problema dubioasa hidraulica BX-astept opinii

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

problema dubioasa hidraulica BX-astept opinii

Mesajde abarth_mcm » Lun 12-Oct-2009 06:35

Ieri am avut o intamplare cam nefericita cu BX-ul.
Mergand pe drum, dintr-o data s-au aprins becurile STOP+! la bord. Ma dau jos si vad balta de lhm la roata stanga. Iesisera furtunele de la retur de la cilindru. Le pun la loc cu coliere chiar, pun lhm si continui drumul. Nu merg mult(10km) si au iesit furtunele de la roata dreapta acum. :!: Acele furtunele au iesit pentru probabil s-a produs vreo presiune MARE acolo...de practic au tasnit retururile de la cilindrii (ambii). Si ce era ma dubios e ca iesea lhm pe acele furtunele ca la robinet, dar nu din cilindrii...ci din sensul celalalt...dubios, nu?ca si cum ar refula lhm-ul invers.. :roll: In 30sec maxim raman fara ulei doar de la acele furtunule,...si repet:uleiul venea dinspre vas inspre cilindru... :!: De ce venea uleiul invers????? :shock:
Mai fac o incercare..le pun la loc si pe acestea prinse iar cu coliere(trebuia sa imi continui drumul)..dar observ ca masina salta si se ridica de fata ca nebuna.(lucru care nu il facea inainte) Nu isi pastra garda la sol fata. Bineinteles, au busit din nou retururile.
Am mers cu ea pe burta vreo 100km. Dar ce e mai interesant e ca spatele in tot acestia 100km nu s-a lasat DELOC si spatele avea super lansaj in tot acest timp. Fata era pe burta, spatele sus, fara ulei in vas logic. Nici nu am apasat deloc pe frana, am folosit doar frana de mana...insa totusi, DUBIOS, nu?(faptul ca spatele a ramas sus)
Poate sa fie o coincidenta sau nu, insa cu o zi inainte imi picura pe la retur la un cilindru...franale erau cam incinse pe fata...aerisesc frana si nu a mai picurat DELOC. Coincidenta si asta?

Astept sfaturi ce ar trebui sa schimb la masina :roll: Multumesc
Intr-adevar, inainte fata se lasa repede... insa: NU salta ca nebuna,(uneori se ridica mai mult sau alteori mai putin, insa NU salta in timpul mersului). NU imi dadeau ulei pe retur DELOC(nici macar o picatura) in vas cat timp motorul mergea.
O alta faza: maneta de ridicat masina de pe o pozitie pe alta merge ffff greu desi am uns acele tije si nu freaca sau nu atinge nicaieri.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 12-Oct-2009 09:58

verifica ce mai e conectat pe retururile alea, ca sa identifici de unde vine ulei ca la robinet... eu nu stiu schema retururilor la bx, poate o are altcineva. dar... esti sigur ca la ambele telescoape venea ulei din furtune?

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Lun 12-Oct-2009 10:29

Da...e o chestie foarte ciudata...venea ulei din furtunele inspre telescoape (asta e ciudat)(la ambele telescoape mi-au zburat retururile unul dupa altul aproape instant si am vazut cu ochii mei cum curgea lhm din furtunele in un debit considerabil) :shock: In 30 sec ramaneam fara ulei. E ca si cum se spargea o conducta...asa debit era acolo cred pe amaratele de furtunase.
Nu am mai auzit pe nimeni sa i se intample ce mi s-a intamplat mie :shock:
Ceva sigur s-a intamplat....de s-a creat acolo o asa presiune FOARTE mare la partea din fata a masinii...si pe undeva a dat uleiul afara..adica.pe la furtunele de retur de la telescoapele fata. (si sa nu va inchipuiti ca le aveam doar puse de forma furtunelele...le prinsesem eu cu coliere...deci a a avut presiune F mare in instalatie de au zburat de acolo....la ambele telescoape...)
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 12-Oct-2009 12:19

esti sigur ca nu cumva ambii cilindri sa fie uzati si sa vina presiune de la unul la altul? ca din alta parte nu prea are de unde sa vina. sitele in vas cum sint? ai mai facut curat pe acolo?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Lun 12-Oct-2009 12:26

Sitele le-am curatat acum un an. (am dat vasul jos)
Am folosit doar lhm, care de asemenea era curat.
Fata se lasa repede, insa pe retur in vas in timpul mersului nu venea gram de ulei.
Si totusi...chiar si de la cilindrii...o asemenea presiune sa se formeze a.i. sa arunce tot afara?Si daca chiar e asa presiune de la cilindrii..de ce s-a intamplat asa brusc acum?la ambii cilindrii chiar... practic masina cu cateva minute inainte sa arunce retururile afara isi tot schimba garda la sol in fata...

oricum...deja am inceput lucrarile la masina.Pana una alta, dau ambele corectoarele jos.(nu am umblat niciodata la ele)(maneta se misca fff greu..trebuie sa depui efort fizic ca sa misti de maneta de pe o pozitie pe alta si nu e in regula acest lucru).
Insa tot nu stiu de ce s-a facut asa mare presiune la returle de la cilindrii. :shock:
Ultima oară modificat Lun 12-Oct-2009 12:32 de către abarth_mcm, modificat 1 dată în total.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 12-Oct-2009 12:29

pentru ca au o garnitura care cedeaza brusc si presiunea iese direct pe retur
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Lun 12-Oct-2009 12:34

Merci de raspuns.
Dupa ce termin curatul corectoarelor si fac sa se miste maneta usor(lucru care vroiam sa il fac de mult timp), voi da si cilindrii jos sa vad ce s-a intamplat in interiorul lor.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Valentin Sandu
pasionat
Mesaje: 356
Membru din: Dum 16-Mar-2008 15:55
Localitate: Bacau Str. mioritei Nr. 1

hidraulica bx

Mesajde Valentin Sandu » Lun 12-Oct-2009 18:05

Nu trebuie sa dai jos corectoarele ca sa le cureti daca maneta de ridicare i-ti merge greu.Vezi ca pe puntea din spate este prinsa o brida cam de 12 cm. Este prinsa cu un surub de M.8 pe care se misca acea brida Brida face legatura dintre tija de ridicare si corector.Scoate surubul de M.8 il inlocuesti ,sau rectifici filetul si la surub si la piulita care se afla pe brida, pune vasilina si montezal la loc si va merge usor

Valentin Sandu
pasionat
Mesaje: 356
Membru din: Dum 16-Mar-2008 15:55
Localitate: Bacau Str. mioritei Nr. 1

hidraulica bx

Mesajde Valentin Sandu » Lun 12-Oct-2009 18:11

Referitor la presiunea de ulei, sa stii ca unul ditre cele 2 telescoape de pe fata este uzat ,si-ti da presiune pe retur .Nare nici o legatura cu corectoarele.Verfica-ti bine cele 2 telescoape

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mar 13-Oct-2009 07:45

Merci de raspuns si de sfaturi :)
Exact asa am facut si eu, am inlocuit surubul care era intepenit :shock: nici sudat daca era, nu era in halul acela.
Am dat corectorul spate jos pt a-l curata..nu avea cine stie ce mizerie orcum. O sa il dau si pe cel din fata, barem sa stiu eu ca le am curatate pe ambele corectoare :wink:
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Joi 15-Oct-2009 09:19

Am terminat cu corectorul spate. Il mai am pe cel din fata, dar e mai dificil de dat jos pt ca nu ai loc.
Azi ma ocup de schimbat cilindrii fata.
Sper sa fie din cilindrii cum ati zis si voi si sa nu fie ceva mai grav :roll:
Unul il am de la cealalta masina.(e in stare buna..are pana si furtunele originale de retur necrapate si colierul original acolo). Insa mai trebuie unul (poate o sa cumpar un kit de reparatie de la citroen..parca nu era asa scump oricum...nu m-am decis inca)...ca si la cealalta masina celalalt cilindru e cam prost. Cert e ca trebuie sa repar un cilindru :wink:
Deocamdata il schimb care il am bun si il pun pe stanga (adica pe partea unde mi-au busit mie prima data retururile)
Daca aveti alte sfaturi puteti sa le spuneti. Si eu tot cilindrii ii banui sa fi fost de vina...insa :roll:
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Joi 15-Oct-2009 20:54

Am montat cilindrul . (l-am inlocuit pe cel care a busit primul)
Toate normale pana acuma...becurile se sting imediat...tacane rar (tacane doar cand apas frana)...nu isi modifica garda la sol fata...
Nu am mers prea mult cu masina sa imi dau seama..maine vad daca se lasa de fata sau nu.

Ar fi bine sa fie doar din cilindrii problema mea desi am dubii...prea mare era presiunea acolo in furtunele acelea si venea lhm-ul in sens invers... :roll:
Pana la urma si la hidraulica ca si la mecanica de altfel, nu e greu sa repari masina sau sa procuri piese....ci e greu sa identifici problema care iti cauzeaza defectiunea....restul e floare la ureche.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Vin 16-Oct-2009 08:58

piece of cake... asa e. De aia masinile arata la noi in stare jalnica la capitolul hidraulica.
khan a spus ceva mai sus despre ce este vorba. Debitul mare pe care tu-l numesti ca venind din sens invers vine de la cilindrul de pe partea opusa. Amandoi sunt praf daca este asa cum descrii tu.
Ca sa nu mai ai dubii ca de acolo este problema , incearca sa deconectezi ambii cilindri in acelasi timp de pe conductele prinse pe caroserie. Acum, pe acele conducte nu ar mai trebui sa vina mai nimic, in functie de cat de uzati sunt si cilindrii de pe spate. am uitat sa precizez ca, pe o zona corespunzatoare caracatitei sunt: retururile de functionare a pistoanelor pentru cilindrul stanga fata, dreapta fata si pt. cele 2 pistoane de pe spate.
Solutia este reconditionarea cilindrilor, nu strangerea furtunelor cu coliere. De undeva tot va ceda daca nu se remediaza cauza.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Vin 16-Oct-2009 13:02

Multumesc de raspuns.
Cea mai grea parte o consider diagnosticul (aici exista FOARTE putini care stiu ce se intampla pe la hidraulica...eu nu stiu si de aceea am si cerut sfatul.) Inlocuitul pieselor sau pana si reparatul lor e partea usoara de care nu imi e teama sa ma bag.. La asta m-am referit...nu stiu daca am fost inteles bine..
Stiu ca va ceda altundeva chiar daca prind bine colierele.Stiu acest lucru.
Deocamdata am inlocuit un cilindru, cel care a cedat primul. Urmeaza sa fac si ceva in privinta celuilalt care stiu ca era bunicel...cred ca voi cumpara kit de reparatie si voi incerca sa il repar.Alt cilindru bun nu mai am...si cealalta masina avea un cilindru uzat si unul bun(pe care l am pus acum pe masina mea). Asa ca varianta cea mai buna e reparatul/reconditionatul. Kit de reparatie gasesc de unde sa cumpar fara probleme..sa vad si cat costa..: ma interesez la citroen zilele acstea.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Vin 16-Oct-2009 13:11

nu sunt atat de putini cei care stiu hidraulica ..
insa sunt multi dintreei care nu au timp sa scrie aici
asa ca ..
na .. te rog mai potolit daca se poate cu "foarte putin stiu " .. ca deh poate supara pe cineva
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone


Înapoi la “Hidraulica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo