
Se aprind becurile la franare brusca.
Moderator: Echipa Tehnica
Se aprind becurile la franare brusca.
Sal all. Mi-a placut Xantia de cand eram pustan si o aveam macheta
asa ca mi-am luat una anul trecut . Pana acum nu am avut probleme, insa de cateva zile observ ca daca pun o frana mai brusca mi se aprind cele trei becuri rosii pe bord, in stanga , cel cu STOP ,cel de ulei si ( cred ) semnul ( ! ) . Sa fie vreo problema ? De asemenea , becul de la ABS are momente cand mi se aprinde pe bord si sta asa pana cand iau contactul si il pun iar, desi ABS-ul functioneaza. Iar o alta problema, care a aparut mai demult dar nu i-am data atentie, sfera din dreapta fata este umeda in capatul care se strange ( spre habitaclu ) si cineva mi-a spus ca imi da ulei pe acolo . Stie cineva cum pot remedia problema ?

Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
salut , acele becuri se aprind ,dupa cum a spus si colegul retro , din lipsa uleiului hidraulic sau din lipsa de presiune in sistemul hidraulic ! becul pentru nivel scazut de ulei motor este semnalizat printr`un bec portocaliu in bord 

TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
nu este vorba de indincarotul de "nivel" la uleiul motorului, ci de indicatorul de presiune....
eu unul am prajit un motor de xm din cauza asta... la franare violenta se aprindea stop cu ! si becul de ulei (cel de presiune)... am crezut (sincer, mai mult am sperat
) ca e de la hidraulica si am continuat drumul cat sa ajung acasa, dar... a doua zi motorul a inceput sa bata si... am descoperit ca in baie mai era doar 1 kil de ulei sau ceva de genul; ce se intampla in cazul in care nu mai e destul ulei: la frana violenta, ramasitele de ulei care mai misuna prin baie se muta din inertie inspre fata motorului, iar sorbul incepe sa traga... aer, si in acest caz presiunea uleiului scade brusc, si in concluzie apare desenata pe bord acea configuratie mirifica de indicatori...
sfatul meu este sa verifici rapid nivelurile de ulei la motor cat si la hidraulica, apoi sa ne spui si noua ce si cum.
eu unul am prajit un motor de xm din cauza asta... la franare violenta se aprindea stop cu ! si becul de ulei (cel de presiune)... am crezut (sincer, mai mult am sperat

sfatul meu este sa verifici rapid nivelurile de ulei la motor cat si la hidraulica, apoi sa ne spui si noua ce si cum.
- retro
- pasionat
- Mesaje: 819
- Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
- Localitate: Galati
- Masina: Xantia II 1.8i 16v
- 2: C5 II 2.0i
- Contact:
Re: Se aprind becurile la franare brusca.
Orice problema ar fi la motor, la carligul de remorcare sau la suruburile de la roata dreapta spate, NU se aprinde becul rosu cu semnul exclamarii. Acest bec se aprinde numai cand se semnalizeaza o problema la sistemul hidraulic sau LHM insuficient.
Exista o garnitura (cu sectiune patrata sau o-ring) care asigura etansarea intre sfera si suportul in care se infileteaza aceasta. Se poate ca sfera sa nu fi fost stransa bine si sa se fi desfacut putin. Sau poate ca garnitura nu a fost bine pusa in canalul ei si s-a ciupit sau torsionat. Se remediaza foarte simplu schimband acea garnitura.
THUNDER77 scrie: Iar o alta problema, care a aparut mai demult dar nu i-am data atentie, sfera din dreapta fata este umeda in capatul care se strange ( spre habitaclu ) si cineva mi-a spus ca imi da ulei pe acolo . Stie cineva cum pot remedia problema ?
Exista o garnitura (cu sectiune patrata sau o-ring) care asigura etansarea intre sfera si suportul in care se infileteaza aceasta. Se poate ca sfera sa nu fi fost stransa bine si sa se fi desfacut putin. Sau poate ca garnitura nu a fost bine pusa in canalul ei si s-a ciupit sau torsionat. Se remediaza foarte simplu schimband acea garnitura.
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
are dreptate retro: becul ! corelat cu indicatorul Stop sunt de la hidraulica.
Totusi, la franare violenta se poate aprinde scurt !+Stop daca lhm-ul face balans in vas.(mai ales cand e putin peste minim).
Verifica nivelul de lhm daca zici ca ti se prelinge si pe la garnitura de la sfera.Se intampla sa fie largita garnitura ori ciupita, ori sa fie prost pusa.(am vazut cazuri cand sfera se desfacea ff greu pana la capat pt ca apucase garnitura pe filet si se incalacase)
Totusi, la franare violenta se poate aprinde scurt !+Stop daca lhm-ul face balans in vas.(mai ales cand e putin peste minim).
Verifica nivelul de lhm daca zici ca ti se prelinge si pe la garnitura de la sfera.Se intampla sa fie largita garnitura ori ciupita, ori sa fie prost pusa.(am vazut cazuri cand sfera se desfacea ff greu pana la capat pt ca apucase garnitura pe filet si se incalacase)
Multumesc mult pentru toate informatiile sisfaturile . Azi am tinut cont de ele si am verificat uleiul si nivelul de LHM , mai ales ca a trebuit sa plec cu masina la Cabana Balea. Nivelul de LHM l-am verificat uitandu-ma la acel plutitor de pe capacul pompei , si este in regula ( cred, pentru ca , capul plutitorului sta peste a doua linie , cea de sus, iar verificarea am facut-o cu masina la rece, nepornita, si apoi cu masina pornita si suspensia ridicata in toate cele 4 pozitii . Am avut insa un soc in momentul in care am verificat nivelul de ulei in baie ( la rece ) si am constatat ca pe joja nu mai era decat o picatura de ulei, mult sub minim, in consecinta am plecat urgent la prima benzinarie de unde am luat 2 l de ulei Total 10 w 40 ( desi in masina este bagat Mobil nu am gasit altceva ) si am bagat 1,5l in motor , dupa care am verificat iar nivelul , si era cam la 3 sferturi pe joja , deasupra minimului. Maine dimineata il voi verifica din nou, iar marti ma voi duce sa fac schimbul ( am facut km iar cu drumul de azi i-am cam depasit ) In orice caz, dupa ce am completat uleiul , nu am mai avut problema cu becurile. Referitor la garnitura aceea, v-as ruga sa-mi spuneti unde o pot gasi si la ce pret ( macar sa iau 6 sa imi mai ramana 5 de rezerva ) si unde pot remedia defectiunea si cat de costisitoare e ca sa stiu la ce sa ma astept. Mersi inca o data de sfaturi si astept mai multe . Respect !
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....
Înapoi la “Hidraulica - Xantia”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11818
Cel mai nou membru alexanes