Pagina 1 din 1

Schimbare curea de transmisie

Scris: Lun 24-Mar-2008 15:21
de titzy
Salut

Ce ziceti, cand schimb cureaua de transmisie, trebuie schimbate si rolele? Adica sa cumpar tot kitul? Am auzit ca sunt ca la distributie una de ghidaj si una intizatoare sau presoare, nu mai stiu exact. Momentan am 101000Km, doar ca mi se aude apoape tot timpul un suierat, nu foarte sonor inauntru. Cred ca este un rulment pe undeva care trebuie uns. Pe unde sunt rulmenti care pot fi unsi la un C5 HDI 90CP?

Scris: Lun 24-Mar-2008 15:46
de mesersmith
din cate stiu eu, doar rulmentii de la dacie si de la tractoare se ung, in rest se skimba...:P
si da, skimba rolele si daca poti, si pompa de apa...
nu te juca....

Scris: Lun 24-Mar-2008 15:48
de mbc
sa nu facem confuzie. este curea de distributie. transmisia se realizeaza prin alte piese

Scris: Lun 24-Mar-2008 18:05
de fiorentino_87
vino la intalnirea noastra si iti arat eu kitul de distributie....tot

Scris: Lun 24-Mar-2008 18:22
de mesersmith
mbc scrie:sa nu facem confuzie. este curea de distributie. transmisia se realizeaza prin alte piese


faptul ca a intrebat daca tre sa skimbe si rolele, m-a dus mintea sa asociez cu cureaua de distribnutie si nu de transmisie...
ideea e ca, dupa mintea mea, orice curea asigura o transmisie.....de miscare, evident...
cureaua de distributie se numeste asa probabil pt ca se foloseste la distributie, pe aceeasi idee datorita careia curelei de la alternator i se spune cureaua de alternator...
cred ca e vb de un anumit tip de limbaj, nu stiu daca de lemn, dar cu siguranta unul specific cellor din domeniul auto...
gandeste-te la expresia: a bagat-o-n ate...:P....
unul care are habar de fotbal, va intelege imediat...:)

Scris: Lun 24-Mar-2008 18:41
de mbc
:) nu am habar de fotbal, dar ti-am prins ideea. intentia mea nu a fost acida. transmisia este tot de la motor pana la roata. cureaua respectiva are un cu totul alt rol decat de a asigura acest traseu. repet, nu a fost cu intentie rea.

Scris: Mar 25-Mar-2008 08:35
de titzy
mbc scrie::) nu am habar de fotbal, dar ti-am prins ideea. intentia mea nu a fost acida. transmisia este tot de la motor pana la roata. cureaua respectiva are un cu totul alt rol decat de a asigura acest traseu. repet, nu a fost cu intentie rea.


Deci schimb si rolele care angreneaza transmisia sau nu?

Scris: Mar 25-Mar-2008 13:49
de Bear
In mod normal, distributia se schimba complet, adica si rolele si pompa de apa, iar atunci ai garantia ca te tine cureaua atat cat trebuie! Daca nu, poti avea surpriza sa fii nevoit sa dai din nou jos cureaua pentru ca s-a dus o rola, etc... sa nu mai zic de uzura curelei noi de catre o rola stricata!

Scris: Mar 25-Mar-2008 15:32
de nicum
titzy scrie:
mbc scrie::) nu am habar de fotbal, dar ti-am prins ideea. intentia mea nu a fost acida. transmisia este tot de la motor pana la roata. cureaua respectiva are un cu totul alt rol decat de a asigura acest traseu. repet, nu a fost cu intentie rea.


Deci schimb si rolele care angreneaza transmisia sau nu?


Nu e nici o transmisie si nu e nici o rola care angreneaza. Cureaua aia e de distributie, adica sincronizeaza miscarea pistoanelor cu cea a supapelor. Rolele ale au rol sa tina cureaua intinsa ca sa nu sara de la punct, adica sa se desincronizeze.
Iti recomand sa schimbi distributia integral, mai ales ca un kit de distributie e mai ieftin decit piesele luate separat. Chiar daca pompa de apa sau chiar cureaua in sine par ok, la scurt timp dupa ce vei depasi durata lor de viata incep sa cada. Nu te zgirci la bani ca la un diesel ruperea curelei de distribuite = dezastru.

Scris: Mie 02-Apr-2008 15:50
de titzy
Salut

Cred ca nu m-am facut inteles
Este vorba de cureaua de la alternator, AC si nu mai stiu ce.
Sunt 2 role acolo. De alea vorbeam. Alea trebuie in general schimbate, avand in vedere ca masina are ~105 mii de Km?

Numai bine

Scris: Mie 02-Apr-2008 16:13
de mesersmith
titzy scrie:Salut

Cred ca nu m-am facut inteles
Este vorba de cureaua de la alternator, AC si nu mai stiu ce.
Sunt 2 role acolo. De alea vorbeam. Alea trebuie in general schimbate, avand in vedere ca masina are ~105 mii de Km?

Numai bine

hai sa ne intelegem....
exista doua curele la c5:una de distributie si una pt accesorii...
la cea de distributie e obligatoriu sa skimbi rolele pt ca in cazul in care se blokeaza vreun rulment din acele role sau ar capata joc, atunci cureaua fie s-ar rupe, fie din cauza jocului, ar atinge ceva din vecinatate si s-ar rupe prin frecare...
de asemenea, e indicat sa skimbi si pompa de apa odata cu skimbarea curelei si e obligatoriu sa o skimbi la mexim doua revizii de distributie...

la cureaua pt accesorii, nu e obligatoriu sa skimbi nimik decat daca se impune....pt ca blocarea, ruperea acei curele, iti va scoate temporar din functiune alternatorul, compresorul de aer conditionat si pompa de directie...
daca pompa de directie nu mai functioneaza vei ramane cu directoe mecanica doar ....asa ca atentie...

curea

Scris: Mie 02-Apr-2008 17:22
de sandor mihai
cureaua se numeste de distributie. vezi TIMING BELT (ENG.) SAU COURROIE SINCRONE (FR.).curea de transmisie este , dupa mine incorect.este un termen promovat ca sa zic asa de niste oameni pe care eu ii numesc tractoristi.

Scris: Mie 02-Apr-2008 20:59
de khan
mai pun si io gaz pe foc:
corect ar fi curea de distributie si curea de accesorii. cureaua de accesorii se schimba, in functie de numarul de accesorii antrenate, la mai multi sau mai putini km, dupa cum se precizeaza in cartea de intretinere, ideea e ca daca se schimba cureaua se verifica si intinzatoarele, fixe sau mobile. daca vreunul vijiie sau are joc se schimba, iar in functie de cit de greu se lucreaza la acea curea se pot schimba toate, nu de alta, dar s-ar putea sa nu fie o economie sa platesti de 2 ori manopera pentru o operatie pe care o puteai face la o singura demontare. ar mai fi de verificat si fulia de la motor, cuplajul elastic se poate rupe daca rola e uzata si poate cauza multe stricaciuni in jur, asa cum si un intinzator poate face ceva ravagii in jur daca se blocheaza, am vazut bloc motor spart de la un intinzator de accesorii blocat

Scris: Joi 03-Apr-2008 00:44
de dj01fad
dupa cum a spus si khan, la numarul asta de km, verifica si fulia pt ca a cam ajuns la limita duratei de functionare in siguranta... daca suiera rulmentii de la cureaua de accesorii, recomand sa ii schimbi, si sa nu incerci sa ungi nimic. cu treburile astea nu prea e de joaca, nu de alta, dar nu cred ca ti-ar face placere sa ramai cu masina in camp....