Se aprind becurile la franare brusca.

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Se aprind becurile la franare brusca.

Mesajde THUNDER77 » Sâm 12-Sep-2009 13:51

Sal all. Mi-a placut Xantia de cand eram pustan si o aveam macheta :) asa ca mi-am luat una anul trecut . Pana acum nu am avut probleme, insa de cateva zile observ ca daca pun o frana mai brusca mi se aprind cele trei becuri rosii pe bord, in stanga , cel cu STOP ,cel de ulei si ( cred ) semnul ( ! ) . Sa fie vreo problema ? De asemenea , becul de la ABS are momente cand mi se aprinde pe bord si sta asa pana cand iau contactul si il pun iar, desi ABS-ul functioneaza. Iar o alta problema, care a aparut mai demult dar nu i-am data atentie, sfera din dreapta fata este umeda in capatul care se strange ( spre habitaclu ) si cineva mi-a spus ca imi da ulei pe acolo . Stie cineva cum pot remedia problema ?
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Sâm 12-Sep-2009 14:47

nivelul de ulei este corect?...
ca parca vad un film cu dacia mea care facea la fel cand franam si u prea avea ulei.... :)))

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Sâm 12-Sep-2009 15:00

Aaaaaa...care dintre ele ? :) Cel de motor ?
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Sâm 12-Sep-2009 15:08

da, cel de motor.
Eu am facut aceeasi faza cu vechiul bx si m-am prins tarziu despre ce este vorba. Ai grija ca nu e bina sa mergi cu masina asa. verifica nivelul de ulei dimineata inainte da a o porni, sa fie undeva intre minim si maxim, nu sub minim.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Sâm 12-Sep-2009 15:17

Ok , mersi , am sa verific ;)
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Sâm 12-Sep-2009 15:24

logic ca cel de motor...

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Sâm 12-Sep-2009 15:45

:D Sorry....asa e ....
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Sâm 12-Sep-2009 19:49

logic...., sau mai putin logic, semnul exclamarii (!) cand se aprinde, indica un nivel scazut de ulei hidraulic (LHM) ori lipsa presiunii din instalatia hidraulica (directie+suspensie+frana). Daca apare doar cand franezi, cred ca nu este suficient.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Sâm 12-Sep-2009 20:38

intr-adevar, desi colegul nu a pomenit de probleme la franare sau la hidraulica...

Avatar utilizator
mihaistan
Moderator
Mesaje: 2570
Membru din: Lun 04-Feb-2008 20:49
Localitate: Ploiesti

Mesajde mihaistan » Sâm 12-Sep-2009 20:56

salut , acele becuri se aprind ,dupa cum a spus si colegul retro , din lipsa uleiului hidraulic sau din lipsa de presiune in sistemul hidraulic ! becul pentru nivel scazut de ulei motor este semnalizat printr`un bec portocaliu in bord :wink:
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Sâm 12-Sep-2009 21:02

doar nu ti se aprinde becul de ulei de motor cand nu ai presiune hidraulica... Eu chiar am patit asta. E uleiul de motor
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Sâm 12-Sep-2009 22:18

nu este vorba de indincarotul de "nivel" la uleiul motorului, ci de indicatorul de presiune....
eu unul am prajit un motor de xm din cauza asta... la franare violenta se aprindea stop cu ! si becul de ulei (cel de presiune)... am crezut (sincer, mai mult am sperat :lol: ) ca e de la hidraulica si am continuat drumul cat sa ajung acasa, dar... a doua zi motorul a inceput sa bata si... am descoperit ca in baie mai era doar 1 kil de ulei sau ceva de genul; ce se intampla in cazul in care nu mai e destul ulei: la frana violenta, ramasitele de ulei care mai misuna prin baie se muta din inertie inspre fata motorului, iar sorbul incepe sa traga... aer, si in acest caz presiunea uleiului scade brusc, si in concluzie apare desenata pe bord acea configuratie mirifica de indicatori...
sfatul meu este sa verifici rapid nivelurile de ulei la motor cat si la hidraulica, apoi sa ne spui si noua ce si cum.

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Re: Se aprind becurile la franare brusca.

Mesajde retro » Dum 13-Sep-2009 14:12

Orice problema ar fi la motor, la carligul de remorcare sau la suruburile de la roata dreapta spate, NU se aprinde becul rosu cu semnul exclamarii. Acest bec se aprinde numai cand se semnalizeaza o problema la sistemul hidraulic sau LHM insuficient.

THUNDER77 scrie: Iar o alta problema, care a aparut mai demult dar nu i-am data atentie, sfera din dreapta fata este umeda in capatul care se strange ( spre habitaclu ) si cineva mi-a spus ca imi da ulei pe acolo . Stie cineva cum pot remedia problema ?

Exista o garnitura (cu sectiune patrata sau o-ring) care asigura etansarea intre sfera si suportul in care se infileteaza aceasta. Se poate ca sfera sa nu fi fost stransa bine si sa se fi desfacut putin. Sau poate ca garnitura nu a fost bine pusa in canalul ei si s-a ciupit sau torsionat. Se remediaza foarte simplu schimband acea garnitura.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Dum 13-Sep-2009 14:29

are dreptate retro: becul ! corelat cu indicatorul Stop sunt de la hidraulica.
Totusi, la franare violenta se poate aprinde scurt !+Stop daca lhm-ul face balans in vas.(mai ales cand e putin peste minim).

Verifica nivelul de lhm daca zici ca ti se prelinge si pe la garnitura de la sfera.Se intampla sa fie largita garnitura ori ciupita, ori sa fie prost pusa.(am vazut cazuri cand sfera se desfacea ff greu pana la capat pt ca apucase garnitura pe filet si se incalacase)

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Dum 13-Sep-2009 21:33

Multumesc mult pentru toate informatiile sisfaturile . Azi am tinut cont de ele si am verificat uleiul si nivelul de LHM , mai ales ca a trebuit sa plec cu masina la Cabana Balea. Nivelul de LHM l-am verificat uitandu-ma la acel plutitor de pe capacul pompei , si este in regula ( cred, pentru ca , capul plutitorului sta peste a doua linie , cea de sus, iar verificarea am facut-o cu masina la rece, nepornita, si apoi cu masina pornita si suspensia ridicata in toate cele 4 pozitii . Am avut insa un soc in momentul in care am verificat nivelul de ulei in baie ( la rece ) si am constatat ca pe joja nu mai era decat o picatura de ulei, mult sub minim, in consecinta am plecat urgent la prima benzinarie de unde am luat 2 l de ulei Total 10 w 40 ( desi in masina este bagat Mobil nu am gasit altceva ) si am bagat 1,5l in motor , dupa care am verificat iar nivelul , si era cam la 3 sferturi pe joja , deasupra minimului. Maine dimineata il voi verifica din nou, iar marti ma voi duce sa fac schimbul ( am facut km iar cu drumul de azi i-am cam depasit ) In orice caz, dupa ce am completat uleiul , nu am mai avut problema cu becurile. Referitor la garnitura aceea, v-as ruga sa-mi spuneti unde o pot gasi si la ce pret ( macar sa iau 6 sa imi mai ramana 5 de rezerva ) si unde pot remedia defectiunea si cat de costisitoare e ca sa stiu la ce sa ma astept. Mersi inca o data de sfaturi si astept mai multe . Respect !
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....


Înapoi la “Hidraulica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11818
    Cel mai nou membru alexanes