problema dubioasa hidraulica BX-astept opinii

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Vin 16-Oct-2009 13:26

off-topic: Nu are absolut nicio legatura forumul si persoanele de aici cand am zis: foarte putin stiu :!: Ba chiar de aici am aflat ce ar trebui sa fac la masina..lucruri pe care unele le stiam sau pe altele nu.
Daca ati inteles acest lucru, imi cer scuze..insa recititi ce am scris si veti vedea ce am vrut sa scriu. .M-am referit in general la mecanici sau servicuri obisnuite. Vorba lui retro..de aia au ajuns masinle astea asa...pt ca va dati seama, multi au fost cu ele la mecanici si daca se duceau cu o problema care o am eu ii puneau sa stranga furtunlele in loc sa reconditioneze cilindrii sau sa ii schimbe.
De aceea am zis: diagnoza problemei in general e cea mai importanta..ca apoi reparatul se rezolva.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mar 20-Oct-2009 12:23

Revin...
Deocamdata nicio problema..masina sta sus..nu a aruncat retururile...tacane normal...
Tot ce am facut a fost: schimbatul unui cilindru fata, curatatul si reparatul corectorului spate (are in interior un fel de supapa sau ceva de genu care nu functiona..nu prea stiu sa explic in cuvinte), curatatul corectorului fata (era ok acesta si nici nu era murdar), am facut maneta sa se miste usor prin inlocuirea unui surub, inlocuit furtunul care duce la pompa hidraulica (am pus unul original citroen...eu il aveam inadit din doua bucati)
In rest...mi se par toate ok :roll:
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Joi 22-Oct-2009 09:22

Revin cu problema cilindrului care l-am dat schimbat.
L-am desfacut si...:
-garniturile sunt in stare buna.Nu am de ce sa ma leg de ele..nu sunt rupte..nu sunt sparte sau largite...etc..
-insa cele doua tije sunt ruginite la baza cilindrului...au format o pelicula de rugina jos si astfel uleiul se scurgea pe acolo.

Sa vedem si celalalt cilindru ce problema avea.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Sâm 31-Oct-2009 18:33

Eu sunt cam convins ca problema nu a fost numai de la cilindrii.
Dupa mine e absolut imposibil sa faca asa presiune BRUSCA si instanta de la cilindrii, chiar si cu ei uzati.
De acord: cilindrii erau uzati si dadeau pe retur cand se lasa masina, insa: nu aveau nicio garnitura rupta/sparta.

De ce zic eu ca masina are alta buba neidentificata clar...azi am schimbat tot uleiul si curatat vasul si sitele. Nu erau asa murdare, dar ma rog sa fiu eu sigur.
M-am chinuit vreo ora sa amorsez pompa hidraulica(s-a dezamorsat daca eu a scos tot uleiul)..pun ulei in ea..pun in furtun..degeaba..desfac si surubul la conjuctor..(dadea sa o ia..dar nu avea forta). In final am alimentat cu un alt furtun pompa care l-am tinut in sus si turnat din bidon ulei..a luat-o.
Leg toate furtunele normal acolo, maina mergea foarte bine...insa studiez eu cureaua de la pompa...patina un pic. O dau jos si ce vad:pompa hidraulica blocata si intepenita. :!:
Intrebarile mele sunt:
-de ce asa de greu am amorsat pompa?
-de ce a ramas blocata?
De schimbat pompa nu e problema, ca am alta care sigur e buna..insa daca problema nu e de aici?
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Sâm 31-Oct-2009 18:45

pai dupa ce a facut pompa presiune, nu o mai poti invarti cu mana ...

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Sâm 31-Oct-2009 18:55

Patina cureaua...de aia zic eu :roll:
nu am studiat cureaua, dar o pusesem noua acum ceva timp... de intinsa, era intinsa..
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Sâm 31-Oct-2009 19:12

desfa surubul la disjunctor si vezi atunci cum se invarte, sau incearca dimineata cand nu e presiune in instalatie; daca merge tot greu, are pompa ceva, daca merge super usor, ai problema undeva pe la disjunctor sau ceva de genul pt ca altfel nu imi explic de ce ti-ar bloca pompa....

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Lun 09-Noi-2009 09:51

am schimbat pompa de atunci...just in case.(cu asta care am pus-o s-a amorsat imediat fara sa ma chinui cu furtun tinut in sus...etc..)

am schimbat si dozatorul de frana...Era ok dozatorul meu(insa trebuie demontat si curatat pentru ca are mizerie in el si nu imi explic de ce pt ca eu am mers doar cu lhm), dar daca aveam unul mai bun care nu fasaie decat daca franez violent de ce sa nu il pun?asa il si curat pe cel vechi si il am de rezerva..

Sunt nedumerit in legatura cu o treaba:
-initial cand am luat masina am avut dozator tip 1, apoi peste 1 an de zile sau ceva de genu am schimbat dozatorul cu unul tip 2. Nu am facut modificari la conducte si le-am lasat in ordinea in care erau la ip 1. A mers f bine.
-acum am schimbat al doilea dozator tot cu unul tip 2. Bineinteles am lasat conductele cum a avut original masina.

Totusi...daca pui dozator tip 2(dupa 1988 fabricat) si pastrezi ordinea conductelor de la tip 1 apar unele diferente:
-prima conducta era initial pentru frana fata, acum e pentru frana spate.Practic se inverseaza doua conducte si teoretic ar frana spatele primul in loc de fata :shock: ...doar teoretic..pt ca in practica tot fata franeaza mai mult..
Eu am mers asa ani de zile fara nicio problema, insa studiind manualul am observat chestia asta..
Totodata, din ce am citit pe forum multi au lasat condcuetele cum le am lasat si eu.


Multumesc la toti pentru sfaturi si astept daca se poate un raspns la intrebarea mea de sus.
Si legat de masina: zic eu ca acum am hidraulica in o stare foarte buna. :wink: dar dupa o munca de multe zile..
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Lun 09-Noi-2009 11:23

abarth_mcm scrie:Totusi...daca pui dozator tip 2(dupa 1988 fabricat) si pastrezi ordinea conductelor de la tip 1 apar unele diferente:
-prima conducta era initial pentru frana fata, acum e pentru frana spate.Practic se inverseaza doua conducte si teoretic ar frana spatele primul in loc de fata :shock: ...doar teoretic..pt ca in practica tot fata franeaza mai mult..
Eu am mers asa ani de zile fara nicio problema, insa studiind manualul am observat chestia asta..
Totodata, din ce am citit pe forum multi au lasat condcuetele cum le am lasat si eu.


Pe mine m-ai pierdut pe drum cu "teoretic" si "practic" :shock: Cand spui prima conducta, la care te referi?? Da un punct de referinta.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Lun 09-Noi-2009 14:39

uite poza...
Imagine

in locul conductei fata am bagat-o pe cea pentru spate...asa le-am avut si eu..asa le-am pus..
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Lun 09-Noi-2009 17:50

ªi frâna faÞa unde ai bagat-o?
DacĂŁ ai avut dozator de serie 1 tot ce trebuia sĂŁ faci erau urmĂŁtoarele:
- se scotea ºurubul V de la dozatorul serie 2 ºi se monta teava de la frâna spate (acolo este poziÞia ei pe maºina la seria 1)
- ĂŽn locul de pe schemĂŁ unde scrie rear suspension se monta aerisitorul demontat de la dozatorul serie 1
- celelalte Ăževi se vor monta ca ĂŽn schema prezentatĂŁ de tine

Dorobantu Dan
just curious
Mesaje: 15
Membru din: Sâm 31-Oct-2009 20:47
Localitate: Bucuresti

Mesajde Dorobantu Dan » Joi 14-Oct-2010 09:54

Salut.Am si eu o problema la hidraulica si anume:dupa ce merg mai mult cu masina pierd toata presiunea,nici servodirectia nu mai merge.Sa fie oare pompa hidraulica sau corectorul?Daca o lasa un timp,aproximativ 10,15 minute isi revine ca si cand nimic nu s'ar fi intamplat dupa care iarasi "cade".

Va multumesc.
Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get.

Dorobantu Dan
just curious
Mesaje: 15
Membru din: Sâm 31-Oct-2009 20:47
Localitate: Bucuresti

Mesajde Dorobantu Dan » Vin 15-Oct-2010 08:25

Problema s'a rezolvat.Era cureaua de la pompa hidraulica pe care o inlocuisem cu ceva timp in urma si nu era ce trebuia.

Multumesc oricum.
Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get.


Înapoi la “Hidraulica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo