Pagina 1 din 1

Jos la maxim, nu se ridica nicicand

Scris: Joi 25-Dec-2014 17:27
de voshlo27
Salutare tuturor membrilor! Sunt de curand posesor al unui C5 din 2003. Are o problema masina asta, care se manifesta in felul urmator:
- caroseria este la maxim jos. adica garda la sol de vreo 5-6 cm.
- cand pun contactul, imi apare in bord indicatorul acela rosu,"STOP". banuiesc ca este pozitia de parcare a suspensiei...?
- pornesc motorul si incerc sa o ridic. cand apas, imi apare pe display imaginea masinii cu un X mare peste ea. la fel si daca apas sa o cobor (nu ca ar fi posibil mai jos de atat). Si nu se aude niciun motoras sau pompa. Doar mesajul, care dupa 10 secunde dispare.
- acest lucru se intampla si in timpul stationarii cu motorul pornit, si in timpul mersului. la viteza mica sau la viteza mare. acelasi mesaj mereu si nu se intampla nimic.
- ah, iar in timpul mersului nu imi da niciun mesaj de eroare, nu imi spune ca trebuie sa o ridic, indicatorul STOP se stinge la doua secunde dupa ce pornesc motorul si nu se mai aprinde.
Pana acum am citit pe forum diferite subiecte referitoare la hidraulica C5 I-II si, cum nu ma pricep deloc la masina asta si la sistemul hydractive, pot doar sa spun ca m-am uitat la nivelul de lichid LDS - am desfacut busonul - iar lichidul este acolo. Prin urmare, banuiesc ca nu sunt conducte sparte. Si am mai verificat sigurantele. Despre aceea mica de sub bord stiu ca nu este arsa. Nu am stiut cum sa o verific pe cea de sub capota motorului, siguranta maxi de 40A.
Stie cineva dintre voi ce ar putea fi stricat la masina asta? Sunt recunoscator pentru orice indiciu, fie ca raspunsul vostru este "ar putea fi aia..." sau "sigur nu este cealalta..."

Scris: Joi 25-Dec-2014 23:45
de Valentin Sandu
Ridica capota si sub releie din partea soferului, sau sub calculator sunt acele sigurante mari .Ia si le verifica in special cea de 40 Am. F8 .Daca esti in tara dami un telefon sa-ti spun mai bine.

Scris: Vin 26-Dec-2014 12:20
de voshlo27
Valentin Sandu scrie:Ridica capota si sub releie din partea soferului, sau sub calculator sunt acele sigurante mari .Ia si le verifica in special cea de 40 Am. F8 .Daca esti in tara dami un telefon sa-ti spun mai bine.


Salutare, Valentin. Am reusit sa gasesc siguranta despre care mi-ai spus. Initial nu o gasisem, dar am mai citit putin pe forum si am dat de ea. Una peste alta, nu este arsa. Se prezinta bine. Adaug mai jos doua poze cu ea.


Imagine

Imagine

Acum, ca sigurantele par sa fie in regula, unde crezi ca ar trebui sa caut mai departe? Ma gandeam la pompa si motoras (pozitia 21 din schita de mai jos), sa verific prima data toate contactele de pe acolo...sau ma sfatuiesti sa fac altceva?
Multumesc, cu stima.

Imagine

Scris: Vin 26-Dec-2014 13:57
de sandor mihai
maºina este la minim jos .. Când siguranta e arsã nu apare x-ul pe display.la tine problema este mai mult ca sigur la unul din senzorii de ÎnãlÞime de pe bara de torsiune fata sau spate.În aceste condiÞii calculatorul nu mai ºtie În ce poziÞie e maºina ºi nu mai face nimic.

Scris: Vin 26-Dec-2014 17:03
de voshlo27
sandor mihai scrie:maºina este la minim jos .. Când siguranta e arsã nu apare x-ul pe display.la tine problema este mai mult ca sigur la unul din senzorii de ÎnãlÞime de pe bara de torsiune fata sau spate.În aceste condiÞii calculatorul nu mai ºtie În ce poziÞie e maºina ºi nu mai face nimic.


Multumesc pentru indiciu, Mihai. Deci poate fi un singur senzor defect, fie cel de pe fata fie cel de pe spate si din cauza asta calculatorul nu mai stie ce e cu masina? Nu m-as fi gandit la asta. Mai caut pe forum despre senzorii astia si aflu unde se afla exact. Probabil poate fi si contactul murdar, iar senzorul sa fie in regula?

Revin imediat ce aflu. Multumesc!

Scris: Vin 26-Dec-2014 18:13
de sandor mihai
daca ipotetic masina e la maxim si unul din senzori e defect, tu ii dai comanda de ridicare.daca acel senzor transmite o alta pozitie calculatorului si acesta comanda pompa,rezultatul va fi spargerea cilindrilor sau a altei piese, pentru ca pompa functioneaza sau pina este atinsa pozitia ceruta, sau daca din diferite motive(lipsa ulei) pozitia nu este atinsa,ea functioneaza pina cind protectia termica este activata. de aceea functioneaza asa. poate fi si contact murdar dar mai rar.senzorii sunt cam la mijlocul barilor de torsiune fata spate.mufa cu 3 fire.

Scris: Sâm 27-Dec-2014 01:40
de urzica
sandor mihai scrie:daca ipotetic masina e la maxim si unul din senzori e defect, tu ii dai comanda de ridicare.daca acel senzor transmite o alta pozitie calculatorului si acesta comanda pompa,rezultatul va fi spargerea cilindrilor sau a altei piese, pentru ca pompa functioneaza sau pina este atinsa pozitia ceruta, sau daca din diferite motive(lipsa ulei) pozitia nu este atinsa,ea functioneaza pina cind protectia termica este activata. de aceea functioneaza asa. poate fi si contact murdar dar mai rar.senzorii sunt cam la mijlocul barilor de torsiune fata spate.mufa cu 3 fire.
Ce spui tu este logic dar tocmai pentru a preveni acest lucru, adica functinarea pompei incontinuu, calculatorul de suspensie nu face nici o comanda daca senzorul de inaltime este defect.

Scris: Vin 02-Ian-2015 11:39
de voshlo27
sandor mihai scrie:daca ipotetic masina e la maxim si unul din senzori e defect, tu ii dai comanda de ridicare.daca acel senzor transmite o alta pozitie calculatorului si acesta comanda pompa,rezultatul va fi spargerea cilindrilor sau a altei piese, pentru ca pompa functioneaza sau pina este atinsa pozitia ceruta, sau daca din diferite motive(lipsa ulei) pozitia nu este atinsa,ea functioneaza pina cind protectia termica este activata. de aceea functioneaza asa. poate fi si contact murdar dar mai rar.senzorii sunt cam la mijlocul barilor de torsiune fata spate.mufa cu 3 fire.

Salutare si scuzele mele pentru intarziere. Munca si sarbatori :) Am revenit asadar, cu urmatoarele:
-am cumparat senzor pentru spate, avea tija aceea metalica foarte ruginita. cel din fata parea ok.
-am schimbat senzorul de inaltime de pe spate asadar, dar nu s-a schimbat nimic. exact acelasi mesaj de eroare, ca nu am voie sa ridic masina si nici sa o cobor. nu se aude niciun motoras de pompa, totul este la fel ca inainte.
Acum, ajutati-ma va rog cu un sfat. Credeti ca ar trebui totusi sa inlocuiesc si senzorul de pe fata? Ar putea fi si altceva? Are vreo relevanta ca frana de mana nu tine aproape deloc...? Maine am ocazia sa merg la un parc de dezmembrari si ar fi bine daca as sti ce sa mai iau de la baietii de acolo.
Multumesc anticipat! Cu stima.

Scris: Vin 02-Ian-2015 18:25
de Valentin Sandu
Eu cind am astfel de situatie ,prima data verific daca lucreaza motorul pompei hidraulice.Am un cablu separat si alimentez direct motorul pompei hidraulice de la acumulatorul masinei.Daca nu functioneza ,trebuie inlocuit motorul sau cu tot cu P.H.Daca functioneaza ma uit la sigurante sau la cei doi senzori unul de pe fata si unul de spate care sunt fixati pe bara de torsiune.Ori unul ditre ei este dat peste cap ,ori ofi unul ars.Pentru montarea sau reglarea unui senzor sau i se mai spune si potentiometru ai nevoie de un calculator.Eu am un potentiometru ce are facut semne pe el pentru diferite inaltimi si ma iau dupa el pentru reglarea unei masini atunci cind nu am calculator prin preajma

Scris: Sâm 03-Ian-2015 16:06
de voshlo27
Si, recapitulare pentru a sumariza si concluziona acest subiect, caci problema a fost rezolvata:
-masina nu se ridica nicicand, era la maxim jos, pe pozitia de parcare mereu.
-in bord, cand incercam sa apas comanda de ridicare sau coborare, imi aparea masina cu un x mare pe ea, si nu se intampla nimic
-in rest, niciun fel de eroare, nici in timpul mersului, nici in stationare
-rezervorul cu lichid LDS plin, deci fara scurgeri. si fara presiune in telescoape, desigur, caci nici motorasul nu mergea.
-sigurantele in regula, niciuna arsa
Apoi:
-inlocuit prima data una bucata senzor de inaltime (spate), fara rost din cate se pare. dar nu-i bai, poate se strica altcandva si am inlocuitor.
-nu mai inlocuit a doua bucata senzor de inaltime, noroc ca imi uitasem cardul acasa si nu am putut sa il cumpar :))
-mers la masina si uitat ca curca in lemne pe sub capota, intrebandu-ma cum as putea verifica daca motorasul de la pompa merge, conform unor instructiuni primite anterior de la un membru de pe forum. Moment in care l-am vazut!

Problema, pe scurt, a fost un fir. Da, un fir care era intrerupt. Era un fir roz, sectionat, din manunchiul acela care intra la motorasul pentru pompa. L-am vazut, l-am carpit si pana sa ajung la portiera sa intru in masina sa verific ce se intampla, motorasul a inceput sa mearga si masina s-a ridicat. A fost magic! Acum merg toate comenzile. Se ridica, coboara, la orice nivel.
Multumesc domnilor pentru ajutor si bunavointa! Si poate informatia va fi de folos cuiva.
Toate bune!

Scris: Sâm 03-Ian-2015 21:04
de urzica
voshlo27 scrie:Si, recapitulare pentru a sumariza si concluziona acest subiect, caci problema a fost rezolvata:
-masina nu se ridica nicicand, era la maxim jos, pe pozitia de parcare mereu.
-in bord, cand incercam sa apas comanda de ridicare sau coborare, imi aparea masina cu un x mare pe ea, si nu se intampla nimic
-in rest, niciun fel de eroare, nici in timpul mersului, nici in stationare
-rezervorul cu lichid LDS plin, deci fara scurgeri. si fara presiune in telescoape, desigur, caci nici motorasul nu mergea.
-sigurantele in regula, niciuna arsa
Apoi:
-inlocuit prima data una bucata senzor de inaltime (spate), fara rost din cate se pare. dar nu-i bai, poate se strica altcandva si am inlocuitor.
-nu mai inlocuit a doua bucata senzor de inaltime, noroc ca imi uitasem cardul acasa si nu am putut sa il cumpar :))
-mers la masina si uitat ca curca in lemne pe sub capota, intrebandu-ma cum as putea verifica daca motorasul de la pompa merge, conform unor instructiuni primite anterior de la un membru de pe forum. Moment in care l-am vazut!

Problema, pe scurt, a fost un fir. Da, un fir care era intrerupt. Era un fir roz, sectionat, din manunchiul acela care intra la motorasul pentru pompa. L-am vazut, l-am carpit si pana sa ajung la portiera sa intru in masina sa verific ce se intampla, motorasul a inceput sa mearga si masina s-a ridicat. A fost magic! Acum merg toate comenzile. Se ridica, coboara, la orice nivel.
Multumesc domnilor pentru ajutor si bunavointa! Si poate informatia va fi de folos cuiva.
Toate bune!
Firul acela poate fi
de la un senzor :wink: