Braking Fault

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

andrei_titiriga
just curious
Mesaje: 22
Membru din: Joi 19-Feb-2009 19:55
Localitate: Bucuresti

Braking Fault

Mesajde andrei_titiriga » Sâm 24-Iul-2010 16:15

salutare tuturor,
Am si eu o nelamurire. De cateva zile m-i se aprinde martorul de STOP si martorul de frana de mana si imi apare pe ecran BRAKINF FAULT.
Am verificat lichidul si am mai adaugat putin lichid dar nu pana la MAX. E undeva la 3 sferturi. Eroarea persista..adica se aprinde din cand in cand. Sa fie oare placutele de frana "mancate" ?
multumesc pentru suport

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Dum 25-Iul-2010 11:35

Placutele de frana au un senzor. Mai exact o singura placuta de frana are un senzor. Cea mai apropiata placuta de pompa de frana, adica pe cea mai scurta conducta de frana de la pompa pana la etrier, pe partea care intra in contact direct cu cilindrul receptor. Acea placuta se uzeaza invariabil prima. Cand senzorul intra in contact cu discul te avertizeaza.

Exista o singura metoda sa afli asta: dai jos roata si te uiti cu o lanterna la placutele de frana. Se vede cu ochiul liber grosimea ferodo-ului fara sa fie nevoie sa dai jos placutele ca sa le inspectezi. In principiu senzorul da alarma cand mai sunt 1-2 mm de ferodou. Se mai poate merge asa macar 1000 de kilometri in regim cu frane mai putine, dar sfatul meu e sa nu risti. Odata ce se duce ferodoul incepe uzura discurilor. E de prisos sa spun ce costuri implica schimbatul placutelor si ce costuri implica schimbarea placutelor + discuri de frana.

andrei_titiriga
just curious
Mesaje: 22
Membru din: Joi 19-Feb-2009 19:55
Localitate: Bucuresti

Mesajde andrei_titiriga » Lun 26-Iul-2010 10:50

multumesc pentru raspuns...o sa-ti ascult sfatul

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 26-Iul-2010 12:31

placutele se uzeaza egal in lipsa altor probleme, nu pe rind, senzorul/senzorii (dupa caz) indica uzura tuturor placutelor de pe o punte practic. verifica si asta, dar daca sint inca bune e posibil sa fie vorba de altceva, in mod normal la placute uzate se aprinde doar becul respectiv, nu ar trebui sa apara si mesajul braking fault
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Lun 26-Iul-2010 15:45

Placuta cea mai apropiata de pompa de frana se uzeaza prima. Aproape nesesizabil dar totusi prima.

La citroen nu am schimbat placutele niciodata, dar la Fiat din 4 placute pentru fata, doar una avea senzor. Si cu ocazia asta am auzit si explicatia de la un inginer mecanic, seful service-ului de marca. Dar cum legile fizicii sunt aceleasi si hidraulica este o ramura a fizicii, ma gandesc ca trebuie sa fie la fel la toate marcile.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 27-Iul-2010 00:19

nu stiu de la ce service era acel inginer, dar o ineptie mai mare decat asta chiar nu am auzit....

acele legi ale fizicii spun ca daca ai un circuit presurizat la o presiune oarecare, orice plus sau minus de presiune in acel circuit, va determina cresterea sau scaderea dupa caz, a presiunii in oricare dintre punctele acelui circuit (o infinitate de puncte), in acelasi timp, indiferent de distantele dintre puncte.
din pacate, acum sunt intr-un loc unde nu am net decat cat sa deschid un google in 2 minute, dar daca e necesar, voi reveni cu demonstratia fireasca.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 27-Iul-2010 00:26

SPF scrie:Placuta cea mai apropiata de pompa de frana se uzeaza prima. Aproape nesesizabil dar totusi prima.

La citroen nu am schimbat placutele niciodata, dar la Fiat din 4 placute pentru fata, doar una avea senzor. Si cu ocazia asta am auzit si explicatia de la un inginer mecanic, seful service-ului de marca. Dar cum legile fizicii sunt aceleasi si hidraulica este o ramura a fizicii, ma gandesc ca trebuie sa fie la fel la toate marcile.


senzorii se puneau pe o placuta tocmai ca in mod logic ar trebui sa se uzeze toate in acelasi ritm.
mai apoi, pt ca s-a constat ca placutele se uzeaza totusi in mod diferit, din cauza dispersiei tehnologice a materialelor din care erau facute, a temperaturilor diferite la care ajungeau punctele de contact, uzurii in timp a discurilor, etc, s-a mers pe ideea de senzori pe ambele placute fata.
pe spate nu am vazut si nici nu am auzit sa existe senzori, decat acustici.

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Mar 27-Iul-2010 05:56

Nu, cred ca nu ai inteles bine. Din 4 placute una singura avea senzor. Nu ma supara faptul ca imi faci afirmatiile ineptii. Eu stiu ca am dreptate.

Stii de ce se uzeaza placuta de pe cea mai scurta conducta de la pompa de frana? Pentru ca conducta nu are rigiditate infinita iar lichidul de frana nu are rezistenta la compresibilitate infinita.


Asadar, cu cat este mai scurta conducta, cu atat contine mai putin lichid care sa piarda forta prin compresia lichidului si mai putin metal prin care sa se piarda forta prin dilatarea conductei. Deci forta de franare se transmite mai eficient printr-o conducta mai scurta decat prin una mai lunga de unde si uzura accelerata a placutei pe cea mai scurta conducta.

Acum astept argumentele tale referitor la ineptiile mele.

Hai sa traiesti.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Mar 27-Iul-2010 08:23

SPF scrie:Placutele de frana au un senzor. Mai exact o singura placuta de frana are un senzor. Cea mai apropiata placuta de pompa de frana, adica pe cea mai scurta conducta de frana de la pompa pana la etrier, pe partea care intra in contact direct cu cilindrul receptor. Acea placuta se uzeaza invariabil prima. Cand senzorul intra in contact cu discul te avertizeaza.

Exista o singura metoda sa afli asta: dai jos roata si te uiti cu o lanterna la placutele de frana. Se vede cu ochiul liber grosimea ferodo-ului fara sa fie nevoie sa dai jos placutele ca sa le inspectezi. In principiu senzorul da alarma cand mai sunt 1-2 mm de ferodou. Se mai poate merge asa macar 1000 de kilometri in regim cu frane mai putine, dar sfatul meu e sa nu risti. Odata ce se duce ferodoul incepe uzura discurilor. E de prisos sa spun ce costuri implica schimbatul placutelor si ce costuri implica schimbarea placutelor + discuri de frana.

nu am nimic cu tine dar afirmi niste lucruri total neadevarate si lipsite de logica.problema e ca i-ai putea induce in eroare pe cei mai putin initiati.daca vrei cu adevarat sa ajuti si sa dai sfaturi utile nu vad decit o solutie: pune mina pe carte.
nu-mi raspunde pt. ca nu mai particip la subiect orice ai avea de zis.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 27-Iul-2010 08:28

daca citesti cu atentie, ai sa vezi ca am numit ca fiind ineptie afirmatia acelui inginer.
in ceea ce priveste explicatia ta, e f logica insa are o lacuna: diferentele sunt micronice si in practica ai sa intalnesti situatii inverse celor descrise de tine, placuta mai uzata sa fie mai indepartata, tocmai din cauzele pe care le explicam.
ia un tub din acela de suflat in varza, pune doi senzori de presiune la capete, si da o gaura unde vrei tu pe lungimea lui prin care sa impui o presiune oarecare. daca senzorii de presiune masoara cu 20 de zecimale, ai sa constati ca presiunile sunt strict egale, indiferent de lungimea tubului.
teoria ta se aplica daca cele doua randuri de placute sunt pe circuite separate.

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Mar 27-Iul-2010 08:42

sandor mihai scrie: nu am nimic cu tine dar afirmi niste lucruri total neadevarate si lipsite de logica.problema e ca i-ai putea induce in eroare pe cei mai putin initiati.daca vrei cu adevarat sa ajuti si sa dai sfaturi utile nu vad decit o solutie: pune mina pe carte.
nu-mi raspunde pt. ca nu mai particip la subiect orice ai avea de zis.


Iti reamintesc ca asta este un forum de discutii in care uneori, atunci cand nu incercam din toate puterile sa ne jignim, avem ceva de invatat unii de la altii.

Eu nu cred ca exista vreo lacuna de logica in afirmatiile mele, daca exista, te rog sa mi-o arati ca sa iau aminte.

Te rog sa imi demonstrezi ca spun lucruri neadevarate. Dar vreau demonstratie cu link sau poze sau demonstratie fizica. Si despre invitatia de a pune mana pe o carte, este o jignire fara sens. De unde oare stii tu cata scoala si cata carte am eu?

Ai intervenit in discutie doar ca sa imi spui ca gresesc, intr-un mod jignitor, fara sa argumentezi macar cu O LITERA. E ca si cum as intra eu intr-o sala unde niste profesori tin o dizertatie despre nano roboti si ii spun vorbitorului ca spune niste tampenii si ies din sala. Cum ar fi privita o astfel de persoana de catre audienta? Cred ca ar considera ca are o boala psihica sau ceva de genul asta.

Mesersmith:

diferentele intre teorie si practica sunt punerea proasta a teoriei in practica.

Te asigur ca acele diferente micronice despre care ai admis si tu ca exista, duc la uzarea invariabil mai rapida a placutei cele mai apropiate de pompa de frana. Daca iei o teava de suflat varza si o astupi la ambele capete si pui cate un senzor la fiecare capat si dai o gaura la o distanta inegala de cei doi senzori si sufli vei avea presiuni diferite in senzori.

Iata de ce: ia o teava de un kilometru lungime plina cu aer la o presiune de 1 atmosfera si sufla in ea pana faci presiune 2 atmosfere. Si pe urma ia o teava de 1 metru lungime tot plina cu aer la o atmosfera si sufla din nou pana faci presiune 2 atmosfere.

In care teava trebuie sa introduci o cantitate de aer mai mare ca sa ajungi la aceeasi presiune? Aerul este un fluid are are o rata de compresie imensa in comparatie cu lichidul de frana. De fapt chiar mi-ai dat o mana de ajutor in a-mi definitiva si accentua demonstratia.

Si cu lichid de frana in conducta mai lunga e aceeasi poveste. Nu exista fluid inventat de oameni care sa aiba rata de compresie 0. Lichidul de frana se va comprima mai mult intr-o conducta de 1 metru decat intr-o conducta de 10 centimetri. Basca trebuie luata in calcul dilatarea conductei. Cu cat e mai lunga cu atat volumul de dilatare va creste direct proportional.


Edit:

Revin dupa o mica mazgalire pe hartie:

Exemplul lui mesersmith este bun. Teava in care sufli cu senzori la ambele capete functioneaza dupa principiul vaselor comunicante. Deci presiunea va fi egala in cei doi senzori, este eroarea mea de gandire.

In schimb, pompa de frana nu functioneaza pe principiul vaselor comunicante. Fiecare conducta e deservita de o garnitura si un segment al pistonului central. Deci presiunile se formeaza INDIVIDUAL in fiecare conducta a fiecarei roti. Solutia aceasta este aleasa ca sa nu ramai fara frane daca plesneste o conducta sau un furtun. Asadar presiunile vor fi diferite in conducte functie de lungimea lor.

Daca cineva are alte idei le astept cu interes. Sper numai sa nu fie grobianisme de genul: spui prostii, ineptii, pune mana pe o carte, esti prost, etc.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Mar 27-Iul-2010 17:46

@ spf.cel putin in cazul c5, conducta de frana spre roata dreapta fata are o lungime cel putin dubla fata de stinga.te asigur ca presiunea in cele 2 conducte e absolut egala.daca ar fi cum spui tu ,la frinare masina ar trage putin intr-o parte si invariabil placutele de frina de pe una din parti (dreapta sau stinga) s-ar uza intotdeauna primele.
ceea ce spui tu,ca placuta dinspre pistonul etrierului se uzeaza prima e adevarat citeodata dar din cu totul alta cauza.bucsile pe care culiseaza etrierul si care misca de fapt a doua placuta,cea din exterior se blocheaza citeodata la masinile mai vechi din cauza deteriorarii burdufurilor de protectie.asta face ca placuta sa se uzeze sensibil mai putin decit cea de linga piston.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 27-Iul-2010 18:27

sandor mihai scrie:@ spf.cel putin in cazul c5, conducta de frana spre roata dreapta fata are o lungime cel putin dubla fata de stinga.te asigur ca presiunea in cele 2 conducte e absolut egala.daca ar fi cum spui tu ,la frinare masina ar trage putin intr-o parte...


f adevarat si subscriu fara rezerve...
daca ar fi sa ma gandesc la batranele dacii care franeaza care si cum vor ele si cu diferente enorme intre franele pe diferite roti...
si daca mai ai si un pic de joc in articulatii, la viteze mari se pune si mai bine in evidenta daca franarea se face diferit pe rotile fata, de ex...
eu am avut joc in diferite articulatii la c5 si nu-mi amintesc sa fi sesizat vreodata sa ma traga vreun pic...
prin urmare, nu cred ca la masinile de categoria asta sa existe diferente de presiune pe placutele pereche fata, respectiv spate.

diferentele de presiune pe care le-am admis in exemplul tau, exista si nu exista...
hai sa ne gandim...
in doua circuite distincte si total separate, introducem presiuni identice.
in conditiile astea, daca punem doi senzori de presiune pe capete, vom constata ca avem...presiuni identice si nicidecum diferite, indiferent de lungimea acelor circuite..
si acum sa ma explic:
daca introducem intr-un circuit o presiune de 2 atm, inseamna ca avem o pompa care...baga 2 atm.
daca avem un circuit de 1m si al doilea de 1 km, pompele vor ajunge la presiunea de 2 atm in timpi f diferiti, dar vor ajunge la aceesi presiune, indiferent de comprimarea fluidului, dilatarea mecanica a tevilor, etc...si asta pt ca pompa de pe circuitul lung va baga 2 atm.
acesta este un exemplu general si nu are leg cu circuitul de franare.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 27-Iul-2010 19:25

de cateva postari ma tin sa scriu si ceva on topic si ma iau cu discutiile in contradictoriu si uit... :razz:

asta iarna imi aparea si mie mesajul asta si era defect comutatorul de la pedala de frana...
verifica-l si pe asta...
vezi daca nu cumva raman stopurile pe frana mereu apasate sau nu se mai aprind deloc...
de asemenea, verifica si daca dupa ce iti apare mesajul asta se mai ridica sau nu masina de la butoane si daca lucreaza asieta in momentul in care se modifica greutatea pe masina...
eu ma asezam pe bancheta din spate din lateral...
scrie-ne daca observi ceva...
din pacate, nu mai tin minte cum era mesajul atunci cand erau uzate placutele.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Mie 28-Iul-2010 08:35

sunt 2 comutatoare la pedala de frina.e posibil sa fie bun cel care aprinde stopurile spate dar sa fie blocat celalalt.in acest caz pompa hidraulica nu mai primeste comanda cu motorul pornit.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!


Înapoi la “Electrica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo