Sita buclucasa=turbo distrus

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

TomBogdanel
just curious
Mesaje: 13
Membru din: Dum 29-Noi-2015 20:35
Localitate: Bacau
Masina: Citroen C5 II 2.0HDI 136CP

Sita buclucasa=turbo distrus

Mesajde TomBogdanel » Lun 25-Iul-2016 20:12

Bine v-am gasit, dragi colegi! Dupa cum va puteti da seama din titlu, tocmai ce mi-am distrus turbosuflanta, si sper din toata inima ca nu si motorul :roll:
Dar sa o luam cu inceputul. Weekend-ul trecut am facut o mica drumetie, am zis sa vad Transalpina, si am avut ce vedea. Dupa ce am terminat cu Transalpina am scapat la autostrada si i-am dat... ca surdu-n clopot. Si de aici a inceput distractia. Cum rulam tare si cu atentie :shock: , pe la 190km/h mi-au scapat jumate din caluti din herghelie. Hopa, asta nu-i de bine, mi-am zis, si am dat un telefon urgent la mecanic care a zis ca ar putea fi vreun furtun care s-a spart sau ceva. Am continuat drumul pana la Alba Iulia fara fum, fara alte efecte speciale, doar cu viteza mica si fara putere.
A 2-a zi dimineata, inapoi la drum, dar ce sa vezi: fum alb si miros intepator de bitum de ziceai ca lucrez la drumuri si m-am apucat de asfaltat. De la Alba am plecat spre Odorheiul Secuiesc si pana aici mi-a papat tot uleiul, ca nu am mai avut ce sa vad pe joja. Intr-un Petrom am mai bagat 3.5l de ulei, si din nou la drum... Asta doar pana la primul deal mai acatarii, unde masinuta mea a luat-o pe ulei si si-a dat duhul, format dintr-un mare nor de fum.
Am dus-o la doctor, a dat jos turbina si a concluzionat dupa cele vazute: turbina e praf, clantane ca placa lu' bunicu, toata treaba tragandu-se de la sita pe care marii ingineri francezi s-au gandit sa o monteze pentru, culmea, protejare turbinei, dar asta intr-o lume ideala in care uleiul e de calitate s.a.m.d.
Asa ca, dragi colegi incepatori in ale Citroen si Peugeot, luati aminte si scoateti sita aia pana nu e prea tarziu, va poate scuti de multe dureri de cap ](*,) provocate de curentul din buzunare.

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Re: Sita buclucasa=turbo distrus

Mesajde iulian.arg » Mar 26-Iul-2016 08:35

Despre ce sita e vorba?
Pe admisie sau evacuare?
Detaliaza un pic ca nu se intelege mare lucru din ce ai zis tu doar ca ti s-o intamplat ceva rau dar nu stim exact ce.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 797
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Re: Sita buclucasa=turbo distrus

Mesajde urzica » Mar 26-Iul-2016 18:01

Cred ca este vorba de filtrul sub forma de "sita" pe circuitul de ungere-racire al lagarelor turbinei. Acea "sita" se colmateaza si nu mai unge suficient lagarele ceea ce cauzeaza griparea lagarelor turbinei. Eu stiam ca este instalata acea "sita" numai la motoarele diesel de 1,6 litri . Gandeste-te cum facea turbina aia fara ungere la 190km/h, apoi cat ulei s-a dus pe evacuare , catalizator, fap etc.

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Re: Sita buclucasa=turbo distrus

Mesajde iulian.arg » Mie 27-Iul-2016 12:16

Am inteles.
Daca si-a dat duhul intr-u mare nor de fum, asteapta-te si la alte (multe) probleme pe langa turbina.
S-a oprit dupa ce n-a mai avut ulei? Daca da, cauta-ti motor ca sigur nu mai ai.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7663
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Re: Sita buclucasa=turbo distrus

Mesajde dj01fad » Mie 27-Iul-2016 14:35

sita este pusa in surubul gaurit care leaga teava de ungere a turbinei de motor. in mod normal, nu vad de ce s-ar colmata, daca s-ar folosi ulei bun si s-ar schimba la timp. cel putin, la mine am desfacut-o de curiozitate la una din masini la 300.000, docmai ca stiam de problema asta, si era in regula. dar, poate sa fie mult mai fina la motoarele mai noi; eu am 2.0 hdi cu 8 supape.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Avatar utilizator
picieri
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Vin 20-Iul-2007 02:19
Localitate: Ludus
Masina: C5-I 2002 80KW 2.0HDI
2: Corsa D 2007 60KW 1.2

Re: Sita buclucasa=turbo distrus

Mesajde picieri » Dum 31-Iul-2016 09:06

Eventual o poza cu locatia sitei se poate?

TomBogdanel
just curious
Mesaje: 13
Membru din: Dum 29-Noi-2015 20:35
Localitate: Bacau
Masina: Citroen C5 II 2.0HDI 136CP

Re: Sita buclucasa=turbo distrus

Mesajde TomBogdanel » Dum 31-Iul-2016 12:44

Am luat masina de la mecanic si in afara de inlocuirea turbosuflantei si curatarea admisiei si intercoolerului nu a mai necesitat si alte operatiuni. Ulei pe evacuare nu am avut, tot uleiul scapat din turbosuflanta a fost ars. Cred ca o sa fie nevoie sa dau jos DPF-ul, sa-l duc la curatat.
Singura diferenta/problema e ca nu mai simt masina la fel de vioaie, parca nu mai are acelasi cuplu, si turbo intra cu un pic de lag. Dar poate e doar impresia mea....
Legat de filtru-sita, nu stiu exact sa spun unde se afla, stiu doar ca e pe langa turbosuflanta. Discutii despre acest subiect am citit mai mult pe forumul Peugeot, de acolo am aflat de problema dar prea tarziu, fapta se consumase deja, la cateva zile confirmandu-mi mecanicul.

Avatar utilizator
gropitzabogdan
pasionat
Mesaje: 812
Membru din: Lun 29-Sep-2008 19:50
Localitate: Alba Iulia, Cluj Napoca
Masina: Peugeot 407 2.0 HDi
2: Citroen C5 2.0 HDi
3: Citroen C4 1.6 HDi

Re: Sita buclucasa=turbo distrus

Mesajde gropitzabogdan » Dum 31-Iul-2016 14:46

Cel mai bine elimini de tot DPF--ul fizic + softl.
Masina se schimba radical dupa operatiune. Eu am eliminat fap-ul la masina mea dupa ce am umblat ani buni cu el si dupa ce am schimbat 2 turbine.
Dupa operatiune mi-a scazut consumul cu 1L /100km si acum pot sa zic ca masina trage foarte bine.
ATENTIE! Dupa eliminare FAP, masina nu scoate gram de fum !!

TomBogdanel
just curious
Mesaje: 13
Membru din: Dum 29-Noi-2015 20:35
Localitate: Bacau
Masina: Citroen C5 II 2.0HDI 136CP

Re: Sita buclucasa=turbo distrus

Mesajde TomBogdanel » Dum 31-Iul-2016 17:45

Iau in considerare si eliminarea DPF, de cand am luat masina imi da eroare la pornire Depolutin System Faulty si banuiesc ca e de la lipsa lichidului pentru regenerare. Daca ar fi sa pun in balanta costul lichidului si al unei eventuale curatiri a DPF-ului, cred ca as ajunge cam la acelasi cost.

Avatar utilizator
gropitzabogdan
pasionat
Mesaje: 812
Membru din: Lun 29-Sep-2008 19:50
Localitate: Alba Iulia, Cluj Napoca
Masina: Peugeot 407 2.0 HDi
2: Citroen C5 2.0 HDi
3: Citroen C4 1.6 HDi

Re: Sita buclucasa=turbo distrus

Mesajde gropitzabogdan » Dum 31-Iul-2016 21:14

Recomand anulare FAP din propria experienta, dupa toate problemele avute cu FAP.

TomBogdanel
just curious
Mesaje: 13
Membru din: Dum 29-Noi-2015 20:35
Localitate: Bacau
Masina: Citroen C5 II 2.0HDI 136CP

Re: Sita buclucasa=turbo distrus

Mesajde TomBogdanel » Mie 21-Sep-2016 21:07

Am reusit acum aprox. 2 saptamani sa anulez DPF-ul si daca tot mi-a umblat nenea ala prin soft am ales sa-i fac si un mic upgrade de vreo 26 de caluti, ca na, doar erau la promotie. Ceea ce vreau sa spun e ca masina acum alerga mult mai usor, consumul inca nu-mi dau seama daca a scazut sau a ramas la fel, partea mai putin placuta e ca imi scoate un picut de fum la accelerari in forta.
Tot cu ocazia asta am primit si cea mai pertinenta explicatie pentru ceea ce s-a intamplat cu turbina. Inca de la inceput am banuit ca ar fi de vina uleiul(Castrol 5w-30), in sensul ca nu ar fi fost conform. Mecanicul care a dat jos filtrul mi-a zis ca uleiul Castrol are mult detergent, a spalat motorul si mizeria a ajuns in filtre, ala de la turbina fiind mai mic si mai sensibil, a cedat.
Intrebarea mea: fumul, nu prea mult dar de ajuns sa-l vad in oglinda la lumina farurilor poate fi de la EGR sau chiar de la turbina, aceasta din urma neprimind niciun reglaj la montare? Precizez ca turbina este second si ca inainte de eliminarea DPF-ului am avut ceva smuncituri intre 1500-2000 rpm, iar dupa eliminarea filtrului a reaparut mesajul Depollution system faulty.
Aaa, mai e o chestiune. Fumul putea fi si din cauza furtunului de admisie aer, cel ce e face un cot inainte de a intra in cutia filtrului? Pentru ca sarise de la locul lui chiar la imbinarea aia si ma intreb daca nu cumva nu isi lua destul aer sau aerul era cald, fiind tras din fata motorului.


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187751
    Total subiecte 18612
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru AdnanS2024