Schimbarea unghiului de cadere la rotile din spate
Moderator: Echipa Tehnica
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
Schimbarea unghiului de cadere la rotile din spate
Ăncet dar sigur, mi se schimbĂŁ unghiul de cĂŁdere la roĂžile din spate, ĂŽn sensul cĂŁ partea de sus mi se ĂŽnclinĂŁ spre caroserie iar partea de jos a roĂžii iese ĂŽn afara. Nu exagerat, dar destul de tare, ĂŽncât la gropi mai mari sau Âşocuri mai puternice sĂŁ ĂŽmi frece roata din stânga ĂŽn caroserie. Ce e de fĂŁcut ĂŽn cazul de faÞã?
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
da.incearca marca SNR.sunt frantuzesti,ieftini si buni.da nu stiu cine ti schimba.are 3 bari de torsiune pe care le scoti cu scule speciale -ciocan cu inertie.fa semne la barile de torsiune altfel masina nu va mai sta dreapta.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
Eu i-am schimbat singur. La mine era uzat si axul din stanga al fuzetei si a trebuit incarcat si rectificat.
Am dat puntea jos pt nu cred ca as fi putut altfel sa o demontez. Ca sa dai jos puntea trebuie sa desfaci conductele de frana si cablurile de la frana de mana. Si ultima parte a tobei de esapament.
Barele de torsiune au un fel de saiba de sigurantare care intra intr-o forma excentrica; daca nu scoti saiba aia, dai cu ciocanul de te saturi.
Mai trebuie sa dai jos si amortizoarele.
Daca nu ai experienta in reparatii mecanice, te sfatuiesc sa nu te apuci singur
Am dat puntea jos pt nu cred ca as fi putut altfel sa o demontez. Ca sa dai jos puntea trebuie sa desfaci conductele de frana si cablurile de la frana de mana. Si ultima parte a tobei de esapament.
Barele de torsiune au un fel de saiba de sigurantare care intra intr-o forma excentrica; daca nu scoti saiba aia, dai cu ciocanul de te saturi.
Mai trebuie sa dai jos si amortizoarele.
Daca nu ai experienta in reparatii mecanice, te sfatuiesc sa nu te apuci singur
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
Din cate stiu bara stabilizatoare trece prin punte; adica prin teava puntii.
Deci nu se vede din prima cu ochiul liber.
Dupa ce dai jos roata, in locul unde se articuleaza bratul pe teava puntii ar trebui sa fie un capac. Sub capac se vede bara stabilizatoare (capatul ei) care este ghidata pe caneluri.
Nu imi mai aduc bine aminte (ca a fost acum 2 ani) dar parca asa era...
Deci nu se vede din prima cu ochiul liber.
Dupa ce dai jos roata, in locul unde se articuleaza bratul pe teava puntii ar trebui sa fie un capac. Sub capac se vede bara stabilizatoare (capatul ei) care este ghidata pe caneluri.
Nu imi mai aduc bine aminte (ca a fost acum 2 ani) dar parca asa era...
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
Cineva a mai avut aceeasi problema si mi-a trimis topicul
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=9096
Cum nu mai depinde decat de mine. Va multumesc tuturor pt raspunsuri. Am sa revin cu poze dupa ce ma apuc de treaba.
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=9096
Cum nu mai depinde decat de mine. Va multumesc tuturor pt raspunsuri. Am sa revin cu poze dupa ce ma apuc de treaba.
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
Problema puntii este una destul de urata. In momentul de fatza am puntea data jos de pe masina. A fost relativ usor de dat jos. 4 suruburi conductele de frana, cablul de la frana de mana dezgatzat din tamburi si gata.
Problema reala este ca nu mai am avut rulmeti deloc. Axul este cel care s-a dus dracului. Rulmentii pe ace nu au camasa interioara, practic ei ruleaza pe punte, unde exista un cementaj. La rulmentii interiori nici nu se mai vede cementajul. Pretul unei punti este de 3400 de ron, este ceva foarte departe de realitatea bugetului meu. Acum am in vedere sa imi pun in locul rulmentilor bucse din bronz. dar se pare ca nici bronzul nu este chiar asa de ieftin. Pentru prelucrare este nevoie de o bara de bronz de cca. 20 cm cu diametrul de 55 de mm. Costurile materiei prime sunt de 270 de ron, adica mai scump decat setul de reparatie care e de 260 de ron pe care l-am achizitionat dar nu mai am pe ce sa-l montez... din pacate. La cei 270 se adauga costurile de prelucrare a bucselor pe care inca nu il stiu, estimez la 100 ron.
Alternativa nr.2 ar fi sa gasesc o punte buna second, dar am mari retineri. Nu cred ca in romania o punte la mana a doua poate fi cu mult mai buna decat ceea ce deja am. Am sunat in Italia si am primit o oferta de punte cu 190 euro de la o masina din 99 care este tamponata in fatza. Totusi parca nu imi vine sa ma bag.
Khan, te rog din suflet da-mi parerea ta despre problema asta.
Problema reala este ca nu mai am avut rulmeti deloc. Axul este cel care s-a dus dracului. Rulmentii pe ace nu au camasa interioara, practic ei ruleaza pe punte, unde exista un cementaj. La rulmentii interiori nici nu se mai vede cementajul. Pretul unei punti este de 3400 de ron, este ceva foarte departe de realitatea bugetului meu. Acum am in vedere sa imi pun in locul rulmentilor bucse din bronz. dar se pare ca nici bronzul nu este chiar asa de ieftin. Pentru prelucrare este nevoie de o bara de bronz de cca. 20 cm cu diametrul de 55 de mm. Costurile materiei prime sunt de 270 de ron, adica mai scump decat setul de reparatie care e de 260 de ron pe care l-am achizitionat dar nu mai am pe ce sa-l montez... din pacate. La cei 270 se adauga costurile de prelucrare a bucselor pe care inca nu il stiu, estimez la 100 ron.
Alternativa nr.2 ar fi sa gasesc o punte buna second, dar am mari retineri. Nu cred ca in romania o punte la mana a doua poate fi cu mult mai buna decat ceea ce deja am. Am sunat in Italia si am primit o oferta de punte cu 190 euro de la o masina din 99 care este tamponata in fatza. Totusi parca nu imi vine sa ma bag.
Khan, te rog din suflet da-mi parerea ta despre problema asta.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187675
Total subiecte 18618
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11706
Cel mai nou membru bern