Salut
Ma confrunt si eu cu o probelma cu electroventilatorul masinii.
Cu lexia am vazut ca la pornirea aerului conditionat, ventilatorului i se comanda cresterea vitezei de la 0% pana la 100% in functie de presiunea freonului in circuitul de inalta.
Dar ca rezultat nimic nu se intampla.
Am desfacut ventilatorul de pe masina, l-am facut bucati, pana am obtinut efectiv motorul electric care arata ca in poza.
Nu pare superuzat din cate am reusit sa vad si nici a ars nu pare sa miroase.
Ce as putea sa fac inainte de a-mi comanda alt ventilator?
Cu ce as putea sa incerc sa-l curat?
L-am dus la un electrician si nu a vrut sa se uite la el zicand ca are o placa electronica in interior si aia ar fi dusa.
Are rost sa-l desfac, avand in vedere ca este capsat si nu a fost proiectat pentru a fi desfacut? Probabil o sa am ceva probleme in a-l recapsa la loc dar daca merita sa-l desfac nu ma dau in spate.
Ms anticipat.
Inca cateva poze.
Electroventilator nefunctional
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Ms de raspuns.
M-am uitat prin gauri la perii si par sa fie in regula toate periile si sa faca contact pe rotor.
Ma gandeam sa-l suflu cu aer sub presiune si eventual sa-l "spal" cu niste alcool tehnic poate e "murdar".
Pare usor de desfacut dar nu si de pus la loc asa ca as vrea sa fie ultiam solutie desfacerea rotorului.
Stie cineva cum functioneaza motorasul asta?
Cele 2 contacte groase sunt de alimentare iar cele 2 contacte mici (din cele 3) sunt de semnal dar nu stiu daca e semnal digital sau analogic.
Poate stie cineva.
M-am uitat prin gauri la perii si par sa fie in regula toate periile si sa faca contact pe rotor.
Ma gandeam sa-l suflu cu aer sub presiune si eventual sa-l "spal" cu niste alcool tehnic poate e "murdar".
Pare usor de desfacut dar nu si de pus la loc asa ca as vrea sa fie ultiam solutie desfacerea rotorului.
Stie cineva cum functioneaza motorasul asta?
Cele 2 contacte groase sunt de alimentare iar cele 2 contacte mici (din cele 3) sunt de semnal dar nu stiu daca e semnal digital sau analogic.
Poate stie cineva.
-
- pasionat
- Mesaje: 138
- Membru din: Mar 21-Sep-2010 20:39
- Localitate: Brasov
- Masina: Citroen C5 1.6 Hdi 80kw 2005
- 2: Ford Ka 1.3i 55kw 2005
Inainte de a desface motorul, verifica releul de la ventilator si siguranta maxi de la bsm. Incearca sa masori tensiunea de alimentare a ventilatorului cu el cuplat, ca pe mine m-a pacalit. Cu ventilatorul decuplat aveam 12v dar in sarcina tensiunea cadea la 4v, si asta din cauza unui contact imperfect la siguranta Maxi de 60A de la bsm.Daca te uitai putin mai jos pe pagina gaseai inca doua topicuri cu acest subiect. Folositi cu incredere butonul de cautare de pe forum. In cel mai vechi am postat si o poza cu amplasamentul sigurantei de 60A. Succes!
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Salut.
Ms de raspuns si de hinturi si te asigur ca am citit cam toate posturile legate de problema asta inainte de a posta un nou topic.
Am cam facut toate verificarile facute de cei de prin celelalte posturi si tot nu am reusit sa rezolv problema.
Am decis sa postez pentru ca am impresia ca eu am alt tip de ventilator cu turatei variabila nu in trepte.
Poate ajuta si pe altii cu acest model de ventilator postul asta
Chestia cu tensiunea de alimentare in sarcina intr-adevar n-am verificat-o asa ca ms fain de idee. ;)
Ms de raspuns si de hinturi si te asigur ca am citit cam toate posturile legate de problema asta inainte de a posta un nou topic.
Am cam facut toate verificarile facute de cei de prin celelalte posturi si tot nu am reusit sa rezolv problema.
Am decis sa postez pentru ca am impresia ca eu am alt tip de ventilator cu turatei variabila nu in trepte.
Poate ajuta si pe altii cu acest model de ventilator postul asta
Chestia cu tensiunea de alimentare in sarcina intr-adevar n-am verificat-o asa ca ms fain de idee. ;)
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Pana la urma am luat alt ventilator din dezmembrari de pe un 407 din 2009 si desi arata un pic diferit fata de cel original are aceiasi conectica si functioneaza normal.
Sper sa fie si mai bun decat cel original.
Am gasit destul de greu si relativ scump dar am preferat sa-l iau local si sa-i fac proba inainte de a-l cumpara la fata locului.
Nou am gasit doar pe ebay la ~350-400 dolari. In reprezentanta nu m-am obosit sa caut.
Ciudat mi se pare ca nici o clipa in bord nu mi-a aratat ca ventilatorul nu functiona si nici cu lexia nu am gasit nici o eroare.
Sper sa fie si mai bun decat cel original.
Am gasit destul de greu si relativ scump dar am preferat sa-l iau local si sa-i fac proba inainte de a-l cumpara la fata locului.
Nou am gasit doar pe ebay la ~350-400 dolari. In reprezentanta nu m-am obosit sa caut.
Ciudat mi se pare ca nici o clipa in bord nu mi-a aratat ca ventilatorul nu functiona si nici cu lexia nu am gasit nici o eroare.
-
- pasionat
- Mesaje: 674
- Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
- 2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
- 3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023
Am avut si eu problema asta. Am dat banii pe unul nou ca nu aveam timp sa-l desfac pe cel vechi si era si mijlocul verii, iar cand l-am desfacut pe cel de pe masina am vazut ca una dintre perii era cam uzata si nu facea contact cum trebuie. Ventilatorul nu pornea tot timpul, iar daca loveam cu ceva in el pornea. L-am reconditionat, am schimbat carbunii, am facut proba si merge foarte bine. Acum il tin in cutia celui cumparat si ma impiedic de el.
Înapoi la “Electrica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187681
Total subiecte 18620
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11708
Cel mai nou membru Ibr_subaib