Computer bord defect!

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 15-Mai-2007 07:47

electricienii buni si f buni, nu prea au treaba cu problema ta, care e una de electronica avansata, asta dca nu cumva ai noroc si e rupta vreo lamela...
cauta un prieten ceva mai priceput la surubareala si stai langa el, desfaceti manetutza si verificati lamelele...daca epriceput la motorase, tractorase, nu are ce sa strice...
daca nu e nici o lamela, sub capota motor, in dreapta, e computerul central cu toate sigurantele....poti sa scoti pe rand, una cate una, mufele de langa sigurante(sunt 4 mufe), si in fiecare dintre ele, sa dai cu un spay de contact de f buna calitate, pe baza de alcool si nu de ulei(cu timpul, acel ulei ar putea retine praful care e din belsug in acea zona)...
vei acorda o atentie deosebita mufei negre cu 10 pini...
dai cu spray, astepti cateva secunde si cu o periuta de dinti freci bine ambele parti ale mufei(si cea mama si cea tata), adica si cea de pe manunchiul de fire, cat si cea de pe placa centrala....
pe placa centrala sunt mufele cu pini, ceea ce inseamna ca vei spreya bine, din belsug si apoi vei freca cu periuta dar f fin, f usor sa nu indoi vreun bin, kiar si f putin, pt ca atunci cand vei baga mufa, vei indoi/rupe pinul....
ai spus ca ai spalat motorul si de aceea m-am gandit la un conector oxidat....
sub volan, exista o piesa de plastic pe care sunt prinse toate manetele....
acolo este un conector gri cu 6 pini, care face legatura intre maneta ta, care contine niste contacte intr-un circuit multiplexat si calculatorul care gestiuoneaza afisarile...
aici e ceva mai greu si nu stiu sa-ti spun cum se demonteaza...dar poti incerca sa dai plasticele din jurul volanului jos si sa vezi....
daca nu reusesti nici asa....du-te cu ea la citroen si fa putin show....spune-le ca trebuie sa repare si masini care nu sunt in garantie, kiar si cele cu motorul stricat...si fa si un mail in franta.... :D :D

succes si sa ne tii la curent...

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Joi 17-Mai-2007 21:18

parca spuneai ca ne tii la curent...

Avatar utilizator
BauBau
pasionat
Mesaje: 198
Membru din: Lun 06-Noi-2006 22:20
Localitate: SB

Mesajde BauBau » Vin 18-Mai-2007 12:12

Scuzati-ma dar abia aseara am vazut noile posturi si azi dim am si pus in apluicare ce ati zis! Mai intai am incercat sa caut problema in partea mai simpla, maneta, astfel am desfacut capacelul de la paleta care are un pinten de plastic care intra in interiodul paletei (iauntru, dupa capacel aflandu-se un arc), am scos partea de plastic care comanda stergatoarele si inauntru am gasit 2 cilindri mici de metal si o foita circulara de metal galben cu arhitectura ciudata- aparand sub forma mai multor cercuri concetrice supra puse care se intretaie (care trebuie sa mentionez ca este intacta, nu este rupta sau intrerupta, dar, este deslipita de pe placa de baza - partea verde de la baza paletei cu circuitele)... momentan doar asta am apucat sa fac deoarece am vb inainte cu un prieten care se pricepe la electrotehnica cat de cat (telefoane, laptopuri, camere etc.) si m-a indrumat sa verific daca este intact acel metal... acum il astept sa vina in seara asta sau maine sa vada despre ce este vb mai exact...
Parerea voastra care este? :shock:

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Vin 18-Mai-2007 12:32

incearca sa faci poze,asa vedem si noi.Raspunsurile vor fi la obiect.

Avatar utilizator
BauBau
pasionat
Mesaje: 198
Membru din: Lun 06-Noi-2006 22:20
Localitate: SB

Mesajde BauBau » Vin 18-Mai-2007 12:36

Pe maine sper ca sa revin cu niste poze... daca aveti pana atunci vreo idee... ascult! :D

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Vin 18-Mai-2007 15:40

dupa descrierea ta, trebuie sa fie un circuit tip grebla(asa se numeau acele circuite la care liniile erau paralele intretaiate, in timp ce la tine sunt cercuri concentrice) si pe care circuite ar trebui sa calce ceva care sa faca un contact clar intre acele circuite concentrice....
spune-i acelui prieten care e gata sa umble acolo, sa nu se astepte la un circuit clar de la maneta pana la computer, ci la un circuit multiplexat sau reziztiv, nu stiu exact de care este....
acum o sa explic doar pt el care e diferenta dintre ele, ca nu cumva, masurand, sa i sa para lui nush ce ciudatenie si sa strice ceva mai rau...
deci, la un circuit multiplexat, trebuie sa se astepte ca acele contacte cate or fi ele sa fie asezate intr-o matrice, contactul facandu-se pe diagonala patratului format dintre o linie si o coloana....
la circuitul rezistiv, contactii sunteaza pe rand niste rezsitori cu valori diferite, rezultand astfel la capatul liniei, o rezistenta invers proportionala cu nr de ordine al contactului apasat...
am explicat asta, pt ca e posibil ca acel tip sa masoare circuitul de la maneta la caoputer si sa gaseasca o rezistivitate, despre care ar putea crede ca ar fi un contact imperfect sau mai stiu eu ce....
intreaba-l si daca stie ce am spus eu aici, poti avea incredere in el.... :D
succes...si sa ne tii la curent....

Avatar utilizator
dan marin
pasionat
Mesaje: 116
Membru din: Sâm 07-Ian-2006 00:44
Localitate: bucuresti

Mesajde dan marin » Vin 18-Mai-2007 16:34

salutare;foita circulara se roteste pe placa verde-de baza sa zicem-si la remontare se prinde in partea manetei pt stergator,are ghidaje,nu poti gresi;eu inainte sa montez la loc,dupa ce am lipit lamela,care este in interiorul cercului(verifici pozitia cu butonul rotativ),am pus "foita" pe pozitia 0,fara buton,am pornit motorul,am verificat contactul sa nu mai demontez inca o data;ideea e sa nu faci scurt pe acolo;succes

Avatar utilizator
BauBau
pasionat
Mesaje: 198
Membru din: Lun 06-Noi-2006 22:20
Localitate: SB

Mesajde BauBau » Vin 18-Mai-2007 21:16

WoW mesersmith de fiecare data ma uimesti :shock: , numai stima!!!! O sa printez ce ai scris si o sa ii arat, sper sa priceapa :) dan marin iti multumesc de ajutor... o sa va tin la curent cu ce am rezolvat... Sper pe maine sa vad despre ce este vb, daca nu, din pacate voi fi plecat din localitate o sapt si voi veni numai pe sfarsitul saptamanii :cry: O sa ma nevoie de un car de noroc :D sper sa ies la mal cu bine!!!

Avatar utilizator
BauBau
pasionat
Mesaje: 198
Membru din: Lun 06-Noi-2006 22:20
Localitate: SB

Mesajde BauBau » Mie 30-Mai-2007 15:15

POZA 1 => http://img179.imageshack.us/my.php?image=poza1fd8.jpg
POZA 2 => http://img296.imageshack.us/my.php?image=poza2sq2.jpg

Am desfacut paleta din dreapta volanului si in poza 1 este partea libera, cea detasabila (butonul care actioneaza caomputeru de bord, un arc, plasticul care comanda stergatoarele, 2 arcuri si un plastic cilindric in interior + piesa vitala PLACA SUBTIRE DE METAL aurie care se presupune ca este rupta) iar in poza 2 restul paletei (cu placa de baza, verde).
Am desenat pe imagini modul normal de functionare al paletei, adica NR.1 este butonul pe care apesi sa selectezi diferite functii in comp de bord, care are un ac de plastic care la apasare gliseaza si in mod obisnuit ar trebui sa atinga locul notat cu NR.2 din poza 2... La mine nu merge paleta deoarece NR.1 calca direct pe NR.2, dar daca fac o prelungire la NR.3 atunci NR.1 va calca pe NR.3 care va face contact cu NR.2... am incercat asta cu ea desfacuta si imi merge compu de bord.... Intrebarea mea este: "E bine cum arata foita aceea de metal galbena sau este ceva rupt la NR.3?!? In situatia de fata mie nu imi merge inca paleta... Sper sa fi scris bine ca o fac in graba nu prea am mult timp...

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mie 30-Mai-2007 15:56

Eu cred ca nr 3 este rupta chiar langa locul unde ai pus linia rosie.

Avatar utilizator
dan marin
pasionat
Mesaje: 116
Membru din: Sâm 07-Ian-2006 00:44
Localitate: bucuresti

Mesajde dan marin » Mie 30-Mai-2007 16:34

nr 3 este rupta(asa era si la mine),trebuie prelungit pina calca tija pe ea-mai cauta bucata rupta sa stii exact cit sa prelungesti;eu am gasit si lipit bucata;insa eu nu am reusit sa scot crucea de plastic cu pitonasele din maneta

Avatar utilizator
BauBau
pasionat
Mesaje: 198
Membru din: Lun 06-Noi-2006 22:20
Localitate: SB

Mesajde BauBau » Mie 30-Mai-2007 18:58

Eu nu mai am bucata aia, am pierdut-o... chiar, bucata aia era tangenta cu cercul, sau se termina inaintea lui?!?

Avatar utilizator
BauBau
pasionat
Mesaje: 198
Membru din: Lun 06-Noi-2006 22:20
Localitate: SB

Mesajde BauBau » Mie 30-Mai-2007 19:45

Oare se potrivesc cele de pe Dacia Logan, Renault, Pegeout?!? Ca au paletele de pe bord la fel...dar din pacate cred ca difera placa aia de baza :(

Avatar utilizator
dan marin
pasionat
Mesaje: 116
Membru din: Sâm 07-Ian-2006 00:44
Localitate: bucuresti

Mesajde dan marin » Mie 30-Mai-2007 19:45

bucata urmeaza conturul cercului,trebuie sa o lungesti pina tija apasa pe ea;s-ar putea ca tija butonului sa nu mai apese pe lamela,si trebuie lungita 2-3 mm;poti sa-mi spui cum ai scos axul de plastic din maneta?

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mie 30-Mai-2007 20:40

ok, dupa pozele tale, lucrurile par si sunt destul de simple...
e clar ca nr 3 e rupta, ea trebuind sa ajunga pana in drept cu nr 1 si sa fie apasata de catre acesta...
ca sa remediezi, era f bine daca ai fi avut bucatica rupta, dar daca nu o ai, uite cam cum ar trebui sa faci:
e evident ca acele lamele sunt extrem de fine....
ar trebui sa iei legatura cu un electronist care are o statie de lipit de calitate sau un pistol de lipit si mana f buna, EXCLUS letcon....
il pui sa caute un releu cu contacte in aer liber, nu releu reed care are contactele in balon de sticla, acelea in aer liber nu vor rezista si se va depune oxid pe ele...
releul trebuie sa fie mic, se gaseste de cumparat..
se taie o lamela la capatul careia se va afla bulbul sau contactul care poate fi aargintat sau si mai bine, aurit...
va lipi cu fludor de calitate, nu cositor, pe partea dinspre nr 2(lipitura fina)...
pentru asta, va trebui sa scoata intregul cerc pt a lipi pe spatele acestuia, dar dupa ce va croi lamela care urmeaza a fi lipita...
pt unul cu mana sigura, e treaba de 5 minute...
imi pare rau ca esti atat de departe, ca ti-o faceam eu...
succes...si sa ne tii la curent....:)


Înapoi la “Electrica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 23 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187760
    Total subiecte 18621
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos