wippy scrie:stie cineva in ce pozitie a masini {ridicata sau coborita} se schimba sferele fata si spate
Inainte de aincepe asigurati-va ca aveti sculele si dispozitivele corecte,si ca sunteti increzator in abilitatile dvs.
Sistemul hydropneumatic de suspensie lucreaza la presiune foarte inalta, deasemenea presiunea suspensiei poate scadea brusc, de aceea vehicolul trebuie suspendat corect pe rampe sau cricuri. Aceste instructiuni presupun ca aveti cunostintele rezonabile si experienta procedurilor de reparatii cu masurile de protectia muncii asociate.
Veti avea nevoie de:
Cricuri sau rampe axiale (ambele roti de pe o axa suspendate)
Cricuri mobile
Cheie cu lant sau cu pamblica
12mm cheie deschisa
Este obligatoriu sa urmati procedura in ordine scrisa punctuala pentru a va asigura ca sistemul este depresurizat la timpul corect.
1A-Porniti motorul si puneti suspensia pe pozitia cel mai de sus (HIGH)
2A-Cu un cric asigurati masina in partea din spate asa incat sa fie spatiu suficient pentru a lucra sub masina. Puteti suspenda masina pe o rampa (cel mai indicat) ,si tineti minte ca suspensia va fi in pozitia cea mai joasa cand vor fi demontate sferele.
3A-Cu motorul pornit si suspensia in pozitia cea mai sus, slabiti ambele sfere aproximativ o tura in sens contrar acelor de ceasornic folosind cheia cu lant sau cu pamblica.
Aceasta va debloca garnitura dintre sfera si cilindru. Presiunea din sistem va mentine cilindrul rigid si blocat pentru a preveni rotirea lui odata cu sfera. Lichidul hidraulic se va prelinge usor la imbinarea celor doua componente.
4A-Odata ce ambele sfere sunt slabite ,lasati motorul sa functioneze si actionati butonul de coborare pe cea mai joasa pozitie. Aceasta va permite sistemului sa se depresurizeze. Acum e momentul pentru o pauza aprox. 5 minute.
5A- Dupa ce sistemul s-a depresurizat si masina e pe pozitia cea mai de jos, opriti motorul si demontati comple sferele de pe sistem. ATENTIE presiune reziduala poate ramane pe sistem si poate stropi cu lichid hidraulic (protectia ochilor este recomandata). Deasemenea asigurati-va ca masina nu va cadea daca nu este pe pozitia cea mai de jos.
6A-Scoateti inelele de etansare vechi de pe cilindrii suspensiei si cu grija montati-le pe cele noi (livrate odata cu sferele noi). Ungeti suprafata unde va veni noile inele de etansare si cu grija potriviti noile sfere asigurandu-va ca inelele nu se misca de pe pozitie. Strangeti sferele folosind cheia cu lant ,tinand cont ca trebuie stranse putin mai mult decat cu mana libera. Aveti grija sa nu se rasuceasca si cilindrii de suspensie odata cu sferele.
Partea din spate e acum terminata.
Dupa ce am terminat partea din spate putem incepe lucrul la partea din fata.
1B-Nu modificati pozitia masinii. Asigurati-va ca suspensia din spate este in pozitia cea mai de jos. Acum puteti desuruba sferele din fata.
2B-Scoateti inelele de etansare vechi si inlocuiti-le. Cu grija montati noile sfere si strangetile putin mai mult decat cu mana libera.
Partea din fata e acum terminata.
Inlocuirea sferelor acumulator.
1C-Sfera acumulator este montata pe regulatorul de presiune, care este in fata cutiei de viteza.
2C-Sfera acumulator trebuie depresurizata inaintea demontarii. Pentru a face asta localizati niplul de purjare de pe regulatorul de presiune si slabiti-l jumatate de tura (niplul se afla deasupra si este cu cap de 12mm).
3C-Odata ce niplul a fost slabit sfera de acumulator poate fi scoasa. Datorita lipsei de spatiu din jurul sferei ,daca cheia cu lant hu poate fi folosita ,este acceptabil sa fie folosita o dalta lovind sfera in sensul de desurubare. Scoateti sfera complet si inlocuiti-o asa cum af= fost descris ptr celelalte sfere.
4C-Sferele sunt acum inlocuite si ce a ramas este sa verificam eventualele pierderi de lichid hidraulic si nivelul de lichid hidraulic. Porniti motorul si actionati butonul de ridicare pe treapta cea mai inalta. Dupa ce masina s-a ridicat verificati vizual sferele la imbinare pentru a detecta eventualele pierderi de lichid.
5C-Indepartati suporturile pentru partea din spate a masinii.
6C-puneti masina in pozitie de inaltime normala.
7C-Verificati nivelul de lichid hidraulic (discul galben trebuie sa fie intre cele doua linii rosii din rezervor)
Treaba terminata!
Daca se inlocuiesc numai sferele din fata.
1D-Porniti motorul si lasati masina pe pozitia cea mai joasa dupa care opriti-l
2D-Luati o pauza de 5 min
3D-Dupa ce sistemul s-a depresurizat si masina este pe pozitia cea mai de jos slabiti sferele din fata. Atentie presiune reziduala poate ramane in sistem provocand stropire cu lichid hidraulic.
4D-scoateti sferele si inelele de etansare vechi . Montati noile inele .Ungeti inelele cu lichid hidraulic.
5D-Insurubati noile sfere folosind cheia cu lant sau cu pamblica si strangeti-le putin mai mult decat cu mana libera.
6D-Porniti motorul si puneti masina pe pozitia cea mai de sus. Verificati eventualele pierderi de lichid. Verificati nivelul de lichid din rezervor.
Sferele din fata sunt acum inlocuite.
Daca se inlocuiesc numai sferele din spate urmati procedura de la punctele 1A--6A si apoi 4C--7C