ( am vrut sa fortez un glben ... eu acceleram si in cele din urma am vazut ca ala din fata s-a razgandit si s-a oprit si am fost nevoit sa franez brusc) sau inainte sa imi cumpar cauciucuri de iarna ( era -1 grad afara si mazga si aveam cauciucuri de vara cu zero aderenta in astfel de conditii si am franat la o trecere de pietoni)...deci de 2 ori... si de fiecare data aceeasi situatie. S-a intarit servo pentru o periada...dar nu ca si cum nu ar fi existat... numai ca actiona foarte putin. Servo isi revine dupa ce opresc motorul si stau cu el oprit vreo 2 ore. Atasez o poza cu ceea ce scrie in manualul de reparatii sper sa traduca cineva ca lumea ca eu si franceza nu prea ne intelegem.
Imagine

hanekus
simpatizant
Mesaje: 58
Membru din: Mar 28-Iul-2009 18:44
Localitate: Ploiesti

Mesajde hanekus » Sâm 02-Ian-2010 20:39

am uitat sa precizez ca merge greu si dupa ce nu mai sunt blocate rotile.... pana oprec motorul si il las asa vreo 2 ore

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Sâm 02-Ian-2010 20:56

pai din ce scrie acolo motorul electric ar trebui sa mearga tot timpul.(doar la rotirea volanului,deci cind se cere presiune)
situatiile in care motorul scade sub 500 rpm, sau tensiunea sub 9v sunt practic inexistente.
poate fi o problema de soft sau pur si simplu motorul electric e gata si in anumite situatii nu mai porneste.
am schimbat unu la un mercedes a classe.masina nu avea foarte multi km,iar motorul era prajit.
probabil cam asta e durata de viata.viata lui e destul de grea avind in vedere ca merge aproape permanent la mersul prin oras si cuplul dezvoltat e destul de mare.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

hanekus
simpatizant
Mesaje: 58
Membru din: Mar 28-Iul-2009 18:44
Localitate: Ploiesti

Mesajde hanekus » Sâm 02-Ian-2010 21:05

Lexia il poate diagnostica?

raicasilviu
simpatizant
Mesaje: 55
Membru din: Mar 31-Mar-2009 19:11
Localitate: cluj

Mesajde raicasilviu » Joi 11-Feb-2010 18:34

iti spun eu ca ti-e dus alternatorul si eu am patit. primele care cad cund nu are tensiune sunt servodirectia, ventilatorul si ventilatorul de la motor
Saxo VTS 1.4 75CP

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Joi 11-Feb-2010 20:21

raicasilviu scrie:iti spun eu ca ti-e dus alternatorul si eu am patit. primele care cad cund nu are tensiune sunt servodirectia, ventilatorul si ventilatorul de la motor

Ce are alternatorul cu prefectura? cred ca electromotorul de pornire nu mai merge inaintea celui de la servo.deci nu mai poti porni daca ar fi alternatorul.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!


Înapoi la “Mecanica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11821
    Cel mai nou membru Shraunrst