Pagina 1 din 1

inlocuire bujii incandescente

Scris: Mar 28-Dec-2010 15:08
de marco123
Va salut! Am un citroen C5 HDI de 80Kw(2002) care mi-a pornit foarte greu azi(la a 4 cheie), am verificat bujiile si sunt intrerupte. Mi-am cumparat bujii sa le inlocuiesc, dar mi-a spus cineva ca se pot rupe. Va rog sa-mi spuneti daca ati schimbat chiar asa sensibile sunt? Va multumesc!

Scris: Mar 28-Dec-2010 16:48
de cit_a
Nu se rup daca esti atent si le strangi la rece si cu simnt . Spor la treaba :wink: .

Scris: Mar 28-Dec-2010 18:04
de marco123
Ok..am reusit, dar am alta problema, cand pun contactul lampa martor de la bord pentru bujii se aprinde si dupa 3..4secunde se stinge dar tensiune de alimentare pe bujii nu am, decat dupa ce am pornit motorul si-mi stau bujiile alimentate si nu mai decupleaza. Eu stiu ca trebuie sa-mi vina tensiune inainte de pornire si dupa un timp oarecare sa se stinga. Va rog sa ma ajutati cu un sfat, si sa-mi spuneti unde este montat releul de cuplare bujii. Va multumesc!

Scris: Mar 28-Dec-2010 18:10
de mesersmith
asa este, tensiunea trebuie sa fie prezenta temporizat inainte de pornirea motorului, trebuind sa dispara dupa temporizare.
suspectez releul defect, care releu e de vina probabil si pt arderea bujiilor.

Scris: Mar 28-Dec-2010 19:09
de marco123
Va rog sa-mi spuneti unde se afla releul pentru bujii.

Scris: Mar 28-Dec-2010 21:05
de marco123
Revin cu detalii, am gasit releul am miscat cred ca mufa ce intra in el si acum se manifesta in felul urmator: pun contactul releul cupleaza tensiune vine la bujii dupa o perioada decupleaza, dar cum pornesc motorul releul cupleza din nou si nu mai decupleaza nu mi-am permis sa las mai mult de 1 minut sa nu ard bujiile. Acum intrebarea mea este: are cumva vreun senzor, sonda care sa citeasca temperatura motorului, si apoi sa comande releul? Am desfacut releul(are si parte electronica in ea cred ca este circuitul de temporizare) si nu pare sa aibe probleme. Nu inteleg de ce la mufa de conectare sunt 4 fire, doua le-am depistat: 1. plus pe contact, 2 minus, dar doua nu stiu unde merg in instalatie, pe langa acesta mufa mai are intrarea pe un surub plus 12 volti pe fir gros si iesirea tot pe un surub ce merge la bujii tot pe fir gros. Va rog sa ma ajutati cu un sfat sau cum functioneaza acest releu, ca nu vreau sa-mi arda din nou bujiile ca sunt cam scumpe. Va multumesc!

Scris: Mar 28-Dec-2010 22:42
de mesersmith
din cate stiu eu, nu exista un senzor care sa-l comande, ci doar o comanda de la ecu...

Scris: Mie 29-Dec-2010 14:53
de marco123
Am reusit sa inteleg cum functioneaza acest releu de comanda al bujiilor si anume: cand temperatura motorului ajunge la o anumita temperatura sa zicem de la 0 la -4 grade releul alimenteaza cu tensiune bujiilee pentru o perioada de timp stabilita dupa care decupleaza alimentarea, dupa ce pornim motorul bujiile sunt alimentate din nou si le mentine asa pana cand ( nu am verificat) temperatura motorului ajunge sa zicem 10 la 20 grade dupa care decupleaza. Ce am mai observat daca motorul este la cald si pornim motorul martorul indica functionarea bujiilor dar tensiune nu vine la bujii. Acum cred ca celelalte doua fire de la mufa releului duc ori la vreun senzor pe blocul motor ori la calculator pentru ai da informatiile necesare. In final m-am stresat degeba releul era functionabil numai ca eu nu am stiut cum functioneaza. Va multumesc tuturor pentru sprijinul acordat si va doresc sarbatori fericite si un calduros LA MULTI ANI.

Scris: Joi 30-Dec-2010 20:43
de urzica
marco123 scrie:Am reusit sa inteleg cum functioneaza acest releu de comanda al bujiilor si anume: cand temperatura motorului ajunge la o anumita temperatura sa zicem de la 0 la -4 grade releul alimenteaza cu tensiune bujiilee pentru o perioada de timp stabilita dupa care decupleaza alimentarea, dupa ce pornim motorul bujiile sunt alimentate din nou si le mentine asa pana cand ( nu am verificat) temperatura motorului ajunge sa zicem 10 la 20 grade dupa care decupleaza. Ce am mai observat daca motorul este la cald si pornim motorul martorul indica functionarea bujiilor dar tensiune nu vine la bujii. Acum cred ca celelalte doua fire de la mufa releului duc ori la vreun senzor pe blocul motor ori la calculator pentru ai da informatiile necesare. In final m-am stresat degeba releul era functionabil numai ca eu nu am stiut cum functioneaza. Va multumesc tuturor pentru sprijinul acordat si va doresc sarbatori fericite si un calduros LA MULTI ANI.


E bine de stiut, felicitari pt investigatii si La multi ani! =D> =D>

Scris: Sâm 01-Ian-2011 13:09
de balanel
A masurat cineva tensiunea pe fisele bujiilor cu motor oprit, cheia scoasa din contact?
La mine am in permanenta 6 volti pe fise. Nu stiu daca e normal.

La punerea contactului are aproape 12 volti, iar dupa pornirea motorului 8 volti, probabil pana se incalzeste motorul.

Nu am masurat pentru ca nu am avut ocazia sa vad daca dupa ce motorul se incalzeste, am 0 volti sau tot 6 volti pe fise.

Mentionez ca o bujie este arsa, n-am idee de cand, dar nu vreau sa o schimb pana nu ma conving ca e totul ok acolo.

Zicea cineva pe alt forum ca e vorba de o tensiune modulata, si ca ar fi normal, dar eu nu stiu ce inseamna asta ... :(