BX 2.1 Turbo D12

Aşteptam descrieri şi poze cu maşinile membrilor

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Sâm 19-Sep-2009 21:03

totusi, am si eu o intrebare...
lacatele de la axa cu came (capacele), cum ai reusit sa le pui de la alta chiuloasa? am patit o treaba similara la un motor de 2000 si cand am incercat sa pun de la alta chiuloasa, se bloca axa extrem de rau... solutia a fost sa schimb chiuloasa cu totul :mad:

Avatar utilizator
mihaistan
Moderator
Mesaje: 2570
Membru din: Lun 04-Feb-2008 20:49
Localitate: Ploiesti

Mesajde mihaistan » Dum 20-Sep-2009 00:57

nasoala afacere atunci ... u ce turbina ai ? garret? sau KKK? daca tot dai jos poti pune una mai mare.. si sa folosesti aceasi presiune la rodaj!:)si oricum te ajuta o turbina cu volum de aer mai mare ... castigi foarte mult sus in ture !
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 20-Sep-2009 12:36

@Nick daca era diferenta mare ca timp intre datele de fabricatie e posibil sa se intimple ce ai zis, daca nu, cu un pic de noroc, merge. recunosc ca la un capac a trebuit sa umblu putin si sa il zgirii ca lasa urma axa pe el, dar a fost ceva insignifiant. pe de alta parte am largit un pic si gaurile de la suruburi cu o pila ca sa se aseze mai bine capacul pe axa. totul e ok, am facut 3500 km de atunci, am verificat si nu e nimic in nereegula, inafara de papatul uleiului, ma rog

@Mihai am KKK, dar se regleaza cam la fel de usor ca si Garret. ce zici tu cu turbina mai mare e cu dus si intors: cistig poate ceva sus, dar jos moare complet, o turbina mai mare se "umfla" mai greu, cu cistigul de sus nu compensez pierderea la turatii mici. aia m-ar ajuta la viteza maxima, nu la demaraj. mai degraba o geometrie variabila de HDI ar fi mai interesanta, aia trage mult mai bine jos, atita ca moare mai subit, dar si asta se mai poate regla din vacuumuri ca sa nu inchida prea devreme. dar stai sa ajungem acolo
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Dum 20-Sep-2009 12:52

si ce turbina i s-ar potrivi?mai exact ...de la ce masina?
BX

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 20-Sep-2009 16:41

cred ca merge oricare turbina de RHY/RHZ (2.0 HDI 90 sau 110 CP), cu mici adaptari desigur din cauza pozitiei admisiei in principiu. se poate potrivi orice cu munca si calcule
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
mihaistan
Moderator
Mesaje: 2570
Membru din: Lun 04-Feb-2008 20:49
Localitate: Ploiesti

Mesajde mihaistan » Dum 20-Sep-2009 21:57

se pot face extrem de multe !
http://www.youtube.com/watch?v=ZvL2dxxm ... re=channel

Depinde Unde vrei sa ajungi cu modificarile !

khan... e prea complicat sa incerci sa adaptezi turbina de hdi pe 1.7 .. ar fi mult mai performant sa pui hdi .. cu tot ce trebuie ! 2.0 de pe c4 (cel de 138 de cai parca.. e di pe c5) doar cu soft ajunge la 170 de ponei mititei si grasuni .. la greutatea bx`ului e o nenorocire ! si cred ca va renta sa mergi si cu ea zi de zi... va fi mult mai economica decat un diesel vechi si turbat !
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 20-Sep-2009 22:19

trebuie sa tai tot ca sa incapa ala de 138 cu toate matele. nu m-as arunca pina acolo, mai ales daca pui si pretul unui motor ca ala care depaseste 1000 de euro cred, plus cutie...
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
mihaistan
Moderator
Mesaje: 2570
Membru din: Lun 04-Feb-2008 20:49
Localitate: Ploiesti

Mesajde mihaistan » Dum 20-Sep-2009 22:30

e si normal sa fie greu .. dar nu imposibil ! insa ... acela sigur va fi unic in europa ! sincer nu e mult .... daca ii ai :) si oricum decat sa bagi 1000 in motoru de 1.7 sa`l modifici sa obtii 140 de cai amarati ... eu zic .. ca renteaza
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 15-Oct-2009 01:44

deci proiectul continua, am cumparat deja XM-ul donor, asa ca masina va primi o inima noua in curind. detaliile vor aparea aici
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
Ady
pasionat
Mesaje: 431
Membru din: Lun 09-Feb-2009 22:26
Localitate: DB

Mesajde Ady » Joi 15-Oct-2009 15:46

cu motorul vechi ce faci???

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 15-Oct-2009 17:58

va fi de vinzare, inafara de simeringurile de supape nu pare sa aibe alta probleme
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 24-Oct-2009 22:19

lucrarile inainteaza incet si prost dar iata ca azi am dat jos motorul, cutia si puntea fata de la XM si am luat primul contact vizual cu motorul in toata spelndoarea. recunosc, m-a cucerit din prima, problema e ca el m-a impresionat mai tare pe mine decit eu pe el din cite se pare. noroc ca am un flex bun la indemina. cit despre radiatoare, zau ca nu inteleg unde au incaput la Mihai, iar eu vreau sa pastrez si clima... nu cred ca imi dati vreo sansa, nu-i asa? 8-[ ](*,) :rolleyes:
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
mihaistan
Moderator
Mesaje: 2570
Membru din: Lun 04-Feb-2008 20:49
Localitate: Ploiesti

Mesajde mihaistan » Dum 25-Oct-2009 01:23

exista o sansa in opinia mea :idea: dar cel mai concret vei vedea cand ai totul desfacut :wink: sigur o sa te vizitez sa vad cum merg lucrurile .. si sa te ajut cum pot :wink:
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Dum 25-Oct-2009 10:16

:) sunt domne sanse... daca ne arati si ceva poze cu chestiunea...
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 16-Dec-2009 23:31

iaca monstrul caruia trebuie sa ii croiesc un loc in carcasa de BX

Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine


lucrarile continua cu ajutorul familiei Stan (largirea gaurilor de la galerii si chiulasa + alte maruntisuri si sfaturi), a lui Awar de la care am pompa de injectie si mai astept niste conducte de injector, ale lui Sandor Mihai care mi-a trimis conducta de presiune de Xantia de la pompa 6+2 la servodirectie, dar si cu ajutorul unor necunoscuti, ma refer aici la Neil (BXBandit de pe bxforum.co.uk) de la care mai astept niste maruntaie (suportul de pompa de inj, intinzatoarele de la cureaua de accesorii, conducta de la pompa 6+2 la disjunctor, returul din disjunctor in vas) si a altora care vor mai aparea cred pe traseu.

motorul a fost demontat complet si s-au efectuat urmatoarele:

-curatat complet
-verificat la toate nivelurile
-schimbat cuzinetii de biela
-verificat segmentii (25 sutimi fanta la rece, minimul prevazut e ~ 20, maximul ~ 40)
-verificat starea pistoanelor si a camasilor, care sint in perfecta stare
-schimbat toate simeringurile si garniturile cu unele noi, furtunele de la epurator noi, furtunele de legatura dintre galeria de admisie inferioara si superioara noi
-pompa de injectie e rezultatul unor combinatii intre capul hidraulic de XM si o pompa de 1,7 TD care are si un compensator de altitudine ce nu a fost niciodata montat pe XM, a fost curatata, inlocuit setul complet de garnituri, bucsi si simering, iar apoi centicubata
-pompa de apa e noua impreuna cu kit-ul de distributie
-pompa de suspensie e luata de pe un XM 2.1 TD de generatia a 2-a (multumesc lui Stefan Marmeliuc)
-suportul si alternatorul de 120 A sint de la Panreuss (au fost cam 380 ron impreuna), alternatorul a fost deasemeni revizuit complet
-pompa de ulei a fost desfacuta, verificata si curatata
-termostat nou
-garnitura de chiulasa metalica Reinz
-prezoanele chiulasa noi
-chiulasa curatata si revizuita complet, s-au curatat inclusiv tachetii hidraulici (au stat o luna plini cu diluant dupa ce au fost descarcati de uleiul vechi) si s-au reincarcat cu ulei proaspat
-supape noi (toate 12), au fost refacute si scaunele si s-au pasuit cu supapele, planat chiulasa
-fulia a fost fabricata (merci de idee lui Cristi Stan) dintr-o fulie de 1,9 D WJZ si miezul fuliei vechi de XM care a fost un pic prelucrat, economisind cam 600 ron, fulia de XM seria 2 e cam 750 ron
-caseta de directie e deasemeni o combinatie intre cea de BX si cea de Xantia din cauza tipului de pompa de suspensie folosit


mai urmeaza

-sa aleg ce turbina folosesc (cea originala are o mica problema), pe linga asta mai detin si un Garrett T3 in perfecta stare, dar nu stiu inca daca incape
-cutie viteze Xsara 2.0 HDI 110 CP (cea mai potrivita, conform calculelor viteza maxima va depasii 220 km/h la 4300 rot/min in vit 5)
-adaptarea lacasului motorului pentru ca totul sa incapa fara sa existe probleme
-altele care inca nu se stiu, dar care cu siguranta vor aparea in timpul asamblarii

astept parerile voastre, dar mai ales idei si sugestii, poate e ceva ce mi-a scapat sau poate aveti cunostiinta de vreo problema pe care nu am intrevazut-o
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available


Înapoi la “Masina mea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11817
    Cel mai nou membru Storm199