Pagina 1 din 1
diesel engine - schimbarea optima a vitezelor
Scris: Joi 15-Iul-2010 09:12
de moe
salut,
am o mica nelamurire cu motorul diesel.. C5 II 1.6HDI 110cp
primul meu diesel (de aprox 3ani), inainte am condus doar benzina.
pot sa spun ca imi place mai mult, cuplu, demaraj, handling in general.
pana acum am tot incercat sa schimb diferit vitezele, sa gesesc un optim pentru motor dar si pentru mine.
pana acum am gasit multe topicuri pe tema asta, multi au pareri diferite, pentru mine ar fi interesant sa stiu cum conduceti si voi.
la mine se intampla astfel:
normal shift: la ~2500rpm schimb treapta
depasiri: ~3500rpm schimb treapta
turbina am inteles ca nu e bine sa fie tot timpul in functiune dar nici lasata deoparte. ma gadesc ca in modul in care schimb eu vitezele e cat de cat optim si pentru ea, si nici nu chinui motorul.
acum am inteles ca la diesel e bine sa se mai tureze motorul, nu stiu in ce masura...
voi ce ziceti?
EDIT: @admin: va rog sa mutati topicul in C5I-II, din greseala l-am postat in electrica

scuze
merci
alex
Scris: Joi 15-Iul-2010 10:06
de mbc
1. Turbina merge tot timpul. Ca se simte dupa o anumita turatie, e alta poveste.
2. Nu subtura motorul. Nu merge cu 1200 rpm, incearca sa fii undeva pe la 2000 la mers constant.
3. Dupa ce turezi mult motorul (autostrada, mers mai sportiv) nu opri motorul imediat dupa ce ai oprit masina, mai lasa cateva momente sa scada viteza turbinei.
4. Cand depasesti, da-i sa sune pana in 4000 (linia rosie e de la 5000 parca), stai linistit ca nu se dezmembreaza. Oricum, simti cand motorul nu mai are putere destula si schimbi si tu in sus.
5. Bucura-te de masina si nu te mai stresa.
Scris: Vin 16-Iul-2010 14:45
de moe
thanks pentru feedback
1. habar n-am avut :p
2. mers constant in oras cam 1500, cateodata 2000 in afara 2000+
3. nu prea turez motorul, nu conduc sportiv. motorul in opresc totdeauna dupa vreo 10sec
4. suna si la 3500... parca de cateva ori am mers pana la 4000, da parca nu mai e putere la turatiile alea. linie rosie n-am deloc

)
5. chiar ma bucur de ea sunt doar curios....
apropo de condus sportiv: parerea mea e ca citroen nu e deloc sport. citroen pt mine inseamna eleganta, rafinament, finete, clasa, stil aparte, tehnologie... nici decum sport. chiar daca in ultima vreme are un design mai dinamic sa zicem sportiv... parca nu i se potriveste, dar nah, ramane doar o parere personala.
weekend fain
Scris: Vin 16-Iul-2010 16:44
de SPF
Balena trebuie condusa in 2000 de ture minim. Altfel se depun tot felul de mizerii pe palele turbinei si nu ii face bine deloc. Si eu mai calc pe bec din cand in cand in cand incetinesc la cedeaza trecerea si plec cu a 2-a la 1200-1500 de ture. E rau ce fac. Dar ma consolez cu gandul ca nu o fac foarte des.
1.6 HDI nu este un motor sportiv dar nici nu se face de rusine nicio secunda (11.3 secunde pana la 100 nu e nici pe departe rusinos pentru 1500+ Kg). Misca masina asta exact cum trebuie. Eu sunt extrem de satisfacut de alegerea facuta.
Cat despre tehnologie, m-am amuzat un pic. Adevarul e ca la C5 ai miscat un surub aiurea ti s-au aprins 7 becuri in bord

Scris: Vin 16-Iul-2010 16:50
de mbc
Sa nu uitam ca Citroen are rezultate foarte bune in raliuri... Prima data a fost Xsara WRC, dupa aceea C4 si se pare ca urmeaza DS3. C5 insa clar nu e o masina orientata spre sport, dar nici lenta nu e, mai ales cu motorul de 2.0 HDI sau 2.2HDI si chiar noul 2.0HDI. 1.6HDI este o solutie excelenta pentru a avea taxe mici in romania. Sa nu uitam ca performantele lui sunt comparative cu motorul de 2.0 HDI din prima generatie de C5.
Scris: Vin 16-Iul-2010 17:48
de moe
masinile de raliu nu le-as compara cu cele de serie, dar... stiu rezultatele sunt spectaculoase, pentru mine cel putin.
dar totusi cred ca soferul face mult. leob stie ce face :P
cat la motorul de 1.6.. din punctul meu de vedere cam slabut la sprint, dar e ok, nu am nimic de obiectat.
vroiam doar o mica paranteza.. nu cred ca puterea motorului te face sa conduci sportiv
cautam intitial motor mai mare, dar nu as fi vrut sa cresc puterea motorului prea brusc. adica n-as trece direct de la 100cp la 200cp.
in fine, ce vroiam sa spun e, ca oricati cai as avea sub capota nu as conduce sport.
acum putem vorbi de inseamna sport.

)
in orice caz am prins ideea, e mai bine pt motor sa o tin in jurul 2000rpm,
thanks a lot
Scris: Sâm 17-Iul-2010 21:37
de khan
subturarea la acest motor inseamna moarte prematura. poti urca lejer in tr 1 si 2 la 3500, nu neaparat tot timpul dar macar de citeva ori intr-o saptamina, altfel ai sa regreti mai tirziu
Scris: Sâm 17-Iul-2010 22:40
de mesersmith
desi stiu toate lucrurile astea, am un stil tare pacatos...merg f subturat si stiu ca-l faram...
insa ma consolez cu ideea ca daca a tinut 300.000 km +, n-o sa cedeze in urmatoarea suta de mii...
in plus, cred ca in primavara urmeaza un lexus, pt ca c5 III e f scump si nu cred ca e un pret realist...
un lexus IS 220 e undeva intre 15 si 20 de mii, in timp ce un c5 III cu aceleasi dotari, adica full, e peste 20 de mii...ambele second...
Scris: Lun 19-Iul-2010 07:26
de bogdan78
Vad ca se spune ca este ok sa il duci in utre cat mai sus. Eu nu ma pricep asa ca intreb si eu. De ce la itp, la diesel intotdeauna mecanicul imi cere acceptul sa tureze motorul pentru noxe? L-am intrebat pe respectivul si mi-a spus citez ca poate crapa.

Probil m-a aburit, dar o urma de adevar trebuie sa existe de vreme ce am fost intrebat in doua locuri diferite de lucrul asta, in ultimul caz chiar erea vorba de un peugeot 207 de 2 ani vechime.
Scris: Lun 19-Iul-2010 07:58
de SPF
Mecanicul iti cere acceptul pentru ca sunt cimpanzei complet atehnici care ajung in service si cand li se tureaza masina pentru noxe aproape ca sar sa-l bata pe mecanic: "Cum domne eu merg cu masina cu manusi, nu depasesc 3000 de ture ca sa iti bati tu joc de ea?". Auzit de nenumarate ori faze din astea.
Asadar ca sa nu mai aiba vreo surpriza intreaba inainte. Oricum daca spui ca nu esti de acord te respinge, pentru ca la diesel testul de noxe nu se poate face altfel. Exista normative pentru inspectia tehnica. Nu le respecti, ti se retrage licenta.
Oricum e recomandabil sa te duci acolo cu motorul cald. Si oricum turatul la maxim inseamna ca intra limitatorul de turatie si nu pateste absolut nimic motorul.
Pe termen lung a rau sa il tii in ture ridicate pentru ca ii accentuezi uzura; segmentii aia si camasile de piston si cuzinetii au si ei un numar de rotiri/culisari/curse pana se uzeaza. Intr-o lume ideala unde frecarea intre subansamble ar fi 0, numarul de ture nu ar conta. In realizatate insa frecare exista si conteaza de cate ori freci o piesa pana crapa.
Reciproca e valabila si uneori mult mai distrugatoare: mersul subturat e foarte daunator in mod special pentru un motor diesel turbo.
Scris: Mar 20-Iul-2010 10:20
de bogdan78
Exte clar, ca la orice in viata echilibrul trebuie pastrat in defavoarea exceselor. In concluzie nici subturat nici mers prea turat nu este bine. Dar.... Functie de fiecare motor in parte, de tronsonul de drum pe care te aflii și mai ales functie de cutia de viteze, in anumite situații fiecare din noi este silit la un moment dat sa mergem cu motorul fie subturat fie mai turat decat normal. In acest caz sunt curios care ar fi alegerea cea mai buna. (bineinteles ca s-ar putea lasa la punctul mort pentru intervale de timp, dar pentru drumuri in panta nu mi se pare o optiune).
Scris: Mar 20-Iul-2010 10:51
de mbc
si daca lasam la punctul mort, nu e subturat?

Scris: Mar 20-Iul-2010 12:54
de SPF
Nu.